הולך בעקבות אביו: נועם בנאי מתחבר לניגונים

הולך בעקבות אביו: נועם בנאי מתחבר לניגונים

הזמר נועם בנאי, בנו של מאיר בנאי ז"ל משיק את ''א-ל מסתתר'', סינגל חדש מתוך פרויקט הניגונים צמאה 5 בהפקתו של נאור כרמי האגדי- צפו

author-image
בנו של מאיר בנאי: "ניגונים גורמים לי להזיל דמעה"
  (צילום: אוהד רומנו )

כוכב חדש בצמאה: הזמר נועם בנאי, בנו של מאיר בנאי ז"ל, משיק היום את הסינגל הרביעי "א-ל מסתתר", מתוך פרויקט הניגונים צמאה 5. בהפקתו של נאור כרמי האגדי,  שזכה לאחרונה בפרס לתרבות יהודיתמטעם משרד החינוך.

"זו פעם ראשונה שאני משתתף בפרויקט צמאה" מספר נועם "השותפות הזו היא דבר שמרגש אותי. הקרבה שלי לניגונים, לרוח ולדת מגיעה מהבית מגיל מאוד צעיר כשאבא התקרב וחזר בתשובה. אני חושב שבתור מוזיקאי ובפרט בן של מוזיקאי, הפיוטים שספגתי בבית אבא הם דבר מאוד מרכזי אצלי ברוח ובאמונה".

"הכי נכון מבחינתי לצעוק תפילות דרך שירה"

נראה שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ, וממש כמו אביו מאיר בנאי האגדי שחיבר את המקורות והניגונים למוזיקה הישראלית- גם נועם מרגיש מחובר מאוד לשירי התפילה "הרגעים האלו של שירת ניגונים גורמים לי להזיל דמעה" מספר נועם ומוסיף "זו סגירת מעגל מבחינתי ולכן זה מרגש אותי להופיע בערב שלם שכולו ניגונים.

אני מרגיש שהאופן של תפילה כששרים אותה זה דבר מאוד ברור לי, הכי נכון מבחינתי לצעוק תפילות דרך שירה. כששרים יש קו ישיר וחיבור לשמיים, לי באופן אישי זה פותח את הלב תמיד".

הכרת את התאריך הזה- י"ט בכסלו, לפני הצטרפותך לפרויקט צמאה?
"התאריך היה לי חדש. לא הכרתי אותו. אחד הדברים המרכזיים שספגתי מהבית, ההתקרבות שלי ליהדות היתה בזכות אבא, ואבא ממש 'השתדל' שלא להיות מאופיין בזרם מסוים. היה לו חשוב לשמור על אופיו העצמאי ולעבוד את ה' באופן מאוד סוליסטי ואינדיבדואליסטי. לא קל לי להגדיר לאיזה זרם הוא השתייך ואני חושב שזו הסיבה שלא נחשפתי לתאריך הזה של חג הגאולה"

איך היתה העבודה לצד נאור כרמי?
"הרגשתי בעבודה עם נאור על האלבום את הנשמה הגדולה שלו. בהקלטות ובחזרות על השיר, ההערות שלו וההכוונות שלכאורה אמורות להיות מאוד טכניות בסגנון 'תפתח את הפה' או 'כאן תעלה טון', היו אחרות לגמרי.
הוא דייק אותי בסגנון 'פה אני רוצה לגרום לנפש לרקוד' או 'פה תדמיין שאתה מול אלוקים ושאתה חש את קטנותך'. אלו היו הערות של מחשבה ותודעה.

זו פעם ראשונה שנתקלתי במפיק שההערות שלו היו רוחניות לחלוטין. הוא אמר דברים שהיו עבורי שיעור רוחני. יצאתי משם כשלמדתי משהו על עצמי ולא על שירה. הניגון התחבר לי מהרגע הראשון והרגשתי שממש טוב לי לשיר אותו"

נועם בנאי צפוי אף להופיע גם בשניים מתוך עשרת המופעים שיתקיימו בחודש הבא בבנייני האומה בירושלים במסגרת פסטיבל 'צמאה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו