משרד החינוך השעה מורה סרבנית גט - סרוגים

משרד החינוך השעה מורה סרבנית גט

סרבנית גט ששימשה כמורה הושעתה מעבודתה וזאת בעקבות הוראה של בית הדין הרבני למשרד החינוך.בנוסף, אם האשה לא תקבע מועד לקבלת גט מיוזמתה הסנקציות יוחרפו

author-image
משרד החינוך השעה מורה סרבנית גט
  (צילום: שאטרסטוק)

סרבנית גט ששימשה כמורה הושעתה מעבודתה וזאת בעקבות הוראה של בית הדין הרבני למשרד החינוך.

על פי פסק הדין, שהובא באתר 'תקדין', האישה מוגדרת כסרבנית גט כבר 8 שנים, וכעת בית הדין החליט לנקוט בסנקציות נגדה, ביניהן השעייתה מעיסוק בהוראה בפרט ובכל מקצוע מוסדר על פי דין בכלל. בנוסף, בית הדין קבע כי על האישה לקבוע מועד לסידור הגט מיוזמתה או שהסנקציות נגדה יוחרפו.

בתיק שנפתח ביוזמתו של הבעל כבר בשנת 2010, ניתנו כבר 285 החלטות, כשכבר בשנת 2016 קבע בית הדין כי על האישה חובה להתגרש וכי יש לקבוע מועד לסידור הגט.

עם זאת, אף במועד שנקבע לסידור הגט, עמדה האישה בסירובה להתגרש, ולכן החליט בית הדין לאפשר לבעל לפתוח תיק להטלת צווי הגבלה על האישה. בהמשך לכך, אישר נשיא בית הדין הרבני הגדול להטיל על האישה את כל צווי ההגבלה הקבועים בחוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין): צו עיכוב יציאה קבוע; מניעת קבלה של דרכון; מניעת קבלה או החזקת רישיון נהיגה; מניעת כהונה בתפקיד ציבורי; מניעת עיסוק במקצוע מוסדר על פי דין או עסק הטעון רישוי והגבלה בבנקים. עוד הורה בית הדין להעביר את ההחלטה למשרד החינוך, בו מועסקת האישה, על מנת שיישם את הסנקציה נגדה.

בעקבות הוראת בין הדין הודיע תחום כוח אדם בהוראה במשרד החינוך לאשה כי היא מוצאת לחופשה ללא תשלום מעבודתה עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין הרבני, ומתוקף החובה של משרד החינוך לבצע הוראה שיפוטית שנתנה על ידי בית הדין הרבני מכוח סמכותו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חייבים לתקן תקנה שתמנע את תופעת הסרבנות
שלמה | 03-10-2018 14:22
כל פעם כשמצווה כזאת או אחרת נוצלה לרעה, החכמים ידעו להתמודד עם הפרצות ולסגור אותן, עע הפרוזבול. איך זה שהרבנים טרם תיקנו תקנה שתמנע את סרבנות הגט לחלוטין?
התקנות קיימות בהלכה
דורון | 03-10-2018 17:59
התקנות כבר קיימות בהלכה לשני המינים. גבר שבית הדין מחייבו לתת גט, כופין אותו עד שיאמר רוצה אני. אישה מתגרשת לרצונה ושלא לרצונה. במקרה של הגבר היו מלקין אותו עד שיאמר רוצה אני אך בימינו שלטונות המדינה לא מאפשרים זאת חוקית ומונעים את הדרך המהירה והיעילה ביותר אך ננקטות סנקציות לא אלימות אחרות. במקרה האישה יש להפסיק את הכפייה האשכנזית המחייבת הסכמה של האישה לגירושיה ודיו.
2
איך אשה יכולה להיות סרבנית גט?
אני | 03-10-2018 14:51
לפי ההלכה, הבעל הוא שנותן את הגט לאשתו ולא להיפך. איך ייתכן מצב שבו האשה היא סרבנית הגט?
כפייה דתית
דורון | 03-10-2018 17:50
עפי ההלכה אישה מתגרשת לרצונה ושלא לרצונה, אך האשכנזים קיבלו על עצמם שאישה תתגרש לרצונה בלבד וכפו זאת אף על תימנים וספרדים.
סרבנות באישה
דידי | 03-10-2018 15:38
האישה צריכה לקבל את הגט, והיא צריכה לדעת שזה גט. היא יכולה לסרב לקבל אותו פשוט.
3
סוף סוף יש מעט שיניים לבית הדין
אבי יצחק | 03-10-2018 15:00
חשוב להילחם בתופעות של סרבנות כלשהי.