אחרי שבועות של ויכוח סביב פונדקאות לגברים וכשיש מי שחושב שיש מה להתגאות בדבר שאין מה להתגאות בו, אני מרגיש שצריך לעשות קצת סדר בוויכוח על ערכי המשפחה והקדושה מול תרבות הלהט"ב.
על מה הדיון לא נסוב.
הדיון הוא לא הלכתי. בעניין הזה אין הרבה מה לדון. הנטיה אינה איסור. המימוש שלה הוא איסור חמור (עריות, תועבה, כרת, הארץ מקיאה על זה, וכו' וכו). על מה שבין אדם לאלוקיו אנחנו יכולים לכאוב ולהתפלל, ויש לנו אחריות מדין כל ישראל ערבים זה לזה, אבל אנחנו לא יכולים ולא רוצים לכפות ולכן לא זה הדיון. השאלה האם העבירה הזו עצמה היא חמורה יותר מחילול שבת או לא היא מעניינת, ויש לי מחשבות לגביה, אבל היא לא רלוונטית. החומרה היתרה של התופעה הנוכחית היא לא בגלל צד העבירה הפרטית שבדבר (שאז שייך להשוות לעבירות פרטיות אחרות) אלא מצד ההקשר הרחב של הדברים, כמו שאפרט בהמשך.
בהערת סוגריים כמעט מיותרת אני מרשה לעצמי להתעלם מאמירות מופרכות שנשמעות מעת לעת על כך שההלכה ידעה לאורך הדורות להתאים את העצמה למציאות. "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת…" התפתחות של ההלכה היא משהו מאוד מדויק עם כללים מאוד ברורים ולא המצאות של כל ילד שמשהו נראה לו דורש התאמה.
הלאה. הדיון הוא גם לא על שוויון ועל 'זכויות' במובן המצומצם של פתרון למצוקות, צרכים וקשיים – מעשיים או נפשיים – של בעלי הנטיות ההפוכות. דוגמאות אישיות רובינו מכירים כנראה למכביר והן אכן קורעות לב, אבל המאבק שמתנהל היום בציבוריות הישראלית הוא ממש לא שם. אם זו הייתה דרישתם היינו במקום אחר לחלוטין וכמובן שהייתה לנו יכולת להיות הרבה יותר משוחררים לחפש פתרונות כדי להקל עליהם כמה שרק אפשר להתמודד עם הקושי והסבל.
הדיון כבר מזמן לא שם
הדיון היום הוא על כל הנורמליות של החברה. על הטבעיות של החיים. "זכר ונקבה בראם". על מושגים של קדושה, שכינה ביניהם, המשמעות של זוגיות ומשפחה, האחריות להמשכיות קיום העולם. שיח של חובות מול שיח של זכויות, ועוד ועוד. זה מרחב הדיון.
הבעיה עם תרבות הלהט"ביזם אינה עם הקושי של האדם הפרטי או הקבוצה המסוימת אלא עם הרצון שלה לקעקע את המושג "נורמה" רק כדי לא להרגיש חריגה ולא נורמלית.
כדי להמחיש נשווה את המאבק של בעלי הנטיות ההפוכות למאבק של בעלי המוגבלויות. בעלי המוגבלויות דורשים הנגשה. הכי לגיטימי בעולם. הם מודעים לכך שהם שונים והם מבקשים מאיתנו כחברה לאפשר להם להשתלב בחברה על אף המוגבלות שלהם. וחובתנו כמובן להיענות להם.
אבל עכשיו תתארו לעצמכם שהנכים, שמן הסתם מרגישים מאוד לא נעים מכך שהם שונים מכולם, היו דורשים שכולנו נחתוך לעצמנו רגל ונהפוך לנכים כדי שהם לא ירגישו לא נעים עם השונות שלהם. מישהו מאיתנו היה מקבל דרישה כזו?! זה בדיוק מה שמבקשים הלהט"בים לעשות. קשה להם להרגיש חריגים, וזה כמובן מובן מאוד, ולכן הם דורשים למעשה לקעקע את המושג "נורמה" של משפחה וזוגיות ובכך הם מבקשים להפסיק להרגיש לא נורמליים. וזה הרסני ומסוכן לחברה.
וזו, חברים, הבעיה הלאומית שלנו. לא אחוז מסוים מהאוכלוסייה, שאפשר להתווכח על הגודל שלו, שנולד עם נטייה הפוכה ומתקשה או לא יכול להקים משפחה וזוגיות רגילה ובריאה. גם לא הקושי של הקבוצה הזו והצורך לעזור לה ברמה האישית. הבעיה היא שהקבוצה הזו קוראת תיגר על כל הנורמליות של החיים רק כדי שהיא תוכל להרגיש נורמלית עם הלא נורמליות שלה. וזה אומר לקעקע על הדרך את כל מושג המשפחה היהודית כמשהו קדוש שנושא באחריות לקיום העולם. אז כבר בכלל לא צריך איש ואשתו. ולא צריך להתחתן. ואפשר לחיות בקומונות ובכל מיני צורות של בריתות וקשרים, בשלשות, ברביעיות, ומי יודע לאן זה עוד יגיע (רק צריך להקשיב למירב מכאלי באנגלית כדי להבין…). הכל כדי שאותו קומץ שלא מסוגל לקיים חיי משפחה נורמליים לא ירגיש חריג.
ואז זה הופך לאופנה
הרבה מאוד אנשים שנמצאים באמצע, וקצת מבולבלים, ויכולים בעבודה ובהשקעה להיכנס למסלול חיים נורמלי בוחרים בדרך הלוא נורמלית כי זה נאור ולגיטימי. ומתחילה תנועה שלמה שהופכת את הלא נורמלי לאידיאל בשם ערכים נשגבים כמו "שוויון" ו"קבלת האחר" ו"החופש לאהוב". ומיד אחר כך מי שמנסה להיאחז בנורמליות הטבעית של החיים ולחנך את עצמו ואת ילדיו ואת סביבתו לאותה נורמליות, ואולי אפילו לקדושה, הופך לחשוך, והומופוב, ומפלה, ואכזרי, וכזה שמתעלם מקשיים של אחרים, וממילא הוא ודעותיו הן מוקצים ולא לגיטימיים. והנה לך 'עולם הפוך ראיתי'.
וזו כבר סכנה ממש שמאיימת על כל ההמשכיות של החברה. כי מה לעשות ועל פי הטבע רק גבר ואישה יכולים להביא חיים לעולם.ומה לעשות וכדי להביא חיים לעולם, ואז לגדל ולחנך אותם, צריך לגדול על החובה והאחריות שבהורות ולא על "הזכות להורות". כי זכות היא משהו שאפשר לבחור, ולתזמן, ולתכנן, ואפשר גם לוותר עליו בכל שלב, וכמובן בלי הרבנות ובלי דת משה וישראל (שכובלת אותנו ובנויה על מחויבות שאנחנו מאוד לא אוהבים לאהוב…).
כל צורות החיים האחרות יכולות אולי להיות טובות לאנשים מסוימים. הן יכולות להצליח במקרים מסוימים, ואפילו להביא אושר לזוגות מסוימים. הן יכולות להיראות נוצצות ונאורות בטווח הקצר. אבל לרוב, לכלל, בטווח הארוך, זה הרסני וזה לא מביא לאושר אלא להרס ולכאב. למה? כי זה טבע העולם. כי הקב"ה ברא את העולם וטבע בו טבע, והניסיונות להתכחש לטבע הזה ולהתחכם איתו הסבו ומסיבים כל כך הרבה סבל ומכאובים לעולם ולאנושות. ההבנה הזו נובעת אצלנו גם מאמונה ותורה, אבל גם מניסיון החיים.
הופכים את האמצעי למטרה
אחת הנקודות הנוספות שצריך לתת עליהן את הדעת בהקשר הזה, וזו אולי אחת הסיבות שהתורה כל כך מחמירה באיסור הזה, היא שתרבות הלהט"ב הופכת אמצעי למטרה. הזוגיות ויחסי האישות הם אמצעים לקיום העולם. אמצעי להמשכיות הדורות. קשר חד מיני לא יכול בשום אופן להביא חיים לעולם וממילא הוא לא אמצעי אלא הפך למטרה בפני עצמה. וכשייצר חזק כל כך הופך מאמצעי למטרה בפני עצמה הוא פורץ גבולות ומהרס. זה לא סתם שמצעדי הגאווה הם מופעי פריצות ושכרון חושים. כשהאדם במרכז, והצרכים שלו במרכז, והיצרים שלו במרכז, ככה זה נראה (בזה עצמו יש הרבה מאוד מה להאריך ואין כאן מקומו…).
הלאה. ואז, על הדרך האגואיסטית של "הזכות להורות", אפשר להתעלם מהבעיות האתיות הקשות הכרוכות בסחר בגופן של נשים למטרת פונדקאות, ואפשר להתעלם מהטבע הכללי של איש ואשה, והאיזון וההשלמה שהקב"ה ברא ביניהם, באופן שבד"כ ילד זקוק למיזוג התכונות של שניהם באקלים שבו הוא גדל כדי לגדול בריא. וזה כמובן על דרך הכלל, וממש לא אומר שלא ייתכן שיש זוגות חד מיניים שיכולים לגדל את ילדיהם טוב יותר מהרבה זוגות של איש ואשה, אבל אלו תמיד יהיו החריג שלא מעיד על הכלל, ושוב חזרנו למי שמבקש בשם החריג לבטל את הכלל כדי לא להרגיש חריג, וחוזר חלילה.
מנשים למגדר
וכמעט שכחתי… אם כדי להקים משפחה לא צריך איש ואשה אז כנראה שבכלל אין דבר כזה איש ואשה, ושהכל זה רק תוצר של 'הבניה חשיבתית', והנה עברנו מנשים למגדר… ואז כמובן כבר אין כישרונות ותפקידים ושליחויות בעולמו של הקב"ה, ואין איזון והשלמה במערכת הזוגית, ויש יחידות קרביות מעורבות, ובעיקר אין בריאות טבעית של חיים ויש בלבול ומבוכה. וגיל הנישואין עולה, ואחוז הגירושין עולה, ועוד ועוד. ובכל הזמן הזה כמובן הטבע לא הולך לישון וגם אחרי שייכתבו עוד הרבה מסמכי יוהל"ם יישארו גברים ונשים ותהיה ביניהם משיכה, והרמה בצבא תרד, ושוב חוזר חלילה…
ועכשיו, אחרי שדיברנו וגינינו את התופעה, באנו לאתגר הגדול, והוא היחס לפרט* שסובל, והצורך לתת לו מענה ולעזור לו. וכאן הדילמה הגדולה. כי את הפרט אנחנו כמובן אוהבים ומאוד רוצים לעזור לו, עד כמה שניתן. אבל מתנהלת כאן מלחמה על דמותה של החברה. ובמלחמה קשה לאבחן בין "האויב" (כמטאפורה בלבד) לבין הפרטים ומרכיבים אותו. וכן, במלחמה נפגעים גם חפים מפשע (וזה לרגע לא הופך את המלחמה לפחות מוסרית או פחות לגיטימית). וכשכל מענה שתיתן לפרט יתפרש כלגיטימציה לתופעה וכהישג שמעצים אותה וממילא את הנזקים שהיא גורמת לחברה אז קשה מאוד לבוא לקראת הפרט, והאמת שזה גם לא מוסרי לבוא לקראתו בסיטואציה הזו.
כי בברירה בין טובת הפרט לטובת הכלל המוסר מחייב לדאוג לכלל ולא חלילה לפגוע בו (ובהרבה מאוד הפרטים שמרכיבים אותו). אין שום דבר מוסרי בלדאוג לפרט, גם אם הוא סובל ומסכן, אם המחיר של זה הוא פגיעה גדולה בכלל. זה אולי מרגיש מוסרי כי הפרט עומד לפנינו כאן ועכשיו, ואנחנו רואים את הסבל שלו בעיניים ומרגישים את הדחף העז לעזור לו. הנזק שיגרם לכלל, לעומת זאת, הוא שכלי ורחוק ואנחנו אולי יודעים שהוא מחכה מעבר לפינה אבל לא רואים ולא מרגישים אותו. הכלל סובל מנחיתות רגשית מובנית ביחס לפרט ולכן זה קשה. אבל התפקיד שלנו במקרה הזה הוא לעבוד מהראש ולשעבד אליו את הרגש, לא להיפך.
הפרט על חשבון הכלל? ממש לא
ואחרי שאמרנו את זה, האם כל עזרה לפרט תבוא על חשבון הכלל? בוודאי שלא. ובמקום שבו אין התנגשות אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לעזור לפרט ולהקל על מצוקתו. ובמציאות דווקא נושאי דגל המאבק בלהטבי"זם בעולם הרבני הם שעסוקים בזה במסירות נפש יום-יומית ממש. הרב יהושוע שפירא, והרב ארל'ה הראל, ועוד ועוד. להקשיב, לתמוך, לייעץ, לחבק, לאהוב, להפנות לכל עזרה אפשרית, ועוד ועוד. אבל בכל שלב חשוב לא להתבלבל ולא לתת שום סוג של לגיטימציה לתופעה כתופעה. כאן חייב לעבור גבול ברור מאוד. וזה אותו הגבול שעובר בין לבקש עזרה והבנה לבין הניסיון המגוחך לצעוד בגאווה עם מום וחיסרון.
אז חברים יקרים, תחבקו את החברים האלה שלכם. תבינו לליבם ולקשיים שלהם במישור האישי ותנסו לעזור בגבולות ההלכה. אבל תזכרו ותזכירו שזה החריג הלא נורמלי. צריך לקרב ולהנגיש אבל בשום אופן לא לתת לזה לבלבל את מושגי הבריאות הפשוטים והבריאים שעליהם בנויים על החיים.
ומילה אחת על סגנון הדיון: בשנים האחרונות אני משתדל לומר דברים ברורים בעניין אבל להימנע מלפגוע באנשים פרטיים באמצעות שימוש במילים קשות. אבל, וזה אבל גדול, תרבות השיח צריכה להיות הדדית. אנחנו לא 'הומופובים' ולא 'חשוכים'. אנחנו בכלל לא 'פובים' ולא מפחדים משום דבר. פשוט כי מי שמאמין לא מפחד. אנחנו אנשים שחושבים שתרבות הלהטב"זים הורסת את החברה ומביאה אותה לעברי פי פחת ולכן אנחנו מתנגדים לה ומבקשים לחזק את ערכי המשפחה המסורתית. אז חברים, אם אתם מבקשים שנכבד אתכם תכבדו אותנו.
מכאן ולהבא אני קובע את הכלל הבא: מי שיבקש לנהל איתי שיח ענייני ומכובד ימצא בי בר שיח נחוש אבל מכבד. מי שינסה להשתיק אותי ויקרא לי או לרבנים שלי הומופובים, חשוכים, מתועבים, או כל כינוי גנאי אחר, אחזיר לו באותה מטבע. "כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו".
=======
בצלאל סמוטריץ' הוא חבר כנסת מטעם הבית האיחוד הלאומי- תקומה
מה דעתך בנושא?
51 תגובות
8 דיונים
נעמה
ויולדות יהודיות לא יהיו באותו החדר בחדר היולדות? על איזה משפט במקרא? ואיזו הלכה עוסקת זאת?
01:08 02.12.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נפלאות השכחה
אפילו מביך. אפשר כמובן להתווכח נקודה נקודה, אבל זה יהיה מיותר. זה לא שאתה לא מבין זאת, פשוט לא אכפת לך. ואם זה, אין לי מה לעשות.
05:42 09.11.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יובל
אתה מוכיח שעדיין ניתן לכתוב אמת.
13:00 04.09.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרכוס מווארלי
אני דתי יש לי חברה אבל אני הומו, מה לעשות לאמא שלי
12:44 03.09.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
בתור גבר דתי הנמשך אך ורק לגברים אשמח לשמוע איך כן לגיטימי בעיניכם שאחיה את חיי. רבני המגזר רק אומרים מה אי אפשר לעשות. שכחו שאנחנו יצורים חיים שצריכים לבחור איך...
בתור גבר דתי הנמשך אך ורק לגברים אשמח לשמוע איך כן לגיטימי בעיניכם שאחיה את חיי. רבני המגזר רק אומרים מה אי אפשר לעשות. שכחו שאנחנו יצורים חיים שצריכים לבחור איך כן לחיות את חיינו (בהנחה שלא מצפים מאתנו להתאבד, לצערי, לעתים נראה שזאת אופציה נוחה עבור חלק מהרבנים) הרי המגזר הסרוג דוגל בכך שכדי שאדם יהיה מאושר הוא חייב זוגיות. על הנמשכים לבני מינם זה לא תקף? או שפשוט מצפים מאתנו להיות אומללים? לא מצפים ולא רוצים שיתירו לנו משכב זכר אבל מצפים שנוכל לחיות עם בן/בת זוגנו ללא הסתרה. התעלמות מהבעיה רק מגדילה אותה ומעלה תהיות מוסריות גדולות מאד לגבי דרכה של הציונות הדתית.
המשך 11:37 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עזרן
ובמילים פשוטות סדר לך את התורה של הרפורמים וגם תעשה בר מצווה לכלב ח"ו ותגיע להתפלל עם הרכב כי זה רחוק וכו' איש יקר עצה פשוטה, תקבע לך שיעור קבוע ביהדות ותתחזק בתורה ובמצוות ואז תבין שזאת התורה לא תהא מוחלפת ויש דברים שניתן לרפא במחלקה לבריאות הנפש.
18:23 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
אשמח לנהל איתך שיח מכובד, כי יש לי הרבה דברים להגיד על מה שרשמת. משום.מה לא מפרסמים את התגובות שלי. אולי כי ברוב חוצפתי אני דתיה שמשתייכת לקהילה..
01:07 06.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ירדן
5 אחוזים מהאוכלוסייה בעלי נטייה חד מינית. זה אומר גם חמישה אחוזים מהחברה הדתית. תראה, זה לא משהו שבוחרים בו. זה לא משהו ששום אדם היה בוחר בו. כי, זה קשה,...
5 אחוזים מהאוכלוסייה בעלי נטייה חד מינית. זה אומר גם חמישה אחוזים מהחברה הדתית. תראה, זה לא משהו שבוחרים בו. זה לא משהו ששום אדם היה בוחר בו. כי, זה קשה, וכי, זה לא נחשב נורמלי. ועוד יותר בחברה הדתית, ששם זה נחשב תיעוב וחטא שאין כמוהו. לכן, במיוחד דתיים, לא היו בוחרים בזה. תאמין לי - לא רצינו את זה, והלווא שהייתה לי בחירה. אבל אין לי, והבחירה היחידה שלי היא האם להיות אני - או לא. אני מבינה את הפחד שלכם, מנהיגי הציונות הדתית. אתם לא רוצים שהכל יתערר, כל סדר החברה הקיים שבניתם בחברה שלנו. אבל תן לי לתקן אותך בנוגע לכמה נקודות: ראשית, ההשוואה לנכים היא שגויה. אין לנו שום בקשה שתהיו כמונו. אנחנו לא דורשים זאת מכם. מה שאנחנו דורשים הוא קבלה. קבלת האחר זה הערך שהחברה הדתית מתיימרת להתבסס עליו. ולכן אנחנו דורשים שתקבלו אותנו, כמו שאתם מקבלים את מי שחוטא בשמירת שבת, וכשרות. כי כל אחד אחראי לקיום המצוות שלו בין אדם למקום. וחטא יותר גדול מזה - הוא להוציא אותנו מהחברה הדתית. בגלל משהו שלא בחרנו בו, שלא רצינו בו, ושלא פוגע בכם. שנית, כשתהיה לגיטימציה לנישואים חד מיניים, זה לא יגרום לשינוי כל כך גדול בחברה כמו שנראה לך. שלישיות, רביעיות. היי, תזכור שאנחנו אנשים נורמטיביים. בדיוק כמוך. שלישיות ורביעיות לא קשור בכלל, אנחנו רוצים להתחתן עם מישהו מאותו המין שלנו. לא עם שניים, שלושה וארבעה. חוץ מזה, אני אזכיר שוב. אלו 5 אחוזים מהאוכלוסייה. שרובם מקימים משפחות, ויולדים ילדים. אז הפחד מחוסר בהמשכיות חסר כל בסיס. אני רוצה לציין נקודה חשובה - אני לא מסכימה עם הפונדקאות לגברים. כי בתור אישה זה לא נראה לי נכון. ודבר אחרון- אני מאמינה שכשאתה מדבר על ויתורים ופגיעה בפרט, אתה חושב על הקהילה כקהילה. לא על הבחור מהשכונה שסובל כי לא מעלים אותו לתורה, לא על הנערה באולפנה שבוכה כל לילה כי היא יודעת שלעולם לא תאהב באמת. תזכור שאנחנו כאלה. אנשים. תזכור שאתה לא נמצא בנעליים שלנו. תזכור שאלו נעליים שלא היית רוצה להכנס אליהם. תזכור שאנחנו במאבק יום יומי. שמגיע לנו להיות מאושרים. לאהוב. ולהיות נאהבים. וגם.. להיות דתיים. אני אצעד בגאווה עם הזכות שלי לאהוב. בתור דתיה. ואולי אנחנו לא מסכימים בדעותינו. אבל "ואהבת לרעך כמוך" תופס משמעות אמיתית רק כשהאחר הוא לא כמוך. אני מאחלת לך ולכולם שבוע טוב ומבורך, ושבעזרת ה נוכל כולנו לראות את הטוב שבשני, לאהוב אותו באמת.
המשך 16:31 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צפוני
אין שום שיח, לא ענייני ולא אחר עם עובד אלילים שכל מטרתו בחיים היא להרוס את מדינת ישראל שהוקמה ע"י חילונים (אך ורק) למען חילונים, ושאיפתו המרכזית היא לראות בהקמת...
אין שום שיח, לא ענייני ולא אחר עם עובד אלילים שכל מטרתו בחיים היא להרוס את מדינת ישראל שהוקמה ע"י חילונים (אך ורק) למען חילונים, ושאיפתו המרכזית היא לראות בהקמת בית המטבחיים בו יאכילו את האליל שלו בחיות שרופות. המסכן רעב כי לא אכל 2000 שנים...
המשך 14:27 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
לפי תגובתך הרדודה נראה שלא!
23:04 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יגאל טולידנו
כמה נקודות לבחינת מאמרו של בצלאל סמוטריץ' על מאבק הלהטב"ים לזכות הורות. 1. "תארו לעצמכם שהנכים, שמרגישים לא נעים מכך שהם שונים, היו דורשים שנחתוך לעצמנו רגל ונהפוך לנכים כדי שהם לא...
כמה נקודות לבחינת מאמרו של בצלאל סמוטריץ' על מאבק הלהטב"ים לזכות הורות. 1. "תארו לעצמכם שהנכים, שמרגישים לא נעים מכך שהם שונים, היו דורשים שנחתוך לעצמנו רגל ונהפוך לנכים כדי שהם לא ירגישו לא נעים עם השונות שלהם. מי מאתנו היה מקבל דרישה כזו?" השוואה חסרת כל היגיון. אם הלהט"בים היו דורשים שנבצע משכב זכר אז אולי היה בסיס לטענה. הם מבקשים זכות לאימהות ואבהות ששווה בערך לדרישת הנכים להנגשה שנמנעה מהם מפאת נכותם.. 2. " הדיון היום הוא על כל הנורמליות של החברה. על הטבעיות של החיים. "זכר ונקבה בראם". בבריאת עולם החי, הצומח והאדם יכול היה הבורא למנוע מוטציות ואלם לא מנע אותן. אנחנו מכירים מוטציות פיזיולוגיות שבאות לידי ביטוי בהתפתחות ילד בעל אברי רבייה זכריים ונקביים. אז אמנם בדרך כלל הפסוק זכר ונקבה ברא אותם מתייחס לשני בני אדם. במקרה זה הפסוק מתייחס לאדם אחד ובו זכר ונקבה. מה שלמדנו בצורה יותר מדעית בעשרות השנים האחרונות שלפעמים מתפתח עובר עם סממנים גופניים זכריים ומוח נשי ולהיפך. גם את זה לא מנע הבורא. אז האם שני אנשים עם מבנה גוף גברי ועם מוח נשי ששוכבים האחד עם השני מבצעים משכב זכר? האם הם זכרים בהגדרה המלאה? תורתנו לא התייחסה לנכויות וחריגים בחברה. אבל אפשר על דרך הדדוקציה ללמוד מההתייחסות לגר, אלמנה ויתום על תפיסת התורה לגבי אוכלוסיות חריגות. 3. "תרבות הלהט"ב הופכת אמצעי למטרה. הזוגיות ויחסי האישות הם אמצעים לקיום העולם. אמצעי להמשכיות הדורות. קשר חד מיני לא יכול בשום אופן להביא חיים לעולם.." הזכר והנקבה בעולם האדם הם בסיס להקמת הדור הבא. הלהטב"ים אינם מבקשים לשנות את ההסדר הזה. הם מבקשים את הזכות לאבהות ואימהות לילד שנולד מאשה וגבר כמו כולנו. וכבר בוצעו אין ספור מחקרים שמראים שלילדי זוגות חג מיניים אין חסרונות ונטיות לחד מיניות. ישנן אין ספור דוגמאות למשפחות "נורמליות" שבהן הילדים מוכים, נאנסים, נפגעים פיזית ונפשית, ובמקרים רבים, דווקא בקהילות החרדיות, אינם מקבלים את העזרה והגיבוי הנדרשים בשם טובת הקהילה. 4. " אבל מתנהלת כאן מלחמה על דמותה של החברה. ובמלחמה קשה לאבחן בין "האויב" (כמטאפורה בלבד) לבין הפרטים ומרכיבים אותו. וכן, במלחמה נפגעים גם חפים מפשע". אז הפכנו את הנושא למלחמה על דמותה של החברה. מלחמה בה צד אחד מנכס לעצמו את כול הצדק והזכויות להכתבת דמותה של החברה, כאילו הצד השני מבקש להשמיד את דמות החברה הזאת. לדברי סמוטריץ' אין מקום לקיום של חברות שוליים. שוליים לא מפאת חשיבותן אלא מפאת גודלן. אותה מלחמה שעורכת החברה הדתית בשם התורה והאל, בזכותו ובחירתו של אדם לנהל אורח חיים חילוני. 5. " להקשיב, לתמוך, לייעץ, לחבק, לאהוב, להפנות לכל עזרה אפשרית, ועוד ועוד. אבל בכל שלב חשוב לא להתבלבל ולא לתת שום סוג של לגיטימציה לתופעה כתופעה". מי שמך להחליט מה לגיטימי או לא? כבר כתבתי בתחילת דבריי שתורתנו בחרה להתעלם מחריגות גנטיות שהבורא אפשר. חכמינו ידעו להוסיף תילי תילים של כתובים במקומות בהם לוקה התורה בחסר. יואילו נא ויבחנו את ההגדרה של אותם בני האלוהים שנוצרו שונים מאיתנו. ובהיעדר הגדרה נכונה להם, יתנו הגדרה במקום שהתורה לא התייחסה. לפעמים זה יותר חשוב מאשר לשבת שבועות שלמים על בחינת כשרותה של תרנגולת חדשה שלא ממחוזותינו. 6. הלהטב"ים הם ברואי האל. זוגות זוגות ברא אותם. זכרים ונקבות. בעוד שברוב המקרים טרח לוודא שכל חלקין של הברוא תואמים למגדר זכר או נקבה, מידי פעם התיר ערבוב פיזי ונפשי. ולאל פתרונים, לא לנו.
המשך 13:39 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
תודה רבה.
10:29 05.08.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר