בנט מינה את מירי שליסל ליו"ר המזכירות הפדגוגית - סרוגים

בנט מינה את מירי שליסל ליו"ר המזכירות הפדגוגית

שר החינוך נפתלי בנט מינה היום את מירי שליסל לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית, והיא תחליף בתפקידה את משה וינשטוק. בעבר עוררה סערה כשמונתה לתפקיד מפמ"רית התנ"ך

author-image
בנט מינה את מירי שליסל ליו"ר המזכירות הפדגוגית
  שליסל (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של אוניברסיטת בר אילן)

ועדת האיתור לבחירת יו"ר מזכירות פדגוגית בראשות שר החינוך נפתלי בנט מינתה היום (שני) את ד"ר מירי שליסל לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. שליסל, אשת הציונות הדתית כיהנה בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"לית פגדודית בעמותת "דעת" תחליף בתפקידה את משה וינשטוק, תושב היישוב אלון שבות. המינוי כפוף לאישור הממשלה.

שליסל, המתגוררת בירושלים הייתה מהמקימות של התיכון הדתי לבנות אור תורה סטון בעיר ואף ניהלה אותו מספר שנים. בהמשך עססקה בהכשרת מורים במכללת הרצוג וניהלה שני מוסדות חינוך.

בנט בירך את שליסל על מינויה לתפקיד החשוב של יו״ר המזכירות הפדגוגית, ואמר כי "מדובר באחד התפקידים המשמעותיים ביותר במערכת החינוך, אשר משפיע על כל תלמיד ותלמידה ומעצב את דור העתיד של ישראל. לאור ניסיונה החינוכי העשיר ועשייתה במגוון תפקידים לאורך השנים, ד״ר שליסל נמצאה כמתאימה ביותר להוביל את המזכירות הפדגוגית בשנים הקרובות. בשם הורי ותלמידי ישראל, אני מאחל לה הצלחה רבה. בטוחני כי תבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר ותהווה נכס למערכת החינוך״".

נזכיר, כי מינויה למפמ"רית תנ"ך בחינוך הדתי ממנו פרשה, עורר סערה בשל חששם של חוגים חרד"לים מיישום תוכניות לימודים חדשות בגישת "תנ"ך בגובה העיניים". בסרוגים הבאנו בזמנו את מכתב רבני הציונות הדתית שתקפו את אתר "ללמוד וללמד" שהכיל פרשנות נוצרית/מודרנית לתנ"ך, ציורי עירום וניתוח פסיכולוגי של גיבורי הסיפורים.

במכתב כתבו הרבנים בין השאר: "התנ"ך הוא יסוד אמונתנו. תורה מסיני שניתנה מפי הגבורה על כל מצוותיה שנצטווינו לדורות עולם. וספרי הנבואה הכל מיד ה' ברוח הקודש, בהם ההתבוננות הראויה של האירועים כדי ללמדנו את גודל השגחת ה' על ישראל ועל הנבראים כולם."

הגישה ללימודים אלה טעונה ידיעה ברורה שלא לומדים "סיפורי מקרא" או ספר היסטוריה אלא מאורעות שאנו אמורים להתחנך עליהם וליישמם בחיינו עלי אדמות. בתכנית הלימודים המיועדת אין הדגשה על תכלית הלימוד הזאת. "וגרוע מזה, ישנן מגמות וגישות שאינן תואמות את השקפת חז"ל תוך סילוף וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה, שביסודן עומדות השקפות עולם מקולקלות."

התכנים הוסרו

בעקבות הביקורת של מורים ומחנכים דתיים, על תכני ההעשרה באתר, נערכה פגישה בין המפקחים  הראשיים אברהם ליפשיץ, הרב אבי גיסר ומירי שליסל המפמ"רית ללימודי תנ"ך יחד עם הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב ישעיהו הדרי והרב איתן אייזמן.

בעקבות הפגישה נקבע כי "לאור ההשגות  שעלו ביחס למאמרי העשרה באתר 'ללמוד וללמד' הוחלט להוריד מן האתר מאמרי ההעשרה ויועלו מחדש לאחר בחינה מיון ועיבוד בידי צוות מורים מחנכים שיוקם." שליסל פרשה מתפקיד מפמ"רית התנ"ך כשלוש שנים לאחר מכן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
עסקה ולא עססקה
הגהה | 23-07-2018 14:54
עססקה
2
מינוי ראוי ביותר.
אלה | 23-07-2018 18:56
בתור מפמרית לתנך היא שינתה לטובה את כח מערך הלימוד לבגרות. חוללה נפלאות,לא פחות. הרבה מורים לתנך מודים לה עד היום על השינוי המבורך
3
עצוב...
עצוב... | 23-07-2018 19:08
עצוב.. איפה הקודש?
4
האדם הנכון
חגית | 23-07-2018 19:54
כמפמרית לתנך היא התגלתה כבעלת ידע, יכולת הובלה, אהבת וכבוד תורה, וכבוד הבריות. מהנעלבים ואינם עולבים. לקח זמן עד שהבינו את השינוי המבורך שעשתה וכשנפרדה ממורי התנך בכנס החמד , זכתה לאהדה מרובה. (חבל שבכתבה שוב בוחשים בשנאת חינם יום לאחר שצמנו על החורבן).
5
ושוב מאותו דבר... חבל!!
נעם | 23-07-2018 23:06
טוב היה עושה מר בנט אם היה נותן מקום לגוונים ולקולות אחרים. שוב אותו דבר - וינשוטק, שליסל, גיסר.... לא חבל?? כמו הקו אבל לא הר המור אלא הר עציון.... ואחכ תתקיפו את הרב טאו... אולי היה אפשר מישהו מהפריפריה נגיד אולי ספרדי חלילה....
6
כל הכבוד אין ראוי ממנה!
דוידי | 24-07-2018 2:45
רק ברכה והצלחה בכל!
7
העיקר שבנט אומר היתה שמדתה
דני | 24-07-2018 6:28
ממתי מתייעצים עם רבנים על תכני לימוד? ולמה לא נכללו חוקרי מקרא שאינם דתיים בדיון? התנך לדעת אחדים ניתן על ידי הגבורה, ולדעת אחרים נכתב על ידי היסטוריונים עתיקים לאורך שנים רבות ומהווה קודם כל מסמך היסטורי סוציולוגי.
8
הסרה
חנה כסלו | 24-07-2018 9:26
איך מסירים אתכם מהטלפון
9
מינויה של מירי לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית
כהן נילי אודליה ומנח | 24-07-2018 14:33
מירי היקרה לליבי מאז הקמת אור תורה לבנות היא האדם הנכון לתפקיד הנכון לאורך כל התפקידים שעשתה עד כה נברך את מירי בברכת הכהנים
10
אבוי
מורה | 15-10-2018 0:00
בעקבות מינוי זה אני שוקלת לעזוב את הבית היהודי. לאשה זו יש ידיעות נרחבות, אולם אין לה שום כישורים ליצור סינתזות אפשריות בין הידע הכללי ללימודי הקודש במובן המקורי של המילה קודש. במערכת האמונות והדעות של שליסל מתכחשים עד מתביישים לדבר מתוך א מונה צרופה מבוססת על תורה מהשמיים. הרבנים צודקים ברוב ד בריהם.