"ההטיה הקיימת בבג"ץ לרעת ההתיישבות תתאזן" - סרוגים

"ההטיה הקיימת בבג"ץ לרעת ההתיישבות תתאזן"

כל ההסתייגויות נדחו: מליאת הכנסת אישרה סופית את חוק "מנהלי יו"ש" שמעביר סמכויות בנושאי יהודה ושומרון מבג"ץ לבית המשפט המנהלי בירושלים. סמוטריץ': " הדיון ב יהפוך ליותר למשפטי ופחות פוליטי"

"ההטיה הקיימת בבג"ץ לרעת ההתיישבות תתאזן"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) סופית את חוק "מנהלי יו"ש" של השרה איילת שקד אשר מעביר סמכויות בנושאי יהודה ושומרון מבג"ץ לבית המשפט המנהלי בירושלים. לבקשת ח"כ אחמד טיבי (הרשימה הערבית המשותפת), הפכה ההצבעה להצבעת אי אמון בממשלה. 56 חברי כנסת תמכו ו- 48 התנגדו.

הצעת החוק הממשלתית אליה מוזגה הצ"ח הפרטית של חה"כ סמוטריץ', נועדה להעביר מבית המשפט העליון אל בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים את הסמכות לדון בשורת החלטות של רשויות ישראליות הפועלות באזור יהודה והשומרון. בהן: חופש המידע, תכנון ובניה, כניסה ויציאה מישראל וצווי הגבלה ופיקוח המוצאים באזור.

בדברי ההסבר נכתב: "הסמכת בית משפט לעניינים מינהליים לדון בהחלטות מינהליות של רשויות ישראליות הפועלות באזור תביא לכך שהחלטות אלה לא יידונו לפני בג"ץ כערכאה ראשונה ואחרונה. בעניין זה יצוין כי ניתוח הנתונים בדבר כמות העתירות המוגשות לבג"ץ מדי שנה מלמד כי יש כמות לא מבוטלת של עתירות בענייני האזור. כך, מעבר להגשמת התכלית שבבסיס המהלך הכולל הנוגע למערכת השיפוט בעניינים מִינהליים, הסמכת בית משפט לעניינים מינהליים כמוצע בהצעת חוק זו עשויה אף לסייע בהפחתת העומס המוטל על בית המשפט העליון.

משפטי יותר ופוליטי פחות

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "העברת הדיון בעתירות מנהליות ביהודה ושומרון מבג"ץ לבתי המשפט המנהליים המחוזיים היא שלב חשוב בנורמליזציה ובהשוואת החקיקה ביהודה ושומרון לחקיקה המקובלת בתוככי הקו הירוק. העברת הדיונים לבתי המשפט המחוזיים תנגיש את השירותים המשפטיים לתושבי יהודה ושומרון ובעיקר תהפוך את הדיון בהם למשפטי יותר ופוליטי פחות. אני מקווה שההטיה הקיימת בבג"ץ לרעת ההתיישבות והמתיישבים תתאזן בבתי המשפט המחוזיים שהם כאמור פחות פוליטיים ומוטי אג'נדה. לא עוד עתירות חסרות בסיס עובדתי ונעדרות הוכחות בסיסיות שמתקבלות רק כי מי שהגיש אותן הוא ערבי או ארגון שמאל".

"אני מודה לחברתי השרה שקד שקידמה את החוק הממשלתי וליו"ר וועדת החוקה ניסן סלומיאנסקי שניצח על מלאכת החקיקה בכנסת בכישרון ובמקצועיות. יחד נמשיך בעזרת השם לפעול להשוואת זכויות המתיישבים ולהחלת נורמליזציה ביהודה ושומרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גאונית השקד הזאת. ימשיכו הבג"צים ללא סמכויות.
WOW | 17-07-2018 22:59
גאונית השקד הזאת. ימשיכו הבגצים את חבר מביא חבר, וינטלו מהם השיפוטים. יפארו את כס בית המשפט נטול הסמכויות!