שקד: "מקווה שבית המשפט ינהג במידת הרחמים" - סרוגים

שקד: "מקווה שבית המשפט ינהג במידת הרחמים"

שרת המשפטים איילת שקד שיגרה לחבר הכנסת יואב בן צור את תשובתה להצעה לסדר היום אותה הגיש על פרשת דומא: "אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו יעשה במידת הרחמים"

שקד: "מקווה שבית המשפט ינהג במידת הרחמים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שרת המשפטים איילת שקד, שיגרה אמש (רביעי) לחבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס ) תשובה להצעה לסדר היום אותה הגיש הח"כ, תחת הכותרת "עמדת הפרקליטות מצדדת בהמשך מעצרו של הקטין מפרשת דומא חרף הנסיבות ועל אף הערות בית המשפט".

בתשובתה אומרת השרה שקד כי היא מקווה שבדיון היום בשאלת שחרורו ממעצר של הקטין ינהג בית המשפט במידת הרחמים עם הקטין: "מהפרקליטות נמסר לי שביום 5.7.18 הורה בית המשפט לקבל תסקיר שירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרור הקטין וכן לאפשרות להשמתו תחת איזוק אלקטרוני. הדיון להחלטה בבקשת ההגנה לשחרור קבוע למחר".

עוד הוסיפה השרה כי "לאור התמונה שנחשפה לציבור עד כה, אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו יעשה במידת הרחמים והשופטים יאפשרו לקטין לנהל את משפטו מחוץ לבית המעצר".

השרה הוסיפה כי "ובכלל, כלקח כללי מהפרשה הזו שטרם הסתיימה, אני מציעה לכל הצדדים לא למהר לחרוץ גורלות על פי כותרות בתקשורת".

כאמור, הדברים מגיעים כתשובה לבקשה לדיון במליאה אשר היה צפוי להתקיים אמש והוסר לבקשת ח"כ בן צור לאור תשובת השרה.

בדברי ההסבר לבקשה נכתב "דומה ובפרשת דומא הפרקליטות מצויה במצב שאינו מאפשר לה לסגת מעמדתה. משפטנים בכירים ואנשי מקצוע הגיעו למסקנה שהקטין אינו קשור לפרשת ההצתה. אין חולק שנהגו בו בחקירות במקסימום חומרה, הוא פגוע נפשית, ובכל זאת בפרקליטות מתעקשים על המשך מעצרו, אפילו היום הורה בית המשפט לשרות המבחן לבחון את שחרורו, בניגוד לעמדת הפרקליטות".

הבוקר צפוי להתקיים בבימ"ש המחוזי מרכז בלוד דיון בבקשה לשחרורו של הקטין ממעצר.

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' המייצג את הקטין יחד עם עו"ד ציון אמיר מסר: "כולנו תקוה שלאחר מאבק של שנתיים וחצי שבסופו נפסלו הודעותיו של הקטין, וכן לאור כל ההשלכות הקשות שנבעו והשפיעו עליו במהלך החקירה והמעצר, יורה ביהמ"ש על שחרורו ממעצר כפי שאף הומלץ על ידי שרות המבחן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היא נזכרה מאוחד מדי לקוות - והמבין יבין
אוראור | 12-07-2018 16:34
חוץ מזה שהיא שכחה שאצל החוקרים האנטישמים האלו קיימים רחמים רק כלפי מחבלים וטרוריסטים נאצים וערבים -ולא כלפי יהודים.