ההחלטה על מתווה הכותל חוזרת לאיילת שקד - סרוגים

ההחלטה על מתווה הכותל חוזרת לאיילת שקד

שר הדתות נענה לבקשת הרבנים הראשיים להחיל את 'תקנות הכותל' שיישאר אורתודוקסי גם במקום בו נמצאת הרחבה הרפורמית. המהלך טעון את אישורה של שרת המשפטים

ההחלטה על מתווה הכותל חוזרת לאיילת שקד
  תצטרך להכריע. שקד (מרים אלסטר/פלאש90)

לאחר ההתפטרות של שרת המשפטים איילת שקד בשבוע שעבר מועדת השרים לענייני מקומות קדושים, נענה היום (רביעי) שר הדתות דוד אזולאי לפנייתם של הרבנים הראשיים בדרישה לתיקון תקנה חדשה בכותל, לפיה, הכותל יישמר לכל אורכו רק בידי האורתודוקסים.

אולם, התקנה טרם הגיעה לשרה שקד, בעוד השר אזולאי החליט בכל זאת לגלגל זאת לפתחה.

במכתב ששיגרו הרבנים הראשיים לישראל לשר אזולאי, הם דורשים לשנות את התקנות לשמירה על המקומות הקדושים, כך שיהיה כתוב באופן ברור שהתקנות חלות על הכותל לכל אורכו, והסמכות במקום היא סמכות הרבות הראשית בלבד. כלומר לא רק ברחבת הכותל הנוכחית, אלא לאורך כל הצד המערבי של הר הבית.

 

המטרה של התקנה החדשה היא טירפוד חוקי של מסירת החלק הדרומי של רחבת הכותל לידי הרפורמים, או אפשרות לתפילה רפורמית ברחבת הכותל, כמו שמנסות לעשות 'נשות הכותל' מדי חודש.

נדגיש, כי על פי החוק מי שמוסמך לתקן את התקנות הוא שר הדתות, לפי בקשת הרבנים הראשיים, כאשר על שינוי התקנות נדרשת חתימת שרת המשפטים.

"השרה טרם קראה את המכתב"

המכתב של הרבנים נשלח לאחר ההתפטרות של שרת התרבות מירי רגב ומינוי השר שטייניץ במקומה, והתפטרות שקד מהוועדה. כעת חוזר הכדור אל שקד. אם תתמוך בבקשה של אזולאי – תקומם עליה את הרפורמים והליברלים, אם תתנגד תקומם עליה את החרדים ואת הצד השמרני בבית היהודי. בפעם הקודמת היא התפטרה, אך כעת ההחלטה נמצאת בידיה.

מלשכת שרת המשפטים נמסר: "השרה שקד קיבלה את המכתב היום וטרם קראה אותו. יודגש שמדובר בתקנות של השר לשירותי דת ולא של שרת המשפטים. בכל מקרה, אחרי שהשרה תקרא אותו היא תקיים דיון בנושא עם שר הדתות ותחווה את דעתה".

הרבנים הראשיים נגד הרפורמים

במכתב ששיגרו הרבנים הראשיים לשר הדתות, הם פותחים בהסבר על קדושתו של הכותל לכל אורכו, כפי שפסקה הרבנות הראשית גם בעבר "הכותל המערבי קדוש לכל אורכו וכך פסקה גם הרבנות הראשית לדורותיה", בהמשך תוקפים הרבנים את נסיונה של קבוצה קטנה ושולית לחלל את קדושת הכותל כבר שנים בראשי חודשים "קבוצות אלו מקיימות טקסיהן בהפגנתיות ובהתרסה נגד תורת ישראל ונגד כל דבר שבקדושה. הן מחרחרות ריב ומדון במקום הקדוש, הופכות את הכותל לזירת הפגנה ומחלוקת, הן פוגעות במאות ובאלפי מתפללות, המבקשות לשפוך שיח לפני קונם כפי מנהג נשים בישראל בכל הדורות. ובחודשים האחרונים הפגיעה במתפללות החמירה".

בהמשך הם מרחיבים בחומרה הגדולה של נתינת מקום לרפורמים בחלקו הדרומי של הכותל "המתווה אכן הוקפא בהחלטת ממשלה, אך למרות זאת ממשיכים להתקיים במקום טקסי תפילה מעורבים, גברים ונשים יחד, ללא מחיצה, בניגוד מוחלט למנהג המקום ותוך פגיעה חמורה בקדושת הכותל המערבי. הדבר מהווה חילול חמור של הקודש לכל הדעות בהלכה".

לסיום פונים הרבנים לשר ומביאים את עיקר דרישתם – לפעול לשינוי התקנות כך שיוגדר באופן ברור "טקסים דתיים יתקיימו בכותל רק לפי מנהג המקום ומסורת ישראל מדורי דורות, ועל פי דברם של הרבנים הראשיים לישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
קבוצה קטנה ושולית שרוב העם היהודי בעולם שייך
נגב מערבי | 11-07-2018 16:55
אליו. לפחות היום.
רוב העולם נוצרי
תגובה | 01-04-2020 8:06
ויהודי חול שמשתייכים לקהילות לא יהודיות פשוט לא מודעים לכך שהדת הרפורמית והקונסרבטיבית הן דתות אחרות ואינן יהדות כי עצם הפולחן של דתות אלו אסור על פי עשרת הדיברות של היהדות.
2
הכתל לא שטיבל חרדי פרטי, שייך לכלל ישראל.
טוב להודות. | 11-07-2018 18:40
ע
עם ישראלי האוטנטי...
ישראלי | 12-07-2018 14:00
אמת אין, כפירה אאוט
3
קראות חרדיות רפורמה. כלם בכלל תינוקות שנשבו,
אי"ש קרליץ. | 11-07-2018 18:41
ועל כלל ישראל מוטל לקרבם בעבותות אהבה, וישובו לדת האמת.
לא על חשבון חילול ה
ישראלי | 12-07-2018 14:00
.
4
הבית הרפורמי
שרי | 11-07-2018 19:22
עכשיו תגלו את הפרצוף האמיתי של הצרה שקד
5
נו שוב
שלום | 11-07-2018 23:25
הרי בסוף תהיה רחבה וכל מי שחושב שלא לא מכיר במציאות ולכן כתבתם ואת נפשכם הצלתם ועכשיו תנו לנו לאהב את עם ישראל לגווניו וככה ניצור שותפות אמתית נשותינו באו להתפלל ולא להתקוטט עם צרחנים כאלה או אחרים
בסוף יבוא המשיח
תגובה | 01-04-2020 8:08
וכל האתאיסטיות הצרחניות האלו שהיו מגיעות לכותל כל ראש חודש רק כדי לעבוד בו עבודה זרה ורק כדי ללעוג לאמונה היהודית ורק כדי לחלל את קדושתו ורק כדי לתקוע אצבעות בעיניים של המתפללות היהודיות, מן הסתם אם הן לא תחזורנה בתשובה, הן כנראה לא תזכנה לראות את זה.
נשותיכם יכולות לבוא לכותל כפי שהיה עד כה
ישראלי | 12-07-2018 14:01
כך נסיון חתרני נוסף מהווה הסתה...
6
הבית הרפורמי
יהודי | 12-07-2018 1:51
האם שקד תחתום או לא תחתום הבית היהודי או הרפורמי?
7
אסור לתת אחיזה לפורמים בכותל
יהודי | 12-07-2018 1:52
האפונים גורמים לרעידת אדמה הבית היהודי ולא הרפורמי!!!!!