החוק של שקד וסמוטריץ' יאזן את בתי המשפט - סרוגים

החוק של שקד וסמוטריץ' יאזן את בתי המשפט

וועדת חוקה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק שיעביר דיון בעתירות מנהליות ביו"ש מבג"ץ לבתי משפט מחוזיים. סמוטריץ': "הדיון יהפוך ליותר משפטי ופחות פוליטי".

החוק של שקד וסמוטריץ' יאזן את בתי המשפט
  שקד וסלומינסקי מצביעים היום בועדה

החוק להעברת סמכויות הנוגעות ליהודה ושמרון מבג"ץ לבית משפט מינהלי עבר היום (רביעי) בוועדת חוקה של הכנסת. שרת המשפטים שהשתתפה בכל אורך הדיון ברכה על החוק. "זה רגע מכונן בנרמול החיים ביהודה ושומרון". היו"ר חה"כ סלומינסקי: "אחד החוקים היותר חשובים"

הצעת החוק הממשלתית אליה מוזגה הצ"ח הפרטית של חה"כ סמוטריץ', נועדה להעביר מבית המשפט העליון אל בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים את הסמכות לדון בשורת החלטות של רשויות ישראליות הפועלות באזור יהודה והשומרון. בהן: חופש המידע, תכנון ובניה, כניסה ויציאה מישראל וצווי הגבלה ופיקוח המוצאים באזור.

ההטיה בבג"ץ נגד ההתיישבות תיגמר

עוד אמרה שקד כי החוק יוריד את העומס מבג"ץ שדן במעל 2000 עתירות בשנה. סמוטריץ' הוסיף, כי העברת הדיון בעתירות מנהליות ביהודה ושומרון מבג"ץ לבתי המשפט המנהליים המחוזיים היא שלב חשוב בנורמליזציה ובהשוואת החקיקה ביהודה ושומרון לחקיקה המקובלת בתוככי הקו הירוק.

לדבריו, העברת הדיונים לבתי המשפט המחוזיים תנגיש את השירותים המשפטיים לתושבי יהודה ושומרון ובעיקר תהפוך את הדיון בהם למשפטי יותר ופוליטי פחות. אני מקווה שההטיה הקיימת בבג"ץ לרעת ההתיישבות והמתיישבים תתאזן בבתי המשפט המחוזיים שהם כאמור פחות פוליטיים ומוטי אג'נדה. לא עוד עתירות חסרות בסיס עובדתי ונעדרות הוכחות בסיסיות שמתקבלות רק כי מי שהגיש אותן הוא ערבי או ארגון שמאל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו