"מרגיש ניצחון כפול": מתי שריקי בראיון בלעדי לסרוגים

"מרגיש ניצחון כפול": מתי שריקי בראיון בלעדי לסרוגים

על אף שסירב עד היום להשתתף בריאליטי וחשש מהתגובות, הזמר והיוצר הסרוג מתי שריקי המככב כעת בתכנית ''אייל או אביב''- מספר בראיון בלעדי לסרוגים על הניצחון הכפול, החששות, החיבור לאביב גפן ומה הוא חולם להוכיח בתכנית כזמר דתי

author-image

לאחר שכבש את אביב גפן ואייל גולן ועבר את מבחן הקהל בניקוד הגבוה ביותר שהיה עד כה בתכנית עם הביצוע ללהיט "אחרי כל השנים" של עומר אדם. הזמר והיוצר הסרוג מתי שריקי, ממש לא מתכוון להיות רק זמר דתי עם קול יפה וחושף מה המטרה לשמה הגיע לתכנית הכי מסקרנת כרגע על המסך- "אביב או אייל– מי ימצא את תגלית השנה" (הערב, 21:00 בקשת 12).

"אני מקווה להוכיח בתכנית, שיש תרבות יהודית איכותית" מספר מתי לסרוגים "אפשר להיות גם דתי וגם לעשות מוסיקה בלי להתפשר. ברמה האישית מקווה להעביר מסר- לא לפחד מאתגרים ומגבלות, אל תעצרו מול הקיר, תטפסו עליו, תגיעו יותר גבוה".

"מקווה להוכיח שיש תרבות יהודית איכותית" (צילום: אברהם יצחק מאיר)

מנצח את הגמגום בשיר 

על אף הגמגום המלווה אותו מילדות בעקבות אירוע טראומטי שעבר, מתי הצליח לנצח את הקושי עם המוסיקה. יש לו כבר אלבום בכורה ואלבום שני כבר בדרך, הוא יצר והלחין לא מעט שירים שהפכו ללהיטים במוזיקה היהודית ועכשיו הוא אחד מהטלנטים הבולטים בתכנית של אביב ואייל.

כזמר מוכר במגזר הדתי, חששת להגיע לראליטי?

"בהחלט היו חששות, וזו אחת הסיבות שעד היום סירבתי להגיע לריאליטי. מוסיקה בעיני זה דבר מאוד רוחני ובעל השפעה, ובתור זמר שבא מהמגזר הדתי יש לי אמירה ושאיפה שכזאת.

חששתי שאולי חלק מהקהל שמכיר אותי יראה את זה כסתירה למסרים שלי, אבל בסופו של דבר אני רואה את ההשתתפות כמסר בפני עצמו: המטרה של המוסיקה שלי זה לאחד ולחבר, דווקא עם עולמות שלכאורה מנוגדים לתפיסת עולמנו ואם ראליטי זה המקום הנכון לזה-אני אהיה שם".

"חששתי שאולי חלק מהקהל שמכיר אותי יראה את זה כסתירה למסרים שלי" (צילום מתוך התכנית/ קשת 12)

איך היה עבורך לחשוף בפריים טיים את סיפורך האישי?

"זה מסע שאני עובר כל פעם מחדש, בכל הופעה, בטח שבפריים טיים, ואם היו רגעים שהרמתי ידיים ופחדתי, הגיעו התגובות וחיזקו אותי"

איזה תגובות אתה מקבל? 

"אנשים כותבים לי בפייסבוק על פחדים שהם ניצחו, על התמודדות עם מחלה קשה בהרמת ראש, אפילו בחור שסיפר לי על מישהי שהוא רצה להכיר המון זמן ורק עכשיו היה לו את האומץ. אנשים כותבים לי שוב ושוב שהם קיבלו מקור להשראה. מבחינתי זה ניצחון כפול, גם שלי וגם של אחרים".

הוצאת כבר אלבום בכורה מדהים, למה לא בחרת לבצע שיר מקורי שלך באודישן?

"האמת שרציתי אבל בסוף החלטתי לשמור את זה לשלב מאוחר יותר. במחשבה לאחור הייתי בוחר שיר שלי אם הייתי יכול, אבל האמת שהשיר 'אור גדול' של אמיר דדון מרגיש לי ממש חלק ממני.

קרה לי כמה פעמים בהופעות כשאנשים נגשו לקנות את האלבום שלי ושאלו אם יש בפנים גם את 'אור גדול', אני מחובר לשיר הזה מאוד".

הלב עם אביב, אבל המציאות עם אייל 

על אף שהרגיש חיבור אוטומטי עם אביב גפן, ברגע האמת החליט שריקי להפתיע ולבחור להיכנס לנבחרת של אייל גולן. האם הריחוק המובהק של אביב גפן מהדת, הרתיע אותך מלחשוב על בחירה בו?

"חשבתי בעיקר על החיבור המוסיקלי, אני מעריך את אביב כאמן וכיוצר, השירים שלו היו פסקול חיים שלי לא מעט שנים".

"מעריך את אביב"  (צילום מתוך התכנית/ קשת 12)

לאיזה שלב בתכנית אתה מקווה להגיע?

"אין לי שאיפה לשלב מסוים, רק מקווה למצות כל רגע שאהיה שם ולהגיע לפחות לשלב שבו אוכל לשיר גם שיר מקורי שלי, אני מקווה שהתכנית תכיר בערך של זמר ויוצר עם משמעות, לא רק קול יפה. ימים יגידו".

מה החלום הבא בקרירה המוזיקלית ובכלל?

"במקביל לתכנית אני עובד על אלבום שני, יש שירים חדשים שמחכים להתפרסם, מעבר לסינגל הראשון 'מסתתר' שכבר יצא לא מזמן. החלום שלי הוא לעולם לא להפסיק לחלום ולפרוץ עם המוסיקה שלי לקהלים חדשים".

'אביב או אייל – מי ימצא את תגלית השנה' ישודר גם הערב (שלישי) ב-21:00 בקשת 12

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פשוט השראה! וחייבים לשמוע את השירים שלו
מיכל | 17-07-2018 22:02
זה רק ההתחלה מה שראיתם באודישן. אחת שמכירה:)
2
תודה על הראיון המרתק!
ירון | 18-07-2018 11:10
מתי יש הופעה שלו?