"תגידו איחוד לאומי, אתם מפלגה חרדית?!" - סרוגים

"תגידו איחוד לאומי, אתם מפלגה חרדית?!"

ח"כ עליזה לביא תוקפת את מפלגת ה'איחוד לאומי' בעקבות תכניתם 'דת ומדינה', וטוענת: הם גוררים את הבית היהודי לצד החרד"לי שמשפיעה על הממשלה."אתם מאמצים את הקו החרדי? תגידו את זה. זו לא הציונות הדתית"

"תגידו איחוד לאומי, אתם מפלגה חרדית?!"
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) יוצאת היום (שלישי) נגד מפלגת ה'איחוד לאומי' המשיקה הערב את תכנית דת ומדינה הקוראת לעיסוק הלכתי- תורני יותר בסוגיות הליבה של מדינת ישראל כמו שבת, צבא כשרות ועוד.

לטענתה, באיחוד לאומי גוררים את הבית היהודי לצד חרד"לי שמששפיעה על הממשלה. "החלטתם להחמיר? תחמירו בבית שלכם- בבית היהודי. אלו לא ערכי הציונות הדתית".

השרים בנט ושקד בורחים מכל ריח של דת ומדינה

"המצע שמפרסם האיחוד הלאומי זה עוד גפרור לתוך המדורה שמתסיסה ומביאה יותר פילוג ויותר שיסוע לחברה הישראלית. המצע הזה מוביל את כל מפלגת הבית היהודי. אנחנו רואים את בריחת השרים בנט ושקד מכל ריח של דת ומדינה.

הבעיה, שהמצע הזה של הבית החרד"לי גורר את הממשלה כולה ואנחנו רואים את זה במתווה הכותל שפתאום, פתאום אי אפשר?! אחרי שכולם הסכימו וחתמו והגיור שהובטח שנהיה הרבה יותר רגישים ומכילים והייתה החלטת ממשלה  והנה הבית היהודי ממלא את פיו מים, הוא לא שום. וחוק המרכולים שהם הצביעו, למה אנחנו צריכים להגביר את השסע?

אז אתם מפלגה חרדית? אתם מאמצים את הקו החרדי? אז תגידו את זה. זאת לא הציונות הדתית, אלו לא הערכים שכולנו גדלנו עליהם של הגם והגם: גם תורה וגם עבודה. אתם רוצים להחמיר? החלטתם להחמיר? תחמירו בבית שלכם- בבית היהודי, רק אל תביאו את ההחמרות, אל תהיו שותפים להחמרות במרחב הציבורי. זאת לא ציונות דתית".

הבית היהודי בורחת מהעיסוק בגיוס לצבא

לביא מוסיפה בשיחה עם סרוגים שהיא מופתעת מהשתיקה של הבית היהודי סביב המשבר הקואליציוני על הגיוס לצה"ל. "הבית היהודי הייתה שותפה מלאה לתהליך לקידום השוויון בנטל, וכעת כשמגיע ניסיון לעגן השתמטות בחוק יסוד, הבית היהודי בורחת לחלוטין מהסוגיה הערכית ועוסקת רק בשרידות הקואליציה".

בימים בהם נושאי דת ומדינה מחוללים סערות ולא יורדים מסדר היום, מפלגת האיחוד הלאומי משיקה את תכנית דת ומדינה, בהם נשמעים לא מעט קולות קיצוניים ושוליים שמטרתם החלשת היהדות הממלכתית ופגיעה באחדות העם. הקולות האלו מתגברים כאשר עוסקים בנושאים כמו הרבנות הראשית, הכותל, שבת, שירות צבאי, שירות לאומי-אזרחי,הכשרות, יהדות התפוצות, ודיני משפחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
האיחוד הלאומי תקומה מפלגה קיקיונית
יואל | 06-03-2018 16:06
אין להם ציבור והם שנים מתעלקים כל פעם על מפלגה אחרת רבני תקומה זו קבוצה שקמה לתחיה חודשיים לפני הבחירות וחוזרת לתרדמה מייד עם סיום הבחירות לא שומעים אותם בציבור מר בצלאל סמוטריש זיהה את הפירצה ליקק לרבני תקומה וכך חדר ללא שאף אחד בחר בו לתוך כנסת ישראל שירוצו לבד פעם אחת ונראה סוף סוף מה הכוח האמיתי שלהם
אנשים יראי שמיים, הבינו שרצון ה' הצדק ההגינות היושר, ואחדות עם ישראל מתחילים ביש עתיד.
עם קרובו | 06-03-2018 19:38
ט
2
תגידי עליזה את דתיה?
ציוני דתי | 06-03-2018 16:12
מי שמך לקבוע מה זו הציונות הדתית? בתור אחת שהוציאה עצמה מהמגזר ברור ליברליותה אין לך זכות דיבור.
כל מילה בסלע !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נאוה | 30-07-2018 20:32
לא דתית בכלל רק משחקת אותה .
יאיר. וה' עימו.
צא ולמד | 06-03-2018 19:53
ן
צודק בהחלט - הדתיות של עליזה לביא צבועה !!!
נאוה | 06-03-2018 17:56
לא אהבתי את הדיבור של לביא מאז ומעולם .
3
כי עליזה לביא דתית מספיק כדי למתוח ביקורת..
סרוג | 06-03-2018 16:29
בואו לא נשכח איפה היא יושבת, עם הדתיות שלה עוד נגיע רחוק
4
הרפורמית לא תלמד אותנו מה זה דתי לאומי
דני | 06-03-2018 17:44
הרפורמית מאין עתיד
5
פשוט חצופה
לביא, את דתיה? | 06-03-2018 18:18
תתביישי
6
מה לעליזה לביא וליהדות?
יעל | 20-07-2018 13:31
הלך הזרזיר אצל העורב (יאיר לפיד…) שייכת לדת הפמיניסטית, לא היהודית.
7
את לא שייכת לציונות הדתית למה את מציקה??
לגב' לביא | 30-07-2018 20:31
תמשיכי להיות במפלגה שלך, תודה לאל שאינך בבית היהודי, אחרת לא היינו מצביעים למפלגה זו. מה את מקנאה בחרדלים אז אל תצביעי להם ותפסיקי להסית ולהראות שאת בקושי דתית .