לקריאה: תכנית דת ומדינה של האיחוד הלאומי - סרוגים

לקריאה: תכנית דת ומדינה של האיחוד הלאומי

מפלגת האיחוד הלאומי תשיק מחר (ג') את מצע 'דת ומדינה' גולשי סרוגים מוזמנים לקרוא את הנוסח המלא של המצע הכולל בין השאר התייחסות למתווה הכותל, הרבנות הראשית, השבת בישראל ומערך הכשרות

לקריאה: תכנית דת ומדינה של האיחוד הלאומי
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מפלגת האיחוד הלאומי תשיק מחר (ג') את מצע 'דת ומדינה'.

במפלגה אומרים כי המצע נוסח לאחר התייעצויות של מספר חודשים עם רבנים מהציונות הדתית, ומובילי דעה במגזר עוסק בסוגיות הליבה של מדינת ישראל. המצע מחייב את מפלגת האיחוד הלאומי לפעול על פיה בפורומים הרלוונטיים.

להורדת החוברת המלאה – לחצו כאן

בפרק מערך הכשרות ומעמד הרבנות הראשית נכתב

"התנועה תפעל לחזק את מערך הכשרות הממלכתי, ליישום חוקי הכשרות ולעידוד רכישת מוצרים נושאי הכשר מהרבנות הראשית ומהרבניות המקומיות. התנועה תתמוך בהתייעלות מערך הכשרות, כקידום תהליכי הפרדת משגיח–מושגח, יצירת קריטריונים אחידים לכשרות ועוד, לאור המלצת נציגי הרבנות הראשית"

עוד נכתב: "הרבנות הראשית לישראל היא הסמכות הממלכתית התורנית-הלכתית העליונה היחידה במדינה"

לגבי מעמד המשפחה בחברה הישראלית, נכתב:

"התנועה רואה במבנה המשפחה היהודי והטבעי של אב ואם את מבנה המשפחה היחיד המוכר במדינת ישראל. הלכך תפעל התנועה למנוע כל חקיקה שתאפשר נישואין חד-מיניים או אישור זכויות אחרות שיגרמו הכרה כמשפחה בקשרים אלו, ועם זאת תפעל התנועה למניעת כל גילויי שנאה או פגיעה באנשים בשל נטייתם המינית".

בנושא השבת נכתב:

"התנועה תפעל לחזק את שמירת השבת וצביונה במרחב הציבורי-ממלכתי מתוך אמונה שככל שיתחזק ויישמר צביון זה תתגלה השבת כמקור הברכה והעוצמה של חיי הפרט והכלל, הקודש והחול גם יחד, ומתוך ההבנה ששמירת צביון יום השבת היא אינטרס לאומי שאינו שייך למגזר מסוים, וכמוה כשמירת צביונה היהודי-לאומי של המדינה."

לגבי יהדות התפוצות ומעמד הרפורמים נאמר:

"התנועה תפעל להעמיק את כלל הפעילות הנעשית למען חיזוק הזהות היהודית והקשר לארץ ישראל בקרב היהודים המתגוררים בתפוצות . התנועה תמנע כל מתן תוקף והכרה בתנועות שאינן אורתודוקסיות, מתוך ההבנה שהרפורמה מובילה להחלשת הזהות היהודית ולהתרופפות הקשר של יהודי העולם למדינת ישראל".

באשר לשירות צבאי כתבו:

"התנועה תפעל לשמירת זהותו היהודית של צה"ל ולשמירת ערכיו ותפקידו העיקרי – ניצחון על האויב. התנועה תפעל נגד ניסיונות להשתמש בצה"ל ככלי לקידום אג'נדות תרבותיות. התנועה תפעל לחזק את מעמד הרבנות הצבאית הראשית כסמכות ההלכתית העליונה בצה"ל ותאפשר את המשך התיאום עם הרבנות הראשית לישראל. התנועה תפעל להחזרת ענף תודעה יהודית לידי הרבנות הצבאית ותעודד פעולות לחיזוק רוח הלחימה וערכי צה"ל."

לגבי השירות לאומי-אזרחי כתבו:

"התנועה תפעל לחזק את תחושת השייכות והערך בשירות הלאומי, לפתוח תפקידי התנדבות נוספים ומאתגרים ולשפר את תנאי השירות של הבנות. בנוסף התנועה תפעל לעגן בחקיקה את הזכות לשרת בשירות לאומי כדי למנוע מגבלות תקציב המונעות מבנות להתנדב לשירות הלאומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כל להטב שמצביע לבית היהודי הוא מזוכיסט
אור | 05-03-2018 16:00
תודה לאיחוד הלאומי שהם אומרים אמת
2
מהקצנה מפסידים את הכל...
תפסת מרובה | 05-03-2018 17:39
תפסת מרובה=חי בפנטזיות. והורס את מה שיש.
3
גט כריתות מהבית היהודי
ניסן | 05-03-2018 18:29
אשרנו שזכינו לפרידה מהצדיקים הגמורים שאינם קובלים............
4
והתנועה תמשיך להיות תחת הבית היהודי שדוגל בהפך כל מה שכתוב כאן
מישהו | 05-03-2018 18:49