כחלון: "יהיה ליל סדר בלי שר אוצר"; גפני: "אז יהיה" - סרוגים

כחלון: "יהיה ליל סדר בלי שר אוצר"; גפני: "אז יהיה"

השר כחלון ממשיך את הקו התקיף נגד המפלגות החרדיות, ומאיים: "עם ישראל ישב לליל הסדר או עם תקציב או ללא שר אוצר". ח"כ משה גפני זעם על דבריו והגיב: "אז שלא יהיה שר אוצר"

כחלון: "יהיה ליל סדר בלי שר אוצר"; גפני: "אז יהיה"
  כחלון משגר איום (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

שר האוצר משה כחלון ממשיך היום (שלישי) את הקו התקיף נגד המפלגות החרדיות ברקע המשבר הקואליציוני סביב קידום חוק גיוס חדש, ומאיים: "עם ישראל ישב לליל הסדר או עם תקציב או ללא שר אוצר". ח"כ משה גפני זעם על דבריו והגיב: "אז שלא יהיה שר אוצר".

במסיבת עיתונאים של משרד הכלכלה ומכון התקנים הסביר השר כי "לא אוכל לתפקד ולהמשיך לכהן כשר אוצר אם התקציב לא יעבור בסוף המושב. אין שום הגיון לכרוך את הגיוס בתקציב המדינה. על מנת לתת מענה לאוכלוסיות שהוזנחו שנים נאלצנו להקדים כסף מ- 2019 – צהרונים ומס הכנסה שלילי והמשמעות של אי העברת התקציב פוגעת באוכלוסיות גדולות, אותם לא מעניין מתווה הגיוס. אני קורא פעם נוספת לחבריי: תתעשתו, אם עד סוף המושב לא עובר התקציב אני באופן אישי קורא לחבריי בכולנו לקום ולעזוב".

(קרדיט: דוברות הוועדה)

את הדברים אומר כחלון בעקבות המגעים המתנהלים ביממה האחרונה עם הסיעות החרדיות בכדי לאשר את חוק הגיוס בקריאה טרומית בלבד במושב הכנסת הנוכחי ומייד לאחר מכן גם יאושר התקציב לשנת 2019. אולם למרות ניסיונות אלו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סירב להתגמש ודחה את האפשרות לפשרה מסוג זה.

אתמול התייחס כחלון למשבר הקואליציוני שפוקד את הממשלה סביב חוק הגיוס, והצהיר בישיבת הסיעה כי "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב – אין לו מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר", זאת בהמשך לתנאי שהציב  סגן השר יעקב ליצמן כי לא יצביע על אישור התקציב עד לקידום חוק הגיוס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חבל מאוד שכחלון יש לו שכל של ילד טוב בן 14.5
עמוס | 06-03-2018 12:44
הוא יאכיל אותנו מרור בליל הסדר. אבל גפני יתן לנו חרוסת מתוקה
2
הולכים לבחירות
שמשון | 07-03-2018 6:34
זה מה שרצה נתניהו שילכו לבחירות שלא בגללו אלא בגלל החרדים ילכו לבחירות לא יהיה חוק שרוצה גפני וודאי מה שרוצה לינצמן זה הסוף של הליכוד אם יהיה חוק גיוס כזה הדבר היחידי שיעזור לחרדים זה היתבדלות מהמידינה וכספה וזה יכול היות רק במיספרים קטנים יותר