"אם התקציב לא יעבור- לא אוכל להמשיך כשר אוצר" - סרוגים

"אם התקציב לא יעבור- לא אוכל להמשיך כשר אוצר"

השר כחלון התייחס למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס, והצהיר כי "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב – אין לו מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר". על ליצמן: "טעות גדולה שחיבר את חוק הגיוס להעברת התקציב"

author-image
"אם התקציב לא יעבור- לא אוכל להמשיך כשר אוצר"
  כחלון בישיבת הסיעה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שר האוצר משה כחלון התייחס למשבר הקואליציוני שפוקד את הממשלה סביב חוק הגיוס, והצהיר היום (שני) כי "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב – אין לו מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר", זאת בהמשך לתנאי שהציב  סגן השר יעקב ליצמן כי לא יצביע על אישור התקציב עד לקידום חוק הגיוס.

בפתח ישיבת הסיעה אמר כחלון, "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב – אין לי מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר. אפר את ההסכם עם הבוחר. למפלגה שלנו יש הסכם עם הבוחר שאנחנו נפעל בתחומים האלה: דיור, הורדת מסים בפחות מכסים, סבסוד צהרונים, הגדלת חופשות. ללא העברת התקציב לא נוכל לקיים את ההסכם הזה עם הבוחר. לכן, אני לא רואה איך אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר."

טעות גדולה שחיברו את חוק הגיוס להעברת התקציב

 

"לא אוכל לבוא לקשישים ולהגיד להם אין לנו הסכמה על חוק הגיוס ולכן לא תקבלו כסף. לא אוכל לבוא לנכים ולהגיד להם שהם לא יוכלו לקבל את התוספות כי אין הסכמה על חוק הגיוס. כנ"ל לגבי צמצום החופשות בבתי הספר, הגדלת הקצבאות לניצולי שואה, והזוגות הצעירים שמחכים לדירות במחיר למשתכן. לא אוכל לבוא לכל אלה ולומר: "אין לנו כסף כי התקציב לא עבר בגלל חוק הגיוס." "אני חושב שנעשתה פה טעות גדולה מאוד שחיברו את חוק הגיוס להעברת התקציב."

לטענתו, היתה החלטת ממשלה והחלטת ראשי מפלגות קואליציה שהתקציב יעבור במושב הזה, "ואנחנו נתעקש על כך", הבהיר.

כשנשאל האם ראש הממשלה עושה הכל לפתור את המשבר הזה? ענה כחלון: "אני חושב שכן, היו לי איתו מספר שיחות ואני יודע שהוא שוחח גם עם ראשי מפלגות נוספים. זה משבר שלא צפינו שיגיע לממדים האלו, אבל ראשי המפלגות כולם פועלים כדי לפתור את זה",

שחברינו בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד העברת התקציב

"אנחנו לא חושבים שצריך ללכת לבחירות מוקדמות, אין בכך טעם. הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין. היא צריכה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות מיותרות פוגע בציבור, במשק וביציבות."

"אני מקווה שחברינו בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד העברת התקציב. חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני, ונגיע להסכמות כפי שהיה בעבר. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להימנע מבחירות ושנוכל כולנו להמשיך לעבוד."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו