הרב טאו במתקפה על סמוטריץ': "פתח פה"

נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, מותח בקורת על דבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומכנה אותו פרובוקטור: "מזה אני מפחד, שייכנסו פרובוקטורים וזה יגרום להרס וחורבן עוד יותר"

הרב טאו במתקפה על סמוטריץ': "פתח פה"
  הרב טאו (יח"צ)

הרב צבי טאו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומי שמוביל בציבור הסרוג את הקו השמרני, יוצא בחריפות נגד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בעקבות מאמרו מסוף השבוע האחרון בעיתון 'בשבע' הקורא לנוער הציונות הדתית "לדלג" על כמה מחזורי גיוס עד אשר יינתנו להם התנאים האידיאליים לשרת בצבא.

על פי הדיווח של כתב חדשות 2, יאיר שרקי, הרב טאו אמר היום בשיעור לתלמידיו כי אסור ליטול חלק בתופעות השליליות, אבל צה"ל הוא טוב. "צה"ל הוא מצוין, צה"ל מוסר את הנפש".

הרב טאו עבר למתוח בקורת על סמוטריץ' ואמר: "לא כפי שפוליטיקאי אחד שפתח את פיו ואמר שנפסיק להתגייס, רבותיי זה לא אנחנו".

הרב טאו התייחס להלשכות של דבריו של סמוטריץ' ואמר כי "מזה אני מפחד, שייכנסו פרובוקטורים שיגידו דברים כאלה וזה יגרום להרס וחורבן עוד יותר, זה רק יוסיף עוד שמן למדורה ויחליש את עם ישראל ומדינת ישראל וצה"ל".

כזכור, הרב טאו, שנחשב למורו ורבו של ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב יגאל לוינשטיין, התבטא בעבר בעצמו בחריפות נגד פקודת השירות המשותף ואף קרא למרי אזרחי כחלק מהמאבק נגד שירות מעורב לנשים וגברים.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
27 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
מה ההבדל בין מרי אזרחי לעיכוב גיוס?
חיפאי | 26-03-2017 22:31
רק לי מרי אזרחי נשמע גרוע יותר?
מרי אזרחי זה לא פגיעה בתפקידו המקורי של צה"ל - הגנה על
אבנר | 26-03-2017 23:01
עם ישראל ומדינתו
הרב טאו יתנגד גם לזה...
מושיקו | 26-03-2017 22:54
בעצם הרב טאו יתנגד לכל דבר שפרקטית יקדם אותנו באמת... אפשר לקלל ולהעליב את כל מי שלא מסכים איתי ורק אני יודע מהי בדיוק האמת האלוקית בטהרתה וכל מי שלא יכפיף את דעתו לדעתי הוא מסית ומדיח אבל-... אם יש מישהו שיתן מענה פרקטי שיקדם אותנו לזה צריך להתנגד... בזמן הגירוש- באהבה ננצח וחס וחלילה לא לסרב פקודה על פינוי ישובים, זריקה של אנשים לרחובות, סיכון של כלל ישראל אבל על זקן מגולח או שירותים משותפים נסרב פקודה חבלז שעת השמד ממש- אבל לדחות גיוסמחזור אחד או שנים ...לא פרובקטורים.... פוליטיקאים משוגעים! בזמן הגירוש פנים אל פנים אבל במשאל מתפקדי הליכוד לא לעשות פנים אל פנים וגם אם כן רק לדבר על אחדות ולא לשכנע להתנגד להחלטת ההתנתקות זה פרקטי מדי... בצלאל סמוטריץ' תמשיך להיות יצירתי וחזק אתה לא סתם עוד פוליטיקאי כולנו יודעים שכולך ערכים של תורת אמת תורת ארץ ישראל האמיתית. חזק ואמץ!!
2
לא זכתי להביין ...
| 26-03-2017 22:49
.
3
רואים שהרב טאו לא קרא את המאמר
יוסף | 26-03-2017 23:03
כך דרכם של אנשי הר המור
זהירות עם הלשון
כבוד ת"ח | 28-03-2017 11:41
לומר על תח בישראל שלא קרא את המציאות לפני שהורה כאילו הייתה שיחת סלון היא זלזול גדול וכדאי להזהר בלשון, גם אם יש לך כל כך הרבה סטיגמות. ואולי אתה בעצמך לא קראת את דברי הרב טאו, וניזון מכתבת בשלל צבעים.
4
הרב טאו ממך למדנו " לפתוח פה"
יהודה | 26-03-2017 23:22
הרב טאו אמר בעצמו על זה יש לעשות מרי אזרחי אז מי הפרובוקטור?
ככה מדברים לרבנים?
אודי | 27-03-2017 10:30
תתבייש
5
בצלאל חזק ואמץ
| 26-03-2017 23:34
6
עובדות
שלום | 26-03-2017 23:36
א. הרב עצמו סירב פקודה בתור חייל (על חילול שבת) ב. הרב סבר שכך ראוי לנהוג בכל מצב של כפיה לעבור עבירה . (גם בהתנתקות) ג. הרב חושב שהאיום בסירוב או כל איום על הצבא - מחליש את הצבא ואת העם. ד. הרב קורא למרי אזרחי כנגד המגמות שמנוגדות למוסר האנושי שחילחלו למערכת הצבאית- לא נגד הצבא.
אתה מבין מה שאותה אומר מרד אזחרי אבל לא נגד הצבא ? תכלס
מרכזניק | 27-03-2017 9:42
פלפולי סרק של הר הרמונייקים
מה פירוש מרי אזרחי כנגד המגמות וכו'? מה אתה מצפה ממני כ
גלעד | 27-03-2017 9:18
מה פירוש מרי אזרחי כנגד המגמות וכו'? מה אתה מצפה ממני כאזרח שאעשה?
7
הרב טאו
| 26-03-2017 23:55
כהרגלו הרב טאו אומר משהו בומבה על חכ של הרב מלמד. אך מוזר לי שהרב טאו אמר למרי אזרחי אז מה ההבדל ? יכול להיות שצר לו שחכ של הרב מלמד עושה זאת ולא חכ שלו .
8
אל תרדו לשם !
| 27-03-2017 0:36
חברים ואחים יקרים, אם אתר סרוגים מתנהל כמו אחרון אתרי העולם החילוני אז אנחנו בבעיה קשה. אי אפשר להביא ציטוטים של תלמיד חכם משיעור עם הקשר ועם אידיאולוגיה שלמה ומבוססת ולהוציא ממנו משפטים כאילו זו שיחת סלון. אל תרדו לרמה הזו, אם ניקלע לשם אזי אין לנו שום בשורה להופיע כציבור. יש לרב טאו ספרים רבים בהם ניתן ללמוד על משנתו ובמיוחד סדרת ״לאמונת עתנו״ או ״סולו המסילה״. אחרי קריאה עיון ושימוש תלמידי חכמים ניתן יהיה להגיב. ואם לא אז צר לי אבל אנחנו לא רלוונטיים כציבור שיש לו מסר. ונכונים הדברים ביחס לכל ת״ח.
חביבי, אם אותך הצליחו לשכנע שעד שלא תסיים ללמוד 12 ספרי
גלעד | 27-03-2017 9:26
חביבי, אם אותך הצליחו לשכנע שעד שלא תסיים ללמוד אתכל 12 ספרי הרב ולהבין אותם אסור לך לשאול שאלות ולתמוה על דבריו, שיהיה לך הרבה בריאות
9
פייק ניוז בערוץ 2 עיוותו את דברי הרב הרב התכוון לא לדבר
סרה על צה"ל כי...כנסו | 27-03-2017 3:36
הרב התכוון לא לדבר סרה על צהל כי צהל למעשה מורכב מחיילים שהם אחינו היהודים והרב רוצה למנוע פרובוקציות ושנאת חינם מיותרת. ברור לרב שאין מצב שמתגייסים עם בנות-זה פשוט לא יקרה!!!. גם הגיוס עצמו שהוא רק עם בנים (שהם ברובם חילונים והפריצות בדיבור ובמעשה עדיין קיימת) היא רק אחרי כמה שנים של התעלות בתורה ובגיל מבוגר יותר שבו אדם בשל יותר רוחנית ויציב יותר לעמוד איתן מול האתגרים הרוחניים שיש בצבא גם ביחידות של בנים בלבד. וכל הכבוד גם לסמוטריץ על דבריו הצודקים!!
10
אל תרדו לשם !
| 27-03-2017 8:11
חברים ואחים יקרים, אם אתר סרוגים מתנהל כמו אחרון אתרי העולם החילוני אז אנחנו בבעיה קשה. אי אפשר להביא ציטוטים של תלמיד חכם משיעור עם הקשר ועם אידיאולוגיה שלמה ומבוססת ולהוציא ממנו משפטים כאילו זו שיחת סלון. אל תרדו לרמה הזו, אם ניקלע לשם אזי אין לנו שום בשורה להופיע כציבור. יש לרב טאו ספרים רבים בהם ניתן ללמוד על משנתו ובמיוחד סדרת ״לאמונת עתנו״ או ״סולו המסילה״. אחרי קריאה עיון ושימוש תלמידי חכמים ניתן יהיה להגיב. ואם לא אז צר לי אבל אנחנו לא רלוונטיים כציבור שיש לו מסר. ונכונים הדברים ביחס לכל ת״ח.
נכון
נכון | 16-04-2017 12:38
צודק מאד !!!
11
סמוטריץ - חזק' ואמץ !!! -כנסו
מרכזניק גאה | 27-03-2017 9:40
כולנו זוכרים את הממלכתיים בגוש קטיף, ואז תלמידי הרב טאו הסבירו כיצד נצחנו את המערכה. בושה אומר הרמ' אפילו מלך (כשר וצדיק) אומר לך לעבור עבירות אל תשמע בקולו, אבל במהדורת הר המור כתוב שאם זה פושע ישראל ציוני אז מצוה לשמוע בקולו, בושה, בצלאל עכשיו אני יודע שאתה צודק
12
לא משנה מר רב טאו אמר
מנדל | 27-03-2017 11:27
קשה להגדיר אותו תלמיד חכם. הוא רק מדבר וכותב על השקפה שלו. אינו למדן או פוסק. אז מה משנה. לאלו שקוראים אותו אחד הגדולים הוא אינו. דווקא הוא הביא השקפות מופרכות לעוולם התורה שאין להן בסיס הלכתי או תורני. מצד אחד סוגד למדינה ומצד שני מזלזל בהר הבית.
חצוף
יצחק | 29-03-2017 23:38
תתבייש איך אתה מעיז
תתנצל בבקשה!!
חצוף! | 29-03-2017 12:42
אחי היקר! מדוע הזלזול הזה??תתנצל!
מחילה מכבוד תורתו
מנדל הצדיק.. | 28-03-2017 11:37
מחילה מכבוד תורתו, הגאון הנודע ברחבי תבל, שאין לו זמן לעיין רגע לפני שמגיב קצת מי הוא הרב צבי טאו, מגדולי תלמידי מרן הרציה קוק. תתבייש, תרכין ראשך בפני תורת הרב קוק, שאינך מסוגל להכיל ולו מורכבות הכי קטנה בענייני אמונה וכלל ישראל, בהלכות צבור. וגם אם היית כזה, ואפילו תלמיד חכם גדול בישראל, עדיין יש לשקול את השפה בה אתה מדבר אל גדולי ישראל. קצת כבוד תלמידי חכמים. הכל אצלך בשחור לבן, כדאי שתעמיק קצת בלימוד ותבין אולי מה השפה. אתה דומה לילד בגיל 3 שלא מבין מה הפרופסור כתב במכתב.
13
רוח וצלצולים של הקו המיושן והמבולבל!
רב קו | 27-03-2017 22:11
אתם כבר לא יודעים מה אתם רוצים.. משחקים אותה קו שמרני ומתחילים לעשות נדנד בלי להבין מה אתם בכלל רוצים.. הכל מתחיל במנהיגים ובפוליטקה של שקל כי בצלאל לא מהקו המקווקו שלהם.. עלק רבנים, עלק מנהיגים. אוהב אותך סמוטריץ' הרבנים שלך ושלנו זה האמת!
14
הבעיה הגדולה שטאו פתח את הפה
סוף לקו נקודה | 28-03-2017 20:56
רב מסוכן מאד עם עדת מעריצים לא חכמה במיוחד חבל מאד שאלו מי שבונים את הזרם הדתי לאומי זה למעשה מוביל לפרוד מהיר בין המחנות
15
הסיפור האמיתי
יצחק | 29-03-2017 20:42
הרב מעביר שיעור רציני ועמוק בדרך אגב מזכיר מה שאמר בצלאל סמוטריץ וחולק עליו לא סתם כי לא נראה לו" לא נחמד לו מה שאמר סמוטריץ אלא הוא [אחד מגדולי תלמידי הרב צבי יהודה זצל] באמת חושב שזו אמירה מסוכנת מזה אני מפחד, שייכנסו פרובוקטורים שיגידו דברים כאלה וזה יגרום להרס וחורבן עוד יותר ובא איזה עיתונאי טמבל אחד שמחפש איך ללבות את המדורה חותך שני משפטים מהשיעור ומפרסם כאילו זה מה שהרב טאו בה להעביר בשיעור שסמוטריץ פרובוקטור, והחלק הכי עצוב שאותו עיתונאי גם דתי.
16
הרב טאו השאיר מהציבור הדל אדמה חרוכה
משה | 06-04-2017 6:10
ענוים יירשו ארץ הרב טאו ותלמידיו, מתגאים כל הזמן בעמדות הכל שתלמידיהם רוכשים. איזו עוצמה, איזה כל של תורה... הרב הראשי לצהל, שר כזה או אחר... אבל הקבה מראה לכולם מי הם באמת. כולם השאירו אדמה חרוכה. ראה הרבצר ... תפקיד תלמיד חכם הוא קודם כל אחריות. ושליטה באה בבוף אם בכלל.