בצלאל סמוטריץ': מצילים את צה"ל – לא מתגייסים

בצלאל סמוטריץ': מצילים את צה"ל – לא מתגייסים

חייבים להציל את הצבא מציפורני הפוסט-מודרניזם הקיצוני. הדרך לעצור את הטרור של ארגוני המגדר על הצבא היא יצירת לחץ נגדי: הנוער הדתי ידלג על מחזורי הגיוס עד שיתאפשר לו שירות בתנאים הולמים

מצילים את צה"ל – לא מתגייסים
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

כשהיינו ילדים, היה אבי מורי מנצל את שריפת החמץ בכל שנה כדי להעביר לנו מסר יסודי מאוד בעבודת השם. כל מה שאנחנו עושים כיהודים, כך היה אומר לנו מסביב למדורה, נבחן על פי רצון השם וציווייו בתורה. כך, מה שנמצא תמיד בגדר איסור דאורייתא של 'בל תשחית', הופך בן רגע למצוות עשה של 'תשביתו', כי זה מה שהשם ציווה.

ראשית צמיחת גאולתינו

המסר הזה חשוב מאוד לדורנו כדי לבנות נכון את היחס שלנו לכל מה שסובב אותנו בתהליך הגאולה שאנו זוכים להיות חלק ממנו: מדינת ישראל יונקת את תוקפה וקדושתה מתוקף היותה ראשית צמיחת גאולתנו. צה"ל הוא צבא קודשנו, והשירות הצבאי הוא ערך, ולא רק צורך והכרח, מפני שזו מצווה גדולה של עזרת ישראל מיד צר, ונדבך מרכזי בכינון העצמאות המדינית שלנו. לא כי זה 'קוּל' ולא כי זה כיף, ואפילו לא כי זה שליחות או אתגר, אלא פשוט כי זה רצון השם.

ההבחנה הזו בין החשבת הדבר בעצמו ובין קידושו בשל היותו רצון השם גוזר נפקא-מינות רבות, ובהן ההבנה שלפעמים, כשם שמקבלים שכר על הדרישה, כך מקבלים שכר על הפרישה – פשוט כי זה רצון השם.

שירותים משותפים כערך צה"לי

סערת השירות המשותף שעוברת על צה"ל היא קצה הקרחון של המאבק על דמותו של צה"ל ועל דמותה הערכית של החברה הישראלית כולה. השיטה ברורה: גורמים רדיקליים שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי, מייצרים לעצמם מסלולים עוקפי דמוקרטיה כדי לכפות את אג'נדת המיעוט שלהם על החברה הישראלית דרך מנגנונים לא דמוקרטיים.את ההשלכות של השימוש שהם עושים בבג"ץ אנחנו חווים כבר שנים רבות.

עכשיו האסטרטגיה מתקדמת גם לצה"ל. צה"ל הוא גוף היררכי ולא דמוקרטי. די בכך שהצלחת להתיישב על אוזנו של מי מראשי הפירמידה – הרמטכ"ל, ראש אכ"א או קצין חינוך ראשי – וההיררכיה המאוד ברורה מפילה לידיך כפרי בשל את מאות אלפי החיילים בסדיר ובמילואים, המהווים קהל שבוי לשטיפת המוח ולחינוך מחדש, והנה לנו מהפכה שמתבצעת במחטף בימים אלו ממש.

פמיניזם רדיקלי, ביטול המגדר, חורבן התא המשפחתי המסורתי ועוד כהנה וכהנה עיוותים קיצוניים, שבאידיאולוגיה שלהם מייצגים אחוז קטן מאוד – גם אם רועש וקולני – בחברה הישראלית, מוטמעים בהיסח ובגניבת הדעת, ללא דיון ציבורי. כך הופכים שירותים משותפים מאבסורד שעד לא מזמן היו מאשפזים ב'אברבנאל' את מי שהיה יוזם אותו, לאחד מערכי צה"ל היותר חשובים, לצד ערכי היסוד החדשים, כמו יחידות מעורבות לכתחילה והשוויון המקודש.

אמיתות פשוטות בשכל ישר של התאמת השירות הצבאי ליכולות – הן של החיילים, ובוודאי של החיילות – מוטבעות בסערת הבליץ הפמיניסטי, הדוחק לאחור ערכים מיושנים ולא רלוונטיים כמו מקצועיות וחתירה לניצחון. על 'והיה מחניך קדוש' בכלל אין מה לדבר.

שתי נקודות ציון בתהליך הזה ניתן לזהות מאז כניסתו של הרמטכ"ל הנוכחי לתפקידו. האחת – אימוץ פקודת השירות המשותף, המגדירה בסעיפי המטרה שלה סולם ערכים מעוות ומסוכן. השנייה – החלפת ה-ן בתפקיד היוהל"ן ל-ם – היועצת לענייני מגדר. לא צריך יותר מלקרוא את 'התפיסה' שכתבה היוהל"מית – תפיסה פמיניסטית קיצונית שהפכה למסמך רשמי של צה"ל, הקובעת כי אין שום הבדל בין גברים לנשים וכי ההבדלים המקובלים הם כולם תוצאה של 'הבניה חשיבתית' שהכתיב המין הגברי – כדי להזדעזע ולהבין שמשהו רע מאוד עובר על צה"ל. וכמו אמא אוהבת שרואה את בנה האהוב נגרר לתרבות רעה אחרי חבורת רחוב מסוכנת, ומושכת אותו בכוח רגע לפני שהוא מתדרדר לתהום, גם אם היא נאלצת להכאיב לו בכך, כך גם אנחנו, באהבתנו הגדולה לצה"ל, חייבים להציל אותו מציפורני הפוסט-מודרניזם הקיצוני שהשתלט עליו בעטיפה נוצצת של מילים יפות על שוויון וקבלת האחר.

האג'נדה כבשה את היעד

למרבה הצער, ואף שמאוד הייתי רוצה להיות תמים בעניין הזה, אף אחד בצבא לא יתנדב להחזיר את הגלגל הזה לאחור מרצונו הטוב. במקומות מסוימים האג'נדה כבשה את היעד והציבה בעל תפקיד שמזוהה איתה באופן מובהק, ובמקומות אחרים קיים פחד מהאלימות הרדיקלית של השיח המגדרי והלהט"בי הקיצוני. מי שמעז לצאת נגד הטירוף שהם מובילים חוטף בעוצמה, והתוצאה היא שרק בודדים אוזרים אומץ לומר את האמת, ובוודאי לפעול על פיה. ההתנהלות הלא אמינה של צה"ל מול הרבנים בחודשים האחרונים מוכיחה זאת. זה אומר שבמקביל לפעילות חינוכית והסברתית ובמקביל להמשך ההידברות, עלינו גם להפעיל מנופי לחץ כדי להחזיר את הצבא לשפיות.

מוטיבציה – לא בכל תנאי

צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם. אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש – תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו – לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1.
נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו. הוא יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה, כשהוא יודע שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר.

המוטיבציה הגבוהה לשירות היא לא משהו שבא לבד, אלא משהו שמחנכים אליו אצלנו שנים רבות, וזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך.
אם לא נעשה את זה עכשיו, עלול לבוא יום שבו צה"ל ישנה את פניו, ומעבר לסכנה הביטחונית שיש בכך, חיילים דתיים פשוט לא יוכלו לשרת בו. ביטולה הוא קיומה. סותר על מנת לבנות.

כשהעליתי את הרעיון הזה בפני כמה חברים, אמרו לי שזה חסר סיכוי, שהתלמידים לא ישמעו לרבנים בעניין הזה, שחינכנו את החבר'ה שלנו כל כך טוב לחשיבות השירות הצבאי עד שאין סיכוי שהם יסכימו לדחות אותו אפילו מעט.

ראשית, אני מעריך אחרת. אני מאמין בנוער הנפלא שלנו, ברצינות שלו ובעומק המחשבתי. אני מאמין שהאידיאליזם שלו בא ממקור של תורה ורצון השם. אין לי ספק שאם הרבנים והמחנכים יסבירו את הצורך במאבק על דמותו של צה"ל, ויהפכו את תלמידיהם לחיילים במאבק הזה, התלמידים יבינו ויזדהו. בדיוק כפי שהם יכולים להבין שמה שברגע זה הוא בגדר איסור מדאורייתא של 'בל תשחית', יהפוך בעוד פחות מחודש למצוות עשה. ואולם, דווקא אם חבריי צודקים בהערכתם, אזי זו סיבה נוספת ללכת על המהלך החינוכי החשוב הזה, שיזכיר לנו את המקור לחשיבות השירות הצבאי.

(המאמר התפרסם לראשונה בעיתון 'בשבע')

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
בצלאל, ישר כח ששיברת את הלוחות
יוסי | 23-03-2017 10:10
צודק בכל מילה. אין ברירה אחרת בלי שנעמוד על נפשנו, דבר לא ישתנה
2
בצלאל צודק - אך יש עוד מנופים
המעורר | 23-03-2017 10:23
כמו כניסה לכלא על שטות מגדרית או פקודה אחרת הנוגדת את התורה, במקום להתחמק מפעילות בזויה, לסרב פקודה. צה"ל לא בנוי להרבה אנשים בכלא צבאי יש לו גג מקום ל-850. כל חייל שנמצא בכלא מבזבז לצבא כסף (דפוק + שמירה) במיוחד עם הוא דורש מנה בד"ץ, או ששורט את עצמו ואומר שחתולה סרטה אותו (אז מוציאים זינזנה ו-2 בשמירה על חייל ליום אישפוז) אפשר לחלק חוברות שמסבירות על חשיבות אחיזתינו בארץ, קדושת המחנה למלא בהם את הש"ג. שצה"ל יבין שהוא מקבל בהפוכה אז הוא יתעורר (כמובן שהפגנות שבועיות מול הבית של הרמטכ"ל לא יזיקו)
3
צניעות
ישראלי | 23-03-2017 10:25
בצלאל זכור אתה עדיין פוליטיקאי צעיר שזקוק ללמידה וניסיון רב ולא מעצב את דרכה של החברה הדתית. מעט צניעות תסייע לך לתת ביטוי נכון לכשרונותיך אחרת תעלם וחבל...
4
בית דוד
רוני ציון | 23-03-2017 10:49
כל הכבוד על דבריך האמיצים.הגיע הזמן לומר בריש גלי שה' הוא המלך ורק לו אנו כפופים.צריך להפסיק לראות במדינה ככלי הבלעדי לגאולה .הגיע הזמן לכסוף לדבר השלם למלכות בית דוד .
5
אשריך
דוד | 23-03-2017 12:03
סוף סוף איש ישר ונורמלי בציבור שלנו
6
הסיקריקים תמיד האמינו בלשרוף את מחסני המזון
נתנאל | 23-03-2017 13:34
ולכפות את דעתם בטרור.
בנתיים, הקצינים החילונים הם הכופים טומאה על נערי ישראל!
אבי | 23-03-2017 18:56
אתה מעליל עלילות ! סמוטריץ דיבר על מהלך פסיבי, הכפייה החילונית היא עניין אקטיבי. הכפייה החילונית במהותה לא שונה מהכפייה של תרבות יוון והמתיוונים בימי חנוכה, שרצו לחנך את היהודים מחדש ל"פתיחות ונאורות, לטומאה ולזוהמה..."
7
הבעיה היא בחלק מהרבנים ומהפוליטיקאים
| 23-03-2017 13:38
שלא יקבלו את זה
8
בננו מושפלים בצבא ע"י גזרות הנכפות עליהם, סוף סוף משהו אומר- די
| 23-03-2017 14:19
9
איך שהגלגל מסתובב. ביבי מקבל את דעת השמאל
יעקב | 23-03-2017 14:32
שצריך להקים מדינה דו לאומית, וסמוריץ קורא לא לשרת בצהל, בדיוק כמו שבעבר האשימו את השמאל שסירב לשרת בצבא.
10
מסכימה עם תגובת סמוטריץ על התנהגות הצבא כלפי הדתיים
נאוה | 23-03-2017 14:33
נמאס כבר מהזלזול של אנשי הצבא וקציניו בחיילים הדתיים, הן מבחינת האוכל וכליו, והן הדבקת הבנות להילחם עם הבנים וכנראה יש עוד דברים שמפריעים לנו הדתיים, כמו שחיפשו את ההדתה . בתור מצביעת המפלגה אני שמחה שסמוטריץ יש לו אומץ לומר מה שאני חושבת .
11
בקיצור, אתה כמו השמאל הקיצוני אבל להיפך
? | 23-03-2017 14:44
סעיף 109 לחוק העונשין: ״מי שהסית או שידל אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו – מאסר חמש שנים.״
כתב סותר עלמנת לבנות
איך הגעת | 23-03-2017 16:27
לא להיות ממלכתיים לחוצים
12
יש הרבה דרכים לתרום למדינת ישראל..
משה | 23-03-2017 14:51
אמנם בלי צה"ל אי אפשר. אבל בוא נראה את מדינת ישראל בלי חברת חשמל יומיים. מהיכרות של שנים כקצין במילואים ביחידות קרביות כ30 שנה, אצל הרבה קצינים בכירים הצבא הוא עבודה וקריירה לכל דבר. זה כבר לא תמיד עניין התרומה למדינה כמו פעם. לתרום ולחזק אתהחוסן של המדינה אפשר גם במישור החברתי הכלכלי ועוד. די להיות כאסקופה הנדרסת
13
אני קורא לאחי מציבור הדת"ל, להקשיב למר סמוטריץ'.
ראובן | 23-03-2017 15:23
הבא נפסיק להשתחוות למוסדות המדינה, רק בגלל שהם של המדינה - הגיע הזמן להתייחס אליהם לפי ההתנהלות שלהם. וכשהם נוקטים עמדה נגד היהדות, יש להתרחק מהם באותה המידה. היהדות שאבותיכם שמרו, היהדות שבורא עולם נתן לכם - זה לא דבר שאתם יכולים להתפשר עליו.
14
שאלה לבצלאל - בתקווה שאולי יחשוב על זה
מאור | 23-03-2017 15:31
האם שאלת את רבני תקומה? אם התשובה חיובית אז זה מהדברים שהיינו מצפים מהרבנים להגיד, ואם התשובה שלילית אז מה ההבדל ביניכם למפלגות אחרות?
15
סמוטריץ אתה ה-סתיו שפיר של הכיפות הסרוגות
אבי | 23-03-2017 15:33
יודע רק לדבר ולעשות פרובוקציות
אבי תה טאמבל
אבי הטאמבל | 24-03-2017 0:25
אבי הטאמבל
16
מי שלא הולך לצבא
יגאל | 23-03-2017 16:35
שלא יצפה שהצבא יגן על ביתו. לפנות מתנחלים מצה"ל ואת הצה"ל מהתנחלויות. ואני אפילו אל שמאלני. אני פשוט חייל קרבי שעושה מילואים ושונא אפסים משתמטים.
אתה אפס
סמוטריץ צודק.מדינה חילונית שהחילונים יתגיסו. | 24-03-2017 0:24
שרות לאומי בלבד לדתיים עד שיקבלו שכל
17
סמוטריץ צודק !
אלירן | 23-03-2017 20:45
...
18
שירותים משותפים? רק ברפת.
ידידיה מבית אל | 23-03-2017 22:35
השמאל אינו חף מחוסר אחריות ביטחונית. עיין ערך: אוסלו, ניסיונות לרדת מן הגולן, נסיגה מלבנון, בריחה מעזה, פעם פגעו בביטחון בשביל ה"שלום", והיום בשביל הפמיניזם הקיצוני. במקום לתקוף את סמוטריץ' תציעו דרך אחרת לעצור את הרכבת הדוהרת לסדום. צריך מאבק ציבורי שישנה את המציאות, אי אפשר להמשיך כך.
19
לצערי אתה צודק אבל הציבור ה"דתי לאומי" הוא ילד כאפות
ירון | 23-03-2017 22:39
בלי עמוד שדרה ומנהיגות עם "ביצים" שלא דופקת חשבון ויודעת להפוך את השולחן אלא מתרפסים כל הזמן
אמת לאמיתה
א | 26-03-2017 0:20
מנהיגות שכל הזמן מתרפסת בפני החילוניות ומנסה תמיד לרצות רק צד אחד
20
סוף סוף גבר.גם יפה מאוד בע"ר גם שדרה גם ורא שמיים[בן רב
בנט תעוף כבר אין לך שדרה רק קרחת[וסרוגון] | 24-03-2017 0:23
שקד קודם תשמרי שבת כסי תראש וסיתמי תפה
21
האפס הזה יציל את צה"ל?
סמוטריץ עלוב נפש | 16-07-2018 9:51
כמו בשירותו האמיץ בקרייה, שנמשך שנה וחצי בלבד? אפס עלוב. שיסתום את הפה
22
ולחילופין מפסיקים לשלם...
שולמית הושמנד | 17-02-2023 17:37
ולחילופין מפסיקים לשלם מיסים ולא מוכנים לממן יותר את המגזר
23
הגיע הזמן להפריד...
הגיע הזמן להיפרד | 18-02-2023 15:11
הגיע הזמן להפריד על מלא, מדינה חילונית ומדינה דתית. הפרד ומשול על מלא.
24
אני כבר מתחיל...
מרדכי בניסטי | 06-03-2023 16:54
אני כבר מתחיל לחשוב שמדובר בחולה נפש. ממשלת חולי נפש, פושעים ועבריינים. נלכה המדינה לפח.
25
כשהחבר הדמיוני שלכם...
666 | 25-07-2023 20:18
כשהחבר הדמיוני שלכם יפגוש אתכם... תענשו ממש חזק על הבחירה להיות חלאות אדם. באהבה
26
תראו מי קרא לסרבנות
חתול פיקח | 26-07-2023 1:28
תראו מי אומר לא מתגייסים. זה אפילו לא אי התייצבות למילואים - זה ממש לא להתגייס לצבא, השתמטות, סרבנות, גרידא. תראו מי אמר את הדברים האלו ואיפה הוא נמצא עכשיו. הצביעות זועקת
27
אין אלוהים , הכל מתחיל ב האם נחש מדבר
עזרא | 26-07-2023 10:30
כן, לא כולם מאמינים באלוהים וגם לא בנחשים מדברים, ולכן לא מקבלים את כל דברי ההבל של המאמינים. אנחנו יהודים , לא דתיים אמנם אבל יהודים.