זיווג, פרנסה ויתר ענייני סגולות - סרוגים

זיווג, פרנסה ויתר ענייני סגולות

author-image
זיווג, פרנסה ויתר ענייני סגולות
  (פלאש90)

קריאת שירת הים סגולה אמיתית לזיווג

אחרי שעם ישראל ראה את הניסים הגדולים נאמר "ויאמינו בה'" מכאן שקריאת שירת הים מביאה לידי אמונה בה' ויש כאן סגולה אמיתית לזיווג שהרי אם הים נבקע לשניים כנגד טבעו, כך אדם יכול להאמין שהוא יכול למצוא את זיווגו הגם שלכאורה יש כאן דבר שהוא נגד הטבע, וכפי שאמרו חכמים קשה לזיווג כקריעת ים סוף

"אלוהים מושיב יחידים בייתה מוציא אסירים בכושרות" (תהילים סח,ז)

כשעם ישראל יצא ממצרים הוא היה כאסיר והוא יצא בכושרות והיינו בבכי ושירות. כאותו אסיר שיוצא לחרות, הרי שלצד השמחה הגדולה שהוא זכה לצאת לחופש והוא יכול כעת לעשות ככל העולה על רוחו, מייד מתלווה ליציאה לחרות דאגה על העתיד.

בבית הכלא הכול היה מסודר משעת הקימה עד שעת השינה והאסיר קיבל את כל צרכיו; אכילה שתייה ומקום ללון, וכעת כשהאסיר יוצא מבית הכלא הוא צריך לדאוג לצרכיו ולעשות הכל בעצמו.

כן הוא עניין בזיווג שהוא כקריעת ים סוף. כשאדם חפץ להקים בית ולחלוק את ביתו עם שותף הרי שהוא צריך לצאת מאזור הנוחות שהוא היה בו עד עכשיו ולבנות הכול מחדש, ויש בכך שינוי מהטבע שהוא היה רגיל אליו. אם כן על ידי קריאת שירת הים וזכירת הנס הגדול יש בכך כדי לעורר את האדם ולזכור שהדבר אפשרי ולא רק שהוא אפשרי הוא מחוייב המציאות והוא זה שיהפוך את האדם לאדם שלם כפי שיציאת מצרים וקריעת הים היא זו שהפכה את עם ישראל לעם

עניין הסגולה

מכאן ניתן להבין שעיקר עניין הסגולה הוא להזכיר לאדם שהוא מסוגל ויכול, ולעורר אותו לידי האמונה ולידי כך שתפילה לה' תכוון אותו למצוא את מבוקשו כל זאת לצד המעשה הנדרש ממנו.

בדיוק כמו שנאמר בפרשה כשמשה עומד וצועק לה' עונה לו ה' "מה תצעק אלי? דבר אל בני ישראל ויסעו". כלומר תפילתך נשמעה והתקבלה וכעת עליכם מוטלת המשימה לפעול, לצאת לים ולראות ישועות.

סגולה לפרנסה לשאת ולתת באמונה ולהרבות בסחורה

אותו עניין כמובן הוא גם בקריאת פרשת המן (וביתר ענייני הסגולות) אשר התפרסמה כסגולה לפרנסה. אם היא מעוררת את האדם להבין שהפרנסה באה מאת ה' והוא פותח את ידיו ומשביע לכל חי רצון והוא מניח את המן במדבר ולאחר זאת מוטלת על האדם המשימה לצאת ולמצוא את עבודת ה' שלו במציאות ובכך לממש את הייעוד שלו ולזכות לפרנסה ואת העצה הזאת הציע רבי יהושע כאשר שאלו אותו מה יעשה אדם ויתעשר? (נידה ע:) אמר להם: ירבה בסחורה ויישא וייתן באמונה ויתפלל למי שהעושר שלו שנאמר לי הכסף ולי הזהב נאום ה'.

=======

הרב ארז שחר הוא רב קהילת 'אחים ורעים' בפתח תקווה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תגובה
ליאור | 10-02-2017 13:09
אהבתי.