סערת הפרסומת לסופר פארם. חותם: "משפחה זה רק אבא, אמא וילדים"

סערת הפרסומת לסופר פארם. חותם: "משפחה זה רק אבא, אמא וילדים"

בארגון חותם, מתייחסים לסערה סביב הפרסומת של סופר פארם בה נראית משפחה של שני גברים: "בשם הנאורות מנסים לחנך את הציבור ולכפות עליו שיח ליברלי קיצוני"

חותם: "משפחה זה רק אבא, אמא וילדים"
  מתוך הפרסומות של סופר פארם (צילום מסך מתוך הפייסבוק)

סערת הפרסומת של סופר פארם. בעקבות הפרסום בסרוגים, על כך שרשת סופר פארם הציגה מודל של משפחה בה נראים תאים משפחתיים הכוללים שני גברים או שתי נשים. בפרסומת, שבפתחה מוצגת השאלה "מה הדבר הכי קשה בלהיות הורה?", מוצגות לצד המשפחה הנורמטיבית המרכיבה אבא, אמא וילד, גם משפחות שמורכבות משני אבות ומשתי אמהות.

בארגון חותם – יהדות על סדר היום, מתייחסים לסערה שנוצרה סביב הפרסומת ומסרו לסרוגים: "בשם הנאורות כביכול, חברת 'סופר פארם' מנסה לחנך את הציבור ולכפות עליו שיח ליבראלי קיצוני עם ערכים שרוב מוחלט של הציבור מתנגד להם", אומרים בחותם. "משפחה היא המסגרת המסורתית הנורמלית של אבא, אמא וילדים, ולא צורות שונות ומשונות שאינן מביאות חיים  לעולם".

בחותם מציינים כי בפרסומת טוענת חברת סופר פארם ש"לכל ההורים יש את אותם האתגרים", ועל כך הם תוהים: "נעזוב רגע בצד את השאלה האם הקביעה הזו נכונה", אומרים בחותם, "אבל מה עם הילדים שגדלים עם שני אבות או שתי אמהות? האם עליהם גם חושבים בסופר פארם? הרי הם יצטרכו להתמודד עם אתגרים שהם לא בחרו, להסתכל על ילדים שגדלו במשפחות טבעיות ולדעת שהאנשים שהכי אוהבים אותם לקחו מהם את זכותם הטבעית לאמא ואבא, וכל זה בשם הנאורות".

הגולשים תקפו: "גועל נפש"

בסרוגים פרסמנו בתחילת השבוע, כי פרסומת של 'סופר פארם' שעלתה לפני מספר ימים, עוררה סערה ברשת החברתית ואף הביאה לקוחות רבים לאיים כי יפסיקו לקנות בסניפי הרשת.

"כל הכבוד אתם מקדמים נהדר את הרס מוסד המשפחה. מעודדים אנשים לחשוב שאפשר לגדל ילדים בלי להקים משפחה. המציאות תתפח לכולנו בפרצוף כשילדים יתבעו אתכם שגידלם אותם בלי אבא ואמא", כתב אחד הגולשים.

גולש אחר כתב: "גועל נפש. אם יש לבן אדם שריטה והוא אוהב את בן מינו – שיעשה את זה בחדר חשוך. להתגאות בשריטה, ולהביא ילדים לעולם מעוות בו הם רואים "הורים" בני אותו מין זה כבר מצריך אשפוז כפוי. אותי איבדתם עם הפרסומת הזו, ואאחל לכם שהכסף שתרוויחו ילך לכם לתרופות".

מגיב אחר כתב: "מבולבלים אתם, מבולבלים. בשם הנאורות, העולם שלכם הולך לאבדון. רק האדם המותר מהבהמה יכול לשנות שדרי טבע ולזווג מין במינו ולא "זכר ונקבה ברא אותם". ילד צריך אבא ואימא ולא אבא ואבא".

"גועל נפש. זוג גברים הומואים מגדלים ילד. איזה אומלל הוא יהיה . טינופת של פירסומת. לא אכנס יותר לסופר פארם", כתב מגיב אחר.ראוי לציין כי מגיבים רבים הגיבו בהתפעלות לפרסומת ואף שיבחו את החברה על "האומץ" להפיק פרסומת שכזו.

מרשת 'סופר פארם' נמסר ל'סרוגים': "מדובר בפרסומת שנעשתה בשיתוף עם פייסבוק ועיריית תל אביב לרגל שבוע "הגאווה". וקיבלנו המון מחמאות ופידבקים. הפרסומת נמצאת רק בפייסבוק ובבתי הקולנוע. מתוך כבוד למגוון הדעות והמשפחות הקיימות בחברה הישראלית וסופר פארם משרתת את כולן".

על אלו הקוראים להחרים את הרשת, אמרה גורמים ב'סופר פארם' ל'סרוגים' כי "יש מעט תגובות כאלה, רוב התגובות הן מפרגנות. אנחנו באמת משרתים ומכבדים את כל האוכלוסיות במדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קצבת ילדים לדובי!
העם דורש צדק חברתי | 24-01-2017 13:15
2
כל עוד הפרסומת הזאת שם, המשפחה שלי לא תכנס לשם.
ראובן | 24-01-2017 15:25
קוראים לו ראובן שנאת חינם
בני | 02-06-2022 20:15
י
אתה מלך של שנאת חינם
ליאור | 02-06-2022 20:14
זה מהמם תמשיך ככה
קוראים לך במקרה ראובן נאור?
אריאל | 24-01-2017 16:16
3
אני דווקא אהבתי
יהונתן | 24-01-2017 15:34
ממש נחמד לראות שהאור מתחיל להגיע גם למגזר הדתי ציוני שלנו. שאפו