צעד צעד למרתון: מיומנו של מכור ריצה / כתבה שנייה

צעד צעד למרתון: מיומנו של מכור ריצה / כתבה שנייה

זה סיפור שמשולב בו הרבה דרייב, כוח רצון אבל גם יותר משמץ של טיפשות, ושילוב הרסני של אובר התלהבות עם חוסר של אחריות. כתבה שנייה בסדרת הכתבות- במיוחד לסרוגים

05.10.16 15:27  ג' בתשרי תשעז
צעד למרתון: כתבה שנייה מיומנו של מכור ריצה
  גם מרתון מתחיל ממטר אחד בודד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מיומנו של מכור ריצה – לקראת מרתון

"אפשר מגבון לח וכוס מים בבקשה?"

השעה הייתה 00:03 בלילה שבין חמישי לשישי, הייתי רגע אחרי שטרפתי המבורגר של 300 גרם עם כל התוספות המקובלות וגם אלו שלא.

הטלפון שלי התחיל לרטוט ולעשות אורות מוגזמים משל היה דיסקוטק בשנות ה90, והבנתי שהוא מעוניין ביחס וכדאי שגם אענה לשיחה הנכנסת.

הייתי צריך מגבון כדי שאוכל להוציא את אצבעותיי משומניות היתר על המידה מההמבורגר ואוכל להחליק בצורה מבוקרת ולא חסרת מעצורים על גבי מסך המגע שלי ולענות לשיחה. אה וכוס מים כדי להוריד מעט את ההמבורגר מהגרון על מנת שאוכל גם לדבר בנחת.

חבר טוב שלי היה על הקו עם הצעה מעניינת, ואני כידוע ניחנתי בכישורי ספונטניות גבוהים מהרגיל אז זרמתי. מה שהביא אותי לנסוע 50 קילומטר ולהגיע אליו קרוב לשעה שתיים בלילה, לקום ברבע לחמש לפנות בוקר ובשעת בוקר טיפה פחות מוקדמת לרוץ 21.1 קילומטר שהם ריצת חצי המרתון הראשון בחיי. אה וגם לקבל את פציעת הריצה הראשונה שלי.

זה סיפור שמשולב בו הרבה דרייב, כוח רצון אבל גם יותר משמץ של טיפשות, ושילוב הרסני של אובר התלהבות עם חוסר של אחריות. כדי שלא תהיו במתח ותהיו לי בריאים אקדים ואומר: בחיים אל תנהגו כמוני. אלא אם בא לכם להיפצע. הייתי רץ מתחיל עם אנרגיות שיא ורצון לכבוש זמנים וקילומטראזים אך עם אפס מודעות לתוכנית אימון שנכונה עבורי, עם אפס התייחסות לתזונה נכונה לפני מרוצים ובכלל, בקיצור פחות חכם.

האמת היא שהיה לי ולהמבורגר מארוחת הלילה חצי מרתון נפלא. אזור בית שאן היה מראה מלבב, מרחיב לב בשעת בוקר מוקדמת, ותוואי הדרך כנראה הכי נוח בארץ, עם אנשים חייכנים בצידי הדרך, ללא ספק חוויה. ת'כלס, גם עשיתי תוצאה לא רעה בכלל ביחס לחצי מרתון ראשון.

אז נכון, בחצי מרתון הזה התקדמתי כמה וכמה צעדים קדימה אל עבר קו הסיום, אך באותם צעדים ממש גם חזרתי לאחור ומצאתי את עצמי מושבת לחודש וחצי בגלל פציעה, לא כיף. אבל, כידוע הכול הכול לטובה, ולפעמים אנשים לומדים בדרך הקשה.

למדתי על בשרי מחדש מהו כוחה וחשיבותה של משמעת אימונים מסודרת ובנויה בהתאמה אלי, כמה קריטיות שעות השינה בשגרת אימונים ולפני מרוצים, כמה תורמת או מעכבת תזונה נכונה. בשורה התחתונה, למדתי שאתה פשוט לא יכול לעשות מה שבראש שלך, חשוב שתכיר, שתלמד, שתחקור, שתנוח כשצריך. חשוב שתעשה הכרות קלה עם הגוף שלך כי הוא השותף שלך בזה.

ומניסיון, לא בא לך שהוא יפרוש וישאיר אותך לבד בדרך.

להרשמה למרתון התנ"ך לחצו כאן


לכתבה הראשונה בסדרה לחצו כאן

 

 

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות