הרב הדנה מזהיר: "הכל יכול לקרוס" - סרוגים

הרב הדנה מזהיר: "הכל יכול לקרוס"

רבה הראשי של יהדות אתיופיה בישראל מגיב לכוונת בכירים במשרד הדתות להדיחו מתפקידו ומזהיר: "אם אני עוזב עכשיו, כל מה שבניתי יכול לקרוס"

author-image
הרב הדנה מזהיר: "הכל יכול לקרוס"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת הרב הדנה.

על רקע הסערה סביב רבה הראשי של יהדות אתיופיה בישראל, הרב יוסף הדנה, בעקבות כוונת בכירים במשרד הדתות להדיחו מתפקידו בעקבות מאבקו נגד האפליה ברישום לנישואין ברבנות פתח תקווה, בהתייחסות ראשונה מזהיר הרב הדנה כי מהלך הדחתו יכול לגרום לכך שכל מה שהוא בנה במשך השנים יכול לקרוס.

"מאז ומעולם הרבנים תמכו בי", פתח הרב הדנה בדבריו בראיון לרדיו 'קול חי'. "מרן הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף זצוק"ל הוא למעשה האבא של הקהילה, הוא לימד אותי באופן אישי, שלח אותי לישיבה וכל הזמן תמך בי ועזר לי וברוך ה' עד היום האחרון הוא ליווה אותי".

"בזכותו ובזכות הרבה רבנים ואנשים שעזרו לי, יכולתי להביא את הקהילה שלי למקום שהיא נמצאת בו היום. לא היו הפגנות ושביתות בנושא של הדת בכל הזמנים. בסיעתא דשמיא ובעזרת כל גדולי התורה, הצלחתי. היום הגעתי לגיל פרישה, ואני ראיתי שאם אני עוזב עכשיו, כל מה שבניתי יכול לקרוס".

את האצבע המאשימה מפנה הרב הדנה למשרד הדתות, "מי שמסרב זה בכיר במשרד. יש אחראי שכשדיברתי איתו, הוא אמר לי שצריך ללכת הביתה. אמרתי בסדר גמור, אבל אחר כך אני רואה גם לחץ מצד הציבור וידידים שמכירים ואכפת להם מיהודי אתיופיה".

הרב הדנה התייחס גם לכך שאת הדחתו מייחסים למאבקו ברבנות פתח תקווה, ואמר: "היה מאבק והיו כל מיני אנשים שהתערבו, ולא רק שלא עזרו אלא סיבכו את העניין. בשאר המקומות שאני טיפלתי באופן אישי הכל מסודר". לדבריו, "לא הרבנים המקומיים האתיופים עוררו את זה. הבעיה הייתה במועצה הדתית שלא היו מקבלים את הזוגות והיו שולחים אותם למקומות אחרים להירשם לנישואין".

"יכול להיות שמרוב היאוש לא פניתי לשר", סיפר הרב הדנה כשנשאל מדוע לא פנה לשר הדתות דוד אזולאי..לדבריו: "הוא באמת אדם הגון ומאוד שקול שאוהב רק לעזור. היום נפגשתי איתו, אמרתי את שלי. הוא אמר שהוא ישקול בכובד ראש ואני מקווה שהעניינים יסתדרו. מניסיון העבר אני יודע שהוא אדם יקר מאוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו