מימון המונים: טור שבועי על הפרויקטים שבדרך - סרוגים

מימון המונים: טור שבועי על הפרויקטים שבדרך

פלטפורמת מימון ההמונים כובשת אותנו בהצלחה גדולה והיא כולה בנויה על אלמנטים חברתיים. ככה מממנים היום פרויקטים! והשבוע: להקת עלמא בדרך לאלבום שלישי

author-image
מימון המונים: טור שבועי על הפרויקטים שבדרך
  בדרך לאלבום שלישי. עלמא (מתוך אתר הלהקה)

מימון המונים – הדרך להגשמת חלום – החלום שלכם!

חשבתם שהעולם קטן? אתם עוד לא יודעים כמה קטן! פלטפורמת מימון ההמונים כובשת אותו בהצלחה גדולה והיא כולה בנויה על אלמנטים חברתיים. ככה מממנים היום פרויקטים!

גם אתם זכיתם לקבל לאחרונה פרסום שקורא לכם להצטרף כדי להגשים חלום למישהו? אם לא קיבלתם, צפו פגיעה… כי הרבה מאוד יזמים מהמגזר שלנו ומחוצה לו משתמשים כיום בפלטפורמת "מימון ההמונים" למימון הפרויקט שלהם.

מה זה מימון המונים אתם שואלים? אז קבלו כאן את כל מה שצריך לדעת!

לכל אחד מאיתנו יש חלום. גם בחומש אנחנו קוראים על אבותינו שחלמו. עד לא מזמן כדי לממש את החלום הייתם צריכים להיות עם הון עצמי (ו/או הורים עמידים…), או לשכנע גוף פיננסי כמו בנק לתת לכם הלוואה. בשנים האחרונות נולדה אפשרות חדשה שנקראת "מימון המונים". חשוב להבהיר כבר עתה, מימון המונים אינו תרומה. במימון המונים מי שתומך מקבל תשורה מתאימה בהתאם לתמיכה ופעמים רבות תשורה שווה מאוד. למעשה יש פה הבעת אמון של התומכים, כשהם למעשה משלמים עבור המוצר לפני שהוא נוצר מתוך עזרה למי שמייצר אותו ואמונה בו. כיום קיימות בעולם מאות פלטפורמות למימון המונים עם עשרות אלפי פרויקטים שרצו עד כה (אלפים רבים מתוכם בישראל). התחום החל בארה"ב ע"י חברה בשם אינדיגיגו ואחריה חברת קיקסטארטר (שהיא גם הפלטפורמה המובילה כיום בעולם). בארץ הפלטפורמה המובילה היא "הדסטארט" ואחריה "מימונה", "ג'אמפ סטארטר" ועוד. סכומי המימון נעים בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים. יוצר הפרויקט קובע את סכום היעד והזמן להגעה אליו. במידה וסכום היעד שנקבע לא גויס, מי שתמך בפרויקט אינו מחויב.

איך זה עובד?

נאמר שאתם רוצים להוציא אלבום מוסיקה והעלות שלו 100,000 ₪. אתם פותחים פרויקט באחת מפלטפורמות מימון ההמונים, מכניסים לפרויקט כיתוב המסביר על האלבום, מצרפים סרטון קצר שיכניס את התומכים שלכם לעניין וגם רשימת תשורות עם מחיר לכל תשורה. דוגמאות לתשורות- אלבום פיזי, אלבום דיגיטלי, כרטיסים למופע ההשקה, הופעות אצל התומך בסלון, סדנאות, יעוץ אישי, ויש גם מי שיבשל לכם ארוחה מיוחדת בבית בליווי נגינה. משכנעים תומכים פוטנציאלים דרך מגוון ערוצים לתמוך בפרויקט שלכם, ו…החלום מתגשם.

בשבועות הקרובים נביא לכם סקירה על פרויקטי מימון המונים מיוחדים עם ניתוח כיצד עשו זאת, טיפים כיצד עושים זאת נכון, ומי יודע, אולי בע"ה גם אתם תגשימו חלום.

והיום, מתחילים עם להקת עלמא בדרך לאלבום השלישי

IMG_0523-111-800-600-80-rd-40-41-41

להקת עלמא היא שלישיה המורכבת מאליאב אובל-נאמן, רעיה ואברהם מוסקל. האלבום הראשון שלהם 'מעל מה שאנחנו' יצא לאור ב 2007 והפך ללהיט מפתיע בקרב קהלים מאמינים וחילוניים כאחד, ללא כל חברת יחסי ציבור בזכות שירים כ"איילה" שהגיע למיליון צפיות ביוטיוב בלי יחסי ציבור!, "אילו פינו" ו"ניגון לבניה". גם האלבום השני 'שער' יצא בתחילת 2012, והצמיח מתוכו את הלהיט הגלגלצ"י "ואם היינו".

שלושת חברי הלהקה תורמים כל אחד את קולו וכשרונו המיוחד בדיסק זה בצורה עמוקה ובדרך אשית ופנימית יותר והתוצאה היא מוסיקה המשלבת תכנים יהודיים, לחנים מקוריים וטקסטים העוסקים באהבה, אמונה ומה שביניהם…

כעת הם עומדים לפני הוצאת האלבום השלישי. אם את השניים הראשונים הם הפיקו לבד וספגו את העלויות, כעם הם יוצאים לציבור ומבקשים סיוע במימון האלבום, באמצעות רכישה מוקדמת באתר הדסטארט.

בשלב זה הצליחו בעלמא לגייס 118,000 שקלים מתוך 150,00 הנדרשים, כאשר נותרו להם 8 ימים לסיום הפרויקט. רק אם יגיעו לסכום, יחויבו התומכים בתשלום.

118

מיליון צפיות ביוטיוב – איילה

השלישיה שמתעסקת בשירים שבאים מהלב והנפש, עם מוסיקה ייחודית של פולק עברי – כנעני מקומי (כך לפחות קרא לזה אהוד בנאי ששמע כמה מהשירים והתלהב). הפעם האלבום יכיל טקסטים מקוריים שלהם, מלים שהשלושה כתבו מתוך חוויות החיים שלהם כהורים צעירים, זיכרונות ילדות, כאב של געגוע להורים שאינם ולילדות שהייתה, שירים על חברות, על קשר ועל זוגיות.

בעלמא מסכמים: "פרוייקט ההדסטארט מאפשר לנו להזמין אתכם להיכנס איתנו, ברוח, לאולפן ההקלטות. להיות נוכחים בנפשנו בתהליך היצירה של האלבום ולהיות שותפים אמיתיים בהפקה שלו. אם אתם בעניינים אז לחצו כאן ובחרו כעת את מדרגת התמיכה המתאימה לכם."

אנחנו נרתמנו למענם, עכשיו תורכם גם להירתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו