רבים חושבים כי הנס הגדול של חנוכה הוא שפך שמן הספיק לשמונה ימים, אבל ככל הנראה נס גדול יותר הוא שמתתיהו החשמונאי ובניו לא היו חרדים.
הרי לו היו הכהן ממודיעין חרדי, לא היה עולה על דעתו כלל, להכריז מרד נגד היוונים. קשה להאמין שמי שמשייך עצמו ליהדות הנאמנה היה מכריז מרד על האימפריה הגדולה ביותר בעולם. הרי אנחנו מכירים את האיסור החמור של להרגיז את הגויים וקל וחומר בן בנו של קל וחומר האיסור למרוד באומות העולם, שהיא אחת מ'שלוש השבועות' שהשביע הקב"ה את עם ישראל. בטח ובטח אחרי שהיה שומע את האדמו"רים מציגים אותו כמטורף שיש לו דין רודף על עם ישראל.
לו היה יהודה המכבי חרדי, והכריז בשוגג על מרד ביוונים, לא היה עולה על דעתו ועל דעת אחיו להתגייס ולאחוז בנשק! הרי ידוע לנו שרק לימוד התורה הקדושה הוא שמגן עלינו, וגיוס בחורים לצבא יהודי הוא בבחינת 'שעת השמד'. מן הסתם הלוחמים שהצטרפו אליו מהישוב השכן (מודיעין עילית) היו חבורה של חרד"קים שמשום מה חשבו שמותר להילחם בנשק את מלחמות ישראל.
שרשרת הניסים לא מסתיימת רק בכך. גם אחרי כיבוש ירושלים, עולה יהודה להר הבית נגד עמדת גדולי הרבנים והיהדות החרדית בכללה. שהרי המכבים היו טמאי מתים בעקבות המלחמה (עבירה גוררת עבירה), וזה לא מנע מהם להיכנס למקום המקדש ולהקים אותו מחדש (ה' ישמור), במקום לחכות למשיח שיעשה את העבודה במקומם – כפי שיהודי חרדי צריך להאמין.
וכמובן הדובדבן שבקצפת, הוא קביעתם של חכמי אותו דור כי יש להגיד שמונה ימים הלל בברכה על הנצחון במלחמה מול היוונים והקמתה מחדש של המלכות היהודית, וזאת למרות שאין נביא ומלכי החשמונאים היו משבט לוי שאינו ראוי למלוכה. אילו היו אז חרדים, היו כמובן מבטלים את אמירת ההלל ובטח את הברכה עליו כדין יום העצמאות.
ניסים קטנים יותר ניתן למנות בהתעלמותו של יהודה המכבי מאותם אנשי שמאל שצעקו עליו באיוולתם "אל תהפוך את הסכסוך במזרח התיכון לדתי", וגם מאלה שהתפללו יחד עם כמרים יוונים ומתיוונים ליד המזבח המנותץ במודיעין כאקט של 'אור במקום טרור'.
"ומפני זה התקינו חכמים שבאותו הדור שיהיו שמונת הימים האלו שתחלתן מליל חמשה ועשרים בכסלו ימי שמחה והלל ומדליקין בהן הנרות בערב על פתחי הבתים בכל לילה ולילה משמונת הלילות להראות ולגלות הנס, וימים אלו הן הנקראין חנוכה והן אסורין בהספד ותענית כימי הפורים, והדלקת הנרות בהן מצוה מדברי סופרים כקריאת המגילה." (משנה תורה, הלכות מגילה וחנוכה פרק ג, הלכה א)
מה דעתך בנושא?
30 תגובות
1 דיונים
מיכאל
הפוך הוא לא היה מושפע מתרבות יוון כמו בגזרים אחרים התורה לא השתנתה ולא בא לחדש השקפות חדשניות דהיינו לתפוס מצווה אחת ולעקור את הכל אתה נולדת לפני 70 שנה רק ואלי החרדים נולדו...
הפוך הוא לא היה מושפע מתרבות יוון כמו בגזרים אחרים התורה לא השתנתה ולא בא לחדש השקפות חדשניות דהיינו לתפוס מצווה אחת ולעקור את הכל אתה נולדת לפני 70 שנה רק ואלי החרדים נולדו עם האבות
המשך 15:04 15.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה עוד
11:34 14.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי
המאמר הזה בצחוק.
14:34 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהושע
אני מחזק את ידי אריה יואלי כי הוא צודק ויהודה מכבי לא פחד שמום חשש ופעל כמו ישראלי אמיתי הדואגת לעם שלו ושואף להקמת מדינתו בארצו. הוא היה בעל זהות...
אני מחזק את ידי אריה יואלי כי הוא צודק ויהודה מכבי לא פחד שמום חשש ופעל כמו ישראלי אמיתי הדואגת לעם שלו ושואף להקמת מדינתו בארצו. הוא היה בעל זהות לאומית חזקה כן ירבו היום תודעה כזאת אמן
המשך 13:11 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרב פיני
כאן לא גוזרים לא למול ולא לשמור שבת בכפיה אם היו גזירות שמד אמיתיות היו נלחמים
08:58 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דן
טוב שלא תגיד שהוא גם לבש חולצה של בני עקיבא סניף מודיעין חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
07:07 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חדוי
אין ספק שהחרדים של היום היו מתנגדים ליהודה המכבי. רק שהם לא מסוגלים להודות בזה.
04:43 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בי
בזמנם היה אופציה להיטהר עם מי חטאת
00:54 13.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כי כל התנהגות של עם ישראל בארצו שהוא רצון ה׳ הוא בגדר של קיום התורה. כלול בזה גם עוז וגבורה הנדרשת לנו לנצח, להיות גיבור זה לקיים תורה ( אבל...
כי כל התנהגות של עם ישראל בארצו שהוא רצון ה׳ הוא בגדר של קיום התורה. כלול בזה גם עוז וגבורה הנדרשת לנו לנצח, להיות גיבור זה לקיים תורה ( אבל לא רק) ולכן צריך להתחזק בתורה דהיינו להשיג את הגבורה ואת האומץ. אבל לימוד התורה כשלעצמו בלי שום גבורה לא יוכל לעזור. אל אף שחשוב לכל יהודי ללמוד תורה
המשך 23:04 12.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרבי מצאנז אבד שכלו?: "גם היוונים היו 'פרומער' שערערו על גדולי הדור" ריבוניה דעלמא כוליה לאן היגענו? זה רק בגלל פשע השנאה: שנאתו לאחיו האדמו"ר מקלויזנבורג ארה"ב , ולגיסו הגר"ב...
הרבי מצאנז אבד שכלו?: "גם היוונים היו 'פרומער' שערערו על גדולי הדור" ריבוניה דעלמא כוליה לאן היגענו? זה רק בגלל פשע השנאה: שנאתו לאחיו האדמו"ר מקלויזנבורג ארה"ב , ולגיסו הגר"ב וייס המקושרים עם הגרש"א, העבירה אותו ע"ד לסלף בצורה מגוחכת כל כך את כל מהות חנוכה ומלחמת החשמונאים, ממש דברי צדוקי, השכלה וכפירה, דאמר מר כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת. נראה שהחכמה נעדרה ממנו, אפילו בבית הכסא אסור לדבר כמו שהוא פער פיו. דבריו רחוק מאוד מן האמת, כך מדברים "כת" הערב-רב העמלקים המסיונרים המשומדים. לכאורה הוא לא עמד בפיתויי היצר הרע, הייצר הרע הטעו ובלבל אותו ואולי גם קבל $$$ מרשעים לדבר דברי נבלה וחז"ל אמרו כל המנבל פיו אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה הופכין עליו לרעה. אמר רבה בר שילא אמר רב חסדא: כל המנבל את פיו מעמיקין לו גיהנום... "איזה מין דבר הוא זה, הוא רח"ל נעשה מין וצדוקי, הוא לגמרי סטה מהדרך " הוא חושב שהוא פרומער יותר, הוא חושב שהוא מרחף בשמים, הוא אינו רוצה לשמוע בקול חכמים, הוא אינו רוצה לשמוע למה שכתוב בתורה אם אין דרך ארץ אין תורה, הוא אינו רוצה לנהוג כפי שנהגו עם המסורת לכבד תלמידי חכמים, אלא רוצה לטפס לשמים לעצמו, ומי שבדרך זו שהוא פרומער לעצמו - זהו 'פסולה' וזהו פשוט כפירה בקב"ה". כל החורבן, שהיהודים סובלים עד היום הזה, זה ה'פרומקייט' !!! לבן הוא 'פרומער', המנהיגים הם 'פרומער' הלבן הארמי שבלבו... ה'עם-הארץ שבלבו' עושה את עצמו 'פרום'. הוא 'ערלאך', רוצה להיות 'פרום', ומזה הוא גרם את כל מה שהיהודים סובלים". זקינו רבינו הקדוש בעל דברי חיים זצוק"ל הקדימו, ואמר [עליו] שכבר בזמנו שהרעביס ורבנים של דור האחרון הם "ערב רב" ומהרסים את היהדות, והוא [נכדו] פוער פיו ומערער על דבריהם של גדולי ישראל, יורדים רח"ל מטה מטה בפריקת עול, נהיים אפילו פורקי עול תורה לגמרי. או הם בעצמם או הילדים או אח''כ, אבל זו המציאות. כל המקומות שהתחילה ההשכלה כמו בנתניה, התחילה עם זה. נהיו רח''ל פורקי עול, כי ערערו תחת הסמכות של אדמורי"ם גדולי התורה"
המשך 20:46 12.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר