שומרים על בנט: בבית היהודי תוקעים את שינוי החוקה - סרוגים

שומרים על בנט: בבית היהודי תוקעים את שינוי החוקה

בבית היהודי תוקעים כבר ארבעה חודשים את המלצות 'ועדת לוי' לשינוי החוקה של המפלגה, הרב לוי: "סיימנו את העבודה, כל המסקנות התקבלו פה אחד ועכשיו זה רק מחכה לפרסום"

author-image
שומרים על בנט: בבית היהודי תוקעים את שינוי החוקה
  מה עם המלצות ועדות לוי? בנט (מרים אלסטר/פלאש90)

שנה וחצי אחרי שינוי החוקה בבית היהודי שנתנה כוח מוחלט ליו"ר, בימים הקרובים צפוי להתפרסם התיקון לחוקה שיצמצם משמעותית את כוחו של בנט במפלגה.

כזכור בשנה שעברה בעיצומו של מבצע 'שובו אחים' לאיתור שלושת הנערים, החלו בבית היהודי לשנות את חוקת המפלגה. טיוטת החוקה החדשה שפורסמה בפרסום ראשון בסרוגים נתנה סמכויות מוחלטות ליו"ר בניהול המפלגה, בקביעת מוסדותיה ואפשרות לקבוע חלקים גדולים מהרשימה לכנסת בלא בחירות.

המפלגה ביקשה לקראת כינוס המרכז, הצעות לתיקון החוקה, ואכן התקבלו עשרות הסתייגויות, אולם מרכז המפלגה אפילו לא דן בהם. לאחר מהומה בכינוס המרכז שהגיע עד כמעט תגרה, ובקרב מיקרופונים בין בנט ליוני שטבון, הושגה מאחורי הקלעים פשרה בין יו"ר המפלגה בנט והמזכ"ל אורבך, לבין נציגי סניף ירושלים שעמדו בראש המתנגדים לחוקה, ובתמורה להסרת כל ההסתייגויות וביטול הדרישה להצבעה חשאית, נקבע כי תוקם ועדה מיוחדת בראשות יו"ר המפד"ל לשעבר הרב יצחק לוי שתכונס בתוך 3-5 חודשים כדי להציע תיקונים לחוקה. לאחר שלוש שעות של צעקות, ובעקבות הפשרה עברה החוקה החדשה במרכז המפלגה ברוב של 95% בתוך שלוש דקות של דיונים בלבד.

בבית היהודי שמרו משום מה עד היום על המסמך בו התחייב בנט בישיבת מרכז המפלגה לאמץ את המלצות ועדת לוי, והוא נחשף לראשונה בסרוגים.

הקמת ועדת לוי

המלצות תוך 3-5 חודשים. מסמך הפשרה שהקים את ועדת לוי

בינתיים פוזרה הממשלה ונערכו בחירות לכנסת בה נחתכה הבית היהודי בשליש וירדה מ-12 מנדטים ל-8. הועדה בראשות הרב לוי כונסה מספר פעמים, וגיבשה תיקונים והמלצות לחוקה ואלה הוגשו לפני יותר משלושה חודשים למזכ"ל המפלגה ניר אורבך וזו נמסרה ליועץ המשפטי של המפלגה איתן הברמן. מאז, לא ידוע מה עלה בגורלה.

יו"ר הועדה הרב יצחק לוי, אומר בשיחה עם 'סרוגים': "אנחנו סיימנו את עבודתנו לפני יותר מחודשיים, ישבתי עם היועץ המשפטי של המפלגה ועם המזכ"ל בישיבה משותפת לנסח את הסעיפים לסדר ולראות את כל התיקונים. אני סיימתי את העבודה שלי, כל המסקנות התקבלו פה אחד ועכשיו זה מוכן להגשה".

כלומר, מבחינתך זה נמצא מחכה לאישור אצל היועץ המשפטי של המפלגה?

לדעתי, היועץ המשפטי של המפלגה כבר אישר את זה. הם מחכים כנראה להזדמנות להעלות את זה. לא יודע איך יאשרו את זה בכנס של המרכז או שישלחו לכולם ויעשו קלפי, זו כבר החלטה של המפלגה ולא של הועדה. אני את שלי סיימתי.

הרב לוי סרב לפרט את מהות התיקונים, והזכיר כמה מן הסעיפים שפורסמו כמו הורדת מספר המשוריינים של היו"ר מארבעה לשניים. בסך הכל אומר הרב לוי כי נעשו שינויים בכ-40 סעיפים בחוקה. גורם במרכז המפלגה העריכו כי תקיעת החוקה החדשה נובעת מהרצון לשמור על כוחו של בנט.

ביקשנו את תגובת הבית היהודי לדברים, ושאלנו מתי תפורסם החוקה החדשה, אך עד כה לא קיבלנו מענה. תגובת המפלגה תפורסם לכשתתקבל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו