בזמן האחרון, טוענים כמה אנשים המתיימרים להיות אנשי תורה או לייצג אותה, שהמלחמה על ארץ ישראל היא משום עלייתם האסורה של יהודים להר הבית. "למה לעלות להר הבית? להרגיז את המוסלמים?", הם שואלים "מי שעולים להר הבית כצעד הפגנתי והתגרותי, צריכים לשאת במלוא האחריות לסכנה וליהודים שנרצחו ונפגעו כתוצאה מהתסיסה שהם גרמו", הם חלק קטן מהטענות שנשמעות. לחשיבה מסוג זה, שותפים לא מעט אנשים מההנהגה הפוליטית ובראשם ראש הממשלה.
כמו אישה מוכה, המאשימה את עצמה באלימות המופנה כלפיה, מאשימים אותם יהודים את היהודים בשנאת ישראל ובאנטישמיות. רק אם היינו נוהגים אחרת – הכל היה טוב. היינו חיים עם המוסלמים בשלום, כמו ב-1394 השנים האחרונות…
אמנם, התורה מצווה עלינו לבדוק את מעשינו בכל צרה שבאה עלינו, אך אינני יודע היכן מצאו אותם אנשים שעלייה להר הבית מובילה לשפיכות דם? רעיון זה לא נמצא בשום מקום בתורה או בדברי חז"ל! אדרבה, קבעו חז"ל: "חרב בא לעולם על ענוי הדין ועל עוות הדין ועל המורים בתורה שלא כהלכה". אם את האשמה יש למצוא במערכת המשפטית המעוותת קודם כל, ולאחריה בפסיקת הלכה מעוותת! אף למי שטוען (בטעות) שאסור לעלות להר הבית, במשנה זו אין כל אזכור לאיסור עלייה להר הבית!
מה שיותר חמור הוא התפיסה שאם הערבים מתרגזים על כך, אין לעשות פרובוקציות. למרבה המזל לא חשבנו כך בקריעת ים סוף – "שָׁמְעוּ עַמִּים יִרְגָּזוּן" – כי אז אולי היינו מעדיפים לטבוע בים ולא להרגיז את הגויים. אפילו בתקופת הגלות, הכריחה אסתר המלכה את חכמי ישראל להנציח את נס פורים, למרות חששם מלהרגיז את הגויים.
אין בשום מקום בתורה איסור להתגרות באומות העולם או להרגיז את הגויים. לא בתורה, לא בתלמוד, לא ברמב"ם או בשו"ע. רק בהוראות בתורה שלא כהלכה, הנובעות מסילוף של מאמר חז"ל– "שלא ימרדו באומות העולם" – שלא נפסק להלכה, והחלתו על עניינים לא רלוונטיים, ועל תקופה לא רלוונטית.
התפיסה הזו של להאשים את עצמנו היא לא תורנית ולא הגיונית. אם קבוצת תושבים כועסת על כך שנוסעות מכוניות ברחוב שלה, האם יש להפסיק את תנועת המכוניות ברחוב? ודאי שלא, הרי הרחוב הוא של הציבור. ובאותה מידה, אם מישהו מתרגז על כך שאני מתפלל או מברך בביתי שלי, האם עלי לחדול מכך? ודאי שלא, הרי זה הבית שלי.
מכאן שכל הדיון על פרובוקציה הוא מעוות לחלוטין. הר הבית שייך לעם ישראל. אם מרגיז את המוסלמים שאנו עולים להר הבית, זו רק סיבה נוספת לעלות לשם. זו הטריטוריה שלנו. ובמילותיו של אחמד טיבי: "אנחנו בעלי הבית כאן, מי שלא מוצא חן בעיניו – שיילך".
מה דעתך בנושא?
14 תגובות
0 דיונים
ש.ג.
מה הזכות שלהם לקבור מתים בהר הבית? מה זכות יש למי שמשחק שם כדור רגל? מה זכותם להשתולל ולזרוק סלעים ומטעני צינור? מה זכותם למנוע מאיתנו להתפלל שם? מה זכות יש לבני השפחה על...
מה הזכות שלהם לקבור מתים בהר הבית? מה זכות יש למי שמשחק שם כדור רגל? מה זכותם להשתולל ולזרוק סלעים ומטעני צינור? מה זכותם למנוע מאיתנו להתפלל שם? מה זכות יש לבני השפחה על פני בני הגבירה? חרדים זועקים שאבס ואחרים זועקים חמס על גזלת כבשת הרש מה יש להבין ? מי שיש לו לב לא צריך הסברים! המערת פריצים היה הבית הזה
המשך 15:08 22.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יפה יוסף
אלא מאהבה בעזרת השם נפרד מהערבים שרוצים לרשת את נוות ישראל. מצווה להחזיק גר תושב ואסור בהחלט להחזיק פושעים גויים. לממן גויים שלא מקיימים את מצוות נח ביחוד רצח יהודים...
אלא מאהבה בעזרת השם נפרד מהערבים שרוצים לרשת את נוות ישראל. מצווה להחזיק גר תושב ואסור בהחלט להחזיק פושעים גויים. לממן גויים שלא מקיימים את מצוות נח ביחוד רצח יהודים בגלל יהדותם זה עון גדול לעם ישראל.
המשך 12:15 19.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
יש לעלות להר הבית ויש לעלות למקום המקדש. כולם מסכימים שאסור לעלות למקום המקדש. לאיזור הר הבית שהוא הרחבה המקיפה את איזור המקדש (זה שטח גדול מאוד) זה בעצם הצד...
יש לעלות להר הבית ויש לעלות למקום המקדש. כולם מסכימים שאסור לעלות למקום המקדש. לאיזור הר הבית שהוא הרחבה המקיפה את איזור המקדש (זה שטח גדול מאוד) זה בעצם הצד השני של הכותל המערבי שהוא קיר תומך להר הבית. וכן מותר לעלות להר הבית יש מצווה של "כי תוסיפו לראות פניי" יש מצווה לעלות להר הבית. בדיוק כמו שיש מצווה לעלות לארץ ישראל אפילו שאין מלוכה וסנהדרין. וההשוואה למוקצה ממש לא נכונה. מוקצה זה אסור- ומה הקשר לריבונות? ועלייה להר הבית זה לא איסור ואפילו לא תקנת חכמים. וחוץ מזה הרמב"ם ב-ו' חשוון עלה להר הבית!
המשך 00:10 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
כי אתה פשוט מדבר שטויות!!
00:04 16.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דן
שהאידיאולוגיה דפקה להם תמוח ומוכנים לסכן את כל תושבי ישראל... מזה מה שקורה!! דמם מידך יידרש!!!!!!!!!!!!!!
19:55 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליהו
אתם מתגרים ואז מאשימים את הפלסטינים באלימות? כמה רחוק אתם מוכנים ללכת? אתם מוכנים להיות הסיבה לפירוק מדינת ישראל רק כדי לשחק את משחקי הר הבית שלכם? זאת עבודת אלילים....
אתם מתגרים ואז מאשימים את הפלסטינים באלימות? כמה רחוק אתם מוכנים ללכת? אתם מוכנים להיות הסיבה לפירוק מדינת ישראל רק כדי לשחק את משחקי הר הבית שלכם? זאת עבודת אלילים. אלה אבנים. האל שלכם אינו נמצא באבנים. תקראו קצת רמב"ם.
המשך 04:03 15.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוהבו!
גאים בך! ממשיך את דרכו של אביו הרב אליהו זייני בשמירה על האמת שבתורה ללא פחד או מורא עלה והצלח לא תירא ולא תחת כי ה' עמך בכל אשר תלך!
15:44 14.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד א
אבל אם הציבור שלנו יבין את הנאמר, הרי שזה היה שווה.
15:00 14.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבנר
צרכים להבין בפשטות שהרבה אנשים היום שמוגדרים כרבנים משעבדים את התורה לנפש הקטנה שלהם. ורוצים ללהג את טיפושתם לעיני כל... כמאמר רבנו הקדוש שישנם רבנים שהם שדאין יהודאין שכל תורתם...
צרכים להבין בפשטות שהרבה אנשים היום שמוגדרים כרבנים משעבדים את התורה לנפש הקטנה שלהם. ורוצים ללהג את טיפושתם לעיני כל... כמאמר רבנו הקדוש שישנם רבנים שהם שדאין יהודאין שכל תורתם היא להתייהר ולקנטר. ומי שלב אמת לו. יזהה אותם. וצריך להוקיע אותם ברבים. כי מי שמדבר בצואה גסה על חמדת אבות אין ראוי לנהוג בו כבוד.
המשך 14:41 14.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרבנות הראשית אוסרת את העלייה להר הבית. רוב הרבנים אוסרים את העלייה. יש מיעוט רבנים שמתירים את העלייה. נניח אפילו שזו מחלוקת, למרות שיש רוב מנין ובנין לאוסרים. אם יש יתרון בלעלות, אולי שווה...
הרבנות הראשית אוסרת את העלייה להר הבית. רוב הרבנים אוסרים את העלייה. יש מיעוט רבנים שמתירים את העלייה. נניח אפילו שזו מחלוקת, למרות שיש רוב מנין ובנין לאוסרים. אם יש יתרון בלעלות, אולי שווה לסמוך על המקלים. אבל מה יש לך לעשות שם? יש לך קרבן להקריב? יש לך קטורת להקטיר? מנורה להדליק? הרי אין היום עבודת בית המקדש, וגם אם יש משהו שאפשר לעשות היום הלכתית, אין אפשרות מעשית לעשות את זה (בג"צ, משטרה וכו'), אז בשביל מה לעלות? מה אתה מרוויח מזה? בשביל מה להסתמך על דעות דחוקות בהלכה כדי לעלות להר הבית? מה אתה מרוויח מזה? הדבר היחיד שכביכול מרוויחים, זה להרגיז את הערבים. האם מותר לטלטל מוקצה בשבת כדי להראות לערבים את ריבונותנו כאן? אם הייתה איזושהי מצווה, עניין או מנהג בעלייה להר הבית, אולי שווה לסמוך על המקלים. אבל אין בזה שום מטרה מלבד להוכיח לערבים שזה שלנו, אז למה לעבור על ההלכה שפסקה הרבנות הראשית? זו הטענה של המאמר הקודם, לפחות איך שאני הבנתי אותה, ולא ממש ענית עליה.
המשך 14:26 14.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר