[ראיין: הרב מרדכי ציון]
ש: למה בדורנו גדולי ישראל מחמירים בגיור? אפשר לראות שבדורות קודמים לא דרשו כל דך הרבה מגרים, איך קרה שההלכה השתנתה?!
ת: חס וחלילה, ההלכה אינה משתנה. היא נצחית. "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו" (י"ג עיקרים). אלא המציאות השתנתה.
ש: מה השתנה, תמיד היו אנשים שרצו להתגייר?
ת: התשובה בשאלה עצמה. היו אנשים שרצו להתגייר, כלומר בודדים, והם נקלטו בתוך החברה היהודית. עתה מדובר ב320,000 אלף גויים בארץ שעלו בחסות חוק השבות (יש אומרים שזה היה מכוון כדי לשנות את הרכב האוכלוסיה בארץ, אבל אין זה משנה לענייננו). מי יקלוט אותם?!
ש: וכי תוקף הגרות תלוי ביכולת הקליטה של החברה מסביב?
ת: ודאי, אלא אם כן מדובר בצדיק מופלג. פעם מי שהתגייר, גם אם לא למד את הכל, וגם אם לא קיבל על עצמו את הכל, הרי ראה את היהודים מסביב, והתגייר כדי להיות כמותם, כלומר שמירת שבת, כשרות, טהרת המשפחה, הליכה לבית כנסת, חינוך דתי וכוליה, גם אם זלזל בכמה איסורים במיוחד אם הם מדרבנן, הרי רצונו היה להיות כמו היהודים שומרים תורה שהוא ראה.
אבל בימינו אם ירצה להיות כמו היהודים מסביבו, שאינם דתיים, הרי אין זה גיור על פי ההלכה, אלא גיור רפורמי- קונסרבטיבי- קליל- חילוני- סוציולוגי- קבוצתי -גורף -פיקטיבי, איך שנקרא לזה, שאין לו שום ערך.
ש: אז למה לנו לזעוק, הרבה אנשים עושים עבירות…
ת: לא. אין זו עבירה פרטית, זה חורבן עם ישראל, זה גוי במסווה של יהודי, זו התבוללות שלא תשאיר שריד ופליט מעם ישראל, מכירת חיסול של עם ישראל, שינוי הגדרת היהודי…
ש: שינוי הסטטוס קוו?
ת: לא רק שינוי הסטטוס קוו שמסדיר יחסי דת ומדינה מאז קום המדינה וקצת לפני כן, והוא כעין חוקה בנדון זה. לא רק זה, אלא שינוי הסטטוס קוו של מיהו יהודי מאז משה רבנו!
ש: אבל יש לחץ ציבורי לפתור בעיית 320,000 גויים?
ת: לא פוסקים הלכה על פי לחץ ציבורי, לא משנים את התורה על פי לחץ ציבורי, לא מגדירים מיהו יהודי על פי לחץ ציבורי, – אלא על פי אמת, על פי אמיתה של תורה. ומי שהכניס את הערמונים האלה לאש שיוציא אותם…
ש: ולנו אין פתרון על פי תורה לבעיה כה גדולה?
ת: בודאי. גר תשוב. גוי צדיק וישר שגר בארץ ישראל.
ש: אבל יש רבנים שהקימו בתי גיור פרטים וכן מגיירים גיור מהיר…
ת: אין במדינה גיור פרטי, אלא רק על פי הרבנות הראשית לישראל. לא כל הרוצה ליטול שם יהודי יבוא ויטול, ולא כל מי שרוצה לתת שם יהודי, יבוא ויתן.
ש: אבל רב מסוים כתב ספר שגיור מסורתי הוא גיור והוא כותב זאת בשם רב אחר?
ת: לא משנה. כל גדולי הפוסקים שבדור חלקו על כך. וכאמור זה גם בניגוד לרבנות הראשית, ששוללת מכל וכל אותו גיור חדש אשר על ציון יחשיך.
ש: ובסיכום?
ת: רמב"ם: "כל הגויים כולם, כשיתגיירו ויקבלו עליהן כל המצות של תורה… הרי הן כישראל לכל דבר, שנאמר, הקהל, חוקה אחת לכם (במדבר טו טו). ומותרין להיכנס קהל ד' מיד" (הלכות איסורי ביאה יב יז). "גר שקיבל עליו כל דברי התורה חוץ מדבר אחד אינו גר" (בכורות ל). "ועל גרי הצדק… יהמו רחמיך ד' אלהינו ותן שכר טוב לכל הבוטחים בשמך באמת" (תפילת שמונה עשרה).
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
אין שום לחץ ציבורי. היחידים שזה לחוץ להם הם הדתיים ובראשם רבנים שערים לתופעה. מבחינת ה"ציבור" המצב יכול להישאר ככה וההתבוללות תחגוג
21:52 10.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
שהולך עם האמת ולא ׳הלחץ הציבורי׳ ה׳ ישמור איזה אסון זה יכול לעשות לעם ישראל! מי צריך את אירן אם אפילו דתיים תומכים בחורבן עצמי??!!
07:40 10.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אכן, ראוי שהרבנות תקבע עמדה בסוגיות הציבוריות העומדות על הפרק. אולם לשם כך עליה לקיים דיון עמוק ורציני בכל סוגיה וסוגיה. הדיון צריך להיות בדברי הגמרא, הראשונים והאחרונים, ובניתוח המציאות...
אכן, ראוי שהרבנות תקבע עמדה בסוגיות הציבוריות העומדות על הפרק. אולם לשם כך עליה לקיים דיון עמוק ורציני בכל סוגיה וסוגיה. הדיון צריך להיות בדברי הגמרא, הראשונים והאחרונים, ובניתוח המציאות הנידונה על כל חלקיה. כדי לזרז את הדיון, יצטרכו הרבנים העוסקים בסוגיה ללמוד לקראת הדיון ספרים ומאמרים שונים, אולם גם לאחר מכן, הדיון בכל סוגיה יארך לכל הפחות מספר ימים שלמים. לצערנו, שום דיון רציני לא נערך כיום בשום נושא משמעותי, לא ברבנות ולא בשום גוף תורני אחר. למשל בנושא הגיור, הרב חיים אמסלם שליט"א כתב ספר רציני מאוד שיש לדון בו. מסקנתי אמנם שונה, אולם רוב היוצאים נגדו דוחים את דבריו בטענות של הבל שנתמכות באלימות המקובלת בחוגי החרדים.
המשך 21:23 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא ברור איך רב רציני מפרסם באינטרנט. כניראה שאינו רציני כלל ועיקר
20:31 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דברים פשוטים וברורים
ארץ ישראל לעם ישראל
20:29 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גבי
20:02 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שם
״תּוֹרָ֥ה אַחַ֛ת וּמִשְׁפָּ֥ט אֶחָ֖ד יִהְיֶ֣ה לָכֶ֑ם וְלַגֵּ֖ר הַגָּ֥ר אִתְּכֶֽם:״ ועדיין מתעקשים להמציא כל מיני קולות, ולהסתמך על חצאי פסקים של מיעוט רבני (ולא משנה כמה הם גדולים - הלכה על פי...
״תּוֹרָ֥ה אַחַ֛ת וּמִשְׁפָּ֥ט אֶחָ֖ד יִהְיֶ֣ה לָכֶ֑ם וְלַגֵּ֖ר הַגָּ֥ר אִתְּכֶֽם:״ ועדיין מתעקשים להמציא כל מיני קולות, ולהסתמך על חצאי פסקים של מיעוט רבני (ולא משנה כמה הם גדולים - הלכה על פי רוב).
המשך 19:48 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כל המחמיר הרי זה משובח. הכי טוב לא לגייר כלל. לא להתגלח ולא לדבר עם נשים. לא להשתמש בככשירי חשמל נמיוצרים על ידי גויים. לא לאכול בשר כלל ולהתרחק גם מחלב.
19:46 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
19:30 09.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר