חוק הגיור; הבעיה היא הרבנים לא החוק /תגובה - סרוגים

חוק הגיור; הבעיה היא הרבנים לא החוק /תגובה

איפה הייתם כשמבקר המדינה הצביע על הפחתה במספר הפונים לגיור על אף העובדה שקיימים מאות אלפי גויים במדינה החיים כישראלים לכל דבר? מדוע לא כתבתם כשפורסמו הנתונים המבהילים של מספר הזוגות הישראלים הפונים להתחתן בנישואין שלא דרך הרבנות?

author-image
חוק הגיור; הבעיה היא הרבנים לא החוק /תגובה

בימים האחרונים הולכת ומתבהרת עובדה מאד מדאיגה, אם עד עתה היו מי שחשבו שיש באמת מחלוקת לגיטימית לשם שמים בנושא הגיור, הדברים האחרונים שנכתבו מעל דפי הרשת, מוכיחים שיש כאן משהו הרבה יותר אישי שלא קשור בכלל להלכה.

כיצד הפך חוק הגיור או במתכונתו הנוכחית כהצעת המחליטים לחוק דמוני אפל שכל מטרתו להרוס את עולם היהדות?

לפי הנכתב על החוק נדמה כאילו הממשלה עצמה כפתה לקבל גיורים ללא קבלת מצוות, והסתפקה רק ברצון להיות יהודי. אולם, נוסחו של החוק כלל לא מתייחס למהות הגיור, אלא כל מטרתו היא להגדיל את מספר בתי הדין לגיור, על ידי מתן רשות לרבני הערים שהם כמובן אמורים לכאורה לייצג את הרבנות הראשית לפתוח עוד הרכבי גיורים.

לא זו בלבד, לפי הצעת המחליטים ישנו פיקוח של ועדת היגוי של הרבנות הראשית על כל הגיורים האלו, פיקוח שלא היה בעבר לפני שהרכבים כאלו היו אפשריים.

אם כן מה הבעיה?

וכאן אנו מגיעים לנקודה שמשום מה אותם כותבים מנסים לברוח ממנה, הם מנסים לטעון כל מיני טענות כאילו ההלכה היא זו שנגד החוק, אבל, קריאה פשוטה של החוק מובילה למסקנה אחת, אין כאן בעיה עם החוק, יש להם בעיה אישית עם רבנים מסוימים שהם לא סומכים עליהם.

רבנים מארגון מסוים ידוע לשמצה שכל פעם ששמו מאוזכר באיזה נושא שלא יהיה, מיד הוא נתקף משל היה אויב היהדות כולה.

זה לא מעניין אותם מה בדיוק עמדתו, זה לא משנה להם שאותם רבנים כבר ישבו שנים רבות בהרכבי גיור, ומעולם לא היתה טענה על הגיורים שלהם.

אותם מענין דבר אחד, האם אותו ארגון או אותם רבנים עומדים מאחורי זה? אם כן זה בודאי פסול, הנימוק מדוע כבר פחות משנה.

ולי נותר לשאול את אותם כותבים, איפה הייתם כשמבקר המדינה הצביע על הפחתה במספר הפונים לגיור על אף העובדה שקיימים מאות אלפי גויים במדינה החיים כישראלים לכל דבר? מדוע לא כתבתם כשפורסמו הנתונים המבהילים של מספר הזוגות הישראלים הפונים להתחתן בנישואין שלא דרך הרבנות?

אינכם חייבים לקבל אף פתרון שארגון זה או אחר מציעים, אבל מתי נזכה לשמוע מכם גם פתרונות ולא רק התקפות אישיות על ארגון כזה או אחר? מתי נזכה להתייחסות ל"בעיה" ולא רק לפתרונות המוצעים?

לפחות הפסיקו עם "אונאת הציבור" ואמרו מה באמת מפריע לכם ב"חוק הגיור" רח"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
כמה קל לתקוף "ארגון", "חוק" וכו'
| 01-06-2015 11:00
וכמה קשה להתמודד עם אחד מענקי הדור - הרב נחום רבינוביץ' שליט"א שכל תוקפי החוק וארגון צוהר מתעלמים לחלוטין מתמיכתו החד משמעית
2
החק היה נותן לכל מיני רבלעךים כמוך וכמו סתיו לגייר ח"ו
| 01-06-2015 11:11
לכן, הוא אכן חוק דמוני אפל !!!!! גיור- רק בקבלת עול מצוות !!!!!!!!!!!!! לא מגיירים כדי "לפתור בעיות" כאשר אתם יוצרים בעיות יותר חמורות !!!
3
תשובה
צופה מהצד | 01-06-2015 11:33
1. גויים שחיים כישראלים נכון , לא כיהודים 2. יהדות זה לא מועדון חברים , לקבל עול מצוות יש לזה משמעות 3. האם כותב המאמר בדק פעם כמה מאותם "המתגיירים" דרך אותם רבנים מקיימים אורח חיים יהודי? 4. אותם רבנים מאותם ארגונים כהגדרת הכותב הוכיחו לא פעם ולא פעמיים ,שההלכה עבורם זו המלצה בלבד 5. לא חייבים לגייר את הגויים , יכולים להמשיך לחיות כאן כישראלים, כמו צ'רקסים , דרוזים ונוצרים
4
ישר כוח, דברי טעם. פסילה פוליטית לא הלכתית
אליהו | 01-06-2015 12:02
גם מגיב 1 צודק.
5
ברור שהבעיה היא הרבנים ולא החוק
רפי | 01-06-2015 12:29
הבעיה היא ה״דיינים״ שמתכוונים לבצע את הכיור ולא המיקום של בית הדין. הרי החוק כביכול נועד להקים עוד בתי הדין אבל המטרה היא שבאותם בתי דין יהיו ״דיינים״ שיגיירו על סמך דעתם (ולא על פי ההלכה!!!). הרי הרב סתיו וחבריו כבר אמרו וציינו והדגישו שיש מקום ל״גיור חברתי״-מקל ומקרב-״עמך עמי״ וכו׳. הם לא הזכירו במאומה קבלת מצוות, או אפילו הכרה בבורא עולם. גיוס לצבא זה ערובה לרצון להתגייר?? האם לכזה שפל הורדנו את היהדות שמספיק שמי שמגיע לארץ ומתגייס (כחלק מחובה אזרחית!!!! ולא הלכתית) זה מספיק בשביל להיות יהודי?
6
מה זה יהודי?
יהודי | 01-06-2015 12:53
רק דבר אחד קטן לא מעניין אותך איש קטן עם זקן. יהדות וגירות , זו אמונה בה׳ זו קיום מצוותיו אתה לא בעניין של תורה אותך לא מעניין מצוות אותך מעניין צה״ל הרצל קטן
7
ממתי מסיונר מכונה רב?
בבאברוך | 01-06-2015 13:35
8
אכן הבעיה היא הרבנים
יואב | 01-06-2015 13:43
אם הם כוללים דומים לך!
9
אני יהודי וישראלי וזה מה שמעניין אותי כיהודי
חילוני טהור | 04-06-2015 23:07
אמונה בה עשרת הדברות ארץ ישראל ומצוות ישוב ארץ ישראל מורשת כמשה רבינו יהשוע בינון המלך שאול דוד ושלמה כמובן כמובן שהתנך בית המקדש שהיה ויבנה בעה וכמובן בריאותו של העם הישראלי שהיינו צאצע של בני ישראל מה לא מעניין אותי מוקצה שולחן ערוך קול אישה ערווה מיליון החמרות רבנים פרמיטיבים שחושבים שהם רבנים רבנות ראשית מלחמת כשרויות זרמי דת שונים שצמחו בפולין
10
כתבה
דוד | 09-08-2017 0:50
ישר כח גדול