בעקבות סגירת בתי הכנסת בשבת האחרונה עקב תחילת המלחמה באיראן, הרב הראשי לישראל קלמן בר פסק היום (רביעי) כי יש לקרוא השבת 2 פרשות – גם את פרשת בהעלותך שהייתה אמורה להיקרא בשבוע שעבר, וגם את פרשת שלח שאמורה להיקרא השבת. זאת במידה ויהיה ניתן לחזור לתפילות בבתי הכנסת עד שבת הקרובה.

לדברי הרב הראשי, "הלכה זו מקורה ברמ"א (סימן קל"ה סעיף ב'): 'אם בטלו שבת אחת קריאת הפרשה בציבור, לשבת הבאה קורין אותה פרשה עם הפרשה השייכת לאותה שבת'. ומקור הלכה זו באור זרוע (הלכ' שבת סימן מה), וכן הוא ב'שבלי הלקט' (חלק ח' עמוד נד) ובספר האגודה (מסכת מגילה פ"ג סימן ל')".

"אמנם ב'שערי אפרים' (שער ד' סל"ט) כתב דעד כאן לא אמרו שצריך להשלים, אלא בציבור שהתפללו ומסיבה כלשהי ביטלו קריאת התורה, אבל אם הציבור כלל לא התקבצו יחדיו, לא חל עליהן חובת הקריאה, כיוון שקריאת התורה, חובת ציבור, ולא חובת יחיד, ולא היה דין ציבור ולכן אין חייבין" ציין. "ולדבריו, כיוון שבתי הכנסת היו סגורים כל כה"ג אין דין תשלומין. אומנם פשטות דברי הרמ"א, והמ"ב, מורים שאף שנסגר בית הכנסת יש חובה להשלים".

"אומנם פסק המשנה ברורה (שם סק"ז) שאם רוב הציבור בבית הכנסת שמעו קריאת התורה במקומות אחרים – אין צריך להשלים הקריאה. אך מדיוק לשון המשנה ברורה, משמע שרק איןצורך – שכן אין להטריח את רוב הציבור להמתין עד שיקראו למיעוט" המשיך וכתב. "אבל אם אין הציבור מקפיד לקרוא שוב, אפשר להשלים אף למיעוט. ואם יכולים המיעוט לפרוש לחדר צדדי ולהוציא שם ספר תורה צריכים לעשות כן".

"והנה לעניין סדר הקריאה כתב ה'שערי אפרים' (שער ז סעיף ט) שקורין ג' גברי בפרשה הקודמת, והעולה רביעי מחבר הסדרים יחדיו כמו שנוהגים כשיש פרשיות מחוברות. אך דעת כף החיים שם סק"ה, שאין נכון לעשות כן, כי לכתחילה צריך שיהיו כל העולים מברכים וקוראים בחיוב של השבת הזאת. ולכן יקרא הכהן כל הפרשה הקודמת, ועוד מפרשת השבוע 'שלח' עד שני ושוב יעלו שאר הקרואים, והעושה כן טוב גם לדברי השער – אפרים (עין בהל ד"ה קריאת התורה). והנה דעת ערוך ערוך השולחן (שם סעיף ז') שראוי להשלים גם ההפטרה של השבת הקודמת, יחד עם הפטרה זו".

בסיכום דבריו, הרב הראשי פסק "שאם רוב הציבור, לא שמעו את הקריאה הקודמת, ראוי לקרותה בציבור עם הפרשה הנוכחית. ושכהן יעלה מהפרשה הקודמת עד שני בפרשה הנוכחית. אם יש מיעוט והם עשרה שלא שמעו יכולים לפרוש לחדר צדדי ולקרוא הפרשיות שלא יהיה טרחא דציבורא".