לאחרונה העולם הרבני סוער, בעיקר בארה"ב, סביב המצאת ה'כושר סוויצ', המאפשר כביכול הפעלת חשמל בשבת לנוחיות או לצרכים שוטפים ולא חיוניים. מדובר במתקפה שיווקית ממוחזרת מלפני כשלש שנים. באותה קטגוריה, להבנתי, מתפרסמות מודעות, כולל בעתונות החרדית, בדבר היתר 'שבתריס' להפעלת תריסים חשמליים בשבת בכל עת שיעלה הרצון.
מאחורי שתי ה'המצאות' עומדת קביעה הלכתית שכביכול יש אפשרות לפעול בשבת בתחכום המותר לכתחילה, שאיננו אפילו בגדר 'גרמא' אשר הותרה רק לצורך רפואי, בטחוני וכיו"ב. השיטה קרויה בפיהם 'מניעת המונע' או 'הסרת המונע'.
לא גרמא אלא איסור בידיים
אני מיצר מאד על הפרחת תיאוריה זו ע"י עמיתנו המכון הטכנולוגי הלכתי (ידידי הרב הלפרין הי"ו) בירושלים, שאיננה מוסכמת ע"י שום פוסק מובהק ובעל מוניטין. כל בר דעת מבין שבסופו של דבר אם אדם עושה פעולה מכוונת ויש תוצאה הכרחית – הריהו אחראי לתוצאה כ'עושה' או כ'גורם', לא פחות מכך! גם אם יגרד את אוזן ימין בפיתול יד שמאל. יתר על כן, המכון שהמציא תיאוריה זו מפרסם בכתביו שהרב ש"ז אוירבך זצ"ל ראה בפעולה זו איסור 'בידים' אם התוצאה מתחילה מיד, כמו חיתוך קרן אור הפותחת דלת מעלית.
כל פרח-אברך יודע כי האדם אחראי משפטית והלכתית לנזק שגרם גם אם פעל באמצעי מתוחכם בשיטת 'הסרת המונע'. בסופו של דבר מידי 'גרמא' לא יצאנו בשום מקרה, ולא כאן המקום להרחיב על כך. ראו באתר מכון 'צומת' בקשר לאפסות שיטת 'מניעת המניעה'.
אוכל להכיל, בדוחק, היתר שיטה זו – שהיא 'גרמא' פשוטה – במערכת אזעקה המיועדת לבטחון מפני גנבים ואלימים למיניהם. לא אוכל להבין כיצד ניתן להתירה לפתיחת תריס חשמלי וסגירתו בשבת, וישתקע הדבר ולא ייאמר.
היתרים מתוך אינטרס שיווקי
הראו לי אישורי הרבנים דב ליאור ורצון ערוסי ל'שבתריס'. הם אמנם הגבילו את היתרם רק "למקום שבו מצויים ילדים קטנים וקיים חשש שהפעלת התריס ע"י שעון שבת תסכן אותם". אך הנה לפנינו תסמונת הרחבת ההיתרים מתוך אינטרס שיווקי: הגבלה זו איננה במודעת החברה המפיצה ("פטנט בלעדי המאפשר הפעלה ידנית בכל עת של התריסים החשמליים ללא חילול שבת").
מכאן קצרה הדרך ל'כושר סוויטש' האמריקאי המבשר בשיווק נמרץ על 'פטנט' להפעלת נורות תאורה ומזגן וכל מכשיר אחר בשבת על פי ההלכה. מכשיר זה פועל על בסיס 'הסרת מונע', דהיינו חציצת קרן אור המפעילה את התאורה! וגם אם התוצאה מתעכבת קמעה – מידי 'גרמא' לא יצאנו!
היתרים כאלו מאופיינים בשרשרת של הסתמכות רבנית זה על זה, מבלי שהם נכנסים לעבי הקורה. לדידי, לא יעלה על הדעת שכל רב יתן כשרות למפעל מזון, למשל, מבלי שהתמחה בנושא, או יאשר מקוה ציבורית (שלא בעירו). כך בדיוק בנושאי שבת; הזכות למתן אישורים שמור לרבנים המתמחים בכך, ואני קובע זאת בבטחה, ומתוך תחושת אחריות, למרות שיאשימוני בנגיעה בדבר!
בטוחני איפוא כי גם אם ממציאים ומפתחים למיניהם 'מוציאים' אישורים רבניים מתוך אינטרס שיווקי, בטוחני כי הציבור לא יקבל זאת וידחה על הסף גם רבנים חשובים שאין זו בקעת התגדרותם.
==
הרב ישראל רוזן הוא ראש מכון 'צומת'.
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
בטי
הפעלת תריסים חשמליים בשבת בשיטה הבטוחה ביותר בשל מגרעות שעוני השבת לתריסים חשמליים מבחינה ביטחונית ובטיחותית. הרב הגאון דוב ליאור שליט"א מגדולי הפוסקים בדורינו רב העיר קריית ארבע...
הפעלת תריסים חשמליים בשבת בשיטה הבטוחה ביותר בשל מגרעות שעוני השבת לתריסים חשמליים מבחינה ביטחונית ובטיחותית. הרב הגאון דוב ליאור שליט"א מגדולי הפוסקים בדורינו רב העיר קריית ארבע וראש ישיבת חברון קורא "להעדיף להשתמש ב"שבתריס" למי שגר בסביבה עוינת שנוהגים בה לפרוץ לבתים דרך חלונות שיש בהם תריס. במציאות זו עדיף להשתמש ב"שבתריס" העונה על דרישות ההלכה ומכסה על רוב החששות. ויהי רצון שנזכה לשלום אמת ולא נזדקק לתריסי הגנה". להלן החסרונות שבשימוש שעון שבת מכאני לתריס חשמלי 1. היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן או המשובש. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים. 2. הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, התריס נפתח לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש. 3. התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע. יש לזכור! רוב הפריצות בבתים עם תריסים חשמליים הם דרך התריסים. 4. מבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו.. 5. לאחר הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון כל השעונים מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף. 6. קורה שהתריס יורד בזמן המתוכנן או המשובש על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס 7. קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול. 8. בזמן שיש התראה ביטחונית חשוב מאוד לסגירה מיידית של התריסים. ובמיוחד בישובים הסמוכים לאוכלוסיה עוינת. לסיכום: בשל חוסר תועלת שעון השבת ומנגד גודל סכנותיו, ה"שבתריס" עדיף. לסיכום, ניתן להבין שה "שבתריס" נותן מענה לכל הסעיפים שפורטו לעיל. בעזרתו ניתן לפתוח ולסגור את התריס באופן ידני בעת הצורך בשיטת "גרמא"יחודית ללא כל חשש מסיכונים בהפעלתו להגנה על הנפש ועל הרכוש מפני פריצות של גנבים או אוכלוסיה עוינת, על פי האישורים של הרבנים הגאונים ופוסקי הדור שליט"א. והרה"ג: דוב ליאור שליט"א הרה"ג רצון ערוסי ומצטרף אליו הרה"ג שלמה מחפוד שליט"א,, והרה"ג יעקב יוסף ז"ל ועוד.
המשך 16:05 29.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
עוד התבטאויות באינטרנט של הרב ישראל רוזן וכן במאמר אחר הוא כותב "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". זה מזכיר ביטוי במסכת אבות "אם יהיו כל...
עוד התבטאויות באינטרנט של הרב ישראל רוזן וכן במאמר אחר הוא כותב "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". זה מזכיר ביטוי במסכת אבות "אם יהיו כל חכמי ישראל בכף מאזנים... ורבי (ישראל רוזן ) אלעזר בכף שניה מכריע את כולם". היכן נעלמה הענווה ? מיתקן ה"שבתריס" הוצג והודגם בפני כל הרבנים שפעלו ככתוב " וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת". בדקו ביסודיות בפרוטרוט ולעומק ואישרו אותו, הרבנים ראו גם את היתרונות בשיפור הביטחון והבטיחות ש"שבתריס" נותן, כדלהלן: ה"שבתריס" משמש כתחליף לשעון שבת להפעלת התריסים בשל הבעיות והסיכונים שבו, התרת השימוש בשבת ע"י הרבנים בהתחשבות גם בסיבות כגון: היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים. ועוד
המשך 15:03 28.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם הלוי
אני אברהם הלוי מ"בית הלוי מערכות" ממציא הפטנט "שבתריס" יש לי הסכמה רחבה של רבנים גאונים חשובים שלכל הדעות אפשר לסווגם כפוסקי הדור. כגון: הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, הרב דוב...
אני אברהם הלוי מ"בית הלוי מערכות" ממציא הפטנט "שבתריס" יש לי הסכמה רחבה של רבנים גאונים חשובים שלכל הדעות אפשר לסווגם כפוסקי הדור. כגון: הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, הרב דוב ליאור שליט"א, הרב רצון ערוסי שליט"א , הרב שלמה מחפוד שליט"א הרב שלום צדוק שליט"א וכן הרב יעקב יוסף ז"ל דברי הרב רוזן כנ"ל היא השתלחות חסרת רסן בכל הרבנים הנ"ל שאישרוהו הלכתית. פורסמו בפרהסיה ברבים באינטרנט באתר "גוגל" בנושא "שבתריס" שם הוא תוקף את הפטנט שלי "שבת תריס", מיתקן שטרם ראה אותו ולא בדק אותו. ובמקביל בעזות מצח מבזה את הרבנים הראשיים כ"קלי דעת הלכתית". הסברי הרב רוזן פופוליסטים וניתן למצוא סתירות רבות במה שהוא כותב לבין ההלכה. כדי שכבודו יתרשם ממה שכתב ראה שני קבציים מצורפים. שאילתי היא האם ראוי לרב שיש לו "נגיעות" כלכליות לכנות רבנים ענקיים בכינויים שהזכרתי בפרהסיה עולמית, באינטרנט ולהכתים את הפטנט שלי כשיטת שיווק הפוגעת בי כלכלית. יש לזכור שלרב רוזן יש מאות מוצרים מתוגמלים ולי יש את "כבשת הרש". לדעתי , לפחות יש לבקש ממנו לרסן את התבטאויותיו הלא הוגנות. "אשר אמרו ללשוננו נגביר שפתינו אתנו מי אדון לנו" ולבסוף, דוגמא אחת של שיווק מופקע: תוספת של מיתקן שבת לקלנועית "צומת" כולל התקנה עולה מינימום 3500 ₪. במחיר כזה ניתן לקנות כ 3 מכונות כביסה חדשות מחיר העלות המעשית למיתקן אישור צומת כ 300 ₪. ואת זה מוכרים בד"כ לנכים ומוגבלים שבקושי מה שמקבלים מהמדינה מספיק לתרופות והוצאות הכרחיות. על זה נאמר בהמשך הפסוק הנ"ל "משד עניים מאנקת אביונים עתה אקום יאמר ד׳ "... בכבוד רב. אברהם הלוי
המשך 14:55 28.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
שבת תריס"תגובה נגדית למאמר ישראל רוזן - בנושא "התבטויות קשות כלפי הרבנים המאשרים את ה"שבתריס" . כגון: "קלות דעת הלכתית" וכן "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד...
שבת תריס"תגובה נגדית למאמר ישראל רוזן - בנושא "התבטויות קשות כלפי הרבנים המאשרים את ה"שבתריס" . כגון: "קלות דעת הלכתית" וכן "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". "שבתריס", מוצר חדש המאפשר הפעלת התריס החשמלי באופן ידני בעת הצורך בשבת בהתאם לאישורים של הרבנים הראשיים לישראל שליט"א וגדולי הפוסקים כגון: הרה"ג דוב ליאור שליט"א הרב הראשי קריית ארבע וראש ישיבת חברון. וכן הרה"ג ד"ררצון ערוסי שליט"א רב ראשי קריית אונו והרה"ג שלמה מחפוד שליט"א. ועוד. מיתקן ה"שבתריס" הוצג והודגם בפני כל הרבנים שפעלו ככתוב. "וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת". בדקו בפרוטרוט ולעומק ואישרו אותו, הרבנים ראו גם את היתרונות בשיפור הביטחון והבטיחות ש"שבתריס" נותן, כדלהלן: ה"שבתריס" משמש כתחליף לשעון שבת להפעלת התריסים בשל הבעיות והסיכונים שבו, התרת השימוש בשבת ע"י הרבנים בהתחשבות גם בסיבות כדלהלן: • היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים. • כמו-כן לא אחת קורה שהתריס יורד על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס. • קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול. • הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, במבוא ביתר התריס עלה לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש. • לעיתים יש הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון השעון מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף. • התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע • ומבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו. בתגובה לאישורים מהרבנים הנ"ל ישראל רוזן פותח במאמרו ב-News1 "קלות דעת הלכתית" - איך רב אחד ראש עמותה שלה נגיעה מרשה לעצמו לכנות כל הרבנים הנ"ל כ"קלי דעת הלכתית". ומרשה לעצמו להביע דעה על דבר שלא בדק היטב וביסודיות כפי שפעל כל אחד מהרבנים הנ"ל. וכן עוד ביטוימעליב "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". זה מזכירביטוי במסכת אבות "אם כל רבני ישראל בכף מאזניים אחת,וישראל רוזן בכף שנייה, מכריע את כולם. שאלה פשוטה, היכן נעלמה הענווה ? וכן הוא ממשיך, בכותרת הנושא 'שבת תריס', 'כושר סויטש' ומה שמאחוריהם. בכתבתו זו הטמיע ב"ערמה" בכותרת אחת את ה"שבת תריס" ואת ה"כושר סוויטש". באותה קטגוריה . הקורא התמים בתודעתו חושב ששני המכשירים שווים במטרה לפגוע בשיווקו.זו הונאה קלאסית וכן "מכה רעיהו בסתר" ה"שבתריס" כשמו כן הוא נועד אך ורק להפעלת תריס חשמלי בלבד ולא כל מכשיר אחר, וכאמור קיבל אישורי הרבנים. לעומת זאת, ב"כושר סוויטש" ניתן להפעיל אורות וכל סוגי המכשירים החשמליים. כנראה שיש לו שוק בארה"ב לא ידוע לי אם קיבל אישורי הרבנים הנ"ל. "שבתריס" פועל על-פי שיטת המכון הטכנולוגי להלכה ובראשו הרה"ג לוי יצחק הלוי שליט"א שיטה זו נקראת "מניעת המניעה" שהיא פחות מגרמא ומותר להשתמש בה אף לכתחילה. ומקובלת יותר על הציבור החרדי. לעומת זו שיטת מכון צומת מתבססת על גרמא רגילה שיש לה גם מתנגדים.
המשך 21:24 03.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם הלוי
בתגובה למאמר ישראל רוזן בעניין "שבתריס" "קלות דעת הלכתית" בנושא "קלות דעת הלכתית". "שבתריס", מוצר חדש המאפשר הפעלת התריס החשמלי באופן ידני בעת הצורך בשבת בהתאם לאישורים של ...
בתגובה למאמר ישראל רוזן בעניין "שבתריס" "קלות דעת הלכתית" בנושא "קלות דעת הלכתית". "שבתריס", מוצר חדש המאפשר הפעלת התריס החשמלי באופן ידני בעת הצורך בשבת בהתאם לאישורים של הרבנים הראשיים לישראל שליט"א וגדולי הפוסקים כגון: הרה"ג דוב ליאור שליט"א הרב הראשי קריית ארבע וראש ישיבת חברון. וכן הרה"ג דר' רצון ערוסי שליט"א רב ראשי קריית אונו והרה"ג שלמה מחפוד שליט"א. ועוד. מיתקן ה"שבתריס" הוצג והודגם בפני כל הרבנים שפעלו ככתוב. "וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת". בדקו בפרוטרוט ולעומק ואישרו אותו, הרבנים ראו גם את היתרונות בשיפור הביטחון והבטיחות ש"שבתריס" נותן, כדלהלן: ה"שבתריס" משמש כתחליף לשעון שבת להפעלת התריסים בשל הבעיות והסיכונים שבו, כדלהלן. 1.היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים . 2. כמו כן לא אחת קורה שהתריס יורד על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס. 3. קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול . 4. הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, במבוא ביתר התריס עלה לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש. 5. לעיתים יש הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון השעון מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף 6. התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע 7. ומבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו. בתגובה לאישורים מהרבנים הנ"ל ישראל רוזן פותח במאמרו " קלות דעת הלכתית" איך רב אחד ראש עמותה מתחרה שלה נגיעה כספית שמרשה לעצמו בחוצפה לכנות כל הרבנים הנ"ל כ"קלי דעת הלכתית ". ולהביע דעה על דבר שלא בדק היטב וביסודיות כפי שפעל כל אחד מהרבנים הנ"ל. וכן הוא ממשיך, בכותרת הנושא 'שבת תריס', 'כושר סויטש' ומה שמאחוריהם. בכתבתו זו הטמיע ב"ערמה" בכותרת אחת את ה"שבת תריס" ואת ה"כושר סוויטש". באותה קטיגוריה . הקורא התמים בתודעתו חושב ששני המכשירים שווים במטרה לפגוע בשיווקו. "מכה רעיהו בסתר". רוצה להבהיר. ה"שבתריס" כשמו כן הוא נועד אך ורק להפעלת תריס חשמלי בלבד ולא כל מכשיר אחר, וכאמור קיבל אישורי הרבנים. לעומת זאת, ב"כושר סוויטש" ניתן להפעיל אורות וכל סוגי המכשירים החשמליים. כנראה שיש לו שוק בארה"ב לא ידוע לי אם קיבל אישורי הרבנים הנ"ל. "שבתריס" פועל על פי שיטת המכון הטכנולוגי להלכה ובראשו הרה"ג לוי יצחק הלוי שליט"א שיטה זו נקראת "מניעת המניעה" שהיא פחות מגרמא ומותר להשתמש בה אף לכתחילה. ומקובלת יותר על הציבור החרדי. לעומת זו שיטת מכון צומת מתבססת על גרמא רגילה עם היתרי שינויי זרם שיש לה גם מתנגדים רבים.
המשך 13:11 10.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם הלוי
עצם השאלה לכרוך את שבתריס עם כושר סוויטש ומשווה ביניהם, מאוד לא הוגן כי "שבתריס" כשמו כן הוא. ייחודי לתריס חשמלי. לעומת זאת "כושר סוויטש" הוא לשימוש הדלקת אור שלכל...
עצם השאלה לכרוך את שבתריס עם כושר סוויטש ומשווה ביניהם, מאוד לא הוגן כי "שבתריס" כשמו כן הוא. ייחודי לתריס חשמלי. לעומת זאת "כושר סוויטש" הוא לשימוש הדלקת אור שלכל הדעות באיסור חמור. ל"מניעת המניעה" הוספתי מספר שינויים שחלק מכבוד הרבנים הציעו. בהצגת ה"שבתריס" הרבנים פעלו ככתוב. "וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת". בדקו לעומק ואישרו אותו (ראה תוכן האישורים באתר) אני מצטער על שפסלת על הסף את ה "שבתריס" בלי לבדקו לעומק ופרסמת זאת ברבים . כמובן שנפגעתי בכל המובנים. בברכה, אברהם הלוי בעל הפטנט
המשך 16:20 08.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קוקו מהנדס בגוגל
הרב רוזן כדאי שתתעוררו למה שקורה בעולם ,כיום אין יותר מפתח בבתי מלון כל הסביבה שלנו מונעת מסנסורים וניתור,בקרוב לא יהיה אפשרי לחיות בצורה רגילה ללא הפעלת חשמל כדאי שתתעוררו...
הרב רוזן כדאי שתתעוררו למה שקורה בעולם ,כיום אין יותר מפתח בבתי מלון כל הסביבה שלנו מונעת מסנסורים וניתור,בקרוב לא יהיה אפשרי לחיות בצורה רגילה ללא הפעלת חשמל כדאי שתתעוררו או שתיסמונת הקיטניות תהייה בדיחה לעומת מה שיקרה
המשך 09:13 30.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיודע לשאול
למה הראשון טרף והשניה כשרה?
13:15 29.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מבין היטב שהכל שטויות גמורות. לא רוצים חשמל בשבת אז לא צריך. גם שעון שבת פלטה של שבת וכולי. רוצים חשמל - איו צורך בכל הלהטוטים הללו. להזכירם השעה שניתנה התורה לא...
מבין היטב שהכל שטויות גמורות. לא רוצים חשמל בשבת אז לא צריך. גם שעון שבת פלטה של שבת וכולי. רוצים חשמל - איו צורך בכל הלהטוטים הללו. להזכירם השעה שניתנה התורה לא היה חשמל. היום יש.
המשך 20:22 28.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בטי
הפעלת תריסים חשמליים בשבת בשיטה הבטוחה ביותר בשל מגרעות שעוני השבת לתריסים חשמליים מבחינה ביטחונית ובטיחותית. הרב הגאון דוב ליאור שליט"א מגדולי הפוסקים בדורינו רב העיר קריית ארבע...
הפעלת תריסים חשמליים בשבת בשיטה הבטוחה ביותר בשל מגרעות שעוני השבת לתריסים חשמליים מבחינה ביטחונית ובטיחותית. הרב הגאון דוב ליאור שליט"א מגדולי הפוסקים בדורינו רב העיר קריית ארבע וראש ישיבת חברון קורא "להעדיף להשתמש ב"שבתריס" למי שגר בסביבה עוינת שנוהגים בה לפרוץ לבתים דרך חלונות שיש בהם תריס. במציאות זו עדיף להשתמש ב"שבתריס" העונה על דרישות ההלכה ומכסה על רוב החששות. ויהי רצון שנזכה לשלום אמת ולא נזדקק לתריסי הגנה". להלן החסרונות שבשימוש שעון שבת מכאני לתריס חשמלי 1. היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן או המשובש. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים. 2. הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, התריס נפתח לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש. 3. התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע. יש לזכור! רוב הפריצות בבתים עם תריסים חשמליים הם דרך התריסים. 4. מבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו.. 5. לאחר הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון כל השעונים מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף. 6. קורה שהתריס יורד בזמן המתוכנן או המשובש על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס 7. קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול. 8. בזמן שיש התראה ביטחונית חשוב מאוד לסגירה מיידית של התריסים. ובמיוחד בישובים הסמוכים לאוכלוסיה עוינת. לסיכום: בשל חוסר תועלת שעון השבת ומנגד גודל סכנותיו, ה"שבתריס" עדיף. לסיכום, ניתן להבין שה "שבתריס" נותן מענה לכל הסעיפים שפורטו לעיל. בעזרתו ניתן לפתוח ולסגור את התריס באופן ידני בעת הצורך בשיטת "גרמא"יחודית ללא כל חשש מסיכונים בהפעלתו להגנה על הנפש ועל הרכוש מפני פריצות של גנבים או אוכלוסיה עוינת, על פי האישורים של הרבנים הגאונים ופוסקי הדור שליט"א. והרה"ג: דוב ליאור שליט"א הרה"ג רצון ערוסי ומצטרף אליו הרה"ג שלמה מחפוד שליט"א,, והרה"ג יעקב יוסף ז"ל ועוד.
המשך 16:05 29.12.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר