צריך להודות ביושר, אם הרב יצחק יוסף היה איש שמאל שקורא לסרב שירות – הוא לא היה מקבל מהימין 'הנחת סלב' כמו שמקבל המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס.
ההתבטאות האחרונה של הרב יוסף, שגם לבטלנים חרדים אסור להתגייס, מצטרפת לשלל קריאות מופקרות שלו לאסור גיוס, גם כשאנחנו שנה ורבע לתוך המלחמה. נראה כי הפעם הוגדשה הסאה.
אבל בקואליציה, מסיבות לא ענייניות כנראה, יש שקט. הרי אילו היה מדובר באיש שמאל, שעה קלה אחרי ההתבטאות שלו, כי גם למי שאינו לומד בישיבה אסור להתגייס לצבא – בימין היו דורשים מהיועצת המשפטית לממשלה לחקור אותו על הסתה לסרבנות – לא צריך ללכת רחוק, פשוט לראות את התגובות של הימין רק אתמול להתבטאות של פרקליט המדינה לשעבר משה לדור.
אבל יותר מזה, כל התבטאות של איש שמאל קיצוני מלווה תמיד בדרישה האוטומטית לאסור את כניסתו למוסדות חינוך ולבסיסי צה"ל. בארגוני הימין ערכו רשימה של אנשי סרבנות ואנשי המחאה נגד הממשלה, שמרצים בצה"ל בדרישה לאסור את כניסתם.
הרב יצחק יוסף לא אמור להיות שונה בגישה הזו. בבתי הכנסת הצבאיים נמצאים ספרוני "הלכה יומית", שבכותרת שלהם מובא כי הם ערוכים לפי "פסקי מרן פוסק הדור הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א". הם לא יוצאים על ידי הרבנות הצבאית, אבל הם כן נמצאים בבתי הכנסת – כלומר בתוך הצבא מלמדים מספר של אדם הקורא בריש גלי שלא להתגייס לצבא. אבסורד שזועק לשמיים.
כשנותנים מעמד לחיבורים ההלכתיים של הרב יצחק יוסף ומלמדים אותם לפני או אחרי התפילה, אי אפשר לעשות 'פלגינן דיבורא' ולבטל את קריאותיו להשתמטות מוחלטת של המגזר החרדי. ומאידך, אדם שלא רוצה שיתגייסו לצבא – אין מה ללמד את תכניו בתוך הבסיסים הצבאיים.
תורתו של הרב יצחק יוסף, מתאימה אולי למגזר ממנו הוא מגיע, אבל לא מחוצה לו. לומדי התורה שמתגייסים לצה"ל, צריכים ללמוד תורה מרבנים שלא קובעים כי הם עוברים על איסור בעצם הגיוס. רבנים שכן אפשר ללכת לאורם בכל הקשור לשילוב בין תורה ובין צבא. בטח שאי אפשר ללמוד תורה מרב שאומר שאפילו לבטלנים אסור להתגייס לצבא.
"אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן מאי דכתיב 'כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא'? אם דומה הרב למלאך ה' צבאות – יבקשו תורה מפיהו. ואם לאו – אל יבקשו תורה מפיהו" (טו,ב)
מה דעתך בנושא?
351 תגובות
68 דיונים
ימני שאכפת לו
והבוקר כבר אין ספק. יצחק יוסף שמאלן בן שמאלן. ואוי לו למי שמצביע שס. מי שמצביע שס -- תומך בארבל המאזרח מחבלים עזתים ומעודד כניסת פועלים פלשתינאצים לישראל ותומך בדרעי פושע...
והבוקר כבר אין ספק. יצחק יוסף שמאלן בן שמאלן. ואוי לו למי שמצביע שס. מי שמצביע שס -- תומך בארבל המאזרח מחבלים עזתים ומעודד כניסת פועלים פלשתינאצים לישראל ותומך בדרעי פושע אוסלו ובהשתמטות גורפת.
המשך 10:58 18.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יונתן
הרב יוסף לא מטיף לסרבנות באופן ציבורי כולל. הוא רק מסביר שעבור אדם שמעונין לגדול בתורה ויראת שמים הצבא הוא מקום מופקר. רק בשביל לשבר את האוזן בכל ישיבה ממוצעת...
הרב יוסף לא מטיף לסרבנות באופן ציבורי כולל. הוא רק מסביר שעבור אדם שמעונין לגדול בתורה ויראת שמים הצבא הוא מקום מופקר. רק בשביל לשבר את האוזן בכל ישיבה ממוצעת בחור יכול להיות מסולק אם העז לדבר בשפת רחוב או בסגנון ירוד כמו שמוצאים כמעט בכל פינה. אפילו כמו רעבק ערס וכו' הרעיון של אורח חיים נקי משפת הרחוב אינו נחלת הלומדים בלבד. ולכן הצבא מושך לקו מסוים והישיבה או בית הכנסת מושך למקום אחר ומעטים האנשים בעלי חוט שדרה חזק היודעים לשלב את העולמות..ושחזרו מהשירות באותה רמה רוחנית כפי שנכנסו אליו.. כמובן: אם כל האוכלוסיה בארץ היתה דתית וחרדית חזקה כולל רשות הרבים הקצונה העליונה בצבא וכו' הבעיה הזו לא היתה קיימת כלל.
המשך 07:41 16.02.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קובי
שהלכתם רחוק. אז מה אם הוא אמר? זה אומר שכולם יקשיבו לו? הוא מסית נגד הצבא ואתם מסיתים נגד ציבור שלם!
18:31 26.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יצחק ביטון
אין לכם זכות לדבר על מרן ולחלוק על מרן , החרדים לא התגייסו וזו. ואתם תשבורו את הראש לבד עם הבעיה שלכם לבד.
21:44 23.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נתי שפע
זה מקובל שאם הרב אומר משהוא שלא מתאים לנו מעיפים אותו או מצנזרים את דבריו.
09:08 23.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דודו עמרני
למען היושר והאמת יש לזרוק את ספריו מחוץ לצהל ומחוץ לבית. בושה
15:07 22.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המנורה של תומסון
הפרדוקס של זנון / בְּמִכְתָּב שֶׁכָּתַב אַלְבֵּרְט אַיְנְשְׁטֶיְן בִּשְׁנַת 1954 לַחֲבֵרוֹ הַפִילוֹסוֹף הַיְּהוּדִי בְּעִקְבוֹת סֵפֶר שֶׁכָּתַב, הוּא כָּתַב אֶת הַדָּבָר הַבָּא: "הַמִּלָּה 'אֱלֹהִים' הִיא עֲבוּרִי לֹא יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בִּטּוּי שֶׁל חֻלְשָׁה...
הפרדוקס של זנון / בְּמִכְתָּב שֶׁכָּתַב אַלְבֵּרְט אַיְנְשְׁטֶיְן בִּשְׁנַת 1954 לַחֲבֵרוֹ הַפִילוֹסוֹף הַיְּהוּדִי בְּעִקְבוֹת סֵפֶר שֶׁכָּתַב, הוּא כָּתַב אֶת הַדָּבָר הַבָּא: "הַמִּלָּה 'אֱלֹהִים' הִיא עֲבוּרִי לֹא יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר בִּטּוּי שֶׁל חֻלְשָׁה אֱנוֹשִׁית, הַתָּנָ"ךְ הוּא אֹסֶף שֶׁל אַגָּדוֹת מְכֻבָּדוֹת אַךְ עֲדַיִן פְּרִימִיטִיבִיּוֹת וְיַלְדוּתִיּוֹת לְמַדַּי. וְשׁוּם פַּרְשָׁנוּת עֲדִינָה כְּכָל שֶׁתִּהְיֶה לֹא יְכוֹלָה לְשַׁנּוֹת זֹאת עֲבוּרִי. בְּהִתְיַחֵס לַדָּת הַיְּהוּדִית - כְּמוֹ כָּל שְׁאָר הַדָּתוֹת, הִיא הַגִּלְגּוּל שֶׁל הָאֱמוּנָה הַתְּפֵלָה הֲכִי יַלְדוּתִית - 'הָעָם הַנִּבְחָר'. אֲנִי שַׁיָּךְ לָעָם הַיְּהוּדִי בְּשִׂמְחָה, וְיֵשׁ לִי זִקָּה עֲמֻקָּה לַחֲשִׁיבָה שֶׁלָּהֶם, אֲבָל אֲנִי רָחוֹק מִלְּהַאֲמִין שֶׁיֵּשׁ לָהֶם אֵיזוֹ תְּכוּנָה שׁוֹנָה מֵהַגּוֹיִים, לַמְרוֹת שֶׁהֵם בְּדֶרֶךְ לֹא דֶּרֶךְ סוֹבְלִים מִכָּל רֶשַׁע וְחֹלִי שֶׁבָּעוֹלָם וּבְכָל זֹאת מַמְשִׁיכִים לְהִתְקַיֵּם, אֲנִי לֹא רוֹאֶה שׁוּם דָּבָר נִבְחַר בָּהֶם". [אַיְנְשְׁטֶיְן כְּפִי שֶׁמְּעִידִים עָלָיו, לֹא נָהַג לְהִתְבַּטֵּא בְּדֶרֶךְ כְּלָל בְּצוּרָה בּוֹטָה וְנֶחֱרֶצֶת כְּמוֹ זוֹ, וּמִכְתָּבוֹ זֶה נִמְכַּר בִּמְכִירָה פֻּמְבִּית בְּלֹא פָּחוֹת מִ-3 מִילְיוֹן דּוֹלָר, רַק בִּגְלַל הַדְּבָרִים הַקָּשִׁים שֶׁהוּא אָמַר בְּזֶהוּתוֹ כִּיהוּדִי] * * * חֶבְרָה הַמְּצַדֶּדֶת בְּהִתְבַּטְּאוּיוֹת כְּמוֹ אֵלּוּ, וַאֲשֶׁר הָיְתָה גֵּאָה בְּאִישִׁים בַּעֲלֵי דֵּעוֹת פְּסוּלוֹת כְּגוֹן אֵלּוּ, וַאֲשֶׁר הִצִּיעָה לַאִישִׁיּוּת דִּלְעֵיל לְכַהֵן לְרֹאשׁ וּלְנָשִׂיא עָלֶיהָ, צוֹדֶקֶת בְּאִי מַתַּן הַרְשָׁאָה לְתֹכֶן יְהוּדֵי אוֹתֶנְטִי לַחְדֹּר אֵלֶיהָ הֱיוֹת וְיֵשׁ סָפֵק בְּיַהֲדוּתָהּ שֶׁל חֶבְרָה זוֹ וְנִרְאֶה שֶׁזּוֹהִי חֶבְרָה קְלוֹקֶלֶת שֶׁהִיא רַק בַּעֲלַת זֶהוּת יְהוּדִית בְּטָעוּת [כַּנִּרְאֶה מִבְּנֵי עֵשָׂו הַמְּקֹרָבִים לְיַעֲקֹב, וְיָדוּעַ הַדָּבָר מִדִּבְרֵי הַמִּדְרָשׁ עֶמְדָּתוֹ הַחוֹלֶקֶת שֶׁל רַשְׁבִּ"י שֶׁ"הֲלָכָה הִיא בְּיָדוּעַ שֶׁעֵשָׂו שׂוֹנֵא לְיַעֲקֹב"?! וְתוֹהֶה רַשְׁבִּ"י 'וְכִי כֵּיצַד נְשָׁקוֹ לְיַעֲקֹב'? כְּדִכְתִיב (בְּרֵאשִׁית ל"ג ד'): "וַיָּרָץ עֵשָׂו לִקְרָאתוֹ וַיְחַבְּקֵהוּ וַיִּפֹּל עַל צַוָּארָו וַיִּשָּׁקֵהוּ". אֶלָּא נֶהְפְכוּ רַחֲמָיו בְּאוֹתָהּ שָׁעָה וּנְשָׁקוֹ בְּכָל לִבּוֹ. כְּלוֹמַר, רַשְׁבִּ"י שׁוֹאֵל כֵּיצַד זֶה שֶׁעָשָׁיו שֶׁקֹּדֶם לָכֵן הִתְגַּלָּה כְּשׂוֹנְאוֹ שֶׁל יַעֲקֹב, רָץ וּמְנַשֵּׁק אֶת יַעֲקֹב? וּתְשׁוּבָתוֹ שֶׁל רַשְׁבִּ"י: בְּאוֹתוֹ הָרֶגַע עֵשָׂו רִחֵם עַל יַעֲקֹב וְלָכֵן הַיַּחַס שֶׁלּוֹ לְיַעֲקֹב הִשְׁתַּנָּה וְהוּא נִשֵּׁק אוֹתוֹ בְּכָל לִבּוֹ, וידוע הוא ש"חֶסֶד לְאֻמִּים חַטָּאת", ואינם רוצים אלא טובת עצמם, "שֶׁאֵין מְקָרְבִין לוֹ לָאָדָם אֶלָּא לְצֹרֶךְ עַצְמָן; נִרְאִין כְּאוֹהֲבִין בִּשְׁעַת הֲנָאָתָן, וְאֵין עוֹמְדִין לוֹ לָאָדָם בִּשְׁעַת דָּחֳקוֹ"]. לָכֵן אֵלּוּ הַנֶּחְשָׁדִים בִּנְשִׂיאָתָם בְּזֶהוּת יְהוּדִית, אַךְ כַּנִּרְאֶה שֶׁאֵינָם יְהוּדִים, אֵינָם רְאוּיִים לִהְיוֹת שֻׁתָּפִים בִּשְׂכַר יְשׁוּעַת יַעֲקֹב, וַעֲדַיִן הִנָּם בְּעֶמְדַּת "יִקְרְבוּ יְמֵי אֵבֶל אָבִי וְגוֹ'", וּמִתּוֹךְ סִמָּאוֹן הַזְּמַן אֵינָם מְזַהִים אוֹ מְזֹהִים עַל יְדֵי הַסּוֹבֵב אוֹתָם כִּפְסוּלִים. אַךְ יַד הַהַשְׁגָּחָה הָעֶלְיוֹנָה רוֹמֶזֶת שֶׁאֵין לְשַׁתְּפָם אוֹ לְלַמְּדָם תּוֹרָה - שֶׁהֲרֵי בְּלָאו הָכִי לֹא יִזְכּוּ בִּשְׂכָרָהּ (מִלְּבַד הָאִסּוּר שֶׁאֵין לְלַמֵּד גּוֹי אוֹ רָשָׁע תּוֹרָה), שֶׁהֲרֵי שֶׁבִּכְגוֹן אֵלּוּ יְקֻיַּם בָּם בְּוַדַּאי דִּבְרֵי הַכָּתוּב "וְעֵינֵי רְשָׁעִים תִּכְלֶינָה וּמָנוֹס אָבַד מִנְּהֶם, וְתִקְוָתָם מַפַּח נָפֶשׁ".
המשך 08:38 22.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גידגיד
מה השלב הבא, להפיץ מכתבים מהנוחבה?
16:48 21.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יובל
חחח מדובר על רב ? זה רב ? אני שואל
05:58 21.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גידגיד
לא יהודי, זה בטוח
17:05 21.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חרדי
.
10:10 19.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר