אסון כבד נרשם בבית שמש לפני זמן קצר כשארבעה בני אדם נהרגו מפגיעת טיל איראני. כוחות הצלה ורפואה שהוזעקו לזירה הקשה נאלצו לקרוב את מותם במקום. בנוסף, טיפול רפואי הוענק לעשרות פצועים.
עם היוודע דבר האסון הכבד, נשמעו טענות מצד תושבי העיר כי לא הייתה התראה מקדימה לפני האזעקה כפי שמחייבת מדיניות פיקוד העורף. עם זאת, בצבא מבהירים כי הכל התנהל על פי מדיניות ההתגוננות.
בהודעת צה"ל נכתב כי "ההתרעה המקדימה הופעלה כסידרה ועל פי המדיניות בזירת הנפילה בבית שמש".
בתור תושב בית שמש, הייתה התראה כ 20 דקות לפני, כמו הרבה התראות שמתבררות כירטוים מוצלחים, לא הייתה התראה ממש לפני האזעקה שקרתה דקה אחרי.