הרבנות מזהירה: הפרות כשרות במוצרי חברת רולדין - סרוגים

הרבנות מזהירה: הפרות כשרות במוצרי חברת רולדין

אגף הכשרות של הרבנות הראשית מזהירה מפני מוצרי חברת רולדין המשווקת מוצרים בהכשר של מי שאינו מוסמך לכך. ולקראת פורים מחדדים באגף הכשרות נהלים לגבי אזני המן

author-image
הרבנות מזהירה: הפרות כשרות במוצרי חברת רולדין
  הפרות כשרות מצד החברה. רולדין (לוגו החברה)

אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל מזהיר מפני מוצרי חברת רולדין.

בהודעה שיצאה היום מראש אגף הכשרות הרב יעקב סבג, ומנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק הונאה בכשרות רפי יוחאי נאמר בין השאר: "חברת רולדין, המחזיקה מפעל באזור התעשייה קדימה-צורן, מקבלת כשרות בניגוד לחוק מרב שאינו מוסמך עוד ליתן כשרות. בחלק ממוצרי החברה נעשה שימוש באבקת חלב נכרי. כמו כן, בבדיקה נמצא כי במפעל מופרות הוראות של הרבנות הראשית לישראל לעניין הרכב הבצקים. כך, לדוגמה, בחלק מאזני ההמן של המותג נעשה שימוש בבצק חלבי בניגוד לנוהל, ובאופן שעלול להכשיל את הציבור."

ברבנות ביקשו ממשגיחי הכשרות "לוודא טרם קליטת תוצרת ממפעל רולדין כי קיימת במפעל תעודת הכשר בתוקף מטעם הרב אשר זמל שליט"א, נותן ההכשר המוסמך במקום בו שוכן המפעל."

כשרות אוזני המן

עוד בעדכון הכשרות מחדדת הרבנות לגבי דגשי כשרות באזני המן, המופצים בימים אלה בשווקים לקראת פורים

על פי הרבנות: "יש לרכוש אך ורק מיצרנים אשר ברשותם תעודת הכשר תקפה מרבנות מוסמכת. קניה בתפזורת תיעשה אך ורק בחנויות אשר ברשותן תעודת הכשר בתוקף מרבנות מקומית.

קניית תוצרת בקרטונים בלתי מזוהים עם סמלי השגחה ללא רבנות מקומית, מספקים המציעים סחורה זולה, עלולה לגרום למכשול: אפיית עכו"ם, מאפה חלבי, קמח לא מנופה, אי הפרשת חלה, מילוי לא כשר ועוד.

אזני המן חלביים

הרבנות מזהירה כי "לפי ההלכה, אין לאפשר ייצור אזני המן מבצק חלבי. "​בתי אוכל המגישים אזני המן לאכילה במקום, המעוניינים להגיש אזני המן חלביים – הדבר יותר באופן חריג בתיאום עם הרבנות המקומית ובתנאי שהמאפה יהיה מוגדל מהרגיל ובתוכו יהיה נעוץ דגלון עליו יהיה מסומן כי הוא "חלבי"; או לחליפין ע"י מדבקה המודבקת ישירות על גוף הבצק, שאינה ניתנת להסרה בקלות.

קונדיטוריות המשתמשות באבקה או במוצקי חלב נוכרי כגון בשוקולד מיובא, יציינו על האריזות או השקיות הנ"ל שהם חלביים לאוכלי אבקת רכיבי חלב נוכרי.

מזנונים ללא כשרות בתחנות רכבת

סעיף נוסף בעדכון הכשרות מתייחס למזנונים וקיוסקים בתחנות רכבת רבות בישראל. על פי הרבנות המזנונים פועלים ללא תעודות הכשר, למרות שבבדיקה התברר כי הנהלת הרכבת מחייבת קיומה של תעודת בתחנות.

לדברי הרבנות, "הנהלת הרכבת אינה אוכפת דרישה זו ואנו פועלים לתיקון המצב."

לציבור קוראים באגף הכשרות: "לדרוש ממפעילי המזנונים בתחנות הרכבת להציג תעודות כשרות חוקית בתוקף, הן על מנת להימנע ממכשול והן על מנת לעודד את הזכיינים לפעול בעצמם להשגת תעודה כדין."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כשהתקשרתי למשגיח
| 30-01-2014 22:17
בירושלים של חב רולדין הוא אמר לי במפורש יש חלב נכרי ובישולי עכו"ם