צוללים לישראליות | שרה העצני כהן: "היום הערים המעורבות, הן הערים הכי אנטישמיות בעולם"

צוללים לישראליות | שרה העצני כהן: "היום הערים המעורבות, הן הערים הכי אנטישמיות בעולם"

שרה העצני כהן, יו"ר 'ישראל שלי', מצאה את עצמה מקימה חמ"ל ומארגנת אזרחים חמושים בעיר לוד, במאורעות הדמים במאי האחרון. בהסכת צוללים לישראליות היא מספרת על רצף האירועים ועל "אבדן הממלכה" שהיא חוותה שם

author-image
על הפרעות בלוד ובערים המעורבות: צוללים עם שרה העצני כהן

אירועי מאי 2021, בעת מבצע שומר החומות, בהן התרחשו פרעות של ערבים ישראלים בערים המעורבות, מדירים שינה מעייניה של שרה העצני כהן יו"ר 'ישראל שלי', שהיא האורחת שלנו בהסכת 'צוללים לישראליות'.

האירועים הללו מטרידים אותה גם כיום, כי היא טוענת שהמתח בערים המעורבות לא ירד. הוא נשאר גבוה הרבה מעבר למה שהיה בתקופה שלפני המאורעות.

האזינו להסכת:

קיצה של הממלכה

העצני כהן מספרת איך היא מצאה את עצמה יום אחד מגיעה לעיר לוד, בעיצומו של מבצע שומר החומות, כשהיא והארגון שלה עוזרים לתושבים להקים חמ"ל ואף לגייס חמושים שישמרו על התושבים. "הגענו ללוד לא בכוונה", היא אומרת. "ממש לא התפקיד שלי לגייס חמושים שישמרו על בתים בלוד".

"בזמן שומר החומות הבנו מהר מאוד שמלבד הטילים, יש כאן אירוע פנימי והוא לא פחות חמור, אפילו מטורף, שמתגלגל ומתפתח בכל הארץ", מספרת העצני כהן. "התחילו להגיע אלינו הקלטות וסרטונים של אנשים חסרי אונים מול המשטרה".

עוד באותו נושא

"הבת שלי שומעת שירים חסידיים": צוללים למוזיקה עם יסמין ישבי


3

 

"ניסינו להעיר את מקבלי ההחלטות ובאיזשהו שלב הבנו שאין אף אחד בבית", היא אומרת. "יש מגה אירוע שלא היה בסבבים הקודמים ופשוט הבנו שאין אף אחד בבית והתחלנו לעשות 'תחזיקו אותי'. אם אתם לא תבואו אנחנו נבוא. נעשה את התפקיד שהמשטרה תעשה, וחשבנו שאולי יהיה שינוי ולא היה".

העצני כהן מגדירה את מה שקרה שם "קיצה של הממלכה", ואת מה שקרה מול החברה הערבית כשבר.

ניידת משטרה בוערת בלוד (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)

"הסטירה הכי גדולה שקבלתי זו לא מהפורעים עצמם, תמיד יהיו פורעים", היא טוענת. "מה שאותי שבר, זה אותם שכנים ערבים שעמדו בבית שלהם וכיוונו את הפורעים למכוניות ולבתים של יהודים וסימנו אותם, זה מאורעות תרפ"ט וזה שבר עמוק. זה שאימהות וסבתות מכוונים את הפורעים אל עבר המכוניות זה השבר, כי אני מאמינה בחיים משותפים".

"שוטרים שמבקשים מגבעונים לשמור על בית כנסת. זו טרגדיה. זה נורא. זו קיצה של הממלכה".

אין אף אחד בבית

העצני כהן מפנה אצבע מאשימה אל קובעי המדיניות ואומרת שקל להעביר את האשמה על החיבור עם רע"מ (המאורעות קרו בשלהי הממשלה הקודמת), אך היא מבחינה זאת כחוסר משילות, יחד עם אידיאולוגיה לאומנית.

העצני כהן טוענת שאנחנו נהנים לחבוט במשטרה, אבל הבעיה התחילה כאמור מלמעלה. יחד עם זאת היא כועסת על דברי המפכ"ל בכנסת אחרי המהומות. "אם מפכ"ל המשטרה מתגאה אחרי המהומות, שלא היו נפגעים, אחרי ששלושה בני אדם נרצחו בלינצ'ים, אז זו בושה וחרפה, אז אין אף אחד בבית. אם אתה מתגאה שלא היו נפגעים והפרדת בין קיצוניים משני הצדדים, אז או שאתה משקר לעצמך, או שאתה משקר לכולם".

החשש שלה הוא שהאירועים לא מאחורינו והפיצוץ הבא יהיה בדרך. "העניין הוא שאני לא רואה שזה נעלם. זה מה שמטריד אותי. אתה רואה את זה בכל מקום. בקייקים בצפון, בנגב, בשלג בירושלים ובכל מקום. אנחנו מוצפים בתלונות". לדבריה: "היום הערים המעורבות בישראל, הם הערים הכי אנטישמיות בעולם".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
זה היה רק...
צדק | 20-02-2022 7:48
זה היה רק ההתחלה במלחמה הבאה ירצחו יהודים בדיוק כמ לפני קום המדינה המקוללת ומי שרוצה להיות בת יענה שימשיך מדינה מקוללת הפלסטינים אף אחד במדינות ערב לא אהב אותם רק מדינות ערב והמנהיגים פחדו מהם אז לכל אנשי השמאל שחיים בחלום אתם הראשונים לטבח
מדינה מקוללת??...
אני | 20-02-2022 8:30
מדינה מקוללת?? ירדת מהפסים? זה הבית היחיד של עם ישראל, אולי תירגע ותפסיק לקלל??
2
אישה איומה וגם...
רוני נ | 20-02-2022 8:33
אישה איומה וגם שקרנית
מי את/ה?!?!...
מישהו | 20-02-2022 11:17
מי את/ה?!?! אמא שלך שילדה אותך?!
3
ולא רק זה...
ד ש | 20-02-2022 9:39
ולא רק זה אלא שיהודים שחוו פרעות וכמעט לינץ' התקשרו למשטרה מספר פעמים והיא לא הגיעה ואז הם התקשרו ואמרו שיהודים מכים ערבי ומיד המשטרה הגיעה. זה לא נחקר ואיש לא הועמד לדין על הפקרת היהודים. ואגב אנחנו לא נהנים לחבוט במשטרה אך אוזלת ידה מצד אחד והאלימות שלה סתם כך על אזרחים שלא עשו דבר מקוממת ואנחנו נאלצים לומר דעתנו על הארגון הרקוב ששומר שתיקה לחברים הפושעים שיש בו. זה מאפשר לשוטרים רקובים להמשיך בעבודתם ולהמשיך להיות פושעים עם תעודת שוטר ועד ששוטרים נקיים לא יתלוננו בעצמם על שוטרים רקובים ויביאו להדחתם מהמשטרה אז נמשיך לראות את המשטרה כארגון רקוב ובצדק. כמו שמצפים מאזרח להעיד על פשע שביצע אזרח אחר מצופה מהשוטרים להעיד על פשעי חבריהם ולא לכסות עליהם
המשטרה קיבלה הוראות מביבי ואוחנה לא להתערב
בתאל | 10-06-2022 23:42
יודעת מקצין בכיר ומאז אני לא מצביעה ליכוד יתהפך העולם
4
וואלה נכון אם...
חיפאי | 20-02-2022 9:54
וואלה נכון אם להתנחל זה בערים המעורבות
5
ועדת אור שיקרה...
יורם | 20-02-2022 10:03
ועדת אור שיקרה את אירועי אוקטובר בזמנו אשמה למצב שנוצר היום .הפושעים הלאומנים הערבים בחסות הדמוקרטיה רוצים לחסל את היהודים .!!!פשוט צריכים לירות בכל אלה שתוקפים יהודים בגלל היותם יהודים .נקודה .
6
הכי מצחיק זה...
שלומית | 20-02-2022 10:42
הכי מצחיק זה שבעוד 3 חודשים יחגגו את יום העצמאות ויעשו לנו הצגה של מצעדים צבאיים כאילו כלום לא קרה . מבחינתי , מאורעות תשפא הם תחילתם של קריסתה של ישראל ואם לא יעשו משהו מהר זה מה שיקרה . לא רוצה לחגוג את יום העצמאות ולחיות באשליה .
7
צודקת
.... | 20-02-2022 11:34
מי שנותן גיבוי למחבלים ערבים לפגוע מיהודים זה שמולאנים בוגדים ואשכנזים גזענים, ברגע שנגרש את כל השמולאנים ואת כל האשכנזים מהארץ יהיה לנו יותר קל גם לחסל את המחבלים הערבים
8
חייבים ממשלה לאומית...
יוסי | 20-02-2022 13:15
חייבים ממשלה לאומית שתרסק את הלאומנות הערבית האיסלאמית
9
תזכירו לנו מי...
אליקו | 20-02-2022 13:44
תזכירו לנו מי היה רוהמ בזמן המהומות?
10
ליברמן כלב מושחד...
יבגני | 20-02-2022 16:43
ליברמן כלב מושחד יותר אנטישמי
11
האנטישמית מכולן היא...
בן אדם | 21-02-2022 10:31
האנטישמית מכולן היא עמותת רוח הגולן.