הכנסת אישרה את הקמת ועדת החוקה; החרדים זעמו - סרוגים

הכנסת אישרה את הקמת ועדת החוקה; החרדים זעמו

מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת החוקה הקבועה, בראשה צפוי לעמוד הרבאיי הרפורמי גלעד קריב. הח"כים החרדים זעמו: "מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי"

הכנסת אישרה את הקמת ועדת החוקה; החרדים זעמו
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת חוק חוקה ומשפט ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד.

במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העבודה שיו"ר הוועדה המיועד הוא ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשמש כרבאיי רפורמי.

עוד באותו נושא

גלעד קריב ליועמ"ש: בדוק את הדיווח על גריסת המסמכים


8

בזה אחר זה עלו הח"כים החרדים והשתלחו בקריב, כשהם טוענים כי יחרימו את הוועדה:

ח"כ ישראל אייכלר: "אני מעדיף מנסור עבאס מוסלמי פלסטיני שנאמן לעמו ולמולדתו מאשר ששמים בראש ועדת החוקה של מדינת ישראל אויב התורה שנלחם כבר 25 שנה בבג"צים נגד לומדי התורה, נגד תקציבים, נגד הזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי, והוא גרם כמעט למלחמה כאשר ביטלו את חוק הגיוס, והוא יהיה יושב-ראש ועדת החוקה. אני חושב שזה צעד אחד יותר מדי."

ח"כ אורי מקלב: "אתם נותנים את ועדת החוקה לאדם שיהפכה לזירת התגוששות. התנהלות הקואליציה פסולה כבן סורר ומורה ונידונת על שם סופה, אנחנו לא יכולים להיות שותפים בעוול הזה. היו"ר המיועד מייצג את התנועה הרפורמית שמנסה לכרסם את העם היהודי בכוונת זדון"

ח"כ משה גפני: "אנחנו בגוש הימין והדתיים, אנחנו נצביע נגד ועדת החוקה. אנחנו לא נשלח חברים לוועדת החוקה. המציאות הזו לא יכולה להימשך. ועדת חוקה היא הוועדה הכי חשובה מבחינת החקיקה בכנסת."

ח"כ אריה דרעי: "המכה הגדולה של העם היהדי בתפוצות זה התבוללות נוראה. לצערנו, רואים בצורה מוכחת, היכן שיש קהילות שמקפידות לשמור על המסורת, התבוללות היינה אפסית. בקהילות שמביאים יהדות חדשה, ההתבוללות שם למעלה מ-80 אחוז, השם ירחם.

המאבק העיקש של הרפורמים לקבל הכרה כזרם מוכר ביהדות עד עתה לא צלח, אחיי מהאופוזיציה, הוועדה הולכת למנות ח"כ שמתהדר בכך שהוא רב רפורמי, בתפקיד, יו"ר וועדת חוקה, וועדה שדנה בנושאיים הרגישים ביותר לדת ומדינה – מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מאוד
זה הולך להיות רע | 28-06-2021 22:12
משיח כבר כאן
הרב שפירא: ''מצוה גדולה לקלל את קריב''
לקלל את גלעד קריב | 28-06-2021 23:36
שכר גדול מן השמים יהיה למי שיקלל את שבתי צבי גלעד קריב. נאמר ביהושע (ו,ח) ''גִּלְעָד קִרְיַת פֹּעֲלֵי אָוֶן עֲקֻבָּה מִדָּם''
2
התבוללות?!
יהודי | 28-06-2021 22:23
התבוללות, זה מה שמפריע לכם דרעי וגפני? הרי כל יום אתם גורמים לחילול השם בהתנהגות שלכם, אז התבוללות זה מה שמפריע לכם?!....
תגובה
סמוי | 29-06-2021 19:00
החילול ה' הכי גדול זה מה שאורבך עושה הדתי לאומי החזק שעל פי הופעה שראה מחליט מה לעשות ומתן כהנא גם הדתי לאומי שתי מושחתים אז איזה חילול ה' אתם מדברים
3
אתם החרדים תמשיכו...
חוקים.קצבאות.מוות.וכו' | 29-06-2021 9:30
אתם החרדים תמשיכו לקלל ואלוהים ימשיך להכות בכם כל יום וכל שבוע
תגובה
סמוי | 29-06-2021 18:54
שה' יכה בך לא בהם
4
תגובה
סמוי | 29-06-2021 19:06
אין על אריה דרעי הבן אדם הכי ישר בעולם לא כמו בנט רואה תפקידים מתחיל להסתנוור החרדים האנשים הכי טובים והכי ישרים וכל ממשלת השינוי הם גועל נפש של אנשים תתבישו לכם שה' יכה בהם
כן, אין על...
סמי | 02-07-2021 0:03
כן, אין על אריה, צדיק. כל הדתיים צדיקים גדולים. אלוהים אוהב אותם בלב שלו. אם יש לך כיפה אתה מותק של אלוהים.
5
חחח... אייכלר לא הצליח להתאפק
דוד | 04-07-2021 18:50
אייכלר, כרבים מחבריו, לא מצליח להסתיר את אהבתו הסוערת לשונאי ישראל הערבים ומצליח להשחיל את הרמזים העבים מתי שהוא רק מקבל מיקרופון. חבל שהוא שוכח שהמשיח כבר פה ושכל אוייבי ישראל שמרימים עתה ראש וכל הערב רב שדבקים באוייבי ישראל, יהיה סופם אחד.