הסוקר שלמה פילבר: אין לבנט בעיה להישאר עם סמוטריץ'

הסוקר שלמה פילבר: אין לבנט בעיה להישאר עם סמוטריץ'

בין מערכת הבחירות בארה"ב לזו המתקרבת בישראל, שלמה פילבר מנתח את המגמות בסקרים: "אין אצל בנט מצביעים מגוש השמאל-מרכז. יש 48 מנדטים שיתחלקו בין הליכוד לימינה"

author-image
שלמה פילבר: אין לבנט בעיה להישאר עם סמוטריץ'
  שלמה פילבר באולפן סרוגים

רגע אחרי הבחירות בארצות הברית ושבועות לפני פיזור אפשרי של הכנסת ה-23, אירחנו באולפן את הסוקר שלמה פילבר, בעלים שותפים של "דיירקט פולס", על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב וההשלכות של אופן ההצבעה שם, כיצד הוא מנתח, נכון לעכשיו, את תמונת המצב של המנדטים, איך הוא רואה את השותפות של בנט וסמוטריץ' ומה העמדות האמיתיות של הציבור הדתי-לאומי.

לגבי תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב אומר פילבר שהוא מעריך שטראמפ לא יצליח להפוך את התוצאות: "גם אם אם יצליח לגלות זיופים. בכל מערכת בחירות יש זיופים אבל הפער הוא גדול מידי" לגבי הסוקרים שחזו ניצחון גדול יותר לביידן, למרות שבסופו של דבר הוא זכה לניצחון דחוק: "הסוקרים טעו. למזלם הגדול למרות שהם טעו היה להם מרווח נשימה קטן וביידן ניצח"

המועמדים לנשיאות. טראמפ וביידן (צילום: שאטרסטוק)

על תמונת הסקרים כיום בישראל: "תמונת המצב של המנדטים עכשיו רחוקה מתמונת המנדטים שתהיה ביום הבחירות, גם לשמאל וגם לימין". רק השבוע חזו בסקר שפירסמו "דיירקט פולס" 30 מנדטים לליכוד מול 20 לימינה של בנט. בחלוקה לגושים: הימין זוכה ל 66 מנדטים לעומת גוש השמאל יחד עם ליברמן 54 מנדטים.

בנט וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

"די ברור שימינה תהיה על דו ספרתי"

פילבר מסביר שהסיבה לנסיקה של נפתלי בנט בסקרים קשורה לזיהוי הניהול הכושל של הקורונה עם הליכוד: "כשהתחיל הניהול הכושל, לשיטת חלק מהציבור, של הקורונה והמשבר הכלכלי, אז ככעס או כאכזבה חלק ממצביעי הימין עברו מהליכוד לימינה. להגיד לך אם כולם יישארו שם, כמעט בוודאות לא. די ברור שימינה תהיה על דו ספרתי, משהו בין העשרה לעשרים מנדטים". הוא מוסיף שבצורה שהוא מנתח את המספרים: "אין אצל נפתלי בנט היום באמת מצביעים שיחזרו לגוש השמאל-מרכז, יש בעצם 48 מנדטים שיתחלקו בין הליכוד לימינה"

עוד באותו נושא

בניגוד למה שחושבים לבנט אסור להיפרד מסמוטריץ'


28

רבות מדובר על שיתוף הפעולה הפוליטי של נפתלי בנט עם בצלאל סמוטריץ' והשאלה האם סמוטריץ' הוא נטל או נכס על התנופה של ימינה. בעניין הזה פילבר די נחרץ: "סמוטריץ' הוא פרלמנטר מצטיין ואחד הח"כים המבריקים. הדימוי שניסו להדביק לו  – הוא הרי לא נכון. הוא הצליח במידה לא מעטה, כשר תחבורה, "למרכז" או להלבין את עצמו, להפוך אותו ללגיטימי. אמיתית אין לבנט בעיה להישאר עם בצלאל סמוטריץ'… זה לא תלוי באישיות זה תלוי הרבה יותר בעמדות. הסוגיה האמיתית: עד כמה המפלגה תהיה סובלנית בסוגיות דת ומדינה".

כיפה סרוגה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

פילבר מסביר שאולי בניגוד לייצוג הפוליטי, הציבור הציוני-דתי נמצא במקום אחר: "הציבור הוא הרבה יותר סובלני ומקבל, גם בסוגיית הלהט"בים וגם בסוגיות אחרות של שבת. הוא לא מוותר אבל הוא מבין שאיפה שהמשמעות היא ריב ומלחמת אחים, אז הוא עושה צעד אחר אחורה ומוצא את הפתרונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
זה עד המדינה...
זלמן ושושי | 12-11-2020 17:22
זה עד המדינה נגד ביבי, זה אדם שמעיד עבור טובות הנאה לעצמו, תבינו לבד כמה הוא אמין.... ודי למבין
2
פילבר הוא עד...
אזהרה לציבור | 12-11-2020 17:25
פילבר הוא עד מדינה. חתם על הסכם לאחר שנהג בשחיתות על חשבון הציבור. כעת הוא מנסה לרקוד על כל החתונות. יש לזכור שמדובר באיש מושחת שהודה בכל.
3
סמוטריץ היה שר...
אבי נתיבי ישראל | 12-11-2020 17:51
סמוטריץ היה שר תחבורה 10 חודשים בממשלת מעבר ללא תקציב למשרד , תפסיקו לבלבל את המוח כאילו הוא עשה משהו . הוא לא עשה כלום כי לא היה מה לעשות! לכן היה לו זמן לענות לכל אזרח משועמם שפנה אליו! כל מה שקרה ב10 החודשים באלו זה שאריות פרוייקטים מתקופת ישראל כץ! סמוטריץ הוא לא מבין כלום בתחבורה ולא מבין כלום בניהול .
סמוטריץ לא...
תחבורה | 12-11-2020 22:24
סמוטריץ לא עשה כלום במשרד התחבורה כלום כלום כלום הוא רק היה עסוק בלשווק את עצמו כאילו מה הוא עושה. אין שום פרוייקט שהוא תכנן/תקצב/ביצע שום פרויקט זה עובדה תפסיקו לדמיין הוא לא עשה כלום ולא היה מסוגל לעשות כלום ב10 חודשים בממשלת מעבר בתקופת בחירות בלי תקציב
חנן הגוזמן...
מני | 12-11-2020 20:09
חנן הגוזמן מה שישראל כץ עשה במישרד התחבורה,כל השרים מיום הקמת המדינה עד שהוא מונה לשר התחבורה לא עשו ביחד את כל מה שהוא עשה בכבישי הארץ,גשרים,רכבות,מסילות רכבות בית שאן,כרמיאל,הרחבת נתיבים,ורכבת קלה תל אביב,פתח תיקוה,ירושליים רכבת חשמלית,עוד בחור שמיתלהם ללא בסיס,אז תעשה גוגל ותבין מה ישראל כץ עדה במישרד,
חחחחחחח
חנן | 12-11-2020 19:18
הוא עשה ב10 חודשים האלה יותר ממה שישראל כץ ואתה ביחד עשיתם בחיים
4
מה זה "אין בעיה"?סמוטריץ הוא התקווה של המדינה
בכור | 12-11-2020 18:09
הלוואי שיהיה עוד חצי כמוהו ואני מאושר
5
הינה המתועב המלשן,המלעיז,...
בני | 12-11-2020 18:15
הינה המתועב המלשן,המלעיז, למה אתם מביאים זבל כזה לאתר? ומי צריך לשמוע מה חושב? תסלקו את האשפה הזה ולמלשינים לא תהיה תיקוה,חלאה עים כיפה תוריד אותה היא לא מגינה על מלשינים
6
המצביעים האנרכיסטים של...
חיים | 12-11-2020 18:48
המצביעים האנרכיסטים של ימינה לא רלוונטים בציונות הדתית! דרכה של הציונות הדתית להיות גורם מחבר ובמיוחד בעת מלחמה. המדינה שלנו נמצאת במשבר אולי הכי קשה מקום המדינה ובנט שהשתלט על המגזר עומד בשער ומסית ופוגע באמון הממשלה. כל אדם שגדל על המורשת של זבולון המר,אורלב,אורי אריאל, אפי איתם, חנן פורת .. מבין שבנט לקח את הציונות הדתית למחוזות (לפיד , ליברמן ושאר האנרכיסטים) שהיא רחוקה הרחק כמזרח ומערב מדרכה של המפדל ההיסטורית. הגיע הזמן לומר לו, עד כאן! ולהקים מפלגה ברוח הציונות הדתית
7
אנשים עם שכל...
דוד | 12-11-2020 18:48
אנשים עם שכל הישר. לא צריך להיות גאון כדי להבין שמר בנט הוא שרלטן שרוכב על גלי הסקרים המוטים על ידי מהנדסי התודעה ועל ידי גלי השנאה וכל זאת בשביל להפיל את ביבי.ביום שביבי יפרוש, כל הכרישים יקרעו את מר בנט לגזרים,אבל מה אכפת לבנט לשחק בנדמה לי,ושוב ושוב רבים מן הציונות הדתית נופלים בפח,שהנה הגיע המשיח וכל פעם מתברר שזה המתחזה התורן איני אומר שביבי הוא המנהיג מושלם אבל אין מה להשוות בינו לבין בנט שעליו נאמר: איסטרא בלגינא קיש קיש קריא
8
תולדות חייו של...
משה | 12-11-2020 18:48
תולדות חייו של בנט. -בא לבית היהודי -נטש את הבית היהודי עם חובות -לא עבר את אחוז החסימה -חזר לבית היהודי וביקש משקד לעמוד בראש. -פרק את הבית היהודי העיף את מוטי יוגב ובן דהן שכנע את סילמן לבגוד ברפי על מנת להפעיל לחץ על הרב רפי שיחק ברב דרוקמן להטיל ווטו על עוצמה יהודית. -כרגע מנהל מאבק נגד הממשלה יחד עם לפיד וליברמן וטוען שהוא כבר לא מגזרי. יש למישהו מושג מה הקשר של בנט ושקד לציונות הדתית(למפדל של פעם)?!
9
אנו בימינה מאמינים...
הציונות הדתית מתחילה להתםקח | 12-11-2020 18:51
אנו בימינה מאמינים שתמיכה בקהילה הגאה, בזכויות שלה, בשוויון שלה בפני החוק היא חלק ממה שמגדיר אותנו בני אדם. כל עוד הקהילה הגאה אינה זוכה לזכויות מלאות, אנו עדיין איננו חיים במדינה שבה אנו רוצים לחיות. לכל אדם זכות לחיות את חייו כפי שהוא בוחר, להיות מי שהוא, לאהוב מישהו, להקים איתו משפחה, להוליד איתו ילדים בפונדקאות או בכל דרך אחרת, לקבל את כל הזכויות הקבועות בחוק באופן שוויוני ולהסתובב ביננו גאה במי שהוא, בלי לחוש מופלה או נרדף. אנו מחויבים בכל ליבנו למלחמה על זכויות הקהילה הגאה בישראל. אנו נחושים להמשיך ולהיאבק על חברה שוויונית, מוסרית, הוגנת וצודקת, כפי שעשינו מיום הקמת המפלגה.
איזה גאוה...
חוקר העם היהודי | 12-11-2020 20:03
איזה גאוה יש כאן? אתה לא סרוג? אתה מתועב להכניס איסור מהתורה להיתר כדבריך,יש לך מחלה בראש שלא ניתנת לריפוי, לא יקום ולא יהיה,אתה ספק,שזה גימטריה עמלק,240 ,לכן עמלק מנסה בכל דרך להניס את הספק להכשיל את החלשים כמוך שמיתחזה,אוי ליום שבו אתם תחליטו להכניס או להכיר במתועבים הללו,זה הסוף של הציבור הדתי הסרוג,שלא ילמדו תורה,שילמדו ספרים חיצוניים,לא יקום, תורת ישראל אחת היא ומחזיקה את העם היהודי במשך אלפי שנים,
10
סמוטריץ - זה לא בנט שבמבחן אלא אתה
הציונות הדתית | 12-11-2020 20:10
סמוטריץ צריך להחליט האם הוא הולך עם בנט שהוא מנהיג טוב, ביצועיסט, אבל...אינו מתאים להיות מנהיג הציונות הדתית, או שהוא בוחר ללכת ביחד עם שלושת מפלגות הציונות האחרון - הבית היהודי עוצמה יהודית ונעם. או בנט שתומך במתן זכויות לקהילה הלהטבית ( דבר שמנוגד לתורה) ( שזה בניגוד מוחלט לדעותיו של סמוטריץ, או שהוא הולך ביחד עם מפלגה שהולכת בדרך התורה וההלכה, האם הוא הולך עם ליכוד ב' בתור אדלשטיין 2 ואופיר סופר בתור אלקין 2 , או שהוא הולך עם הציונות הדתית ומנניף בגאון את הדגלים והעקרונות של הציונות הדתית, ללא פחד.
11
אתה מר שלמה...
ר. אבי שרוף על ביבי | 12-11-2020 21:13
אתה מר שלמה פילבר לוקה באשליות עם התחזיות שלך בבחירות.. דע לך שהליכוד לבד יזכה ב 35 מנדטים ויותר ומפלגתו של בנט תקבל שישה מנדטים אם בכלל והשאר מתוך ה 48 תלכנה לדתיים והחרדים. אתה פילבר בתור עד מדינה תעיד שצדקתי.. איך אחד כמו בנט שתומך בלהטבים רוצה להיות ראש לציונות הדתית. בושה.. ואתה שלמה פילבר בושה למדינה ואיך הכניסו אותך לאתר הזה בכלל.. שב בבית איש צבוע ופחדן.
12
מתמטיקה פשוטה
אסף | 12-11-2020 22:12
לימינה+ליכוד+חרדים יש היום 59 מנדטים, הסוקר מעניק לגוש הזה 66 מנדטים. משמע ש7 מנדטים עברו מהשמאל לימין. לאור העובדה שכנראה מדובר במצביעי כחול לבן-יש עתיד, יש להניח שכל המנדטים הללו עוברים לבנט ולא לליכוד, והליכוד בנוסף מאבד גם הוא 7 מנדטים בממוצע לימינה בסקרים. לפיכך 6 מנדטים דהיום ועוד 7 מהליכוד ועוד 7 מכחול לבן-יש עתיד, מביאים את בנט ל20 המנדטים. מה יקרה ביום פקודה? לא נולד השמאלני שיצביע לסמוטריץ' ולשקד. כל 7 המנדטים יישארו בגוש השמאל במקרה הטוב יישאר שם מנדט אולי שניים. המנדטים של הליכוד יחזרו אליו לאור העובדה ששלב העדויות במשפט נתניהו ייפתח. וזה משאיר את בנט על 6-8 מנדטים. לדעתי יותר קרוב ל6 מאשר ל8.
הוא לא...
אריה | 14-11-2020 15:46
הוא לא מציין שארבעים אחוז מסרבים לענות ואלה כנראה סולדים מהימין המושחת
בלה בלה...
ייעע | 13-11-2020 19:44
בלה בלה בלה בלה בלה בלה
13
לא שלמה. נעים מאוד,...
שמיל | 13-11-2020 9:32
לא שלמה. נעים מאוד, לא נולדו ביביסטים חדשים, רק ירדו, ולכן אין להם 48, יש להם ביחד פחות מהיום 33.
14
בצלאל גאון ....
עידן | 16-11-2020 17:29
בצלאל גאון . מנהיג ואחד עשייה אמיתי. הציבור אוהב אותו. בכלל הסקרים הוכיחו שזה שהוא ביחד עם בנט, זה נותן לו מספר מנדטים מטורף של למעלה מ20. ברור שהוא ילך על אחיו בצלאל סמוטריץ המדהים .