בומבך לסרוגים: "למנוע ניצול לרעה במינוי שופטים" - סרוגים

בומבך לסרוגים: "למנוע ניצול לרעה במינוי שופטים"

בפנייה לראש לשכת עורכי הדין דורש חבר המועצה הארצית, עו"ד אילן בומבך לשנות את חוק הלשכה בכדי למנוע שחיתות בוועדה למינוי שופטים. לסרוגים הוא מסביר: "זה קודש הקודשים של מערכת המשפט"

author-image
בומבך לסרוגים: "למנוע ניצול לרעה במינוי שופטים"
  נתי שוחט/פלאש 90

עו"ד אילן בומבך, חבר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין ומבכירי עורכי הדין בישראל, פנה הערב (ראשון) לראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, בדרישה לשנות את חוק הלשכה כך שגם הנמצאים במשרדו של עורך דין שנבחר לוועדה למינוי שופטים לא יוכלו להופיע בפני השופטים שנבחרו על יסוד המלצת הוועדה בה הוא מכהן.

המצב היום אוסר על עורכי דין שהיו חלק מהוועדה לבחירת שופטים להופיע בפני השופטים שנבחרו על ידם כדי למנוע מצב של ניגוד עניינים, אך לשותפו של אותו עורך דין, למשל, מותר להופיע בפני השופטים המדוברים. בומבך מבקש לשנות את המצב.

עוד באותו נושא

סמוטריץ' נגד ראש הלשכה: ניגוד העניינים הגדול ביותר


3

בומבך מסר לסרוגים כי: "ראינו בשנים האחרונות לאן הגיעה השחיתות בוועדה למינוי שופטים. צריך לדאוג שלא יהיה ניגוד עניינים בכל מה שקשור בוועדה. זה קודש הקודשים של מערכת המשפט. ראינו תופעות חמורות שבהן אנשים ניצלו לרעה את כוחם והשפעתם על השופטים ולכן חשוב למנוע מצב בו יש לחבר הוועדה יתרון על כאלה שמופיעים מולו בבית המשפט".

עוד הדגיש כי: "גם אם הוא עצמו לא מופיע אבל השותף שלו מופיע, אין בכך שום הבדל ולכן עלול להיות משוא פנים. צריך לנטרל את זה ולהבטיח שלא יתרחש".

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

במכתבו לראש הלשכה בומבך טען כי: "עלינו להתייחס באופן מרחיב ומהותי לעיקרון בדבר מראית פני הצדק. בעידן הנוכחי, כאשר לשכת עורכי הדין עודנה מנסה להתאושש מן הטראומה של כהונת אפי נווה כראש הלשכה ובמיוחד על רקע מעלליו – בהתאם לכתב החשדות של הפרקליטות – בתוככי הוועדה לבחירת שופטים, צריך לצאת מסר חד משמעי מגרונה בדבר ניקיון הליך בחירת השופטים במיוחד כאשר מדובר בנציג רשמי של הלשכה בוועדה זו".

בומבך טען כי: "אי תיקון המצב הקיים רק יחמיר את חוסר האמון של הציבור בהליך בחירת השופטים ובטוהר כוונותיה ומעשיה של הלשכה במסגרת ועדה זו".

אבי ניסנקורן, יכהן כראש הוועדה לבחירת שופטים מתוקף תפקידו כשר המשפטים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השופטים הם אבי אבות הטומאה ולא ח'ו קדש קדשים
השופטים אבות הטומאה | 12-07-2020 23:14
השופטים הם אבי אבות הטומאה ולא ח'ו קדש קדשים
קללה לשופטי בג''ץ. יה''ר שלא יקומו מחר
קללה לשופטי בג''ץ. | 13-07-2020 0:12
קללה נחמדה ועסיסית
2
האבא והאמא של...
סתם אחד | 13-07-2020 7:23
האבא והאמא של השחיתות במנוי השופטים , כולה נרשמת לזכות אפי נווה ואיילת שקד , הדילים בין שרת המשפטים לנאשם בפלילים מילאו את בתי המשפט בשופטים ובעיקר שופטות שלא ראויים לתפקידם ... ידם הארוכה לפי השמועות הגיעה עד למנוי בבית המשפט העליון .... מזל שהוא פרש .... יותר נכון הופרש .....