הרדיפה נמשכת: שוב קריאות להדיח את הרב שמואל אליהו - סרוגים

הרדיפה נמשכת: שוב קריאות להדיח את הרב שמואל אליהו

למרות שזוכה שלוש פעמים, הדיבורים על מועמדותו של הרב שמואל אליהו לרבנות הראשית, מביאה את האגודה לזכויות האזרח לפנות לציפי לבני בבקשה לפתוח בהליכי הדחה נגדו בשל "הסתה גזענית והתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור". הרב אמר בעבר: "הם חושבים לנהל את הפה של הרבנים".

author-image
הרדיפה נמשכת: שוב קריאות להדיח את הרב שמואל אליהו
  הקמפיין נגדו נמשך. הרב אליהו (פלאש90)

האגודה לזכויות האזרח פנתה הבוקר (ג') אל שרת המשפטים לבני בבקשה לפתוח בהליכי משמעת והדחה נגד רב העיר צפת, בשל מה שהם מכנים הסתה גזענית חוזרת ונשנית והתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור.

הפנייה אינה מקרית ובאה על רקע הזכרת שמו של הרב כמועמד למשרת הרב הראשי הספרדי והראשון לציון.

כבר לפני שנתיים פנתה האגודה למשרד המשפטים בעקבות שורה של התבטאויות גזעניות שצוטטו מפי הרב אליהו, ובהן: "הגניבות החקלאיות אצל ערבים הן אידיאולוגיה", "ברגע שאתה נותן מקום לערבי בתוכנו, לוקח לו חמש דקות להתחיל לעשות מה שהוא רוצה", "יהודי צריך להבריח ערבים", "גירוש הערבים מהשכונות היהודיות הוא חלק מאסטרטגיה", אלא שמשרד המשפטים ביטל את התלונה, וכן סגר את החקירה הפלילית נגד הרב בחשד להסתה ולגזענות.

בפנייתו של עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח אל שרת המשפטים, הוא מציין כי "גם אם דברי הבלע הגזעניים של הרב אליהו אינם עולים כדי 'הסתה לגזענות' במובנה הפלילי, עדיין אין בכך כדי לעשותו כשיר וראוי למשרה הרמה של רב עיר. הדעת אינה סובלת, שעובד מדינה בכיר ישתמש במעמד וביוקרה, שנתנה לו המדינה, על מנת להשפיל ולבזות בני אדם, ולרמוס את כבודם ואת זכויות היסוד שלהם. אין המדינה יכולה לשבת בחיבוק ידיים, שעה שעובד בכיר בשירותה מפר את החוק, מסית לגזענות וחותר תחת ערכי היסוד וחוקי היסוד שלה".

הרב אליהו סרב להגיב היום על הפנייה מצד האגודה לזכויות האזרח אך בעבר התייחס לחקירות נגדו וטען כי מאחוריהן עומדות "תנועות שחרתו על דגלן חופש דיבור, דמוקרטיה וקידמה. 'המרכז לפלורליזם יהודי', 'התנועה ליהדות מתקדמת'. מאחורי כולם עומדת התנועה הרפורמית שניזונה מ'הקרן החדשה לישראל'."

"לא מדובר פה בתיק אחד. שלושה תיקים שהגישו נגדי נדחו. זה נמשך יותר מעשר שנים. דוחים להם תיק אחד, הם מגישים את השני. הם הושיבו צוות של עורכי דין שזה תפקידם. פונים לפרקליטות, פותחים חקירה. כל תנועה מלווה בתקשורת. כל עיתונאי מקבל תדריך על כל שלב בתיק. זה לא יורד מהכותרות. כך הם חושבים לנהל את הפה של הרבנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מלבד התקשורת - מי באמת מחשיב את הרב שמואל אליהו לאחד
| 21-05-2013 19:54
ממנהיגי הציבור? הוא רחוק מאוד מהליגה של הרב אריאל, הרב ליכטנשטיין והרב רבינוביץ
2
ל- 1, תעבור ל ynet יותר הולם אותך...
| 21-05-2013 22:02
3
ל1, אני מחשיב אותו
יהודי | 21-05-2013 23:16
בס"ד ועוד רבים וטובים, אם בעז"ה יהיה הראשון לציון תראה כמה השפעה חיובית תהיה לו :)
4
ל-3: הרב שמואל אליהו אדם חביב אבל איננו
| 22-05-2013 6:31
נמנה על השורות הראשונות של תלמידי החכמים בארצנו
5
כו צודקים
הם צודקים | 22-05-2013 12:08
כך כול המזרוחניקים
6
אני לא מבין
ישראל | 22-05-2013 12:08
מישהו מכם בחן את הרב? שהוא יודע אם הוא פחות או יותר מרב כזה או אחר?? לפי הדברים שלכם אתם ממש לא מכירים אותו, אלא רק היכרות רדודה. לא שמעתם אותו כנראה בשיעורי תורה שקטים ורחוקים מאור הזרקורים. בך רבינו נגילה! רבינו שמואל אליהו גדול הדורה. בתורה, קדושה, ענווה, הארת פנים, אהבת ישראל ועוד.
7
עצוב מאוד...
| 22-05-2013 12:18
עצוב שבמדינת ישראל (מדינתו של *העם היהודי*), רב נרדף (ועוד רב כמו הרב שמואל אליהו שליט"א) בגלל פסקי הלכה
8
דומה מאוד לאביו זצ"ל
מרים | 22-05-2013 16:50