מקימי? יובל דיין: הורדתי כל סממן חיצוני דתי - סרוגים

מקימי? יובל דיין: הורדתי כל סממן חיצוני דתי

מי שהיה לסמל של החזרה בתשובה, יובל דיין, שסיפורו נכתב בספרה של אשתו נועה ירון "מקימי", החליט להוריד כל סממן חיצוני דתי ותוקף בחריפות את המצב בו היה: "שקרים על שקרים שמתחזקים קהילות שלמות"

מקימי? יובל דיין: הורדתי כל סממן חיצוני דתי
  יובל דיין. צילום: Miriam Alster/FLASH90

יובל דיין, שידוע בחזרתו בתשובה יחד עם נועה ירון, הודיע הערב (שלישי) בפוסט דרמטי בפייסבוק על החלטתו להוריד כל סממן חיצוני-דתי: "הבנתי באופן סופי שהם ואני לא מאמינים באותו אלוהים והייתי חייב לעשות מעשה ויפה שעה אחת קודם".

בפוסט בפייסבוק תוקף דיין את התנהלות המגזר בו היה במשך 25 שנה: "לקח לי זמן להטיל ספק ולשאול איך זה, שכל מה שאלוהים רוצה ממני מתמצה בזה שאהפוך את עצמי לבעל אישיות גבולית עד מחוקה מרוב קדושות וטהרות ודקדוקים וביטול לעליון והשוואת צורה וזה. מה נשאר שם בסוף מתחת לכל השכבות והבגדים והכיסויים וההסתרות והשקרים על שקרים על שקרים שמתחזקים קהילות שלמות".

"נועה ואני התגרשנו"

לפני חודשיים וחצי חשף דיין בחשבון הפייסבוק שלו כי לאחר שנים של זוגיות ו-7 ילדים, הוא התגרש מנועה ירון-דיין. יובל דיין כתב על מופע שדיבר על כך: "אז אחרי שנתיים של שמועות שטויות ושקרים שבמהלכם שמעתי שאני בודהיסט, חוזר בשאלה, מתחנגל עם איב וליר, בועל שפנים, זולל קטינות ואפילו העיזו להגיד עלי שאני מצביע ליכוד, יא חארות, אז מחר עשר בלילה על הבמה של התהוות נעשה סוף לשמועות…נתעלה על עצמנו ונדבר על זוגיות, הורות ואמונה במשבר. נדבר על התחדשות, גירושין והתחלה חדשה. הערב מיועד לבעלי לב פועם והולך להיות מחזק ומרענן של הביוקר. אני מבטיח דיבורים שלא שמעתם ואמת נקיה ובוהקת, חפה מפנטזיות, בדיוק מה שאתם לא רגילים לקבל אף פעם מאף אחד".

עוד כתב אז: "ולכל הלא מפותחים שפנו אלי בהודעות נאצה וחירופים, קללות וגידופים וטענו שלא רק שהעזנו להתגרש להם, ואפילו בלי התייעצות או הכנה נפשית, אז אנחנו עוד מעיזים לעלות על במה ולדבר על זה? בושה וחרפה שכזאת. אחרי כישלון שכזה הרי מן ראוי לנו לקבור את עצמנו חיים וללבוש שחור ולמלא פינו עפר וכל זה ובכן, האירוע הספציפי הזה ממש לא בשבילכם ולכן אבקש בכל לשון של בקשה שלא תבואו, יש מספיק רבניות ורבנים שישקרו לכם כאוות נפשכם ויתפלפלו שעות על מה מצפה לכם אחרי שתמותו, ומי שלא יכול להתנהל מול האמת מתבקש לאנפרנד אותי, ויפה שעה אחת קודם".

לאחר חודשיים מהגירושים, בפוסט דרמטי הערב, תיאר דיין את ההליך אותו הוא עובר ועם הרבה ביקורת על החזרה בתשובה: "לפעמים אני מרגיש שכל הקירוב רחוקים הזה הוא רק תירוץ, הצגה אחת גדולה. מרגשת, סוחפת, מופקת היטב, שוברת קופות, אבל הצגה. מי רחוק ולאן מקרבים אותו?".

אין לי יותר אמונה עיוורת

"אפתח ואומר שאין לי בעיה עם אלוהים עצמו, הבעיה שלי זה עם כל מה שמקיף אותו. כל הפוליטיקה והקרנבל וקטנות המוחין וההזיות ושגעון הגדלות ותחושת החשיבות של רוב שליחיו הנאמנים ואני בתוכם. עם חיים עמוסים בפגישות ושיעורים ותלמידים ורבנות וכבוד אבל נטולי שמחה והתרגשות ואמונה וייעוד, כמעט ונשברתי סופית, אבל אז שמע האלוהים את תפילתי וגאל אותי ובגדול.

אז למי שעוד לא מעודכן אספר שלאחרונה הורדתי כל סממן חיצוני דתי, שלא על מנת לכפור או להתריס כנגד אף אדם או מגזר באשר הוא מגזר. פשוט נגמר לי. והבנתי שבשביל שאוכל להמשיך לקחת בזה חלק אני צריך אמונה עיוורת, ואין לי יותר כזאת. אזלה לי.

אציין לזכותי שהייתי מספיק רוחני בשביל להאמין שחיים קשים פלוס נפש מורכבת וחולה כמו שלי יכולים לזכות אותי בכרטיס כניסה לגן עדן, כי הרי לפום צערא אגרא. וכבר הייתי בודהיסט והייתי נוצרי ואפילו שינטו למדתי, אבל כשסוף סוף התעוררה נשמתי ושבתי הביתה אל חיקה המחבק של היהדות, הפכתי בניד עפעף, מילד מוכשר ומחפש משמעות, לדתי צדיק וצודק, נטול דעה עצמית, נטול גלוטן ובעיקר נטול יכולות בסיסיות להסתדר בעולם המסוכן שאלוהים ברא לנו על מנת שנכשל בו. הפכתי לפלגלנט בחסות היהדות, מכה את עצמו עד זוב דם בלילות, אכול שנאה עצמית ורגשי נחיתות אל מול עבדיו המכוונים היטב עם המבטא המדויק ושם המשפחה הנכון. כי אם השטן לובש פראדה אז בטוח שאלוהים חובש שטריימל, לא?

עשרים וחמש שנים זה יותר מדי זמן לא לדווח לעצמי על עצמי בשיט. הייתי מוכן למות על קידוש השם, אבל לרוע מזלי אף אחד לא ביקש את זה ממני. לקח לי זמן להטיל ספק ולשאול איך זה, שכל מה שאלוהים רוצה ממני מתמצה בזה שאהפוך את עצמי לבעל אישיות גבולית עד מחוקה מרוב קדושות וטהרות ודקדוקים וביטול לעליון והשוואת צורה וזה. מה נשאר שם בסוף מתחת לכל השכבות והבגדים והכיסויים וההסתרות והשקרים על שקרים על שקרים שמתחזקים קהילות שלמות. פעם חשבתי שמתחבא שם סוד גנוז גנוז, היום אני יודע שאין שם כלום מלבד כסף וכבוד וכסף וכבוד ותו לא. אלף קולות מדברים לי בתוך הראש. משה רבנו, רבי נחמן רבי נתן רבי ישראל בר, רבי שמעון בר יוחאי, הבעל שם טוב וכל שישים תלמידיו, התנאים, האמוראים, הסבוראים הגאונים הראשונים והאחרונים, כולם מדברים דברי חכמה בינה ודעת, אבל את עצמי אני כבר מזמן לא מצליח לשמוע.

מודה אני שמעולם לא הייתה לי אמונה עיוורת, התחפשתי לאמונה עיוורת כי זה מה שהבנתי שנדרש מיהודי קדוש. עשיתי קריירה בלהיות עיוור ותמים ולמדן וחכם וצדיק. עזבתי את כל מה שהיה לי והגרתי למגזר חדש ומרתק, שהקיא אותי ואת ילדיי בשאט נפש, כמו היינו גושי פלסטיק דביקים, ועל כך נתונה להם תודתי הכנה, מי יודע מה היה עולה עלינו אם ח״ו היינו נטמעים בהם, כנראה שהיינו אבודים לנצח רחמנא ליצלן.

לפעמים אני מרגיש שכל הקירוב רחוקים הזה הוא רק תירוץ, הצגה אחת גדולה. מרגשת, סוחפת, מופקת היטב, שוברת קופות, אבל הצגה. מי רחוק ולאן מקרבים אותו? ומי בכלל יכול לפתוח פה ולהעיד שהוא יודע מי רחוק ומי קרוב. וכמובן שאני לא מתיימר לטעון שהתורה היא שקר ושאלוהים לא קיים. אני רק טוען שאני באופן אישי לא מקור מספיק מהימן שתוכלו להסתמך עליו, והכי אמת שלי היא שאני לא יודע. באמת לא יודע. וכבר אמרו חז״ל ״למד לשונך לומר איני יודע״, וזה לקח לי רבע מאה ללמוד את זה, קצת איטי ועדיין הרבה יותר מהיר מרוב הרבנים, המשפיעים והמחזירים בתשובה הדגולים שאתם ואני מכירים שיודעים, הו כל כך יודעים.

יש לי הרבה מה להגיד על המגזר שהחלטתי לעזוב ועל המוטציות האמוניות ההזויות שהוא מגדל, אבל אשאיר את הלשון שלי קשורה בליש ורק אומר שהבנתי באופן סופי שהם ואני לא מאמינים באותו אלוהים והייתי חייב לעשות מעשה ויפה שעה אחת קודם.

אני יודע שרבים וטובים מכם/ן מאוכזבים ממני עד עמקי נשמתם/ן, אני רוצה לבקש מכם/ן סליחה שאני עדיין חי ובועט, זה לא אישי נגדכם/ן, אני חייב להמשיך במסע שלי. אני מאחל לכולנו חיים טובים וממצים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
187 תגובות - 124 דיונים מיין לפי
1
וואלה יהודי מסכן..
יעקב | 25-06-2019 22:51
כל כך עצוב הדיבורים המיואשים האלה שלך.. אם עובר עליך מה שעובר והחלטת להתיאש מהקדושה, לפחות אל תגרור איתך עוד נשמות לעולם השחור שלך מלא התיסכולים... היהדות איך שהיא זה הדבר הכי יפה בעולם.. הרבנים של עם ישראל כל כך אציליים ומלאי תורה ואתה איך שאתה פשוט מוחק את כל היופי הזה בהינף יד.. יאוש אינו בעולם כלל אמר רבינו הקדוש.. צא מזה אחי האהוב... הנשמה שלך זה הדבר הכי יפה שיש!! אל תתיאש! אל תתיאש!
ברוכים הבאים למציאות
חילוני | 26-10-2019 21:36
דת היא פוליטיקה להמונים שמנדבת את אלוהים לטובתה ומנצלת את העובדה שאנשים הם כמו כבשים. ותו לא. יש להטיל ספק בכל דבר, לחקור את המציאות רק על ידי ניסויים אמפיריים ולהבין שאין לנו דרך לדעת את התמונה השלמה וצריך להיות שלמים עם העובדה הזו. אפשר, מותר וחובה להגיד אני לא יודע, אין תורה שלמה, לא הייתה ולא תהייה. וכל מי שמביא תורה שלמה הרי הוא בהגדרה שרלטן.
מדויק
נתן | 26-06-2019 15:25
זו טעותו הגדולה ממזכה רבים הופך .....רבים....הלואי ויחזור בתשובה ויהיה פה לחוזרים משאלה לתשובה
בנושא יובל דיין
אפרת | 26-06-2019 11:40
אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. לצערינו היום הניסיונות קשים ולאנשים קשה. למותר להגיד שהחברה החרדית גם יש בה ניסיונות שלפעמים קשה להגיע לאור כי החושך יכסה ארץ, אבל כמו בכל חברה גם החברה החילונית מאכזבת מאוד וכרגע צריך לאפשר לשני לראות מה קורה בצד השני של המיתרס זה לפעמים חלק מהליך שמאפשר חזרה לבורא כאשר רואים שאין מה למצוא בצד השני ושגם שם יש חסרונות. מותר להבין שהשני עובר משבר וכולנו צריכים להתפלל שיעבור אותו בטוב
הרגע נודע לי. שכל העסק היה כדי ליצור סרט וספר
עידו 2 | 25-06-2019 23:26
יובל רימה רק את עצמו
מוטב שיאכל חזיר בלי זקן. היהדות הקיאה אותו
עידו 2 | 25-06-2019 23:25
לפי ההלכה והקבלה. כל המגדל פיאות וזקן ומורד בבורא. חייבים לגלח את כל שערותיו. כדי שלא יאמרו הבריות: הנה דתי אוכל חזיר. בין 'בעלי התשובה' היה יובל דיין פסיכי 90 אחוז. כולם התפללו שיחזור לסורו. ברוך ה' שעזב אותנו
2
פוסט מודרניזם במיטבו.. אני ואני ואני ואני
איתן | 25-06-2019 23:10
לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות
נכון. ספרתי
יהושע | 01-09-2020 11:44
39 פעם אני בקטע לא ארוך.
שה' ירחם
אמת | 26-06-2019 13:59
.
קלעת בול
אליהו ראש ברזל | 26-06-2019 4:05
עריות עריות עריות ועוד הפעם עריות זה כל הסיפור פרגיות צעירות שבאו לשמוע שעור תורה בתל אביב טמטמו לו הדעת
3
לא מפתיע...
אני | 25-06-2019 23:17
תמיד היה אדם הזוי, מקשקש רוחניות בשקל וחצי... אחד אחד נופלים כל נביאי השקר (אם בכלל ניתן לו את המחמאה של נביא שקר. תל אביבי היה, תל אביבי יישאר, ההצגה נגמרה). נשארים אלו שהגמרא היא נר לרגליהם.
צודק
אבי | 26-06-2019 14:17
רק לשבת ללמוד ולהחכים
100%
אייל | 26-06-2019 8:47
החיצוניות מעידה שלא ממש הלך כל הדרך בתשובה - המראה החיצוני (בנדנות על היד) והתמונה שתלויה מאחריו (אני מניח שיש עוד דברים).
4
גואל נפש.
דרור | 25-06-2019 23:24
גם טיפש וגם חסר הכרת תודה מינימלית. לכל מי שהשקיע בו.
אכן גואל נפש
חילוני | 26-10-2019 21:38
כל הגואל נפש אחת, מציל עולם ומלואו.
בא לקלל ונמצא מברך
יצחק | 26-06-2019 11:29
ככה זה שאין לימודי ליבה. לא נורא חבר, כאשר הנשמה שלך תגיע לגן עדן יהיה לך מספיק זמן ללמוד לכתוב נכון. אני רק תוהה לעצמי אם האלצהיימר מגיע גם כן לשם, לחיות אין סוף זמן מבלי לזכור כלום יכול להיות דיי משעשע.
ממש, גאל את נפשו...
רונן | 26-06-2019 10:35
בטוח התכוונת לזה בנפשך
5
מסכן
גלית | 25-06-2019 23:33
רפואת הנפש והגוף
אחי היקר,אל תיתבלבלו,חיזרו...
| 26-06-2019 11:06
אחי היקר,אל תיתבלבלו,חיזרו לצדיק יסוד עולם-רבינו הקדוש והנורא- מוהרן נחמן בן פיגא בן שימחה-זכר צדיקים וקדושים ליברכה-נ נח נחמ נחמן מאומן-05-7115488-Daniyel-
6
חזרה בתשובה מסע אין סופי
אשר אלפסי | 25-06-2019 23:39
אחי היקר כחוזר בתשובה שעובר שנים תהיות כמו שלך מאוד מעריך את האמת והחיפוש בדבריך לא פשוט לבשר ודם להתקרב לאש האין סוף ומה הוא רוצה ? שנתייסר ? אני אומר שחוזר בתשובה שונה מחרדי מבחינת ההיקף הפתיחות יהדות של חסד ואחדות העולמות שמקיפה הכל הכל באלוקות לעומת היהדות החרדית שמרנית השוללת ומתעסקת הרבה עם כמה רע העולם ולא כמה יפה נפשותינו המיוסרות של בעלי התשובה בחיפוש ותהיה אבל בטוחני שמקום מנוחתינו רק באלוקים כל השתקה והרעשה חיצונית של עישונים אלכהול תאוות טובים לרגע ושוב הנשמה תידפק על לב המוסר והכליות ולעולם לא יחדל הקול האלוקי לקרא לבנדם אייכה ? חזק וברוך על הישרות התום החיפוש והיאוש בעצמו מראה גדלות ובקשת אלוהי אמת.....
7
ולמה כל הגיבובים האלו ב"סרוגים"?...
נרקיס | 26-06-2019 0:00
איבדתם את זה לגמרי...
סרוגים אוהבים להביא כאלה דברים...
יוסי | 26-06-2019 13:59
.
8
אוהב אותך יובל!
יוסי. | 26-06-2019 0:11
אוהו כמה אתה צודק! רק סבורני שהלכת למקום רחוק במקום להשאר יובל, ברסלב היא היא החטא יובל, אכילת ראש, אמונת טפשים, קידוש הסיכלות, שנאת הדעת, ובעיקר זלזול בכל מה שהוא מורכב ודורש יותר מרגע ריכוז.. (והמשתמש בה הרי הוא מפורסם של שקר.. וכדו') ולוואי שלא תוקד עוד לפני ביאת המשיח! בכלל המקום הזה של להיות מושלם הוא חטא חמור! צא מן התיבה יובל אל העולם האמיתי ושם רק שם תמצא את עצמך - ובצלמו...
קצת כבוד
משי | 30-07-2019 1:42
חבר, אולי ברסלב לא מתאים לך אבל מאיפה אתה חושב שיש לך זכות לומר שזו טעות? כפרה, רבי נחמן מברסלב היה צדיק גמור ואני לא מבינה איך בכלל נראה לך שאתה היכול לזלזל בו. בושה.. הרי בסוף כולם יהיו ברסלב ואתה תתפדח שזה מה שכתבת (אם תזכור בכלל) זכותך לחשוב מה שאתה רוצה אבל עד לזלזל ברבנים גדולים וחשובים. שברסלב החזירה בתשובה ועד היום מחזיקה את כול המשפחה שלי וטוב לנו ואנחנו מחוברים לאלוקים ושמחים. וזה שלו אישית זה לא מתאים עדיין לא פוסל את כולם שם.
9
תגובות גועליות
ישראל | 26-06-2019 0:13
הרבה מהתגובות המגעילות רק מוכיחות את מה שהוא אמר, הוא אדם חכם ובוגר שהשקיע מאמצים אדירים בעבודת ה, הוא לא עזב את היהדות רק את החרדיות ואת בסוציולוגיה הדתית. חוץ מזה תלמדו זכות!
הוצאת לי את המילים מהמקלדת
שולתתתתת1 | 26-06-2019 7:27
תודה
10
תניא זה מה שאתה צריך.
איתן | 26-06-2019 0:13
נראה שלא גילית עדיין מהי אהבת השם? מבלי למחוק את האישיות שלך. תגלה את זה בתניא איך לאהוב? לא , איך לפחד? והקהילתיות המזוויעה שחווית היא רק מעטפת חיצונית . אנחנו עדיין בגלות .ונכון לא הכל מושלם בה. והיא לא מלמדת על האמת של הדרך . מאחלת לנשמתך שתדע שלווה פנימית וקדושה ומשמעות של תורה ומצוות מתוך אהבה .
מת או אמת
תניא | 09-07-2019 0:23
מי שחושב שלמד תניא ולא הבין כלום אז זה לא פלא שהוא מדבר ככה... תניא צריך ללמוד הרבה,לעומק ולרוחב ... ואם הבנת,אז כבר כל העולם ישתנה לך לטובה,אם לא הגעת לזה תמשיך ללמוד ואני לא חבדניק... אז לכל היהירים עדיף שתשתקו
תניא זה שטויות
אחד | 29-06-2019 11:38
אל תבלבלו במוח. אם זה היה כזה משהו מחכים כולם היו לומדים את זה. מדובר בפרשנויות רדודות שאין להן זכר במקרא ובתלמוד
שפה של גולשים
א | 27-06-2019 18:06
ליש מחבר את הרגל של הגולש לגלשן. קוראיו מבינים את השפה...
הם לא קולטים את השחצנות שלהם...
תגובה מניסיון חבדי | 26-06-2019 13:56
כל היום מגבבים את אותם מילמולים...
למדתי תניא - לא עוזר בכלום
איזה שטויות | 26-06-2019 13:54
כן כן
כל מילה!
יאיר | 26-06-2019 7:43
אכן.
מסיונר חבד"י
י | 26-06-2019 0:24
תן לבנאדם לחיות! גם שחצנות כזו היא גועלית, דיי צאו מוורידים לכו עם התניא שלכם ותזכירו על הציון של שבעתם.. ואחרון אחרון חביב..
11
האמת עצוב
רחל | 26-06-2019 0:20
הוא ניסה, באמת ניסה. ולא הצליח לו. מן הסתם מעד ועשה שטויות. גם ללכת לגור ברמת בית שמש ב כנראה זה לא הברקת המאה, אבל תיפוסים כמוהו נמשכים לאקסטרים וכמה שיותר שונה. אבל אל תבואו בדינים עליו, הוא ניסה לעשות מעבר אמתי והכל התפורר לו בין הידיים. יש שיר של אביתר בנאי 'אור בצל' שמתאר את זה פשוט וכואב. תחשבו, הבן אדם התגרש ועוד עם 7 ילדים. זה חתיחת שבר. אז יכול להיות שהוא צועק ובועט בכל מי שסביבו וקצת מאשים את כולם. אבל תרחמו.
סופו העיד על תחילתו
Yapi | 26-06-2019 8:26
מעולם לא היה באמת מאמין באלוקים מתוך ענווה, צניעות ותמימות, כפי שמתבקש מאיתנו. חפרן וחתרן, אולי אף מגלומן, שעסוק מידי בחיפוש אחרי האלוהים שלי - מה שלי. אתה וכל אשר לך - שלו, ומה לך כי תחפש. אל תאמין בעצמך עד יום מותך
לפחות בבית שמש היה קל לשמור על העניים
אליהו ראש ברזל | 26-06-2019 4:07
בטוח יש נקבה בסיפור או איפון
12
ככה זה כשנעים מקיצוניות אחת לשניה
בני | 26-06-2019 0:21
מחילוני לחרדים גמור. זה לא הולך הרמבם לימד שצריך להגיע לאמצע. ואם ספרו לך שהיהדות זה למחוק את מי שאתה אז הטעו אותך. בסוף תמצא את הדרך שלך לחזור לה' וזה ממש לא צריך להיות דרך מגזר חרדי על תקן של חוזר בתשובה...
יש פה חוסר בהנה בסיסי
דור | 26-06-2019 11:50
חרדיות היא לא הקיצון של דתיות לאומיות. כי גם החרדים וגם הדתיים הלאומיים (לפחות הרוב) חושבים שהדרך שלהם נכונה ולפיכך האחר טועה (לא יכול להיות ששניהם צודקים) ולכן זה בכלל לא באותה סקלה. הוא בחר להיות חרדי כי הוא האמין שזאת הדרך הנכונה.
אתה לא מדייק
ד | 26-06-2019 9:21
הרמבם (בשמונה פרקים) באמת אומר שצריך ללכת בדרך האמצע, אלא שהוא אומר אם אתה בקיצון אחד אתה צריך ללכת לקיצון השני כדי לאזן את עצמך ואחר כך תחתור לאמצע
אכן.....
יהודה | 26-06-2019 8:25
....
13
בלי קשר למה שעובר עליו
ירון | 26-06-2019 0:29
איזה דיבור נגוע. ממש לא מתאים לאדם נורמלי, בטח לא כזה שמבין קצת ביהדות.
14
אתה האדם הכי אמיתי שאני מכיר
איתמר מור | 26-06-2019 0:34
אוהב אותך עד יום מותי על כל החסד שעשית עמדי ועם ביתי ועם תלמידי. מי שלא יודע לא יבין לעולם
15
מלך! אבל מה זה "הלשון שלי קשורה בליש"?
מ"י | 26-06-2019 1:19
קוניג! איזה אדם חכם ואמיץ.
יש אריה גדול יש אריה קטן
מרים | 18-07-2019 9:10
יש אריה עצום יש ליש. דיש בקיש ללא כיסוי! בשביל להפוך לאריה גדול הוא צריך להיות גדול. והוא תאמיד ישאר קטן. בעית אמונה זעירה! לא נמצא לזה פתרון חוץ מלצאת מיציאה חדשה!
ליש = leash = רצועה הוא ניסה לצאת מגניב...
יצחק | 26-06-2019 11:41
אבל יובל בטח לא התכוון ללשון אלה לפה. כי לקשור את הלשון ברצועה לא נראה לי כזה מועיל.
ליש זה -
שבט לוי | 26-06-2019 6:49
ליש זה החבל שקושר את הגלשן לרגל
16
רב לך
משה | 26-06-2019 1:25
אמת נקיה ובוהקת. אתה מתכוון ל- איפכא מסתברא. בסדר זה טעות של הרבה אנשים. אבל לא כל הנוצץ, זהב. אתה כפי שהעדת על עצמך היית במין מהלך של כפייתיות והלקאה עצמית זה אומר שמלכתחילה לא התחברת לדת באופן הנכון. אז עם כל הכבוד לכל אדם באשר הוא אדם, עזוב את הדת לנפשה חיה את חייך כפי שתראה לנכון. ואל תפיל את הבעיות שלך על דתות בכלל ועל הדת היהודית בפרט אשר התורה עצמה מעידה כי דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום והכוונה גם לשלום בין אדם לעצמו.
17
חזק ואמץ
גלית 1 | 26-06-2019 2:29
האכזבה שלך גדולה כי הבנת את המשפט השחד יעור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקם . אף אדם הוא לא מלאך אנחנו צריכים להלחם בכל כך הרבה יצרים. תיהיה מה שאתה בהצלחה רבה ממני בחורה שומרת שבת.
18
איזה פוסט מפחיד רווי דם
מישהו | 26-06-2019 3:48
לא התרשמתי מהספר של אשתו. הכל מלא ריגושים קיצוניים, חסרי בסיס רגוע. זו לא היהדות שקבלתי מסבא שלי, זה מה שעשה אותך מוזר, לא ההיסטוריה שלך.
19
רשי מגלה
אליהו ראש ברזל | 26-06-2019 4:18
עריכה ואם לא תשמעו לי - להיות עמלים בתורה ולדעת מדרש חכמים יכול לקיום המצות כשהוא אומר ולא תעשו וגו' הרי קיום מצות אמור הא מה אני מקיים ואם לא תשמעו לי להיות עמלים בתורה ומה תל לי אין לי אלא זה המכיר את רבונו ומתכוין למרוד בו וכן בנמרוד (בראשית י) גבור ציד לפני ה' שמכירו ומתכוין למרוד בו וכן באנשי סדום (שם יג) רעים וחטאים לה' מאד מכירים את רבונם ומתכוונים למרוד בו ולא תעשו - (תכ) משלא תלמדו לא תעשו הרי שתי עבירות פסוק טו (כל הפסוק) עריכה ואם בחקתי תמאסו - מואס באחרים העושים משפטי תגעל נפשכם - שונא החכמים לבלתי עשות - מונע את אחרים מעשות את כל מצותי - כופר שלא צויתים לכך נאמר את כל מצותי ולא נאמר את כל המצות להפרכם את בריתי - כופר בעיקר הרי שבע עבירות הראשונה גוררת השניה וכן עד השביעית ואלו הן לא למד ולא עשה מואס באחרים העושים שונא את החכמים מונע את האחרים כופר במצות כופר בעיקר
20
יש כבר חברה
אליהו ראש ברזל | 26-06-2019 4:20
ואיך אתה נראה מגולח
יש חברה מהר
אדם | 26-06-2019 18:12
כך מחקת נישואים עם 7 ילדים???
21
קיבל שכל, בינה ודעת
אלי | 26-06-2019 6:01
בקרוב אצל כולכם, בעזרת השם שלא קיים
תתכונן ....
חחחחחחחחח | 29-01-2020 0:00
אתה מאלו שצפים בבור החם ......
כן רק חבל שלקח לו כל כך הרבה זמן...
ניסו | 26-06-2019 11:52
חבל שאין כמעט מחזרים בשאלה...
למגיב ההזוי
רוני | 26-06-2019 9:55
עוד אדיוט שפותח את הפה
22
לא למדת מהי מצווה
שניר | 26-06-2019 6:17
החיפוש אחר האני.זה מה ששובר אדם כמוך.אני ואני ואני.האמת אינה מענינת אותך.אילו רק למדת מהי באמת מצווה.מהי תכלית ירידת הנשמה לעולם לא היית נוהג כאותו אחר.
23
אפשר להבין אותו. יודעים למה?
שבט לוי | 26-06-2019 6:47
כי הוא חזר בתשובה ליהדות שהיא דת! כמו שיש איסלאם, נצרות ובודהיזם - כך גם היהדות נתפסת. לצערנו. כדת מצמצמת. וכאן הביקורת היא מאוד כלפי מחזיקי התורה, החכמים וכל הרבנים הגדולים שמחזיקים את היהדוּת בתצורתה הדתית הגלוּתית. כאשר התורה היא תורה גדולה, תורת ארץ ישראל, תורה המתפרשת על כל מרחבי החיים - אזי הופכת היהדוּת ללאוּמיות שיש בה חיי קודש. חזל אומרים שתפקידו של המשיח בעתיד יהיה להחזיר את הצדיקים בתשוּבה, דווקא את הצדיקים. הם אלה שעליהם לעשות תשובה בנוגע לתורה המצומצמת מאוד שמציגה את היהדות ואת אלוקים כדת כמו שאר כל הדתות. כך אי אפשר לחיות חיי קודש בארץ ישראל, בטח שלא להגיע להיות עָם ואוּמה שיש בה נבואה. ולכן, אנשים סוּפר מחפשים ומרדנים כמו יובל דיין - בסופו של דבר משתבשת דעתם.
צודק בכל מילה
היסטוריון | 26-06-2019 11:49
כל המטיפים למיניהם שכחו מה זו היהדות האמיתית. ממליץ לו ולהם לשים בצד את כל סיפרי התורה והחסידות וההתפלפלויות ולפתוח את ספרי הנביאים ולשקוא שם מה באמת ה' רוצה ומצפה מאיתנו - מאוד פשוט: עשות משפט, אהבת חסד והצנע לכת. העןבדה שבין כל המפלגות הדתיות והחרדיות אין חבר או חברת כנסת אחת כמו מירב כהן שדאגה לקשישים המנושלים על ידי רמאים עוד לפני היבחרה, אומרת הכל על המגזרים הדתיים והחרידים ונציגיהם. דוגמת מגן השר מגן הסוטים והפדופילים. תצילנה אוזנינו.
24
אומץ
עדן | 26-06-2019 7:06
אתה אמיתי עד כאב ודמעות של שמחה שמחזקות את האמונה יותר מתמיד מבקשת להיפגש עם יובל החדש האמיתי זה שלא מפחד להיות מה שהוא באמת
25
יש לך בחירה.
עידית | 26-06-2019 7:20
מפה ועד להשמיץ את ציבור החוזרים בתשובה וקהילות קגושות בעם ישראל. הלכת רחוק. לפעמים אנשים מגיבים מתוך כאב או אכזבה. מי אתה שהשתמשת בציבור לפרנסה ופרסום שתבוא עכשיו בטענות? וגם רמת השיח שלך נמוכה וקצת דוחה.. בהצלחה לך.
26
כל מילה מדוייקת..הבת שלי חרדית..וכשאני באה
עובדה | 26-06-2019 7:22
אליה..אני רואה ושומעת בקהילה..רוע שקרים..צביעות..שקרים ועוד שקרים..והרבנים? רק מתעשרים..ממנים את בניהם וכלותיהן לתפקידים בכירים בעמותותיהן..ומי שפוצה פה מנודה..
27
כשלא לומדים הרב קוק שמדבר לדור הנוכחי
מני | 26-06-2019 7:37
לט מגיעים רחוק
נכון,ובפרט הרב שג"ר ממשיך דרכו האמתי
מצדרביעי | 26-06-2019 10:36
ואני בכלל חרדי ששרוף על שניהם...
28
ככה זה כשמתחילים מהחסידות
דוד | 26-06-2019 7:51
ריגושים וריגושים. עליה המונית לקברי צדיקים. להתחפש לדתיים. שום דבר אמיתי. בכל הדתות מדברים על נשמות ועולם הבא, על חוויות קדושות ועליה לקברים של אנשים שתרמו לדת. מה שמייחד את עם ישראל זה לימוד תורה. הכוונה לתורה שבעל פה, משניות, גמרא, פוסקים. כל השאר זה נחמד אבל זה בונוס. אתה הפכת טפל לעיקר, הכוונה לא רק אליך, אלא לכל המטיפים של ברסלב ושו״ת. טוב אחי, אני חוזר לגמרא. תחשוב על זה. לפחות תכתוב את האמת ועל תגרור אנשים אחריך לייאוש.
תומך
תומך | 26-06-2019 9:01
נכון מאוד
29
ממש לא מאוכזבים כל הכבוד . לא צריך להיות פאנט
שרןן | 26-06-2019 7:52
פאנטים
30
חוזרים בתשובה יקרים
נחמה | 26-06-2019 8:01
כדאי מאוד שתגיעו לציבןר הדתי לאומי. זה ציבור שקל יותר להיטמע בתוכו ולהיות אחד מהם מהר מאוד. אני חושבת שזו המסקנה
פחח ממש לא
על הרצפה | 28-06-2019 9:07
הרבה יותר מגזריים מהחרדים
הם לא מגיעים כי מחפשים אמת
ערן | 27-06-2019 2:24
ולא ללכת עם ולהרגיש בלי
אמירה מתוך הלב:
ליבי | 26-06-2019 10:37
שיעזור האלוקים בכל דרך שהאדם יבחר בו למצוא את נקודת האור עם החיבור.
דתיים לאומיים הם הכי מסוכנים.
שטויות במיץ עגבניות! | 26-06-2019 10:09
במסווה של נחמדות הם הכיייייי מסוכנים שיש והאמת אני יודעת אני באה משם וברחתי כל עוד נפשי בי...
מכון מאיר - שם תמצא מנוח לנפשך
ציפי | 26-06-2019 8:25
תורת הרב קוק שמתאימה כל כך לדור שלנו.
31
דווקא אהבתי אותו.. אבל יכול להשאר דתי ללא סמנ
רוני | 26-06-2019 8:02
יכול להשאר דתי ללא סמנים חיצוניים...חבל...
חבל מאוד
יוסי | 26-06-2019 14:01
אני מרחם עליך
32
יובל דיין
אני | 26-06-2019 8:03
לפי מה שאני קוראת אך פעם לא היית נאמן לעצמך ולתורה הכל היה משחק מכור.
33
איש מוזר
לילך | 26-06-2019 8:05
צריך עזרה ומהר.
34
מדהים!!
גאיה | 26-06-2019 8:06
מדהים איך שלאט לאט עוד ועוד קולטים את האמת... אלוהים בתוכנו. לא בתוך השטות הזו שנקראת דת...
35
סוף סוף קיבל שכל
טלטל | 26-06-2019 8:11
והבין את הבלוף של כל הקהילות האלו. יובל אהבתי מאוד את מה שכתבת. היית בכת הזויה וממסכנת ועכשיו אתה חופשי בהצלחה
הוא היה בנישה לא בריאה. הכללות זו טיפשות
אלברט | 02-07-2019 10:36
התורה שלנו מלאה באור וכולה אור. מי שבחר לחיות בחושך זה לא מה שהתורה ביקשה.
36
בהצלחה
מיכל | 26-06-2019 8:18
במסע החדש,אבל אל תפסיק לחפש את באמת והיא כן נמצאת ביהדות. תמשיך לחקור ולחפש את הרצון האמיתי שלך- זה היהדות במלואה!
37
אויי..יובל אני כל כך מבינה אותך כל כך מבינה
ליאם | 26-06-2019 8:22
כל מה שאתה מרגיש וכותב אני כל כך מבינה ויודעת שאתה צודק ...גם אני ניכוותי מהקהילות החרדיהת האלה ההתנהגות הדרך הראיה המעוותת והדימיונות שפועליים במלוא המרץ .גם אני ברחתי כל עוד נפשי בי כל עוד נפשי עוד חצי נטרפה חצי נשרפה ..מה אוכל להגיד ...מאחלת לך סאמת הגשמה עצמית אמיתית ואושר ושלווה אין סופית
38
חדשות מפתיעות
שירה | 26-06-2019 8:24
חדשות מפתיעות האמונה שהיית לך גם לא שלנו!! אמונה חיצונית בלבד זו לא הדרך
39
התחיל להאמין לשטויות של עצמו
יובל המבולבל | 26-06-2019 8:32
בסד!!!!!! יובלי מבובלבלי מי לעזזל שם אותך בעלבית על האמת מי ?? אז יש לך כושר ביטוי (מופלא למען האמת) זה לא אומר שאתה מדבר בחיבור למציאות בתור חוזרים בתשובה שמכירים כאב בחיים מהו... זה לא אומר שיש לכפור בתורה ובמצוות. יש הבדל בין לא לסבול אנשים קהילות ואת הטבע האנושי המסריח לבין להוריד ציצית ןלזלזל במצוות מה הקשר בין הדברים ??? התעופה העצמית המוגזמת שלך.. אתה מאכיל את עצמך ב...עצמך.. איך אתה לא מקיא ? ומה בסוף ישאר לך ?
40
דפקט אנושי
מטומטםם | 26-06-2019 8:32
האדם הכי בזוי שפל ומכוער שקיים על הפלנטה אפילו אדם שלא מאמין או דתי לא מדבר ככה זה מראה עלייך דבר אחד שאתה תמי תירק על המקום ממנו באת או במקום שבו אתה נימצא ולא תימצא מנוחה בחייך לעולם כי גם כשחוזרים בתשובה צריך לדעת איך וצריך להשאר האדם שאתה רק ם תוספות של קיום מצוות ודרך ארץ ואתה ממש לא מעניין אף אחד
41
כתיבה גאוותנית..נשמע שגם רגיש לסמים
םםם | 26-06-2019 8:34
הוא חש מעצמו בקטע מטורף..בלי קשר לדתיות
42
אחי אין לי בעיה שאתה לא דתי אבל למה דוש
םםם | 26-06-2019 8:37
רד מהעץ הכל בסדר בנאדם אנחנו אוהבים אותך עם או בלי כיפה.. שחצנות לא עושה לך יפה ,תשמור על עצמך ותתרחק מסמים ..לטובת המשפחה שלך ולטובתך
43
לא אהבתי אותו..תמיד היה קשקשן
םם | 26-06-2019 8:43
ועכשיו ממשיך לקשקש באינטרנט.
44
נזכור את אבותינו
פוליצר | 26-06-2019 8:54
רק לחשוב על אברהם אבינו שהיה יחיד בעולם שכולם עובדי עבודה זרה...בלתי נתפס...כיום אחרי מסורת של 3500 שנה ואלפים רבים של נביאים ותנאים ואמוראים וגדולי עולם ויציאת מצרים ומתן תורה...וכמובן צדיקים רבים וטובים גם בדורנו...עדיין אנשים נחלשים באמונתם...
45
בהצלחה
טוב מאוד שאתה שלם | 26-06-2019 9:00
יובל יקר. כמוך גם אני חוזר בתשובה אך כמו כל חוזר בתשובה אנחנו מגיעים הכי מהר והכי רחוק הרבה פעמים מבלי להיות שלמים עם עצמינו או לשים לב למה התשובה עושה לנו. אם התשובה שלך (והיא רק שלך!)הקטינה אותך לא היית במקום הנכון שלך. ולכן לדעתי האישית טוב עשית בחישוב מסלולך מחדש. אך חבל שלא השכלת להסתכל בכנות פנימה לתוכך עוד מזמן ולשאול את עצמך שאלות נוקבות אבל חשובות על עצם המצאותך בקהל לא לך או לנפשך. מי שמאמין באמונה עיוורת ובאופן עיוור בכל תחום בחייו סופו לצאת למסע מחוץ למקום עיוורון אמונתו ואולי גם הרבה הרחק משם. מאמין לך שתעשה חיפוש אמיתי ונוקב עם עצמך ותמצא את דרכך (בין אם באמונה ובין אם לא) אך חייב אתה למצוא מנוח במקום שתבחר לנפשך. מקום שיחיה אותך ויעשה לך נחת רוח. אני עדיין לא הגעתי אבל אני מחפש את נפשי שלא יודעת מנוח בצעדים קטנים היכן שלנשמתי אין מנוח שם לא אהיה. מאחל לך הצלחה מרובה וסחתיין עליך! רק בבקשה נסה לא להשמיץ או לרמוס אף אחד בדרך. מעניין תמיד לשמוע אתכם ביחד ולחוד!!!
46
אלוהים
רעות | 26-06-2019 9:17
היכן בדיוק היה אלוהים בשואה???? הסתר פנים???? תירוץ מהסרטים!
כל אלה ששאלו איפה היה השם בשואה לא סיפרו לך כ
אני | 26-06-2019 10:16
הם לא סיפרו לך על 100000 נערות יהודיות ברובן פולניות שנשלחו לעבוד בזנות עי המאפיה היהודית מגדל צבי טרום השואה.איפה הם היו לפני השואה. . 70 שנה זה הוסתר עי הממסד הציוני והחרדי כאחד.....תקאא בגוגל ותאמין.
למגיבה האדיוטית
רוני | 26-06-2019 9:58
בלי אלוקים לא היה עם ישראל ואת לא היית קיימת כשחולים או מבקשים עזרה מתפללים לאלוקים אפילו הרופאים יודעים רק מהקב״ה באה הישועה את סתם בחורה טפשהז׳
47
לכל מי שיש מה לומר עדיף שתסתמו את הפה
יהודי חושב | 26-06-2019 9:18
הבן אדם אמיץ וכנה עם עצמו. מה איתכם??? אתם פשוט מ-פ-ח-ד-י-ם!!! העובדה שיש לכם משהו רע להגיד על יהודי, אח שלכם, מראה שיש לכם עוד דרך ארוכה לעשות. מי ששלם עם עצמו לא קוטל אחרים ולא מרגיש מאוים. אבל אתם ניזונים מפחד! אין שום מקום לדעה שונה. ככה חונכתם. אז מי פה בעצם ה'מסכן'??? היהדות שלכם היא גלותית ומפוחדת! התחברו לדוד ושלמה, ליהושע, למכבים, ולגיבורי ישראל. לא ליהדות של השטריימל וההלקאה העצמית של 'אוי מה היה לנו'. געוואלד. יהודי צריך לחיות את החיים, והציצית והתפילין ישמרו עליו מליפול. ואם נופל - הרי ש'שבע ייפול צדיק וקם'. ככה לומדים בחיים. ככה מפתחים אישיות. על זה בדיוק הוא מדבר!! מי שלא זז מטר עקב יראת החטא, אז מהו בעצם?? הייתם פעם ילדים שובבים וסקרנים, ואילפו אתכם להיות צייתנים עיוורים! אתם חיילים של צבא המוסר והמחשבות. עזבו אתכם באמא שלכם. הקב''ה אוהב אתכם איך שאתם. אם לאנשים בסביבה יש בעיה - זה רק מפני שהם בשר ודם. אוהב את כולכם!
אתה בסך הכל יהודי שחושב את עצמו...
אזרח | 26-06-2019 21:34
.
48
התאווה והגאווה העבירו אותו על דעתו ומהעולם
התאווה והגאווה | 26-06-2019 9:36
כותב בפייס פוסטים מפחידים כאילו הוא האלוקים בעצמו. יצא מדעתו. ועל מה? על זה שחוזר בתשובה אף פעם לא יתערה בקהילה חרדית מבית, ודחו אותו ואת ילדיו וכך גם נהוג השידוכים. כי מה לעשות הנשמות עברו חיים שונים ונמצאות במקומות אחרים. למה החוזרים בתשובה מפתחים אובססיה לדוסים. עזבו אותם על נפשם ומצאו לכם משענת והגנה משלכם, מדויקת ומתאימה יותר והעיקר משמחת ואמיתית! אבל מכאן עד ליפול לטירוף מוחלט? רק התאווה... ושגעון הגדלות מעבירים אדם ככה על דעתו ומן העולם. מסכנה נועה חזקי ואמצי מתוקה. צריך לראות איך בדור האחרון ה' יתברך שאין בלתי ומלבדו!! מפריד את האמת מהשקר .. ברוך השם. וכל ברזל: כל מה שיש בו הערצה וסגידה נגמר בטרגדיה. זה טבע העולם. הערצה היא רק לאחל האחד.
מסכימה איתך מאוד
לילך | 26-06-2019 15:24
דע שכתבת את דעתי בדיוק. הגאווה. התאווה.במקום שאת הפגמים ובקליפות שיש בכל אדם שנברא יעלה להשם. יבקש רחמים. ילך בהכנעה שככה הוא נברא והשם נכנס ומרחם .הוא השפריץ הכל החוצה. כל הקליפות נראות עליו. ונכון שגם אנחנו רואים את המראה שלנו ממנו. גם בנו יש רצון לצאת כמוהו מהתשובה ומהדת .ולחיות חיי פורקן. אבל אם נמסור להשם את הפגם הזה ונבין שככה הוא ברא אותנו. ו מודה ועוזב ירוחם. ואז השם שולח את השכינה לעזור לנו. לעצור אותנו. לרסן. למנן. זו עבודת הבשר הכי קשה והכי מדוייקת.
49
הרב ברלנד היא הסיבה
בני עצמון | 26-06-2019 10:01
הסיבה האמיתית היא השבר הגדול והאכזבה הגדולה מרבו הרב ברלנד שהורשע ונתפס בעריות. בדומה לכך יתכנו תופעות דומות כמו בכת תורת החיים של הרב שמואל טל.
הוא ממש לא היה קשור לברלדן!
בני | 27-06-2019 13:23
אל תקשקש
לא מופרך
דוד | 26-06-2019 12:15
לא מופרך
50
חבל
נועם | 26-06-2019 10:01
במקום להפוך את העולם שהוא חי בו ולנקות אותו מהג׳יפה בחר לרכז את הכוחות שלו בעצמו ובהנאות הדלוחות של העולם הזה. חבל לי על הילדים שלא זכו לאבא חזק ויציב. תהיו חזקים יש לכם גם אבא בשמים והוא נתן לכם חיים ואוהב אתכם מאד. לא רק עסוק בעצמו.
51
הרבה א מ ת בדבריו
אריאלה | 26-06-2019 10:01
אבל פה כל תוגבי הכתובות הם בדיוק כמו הגרסא הישנה שלו... תוציאו את הראש מהחול ואת הכיסוי מהעיניים -- הסירו. המגזר הוא אכן ווי שקרים ופוזות.. ושליחיו ושליחותיו - לא בהכרח אנשי אמת אלא יותר... פקידים וסוכנים עיוורים של הדת. ר' אחד יאיר איזנטל ממבוא חורון. למשל. גנב דעת וזכויות יוצרים אבל לא לקח אחריות לא הודה בטעות ולא שילם על מעשיו.... אין פה לשון הרע הסתה או דיבה אלר אמת לאמיתה. יש לכם אומץ לפרסמה?! סרוגים...
52
אתה הסיבה
דוגמה רעה | 26-06-2019 10:14
אתה הסיבה והדוגמה הקלאסית שבגללה חוזרים לא נכנסים לשידוכים וקהילטת של חרדים. כי במשבר הראשון שיש לחוזר בתשובה, הוא נופל. מה אתה נופל אם ה' איתך בכל כיסוי ולבוש? אתה מעניש את עצמך כפליים, גם עוזב את ה' וגם חושב שהעולם החילוני יקבלו אותך בחום ואהבה ומה תמצא שם רמת והגנה? לא ולא. רק שקר וקור. בהצלחה חמוד לו יהי
53
גרעין האמת!
איש אחד | 26-06-2019 10:16
אכן יש לכל עובדי ה׳ תחפושות שונות ומשונות. (לאנושות בכלל )חייב לברור את האמת( מציאות ה׳ ותורתו !)מכל מוץ האנשים שלכאורה מייצגים את דרך האמת ולבחור לך את הדרך שלך לעבודתו. בהצלחה ורק טוב !
54
הוא לא אשם
יהודי אמיתי | 26-06-2019 10:26
דבר ראשון אני לא מצליח להבין איך מביאים את דברי הבלע שלו על הקב''ה וכו' דבר שני מדבריו אנחנו מבינים שהוא לא חזר בתשובה כאדם נורמלי אלא לפי שיטת הקבלב ורבי נחמן וכו' שהם פשוט משבשים לאדם את המוח ולכן בסוף זה מתפוצץ בפרצוף השיטה לחזרה בתשובה צריכה להיות באיטיות ולא במכה אחת מחילים להתבודד ולראות אורות למיניהם זה לא אומר שאני לא מאמין בזה בטח שזה קיים אבל לא לוקחים בן אדם שהיה משוקע בהבלי העולם הזה ובפעם אחת עושים לו טבילת אש לעולם רוחני שאין לו סוף מי שאשם זה כל ארגוני הברסליו וכו'
55
יובל דיין
אורלי | 26-06-2019 10:41
כדאי לך ללמוד חסידות את ספר התניא זה יעשה לך סדר בתוך כל הבלאגן שנכנסת אליו
חחחח...לאן הגעת נשמה..הדור...
נס אמר | 31-07-2021 7:46
חחחח...לאן הגעת נשמה..הדור הזה כולו דור האמונה והביטחון..דור קשה מבלבל וכו'..לכן מבקשים לב חדש ברא לי,....ואת המוח השכל..הכל לזרוק..פשוט לזרוק וללכת איתו בתמימות..מחילה שוב...שבת ולכתוב..גם ככה חטאתי אבל לפחות כבוד מינימלי במילים שאכתוב..באמת חד פעמי שנכנסתי והגבתי פעמיים..ולגבי ההצעה שלך..חלילה וחס חייכתי..רק מהסיבה הפשוטה..למשל ..לשלוח את הילד מהגן ישר לתיכון..ובגיל 10..בא לצהל..מאמין שהבנת..יש סולם..עולים מדרגה מדרגה..ברגע שישמע את מה שציינת..עוד לא פגשתי מישהו שעזב או פרש....
56
אשמח להבין
ליובל | 26-06-2019 11:01
בהצלחה בהמשך המסע, ישר כח על הענווה. שאלה כנה האם אתה חושב שיש סיכוי שתמצא את השמחה בעולם המתירני והטמא? מה מניע אותך להסיר את ההגנה של התורה והמצוות? רק כי יש רבנים שקרנים? באמת לא הבנתי
57
עזוב את בראסלב, בוא לקאמרנא
בארי | 26-06-2019 11:02
עבדות ה' ודבקות ברמה אחרת
58
אחי היקר,אל תיתבלבלו,חיזרו...
| 26-06-2019 11:05
אחי היקר,אל תיתבלבלו,חיזרו לצדיק יסוד עולם-רבינו הקדוש והנורא- מוהרן נחמן בן פיגא בן שימחה-זכר צדיקים וקדושים ליברכה-נ נח נחמ נחמן מאומן-05-7115488-Daniyel-
59
יובל דיין אחלה זמרת
יוסי | 26-06-2019 11:35
כדאי לא לעבור על כל באישה ערווה אני ליתר ביטחון מכסה את העיניים כשאני שומע רדיו. (דרך אגב למי שלא הבין הכ בקול בכוונה...)
60
שאלה רצינית
יובל | 26-06-2019 11:45
אני יכול להבין למה אדם שהיה מאמין (אני בכוונה לא כותב דתי), יכול לחזור בתשובה. אבל איך אדם שמעולם לא האמין, יכול לחזור למצב שהוא מעולם לא היה בו? מה שיש פה זאת המרה, הוא היה אדם לא מאמין והוא השתנה ונהיה אדם מאמין.
שאלה טובה
שימי | 26-06-2019 15:30
שבים אל המהות הפנימית הנשימתית האישית והכללית. תשובה זאת תנועת החיים של העולם . השירה של העולם. אפשר להתרחק ממנה ואפשר לשוב אליה. בטעות אנו מכנים חוזר בתשובה לאדם שפתאום שם כיפה.
61
הבחור מסכן סובל לכאורה פשוט מהתמוטטות עצבים
ישי | 26-06-2019 12:01
אינני רופא, אבל כך זה נראה. מסכן.
62
לרוני היקרה אם באמת תלמדי תביני
דיי להתלהמות | 26-06-2019 12:23
שאין שום הוכחה שתפילה עוזרת,וגם אם יוכיחו לך מעבר לכל ספק שאין אלוהים זה לא יעזור, את עברת שטיפת מוח במשך שנים ומאוד קשה להשתחרר מזה.
63
יובל דיין אודה על האמת לא התלהבתי ממך כלל
אריק | 26-06-2019 13:11
אנשים כמוך וכמו הרב שמואל טל ועוד מחמירים כאלה אינכם יהודים מאמינים . כדי להאמין יש ללמוד כסדר תורה משנה וגמרא והלכה עד הבית יוסף ושולחן ערוך .מקבלה נטו לא נהיים חכמים ומאמינים . יש אלפים כמוך שהתחכמו נכוו וברחו . תתחיל הכל מחדש
64
יש הרבה דתים שהם פשוט לא דתים
כל הכבוד | 26-06-2019 13:38
ולרגע אחד נשמע בך הכל הדתי האמיתי! זה שאומר שכולם אהובים וכולם ברורים וכולם קדושים. עלה וצלח!
65
אף פעם לא מאוחר
שלומי | 26-06-2019 13:50
השלב הזה שהגיע הרב יובל דיין הוא שלב הכרחי של כל חוזר בתשובה. הרגע הזה שאתה מבין שהאמת נמצאת דווקא במקומות שהכי פחות צועקים אותה. ושאף אחד לא יכול לקרב אותך להשם חוץ מהשם בעצמו. ובאמת כל הקרנבל הזה סביב עולם התשובה הוא רק בשביל לגדל את השם של הרבנים. מקווה שיבין שזה רק שלב ולא יתייאש מהדרך שהתחיל בה
66
ירון היקר
בבקשה תקרא | 26-06-2019 13:52
בתור בעל תשובה (כבר שלושים שנה), מבין אותך לגמרי. כואב גם לי מה שאתה מתאר . רק במקום אחד אתה טועה. יש סוג גנוז, יש אמת , יש רוחניות אמיתית ולא מזויפת. אתה לא צריך להפסיד רק בגלל שגם אחרים הפסידו ופספסו. לא בקשו ממך מעולם אישיות מחוקה. בדיוק להפך. איפשרו לך סוף סוף לחיות באמת. אם תמשיך להתרחק אתה תגיע למצב של רשעים בחייהם קרויים מתים , אני בטוח שאתה זוכר את החוויה הזאת מהתקופה החילונית שלך. אוהב ומעריך
67
זה מה שקורה שממסחרים את החזרה בתשובה .....
דן | 26-06-2019 14:01
חזרה בתשובה בעיקרה זה דבר אישי,עמוק,ולעיתים גם חמקמק.בניה איטית של יחסים אינטמים עם הבורא,לימוד,העמקת ידע ופתיחות לרז האלוקי ולמורשת ישראל.דיין ודומיו ישר הפכו החזרה בתשובה למקצוע מתוקשר.מלאי של מילים ופוזות.נהנו מפירסום,כבוד וצומי,ושליטה על אנשים שהעריצו אותם.שבעו נחת ממעמדם כגורו.מאידך נכנסו לקהילות שם רווחת הערצה עיוורת ועדריות.אנשים מאבדים חשיבה עצמאית ,ועולם אישי חי ואמיתי.חיים במסכות שמהוות חציצה בינם לבין נשנתם ובוראם.חסרי גישה בוגרת ומורכבת ,הרי ברור שהחברה החרדית לא כליל השלמות,אבל זה לא צריך להעכיר את יחסינו לבורא וצמיחה אישית אותנטית ועמוקה גם עם תהליכי רצוא ושוב ,גמישות ומורכבות והכלה השקפתית ורגשית.
68
הבן אדם נראה אומלל. הכי פשוט.
אביטל | 26-06-2019 14:46
הוא לא נראה כמו מי שהסיר מעליו איזה עול...איזה שקר...נראה אבוד. מכמיר לב.
69
יובל דיין
דוד | 26-06-2019 14:50
צודק ... . לפחות מהחוויה האישית שלי כחרדי. שמח שהגעתי למסקנות האלו ( שיכול להיות שישתנו כמו כל דבר שיכול להשתנות ) בגיל 22 רווק.
70
וזה הנסיון שלו ...
כבדו אותי | 26-06-2019 14:54
זה מה שקורה בלי מורה דרך אמיתי. מה חשבתם? שלא יהיה לכם קשיים ? ונסיונות ? ונפילות? וגם זה בסדר .אנחנו לא מושלמים אני כל-כך מרחמת עליכם איזה הרגשה רעה שכ' ייתן לכם את הכח להמשיך
71
יובל דיין
מליבו יונה | 26-06-2019 15:08
מבינה אותך
72
רפואה שלמה
יעקב | 26-06-2019 15:21
אני לא חושבת שהוא ישאר בעולם המתירני והטמא וימצא שם שמחה פנימית. הוא עבר גירושין וכל ערב בפאב שלהם בתל אביב מתמסטל עם חילוניים כדי לקרבם זה לא ניסיון קל. כל התשובה שלו היתה לא מאוזנת ממאה שערים למרכז תל אביב. הילדים מתבגרים חלק יצאו מהבית ובנאדם פוגש את עצמו פתאום אחרי שהיה עסוק בתשובה חיצונית
73
יאומן
נתן | 26-06-2019 15:22
אדם יכול להתבלבל בין שקר לאמת,זה יקח לו זמן והוא יתפקח,ככ חבל שדיבר במצב שהיה צריך לשתוק...
74
הכל תוצאה של בסמים
יוסף | 26-06-2019 15:40
האיש לא הספיק לרגע לעשן, וזו התוצאה
75
תראו
יעקב | 26-06-2019 16:05
הרב ארז משה דורון פרסם מכתב גלוי ליובל דיין. מומלץ
במקרה..אני אוהב לקרוא...
נס אמר | 31-07-2021 7:24
במקרה..אני אוהב לקרוא לאחר הנושא תגובות וכו'..ומחבר לעצמי קווים מסויימים וכו'.. עכשיו השאלה כי הפלת אותי מהרגליים..שאני אבין..הרב ארז משה דורון כתב לו מכתב גלוי?? הלוואי והיה נפגש איתו וכל העניין היה נסגר..אין לי פרטים..לא מכיר את יובל וכו'...אבל אני שם את הראש שלי אם לא יהיה מהפך אם ידברו בינהם..האיש ענק שבענקים ועניו שבענווים..לא יאמן..מחילה שחטאתי בשבת..עוד עובד על הדברים האמונה וביטחון...פשוט הדהמת אותי יעקב..יש לך במקרה קישור לשמוע?
76
אתה בדרך
אברהם קול הנחל | 26-06-2019 16:36
יובל יקר. אתה רק בתחילת הדרך והסצנה שבה אתה נמצא כעת היא הדרך שתביא אותך לשלמות. רבנו אמר ממי שאני מקבל אני נותן אתה בידיים טובות ונאמנות שדואג לתיקון שלך כמו שכבר אמר אני עושה תשובה בשבילכם. כדי שהנסיון יצליח מסלקים לך הדעת לגמרי שלא תדע שאתה בנסיון. חזק ואמץ. זכור האלקות בך ומלווה אותך בכל אשר תפנה. מצפה לשמוע ממך את הניצוצות שעוד תעלה מהמקומות שאליהם נשלחת. עיין בליקו״ת י״ב
לפחות היית נשאר עם רבי נחמן עוד היה סיכוי
דורי | 26-06-2019 19:13
עכשיו בלי רבינו ועוד חילול השם והחטאת הרביםתחזור בך לטובתך גם בעולם הזה
77
קרה גם לגדולים ממנו... אלישע בן אבויה למשל.
רחמים | 26-06-2019 16:44
:)
זה לא היה ניסיון...זאת היתה בחירתו
אדם | 26-06-2019 18:18
לחזור בשאלה
78
אוהבים אותך יובל
חיים | 26-06-2019 16:57
כולנו עוברים ניסיונות. מאחלים שתמצא את הכוח לקום ולהתחיל מהתחלה בעזה.
תפסיקו להגיד ניסיונות
אדם | 26-06-2019 18:16
....אנשים עושים לנו רע ואומרים שאלו ניסיונות...אין ניסיונות יש אנשים שעושים לנו רע נקודה..כי זוהי בחירתם
79
לחוזרים בתשובה אין מה לחפש בחברה החרדית
אחד מהצד | 26-06-2019 18:13
החברה החרדית הסתגרה בעקבות חוסר היכולת שלה להתמודד עם ההשכלה ,השואה והקמת המדינה. היא חברה מאד היררכית ונוקשה שלא נותנת מקום לשאול שאלות ולהיות שונה ולא מתאימה לאנשים אמיצים ששאלו שאלות על העולם החילוני. לצערינו הציונות הדתית בחלקה הגדול לא הכירה בגודל האחריות המוטלת על כתפיה לקרב ליהדות נאורה ומאירת פנים.
80
כל ההזויים עלי
trixi | 26-06-2019 19:30
איך יובל לא מתבייש ללכלך על ברסלב כאשר מה שהוא מתאר אחרים זה הוא בעצמו: המוטציות האמוניות ההזויות שהוא מגדל?? זה אתה DUDE, הרקדות מעורבות, שיעורים לנשים ממרחק אפס, שפה רדודה וירודה, רדיפה אחר ממון, פרסום, פייסבוק ושות', בחורות צעירות שקשובות רק לך אז מי המוטציה ההזויה? מי גבר ויחזיק מעמד בכל זה? מה חשבת שיקרה? היצהר וכת דיליה עשו עליך סיבוב שבסופו נשארת בלי כלום. אולי בעתיד קצת קאש. עצור. עורבבת. בדבר אחד צדקת. לא היית אמיתי. כלל ראשון בברסלב, תפסיק עם החארטות, אתה לא קדוש ולא כלום ואז יש לך סיכוי. למה לעזאזל העמדת פנים של. מאחל לך בהצלחה בקואוצ'ינג החדש מאיגרא רמה, לבירה מכבי חמה.
בקשה ליובל
חבר | 26-06-2019 20:09
חחחחחחח אחי יובל תעשה טובה תעשה תשובה ותודה שהאשמת לשווא וחיללת וטעית יש לך בחירה רק שממש קשה לך עכשיו. תעשה את זה בשביל הטוב שבעולם, אתה פשוט בהסתרה אחי. אל תוותר
81
חזרה בתשובה זה מסע אין סופי
קוב קוב | 26-06-2019 20:25
ולכן אי אפשר להתאכזב כי האכזבה זה היצר הרע. כולם מועדים. לא פעם ולא פעמיים. חוזרים להרגלים שלא שייכים לפאות ולשטריימל. אבל הרצון להטהר הוא הוא שחשוב לזכור. להתגרש עם 7 ילדים זה מראה על משבר פרטי שעליו אפשר להלביש אין ספור ספורים
יובל תקח אחריות
גדי | 26-06-2019 20:39
יובל דיין תרד מהבמה ותסגור את המצלמה אם אתה רוצה לצאת למסע בעולם הטומאה, אל תוריד אתך את כל המעריצים המתבגרים והמבולבלים, הם סובלים מספיק מהרחוב הקשה בימינו
82
מ
יהודי | 26-06-2019 22:07
אתה מסכן באמת... אך מצטער לומר לך כי מה שאתה מתאר אין לו שום קשר לעולם היהודי הרציני...עצוב.. אך כדאי שתעשה היכרות יותר עמוקה ותגלה כמה שטויות אתה מדבר... מצטער בשבילכם.
83
הסמים מחקו אותך!!!
חן | 26-06-2019 23:26
להיות יהודי צריך הרבה זכויות! אתה כנראה נטמעת בטעות! שייך לערב רב וכל מה שנרשם פה מדבריך דברי כפירה שהיית צריך לשמור לעצמך!! מי שחושב שהוא צודק כל כך לא באמת מעניין אותו להשמיע!! אומללות..אבל גם השם שאת כועס ומתריס עליו אולי עוד ייתן לך לשוב אליו.. אם יהיה לך מזל
84
יובל
אלון | 27-06-2019 0:14
שלום יובל. ספק אם תקרא את תגובתי, אבל על הסיכוי שכן, רציתי לומר לך ש: קוראים לי אלון. גם אני, מה שמכנים, בעל תשובה (לרוב אני חושב - הלואי..) אני בעסק כעשרים שנים, קצת פחות מחצי חיי הבוגרים. חשתי הרבה כאב, שברון לב והתרסה בדבריך, ותכלס - הצטערתי בשבילך ובגלל דבריך... הדברים ארוכים, אך בעיקר רציתי לומר לך, ששנים ארוכות אני מסתובב עם דימוי של חפירת מנהרה בהר - לגבי תהליך התשובה... לא זוכר איך ולמה בדיוק, אבל נראה שהדימוי הזה, תמיד היה שם, ועל כל פנים - תמיד הולך איתי.. כידוע, כדי לחפור מנהרה בהר, יש להתחיל משני צדדיו ולהפגש באמצע, אחרת אי אפשר לדעת לאן נגיע, כשנגיע, אם נגיע לצידו השני של ההר... כך תמיד חשתי לגבי התשובה שלי - הקול של התורה, של הקבה בא מבחוץ פנימה...יש בזה משהו מאיין, מוחק, חייבים להכנע... בדיוק בגלל זה אף פעם לא הרגשתי שיש לי אפילו זכות לתת לקול שבא מבחוץ לשתק את הקול שלי, שבא מבפנים... אין לי זכות, כי זו לא כוונת המשורר... אם אתן לקול ה' לדרוס אותי, איפה אני בכל העסק הזה (כמאמר המשורר)? רחמנא ליבא בעיי - ואם אין לי לב - מי זה שם בכלל?! עכ, כיוון שזה רצון ה' ממני - אני חייב לחבר את הקולות, את זה שבא מבחוץ ואת זה שבא מבפנים... אחרת, המנהרה - ה' יעזור לה,ומה שווה תשובתי? זה להבנתי לחבר שמיים וארץ... מחילה (ומנהרה) אם עייפתי וכיוב.. בהצלחה ובאהבה, אלון.
85
עזבת 7 ילדים ואשה ואת היהדות ואת
אורן | 27-06-2019 0:41
התורה ואת החברים והחברה בדיוק כמו שעזבת לפני כן את החילוניות והחברים ואת הבמה ואת הבודהיזם והנצרות.אתה עוזב הכל כי אתה אף פעם לא מתחבר לכלום. אולי יש לך חרדת נטישה ובגלל זה אתה ממהר לעזוב לפני שיעזבו אותך.אני מבטיח לך שגם את הקבה אתה תעזוב בקרוב כי בעולם שאליו אתה הולך אף אחד לא יזכיר לך שיש בורא לעולם ואז כשתשים לב שהקשר נותק תחשוב שהבורא עזב אותך ותמהר לעזוב לפניו.אני מאחל לך ללמוד להתמודד וכאשר תבין שיש לך כח גם להתמודד אני בטוח שתרצה לחזור לכל דבר אמיתי שהיה בחיים שלך ושעזבת כיוון שלא ידעת שיש גם אפשרות להתמודד.אני רק מקווה בשבילך שלפחות חלק מהדלתות עדיין ישארו פתוחות כי בני אדם לא תמיד משאירים דלת פתוחה למי שתרק אותה כשיצא.דבר אחד בטוח לקבה אין דלתות ולכן אצלו תמיד תמצא פתח לחזור.בהצלחה.
86
דור בוחר בגיהנום על פני גן עדן של פשרה
יהודי | 27-06-2019 1:06
דור חוזר בחזרה
כדאי לקרוא
תשובה | 27-06-2019 8:41
אסור להתפשר מי שעוזר בתשובה ומתפשר לא סיים את התשובה וזה עד 120... למצוא שמחה בקדושה זה אתגר לעמיתים אם כל אחד שהיה זורק את הכינוס שם כיפה ופותח ספר היה נהיה המאושר באדם כולם היו עושים כמותו. אבל יש הסתרה בשביל הבחירה זה כל ההעלם של העולם. שאו ברכה
87
ליובל
אח | 27-06-2019 9:41
נשארת באמונה עיוורת למשהו אחר, לבחירות סמים ותענוגי העולם הזה. זה לא סותר שהאמונה בעונג רוחני ובית יהודי היא לא יותר משמחת ואמיתית. זה שטנית לא אומר שמצאת את האמת. תמשיך לחפש אחי שוב מחדש. כי סביר שלא תמצא שקט נפשי במזבלה של הרחוב בבתי קפה בעישון בירות ובחורות.
88
חיפוש האמת?...
יהודי | 27-06-2019 12:02
תאוות נטו...עטוף באידאולוגיה...וזו - חבל- האמת!
89
כואב
א | 27-06-2019 12:30
לא הבנתי את הזוגיות שהיתה לו עם נועה. היא הרי פצצת אמונה, היא לא שמה לו גבולות בזמן? כל זה בשם הקירוב? איזה בלבול, כשלא שומרים על ההלכה הדרך קצרה ומהירה לתחתית המדרגה
90
אלוף
אני | 27-06-2019 13:34
רק אל תבטל את האמונה ה' הוא לא בן אדם, הלבוש והתחפושות לא קשורים לאמונה, אהבת הזולת והבנות כבוד בסיסי לאדם פתיחת הלב לאהבה ונתינה זו שפת ה'. כל השאר לפח, הצגות וקשקושים אבל את תבעט בדלי החלב כי אתה עוד לא מספיק מחוץ לו כדי להבין מה כן הרווחת ואיפה כן זכית. לא לירוק לבאר ממנה אתה שותה (ושוטה)
91
לשמוע, להצטער וללמוד לתקן.
יעל | 27-06-2019 14:36
כל האנשים הקטנים שמשמיצים במקום לשמוע את הכאב העולה מדבריו ולנסות להבין בין השורות ולשמוע את הביקורת כדי לתקן. תסתכלו פנימה ביושר ותתנו את אשר צריך. אחרת אתם מחללים שם שמים. התורה שלנו טובה נקייה וטהור. ולפעמים אלו שבאים בשמה מלכלכים סביבה ועושים לה יחסי ציבור גרועים. תקנו עצמכם בני אדם במקום לקלל. התורה מלמד אותנו ואהבת לרעך כמוך ולא תקלל...
92
חזרה בתשובה
אברהם ועקנין | 27-06-2019 16:52
חביבי אין מצב אבל אין מצב לעבור עבירות וגם להבין ולהרגיש חיים של קודש.לא מאמין שזה נכון אבל אם בכל התקופה הזאת המשכת עם הסמים אין מצב חביבי!צריכים לאכול את הגלולה המרה הזאת ולהפסיק עם העישון בכלל!! זה נוגד גם את השכל הישר של האדם החושב באמת! סמים זה להתמכר לתענוג של דמיונות והזיות,אם לא יוצאים מזה,לא התחלנו בכלל חיים של אמת!!
93
פני הדור כפני התגובות
סיג | 27-06-2019 16:57
מה הוא שונה מהחרדים שמחליטים בעצמם מה ההלכות??? מה שהוא כתב זו האמת לאמיתה של תורה
94
יובל דיין
נילי | 27-06-2019 19:42
כמה אני מבינה אותו!!! מרוב מצוות אין חיים נורמלים!!!כבוד על האומץ להביע את עצמך בפומבי!!!
התבלבלתם
יעקב | 27-06-2019 21:03
הסתרה, זה נראה אומץ אבל התוצאה היא התרסקות אז מה אומץ בלקפוץ לאש ללא תכלית
95
דתיים
נועם | 27-06-2019 20:24
דתיים חילונים חרדים מסורתיים
96
אחי היקר "התורה אמת" אז קיים אותה בחדרי חדרים
הרץ. ג | 28-06-2019 10:50
אחי היקר יובל, אל תקפוץ מהספינה ללב ים כי האוכל לא טעים, הים מלא כרישים וגם בלוא הכי לא תגיע לשום מקום
97
יובל. מה קרה לך? נראה שנכנס בך דיבוק..
שושי | 28-06-2019 11:06
ממש עצוב.
98
קורח?! איז ד'אט יו? חשבנו שנבלעת באדמה לנצח
אשתו של און בן פלת | 28-06-2019 11:09
גבר אמיתי. בעל דעת. יודע להשקיט את קולות האופל הקורחיים שבתוכו. ולבחור באור..
99
כסף מעוור עיניי חכמים
אישה | 28-06-2019 11:49
לא בא לי עליו בייכללל לא גבר לטעמי
100
הקשיבו לליבכם. האמיתי
יוסי מצליח | 30-06-2019 0:56
המסע לבועה הריקה וחזרה עוד אחד שעשה את הדרך שעברתי בעצמי. לחפש אמת בעולם נוקשה ומתוחכם, להכנס ליהדות מתוך רצון לחבור לאור פנימי וחיצוני ולמצוא קליפות ריקות מתוכן חוויתי ואמוני חי ואמיתי. ואז לצאת בחזרה לחופש. לחזור ללב שלך, לעצמך. לקחת עול תורה ומצוות הוא לקחת על עצמך אורחות חיים שכובלות ומעוותות חלקים גדולים של עצמיותך החופשית בעבור משפחתיות יפה, בועת קהילה חזקה ואמונת רבנים וספרים עיוורת. אבל העיקר הוא שאין כבר אל חי ואמיתי בליבת עולם התורה והמצוות, ונשארו רק החומרות והקליפות. האל כבר לא שם. קולו נדם מאז אותו נסיון חברתי ולאומי נועז שלו מלפני 3000 - 2000 שנה. הוא נדד ועבר לגור במקום אחר. לא בספר התורה כל שהוא אלא בלב כל אדם ואדם באופן אישי ופרטי מאד. נדרש שיכנוע עצמי וחברתי אדיר כדי לשמור את החשיבה וההרגשה העצמאית בקופסה של עולם התורה והמצוות. השכל האנושי הוא מתוחכם, מניפולטיבי וגמיש דיו, כמו דיונון בים, ויכול להתאים את עצמו לקופסה, לבועה שנראה שמשרתת את האינטרסים שלו. אבל רק כשאתה יוצא מהבועה אתה רואה כמה היא חזקה מבפנים - וחלשה וחסרת משמעות מבחוץ. בימינו, אלוהים עבר לגור בלב האדם. לא בשום ספר או מסורת או רב או נביא עתיק יומין. הקשיבו לליבכם.
101
נגאלת ברוך ה
שמעון | 30-06-2019 6:23
לך תשתחרר תתחיל לחיות באמת נשום לרווחה ואמור תודה
102
מסכן גדול, פרשנות לא נכונה שלו לדת
נעמי | 01-07-2019 7:01
כנראה נפלת במגזר הלא נכון. סיגופים, מחיקה עצמית, ביטול עצמי? זה מה שלמדת שם? זה ממש לא הדרך של הדת, לפחות איפה שאני והרבה טובים אחרים גדלו. קיצוניות בדת לא מועילה לאף אחד, וודאי שלא הועילה לנפש הרגישה שלך. חבל, חבל שאתה לא מבין שיש דרך אמצע וקיצוניות לכאן או לכאן לא תועיל. מאחלת לך רפואה שלמה כי נשמע שהנפש שלך ממש במצוקה.
103
מסכן, מעורער בנפשו כי נפל לקיצוניות בדת.
נעמי | 01-07-2019 7:09
בלי אמונה ובטחון ושמחה אי אפשר בכלל בכלל לשרוד את העולם הזה. הבסיס של רבי נחמן הוא מרפא לנפש, מי שלוקח את זה לקיצוניות זה בעיה. וזה לפעמים הבעיה בחוזרים בתשובה, שחלקם לא יודעים דרך אמצע, ואפשרות לבחון דרכים שונות לעבודת ה', אלא הולכים בדרך אחת, בקיצוניות, בהכנעת האני והצרכים הפנימיים ואז נשברים אל החיים. כואב כואב כואב
104
יובל, לא ברור לי מי הדריך אותך בחזרה בתשובה
דקלה | 01-07-2019 16:17
זו כל כך לא תורתינו הקדושה. עצוב מאוד לקרוא שהכת את עצמך עד זוב דם. על מה ולמה? מי ביקש ממך? איפה זה כתוב בתורה? מזעזע!!! חייך בצורה לא נכונה ולא לפי התורה ולא פלא שהגעת לקיצוניות אחרת. מה שהיה לך לפני כן זו לא רוחניות! זו גשמיות שמנסה לפרוש כנפשיים ולא קשובה לדרך התורה האמיתית שיש בה רק אור וברכה. ה' רוצה אותנו מאושרים ושמחים ובטח לא מכים עצמינו עד זוב דם ומהלכים בעצבות בעולם! מאחלת לך לחזור לתורה האמיתית הנצחית, ולא לדמיונות שחיית בהם בחזרה בתשובה ובחרה בשאלה.
105
יובל היי ברכה
חיים טובים | 02-07-2019 10:12
שתרגיש תמיד חיות להתחדשות ושנישמתך תיהיה תמיד באמונה ושלכל סוף יש התחלה חדשה מתוך שמחה ואמת אמתית מתוך פשטות וענוה בבקשה אתה צודק ברוב אבל אל תיכעס כל כך גם העולם החילוני הם חרדים לדת שלהם ולבסוף מצאה נ נח נחמן נחמן מאומן
106
בסטה ליעוץ?ניצול יחסי מרות
דנה | 02-07-2019 10:31
תחת כותרת מסווה של רכז לקרוב רחוקים יצר יובל דיין .מקום בו יכל ןהיות גורו.האלוהים של עצמו. שם באווירת מוזיקת טראנס גוינטים אלכוהול.ונערטת אבודות נושרות צעירות שהגיעו לחפש את עצמן הוא שיווה לעצמו תפקיד של מורה דרך רוחני באמצעות הכסף הכריזמה והסלביות שלו.דבר שנגרר ליחסים אישיים .עם אחת הבנות הנמצאת בגיל בנותיו טקטנה ממנו בשלושים שנה נערה אבטדה כבת 19/20יצר יחסי אישות ואני חושדת שהוא מקים הרמון 2. עי ניצול יחסי מרות .ותחת מעטה הגורו.עם ילדות מסכנות אבודות שהגיעו לשם.היתי מבקשת מפורום תקנה ברור דחוף
107
אני לא גישתה דתיה אך מאמינה באלוהים כנס
Eila | 03-07-2019 15:25
ניראה לי שפשוט אלוהים עזב אותך וזה עצוב כי עם האמונה היא לא מעמקי נישמתך ואין קשר לשום רבנים ולשום דתיים זה משהו שהנפש מייצרת היא החוט המקשר בנינו לבורא אלוהים ושאין שום דבר בראש אז כבר מה שיש בלב לא משנה תצליח בדרך
108
אמונה
תמר יעקב | 03-07-2019 19:34
אתה איש אמת לך איתה
109
בהצלחה בדרכך. אלוקים אוהב אותך כפי שהנך כל
מיכל | 07-07-2019 22:55
עוד אינך מזיק לזולתך. יישר כוח.
110
התחדשות
הודיה | 10-07-2019 14:10
למה ישר לשלול, ולבטל, הוא לא כותב שטויות, ולא חס ושלום כנגד ה ותורתו, מי שהבין אותו הבין, בן אדם חכם ואמיתי,הוא לא מחדש הרבה כבר כתוב בזוהר הקדוש: עלמא דשיקרא... עליונים למטה.. וכו'. ישנם הרבה בעלי תשובה שסבלו מסטיגמות ושלא קיבלו אותם, ויש עוד תופעות לוואי, בגדול שכל אחד יסתכל על עצמו, איפוא הוא מול בורא עולם, לפני כל הלשון הרע, ןהשיפוטיות, כי מי אנחנו שנשפוט מישהו בכלל?
111
יישר כח על הכנות, שנלמד גם אנחנו להתבונן באמת
נועה | 18-07-2019 9:35
יישר כח על הכנות, שנלמד גם אנחנו להתבונן באמת, בנו, בתוכנו נשמה שנתת בי טהורה ולא לפחד ולהחרד!
112
תגובה
אתי | 18-07-2019 11:14
להיות יהודי דתי מאמין .זה להיות מחובר לעם שלך ולאהוב כל אחד גם אם הוא לא כמוני ולא חושב כמוני.לדון לכף זכות כל אחד.כל אחד וסיפור חייו.סמנטיקה אינה ערבות להיותך דתי .היא תוספת לחיבור לאלוהים ולאמונה היכן שנגמר השכל שם מתחילה האמונה הדת לא מנעה ממני להמשיך ללמוד להבין אך לא לפסול אף אחד. לנסות להסביר בנועם וחיוך למי שמוכן להקשיב ולכבד אם לא רוצים להקשיב.לעזור למי שצריך להכיל .לחמול.לפרגן ולקבל.להתפלל ולבקש על עצמו ובכלל.האמונה היהודית היא עתיקת יומין ומשמשת בסיס למונוטאיזם בכלל.ולאחד את כל הכוחות כי רק האחדות היא ערובה להמשך קיומנו כעם .ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה וגם אם הוא לא כמוך עדיין ראוי לקבל ולהכיל ולעזור עמידת האפשר.יום מבורך לכולם.
113
חזרה בתשובה
קובי | 18-07-2019 15:44
לחזור בתשובה פירושו הכרת החטא שעשה וקבלה לחזור בתשובה על זה. לחזור בתשובה זה צריך לבוא מבפנים מהלב ולא בשביל מה יגידו או איך אני נראה. כנל ישנם המון חרדים עם זקנים ומגבעות אך רחוקים מאוד מהיהדות וכן להפך חילונים שבלי שום סממן יהודי אך מאוד קרובים ליהדות. אני לא מכיר את הרב דיין אך ניכר כי הוא מסובך עם עצמו מאחל לו הצלחה ורפואה.
114
ילדיו
מאנדהו | 24-07-2019 18:18
תתפללו עליהם שישארו שפויים
115
שמחה ביהדות=חב"ד
דוד | 05-09-2019 1:20
זה מה שיוצא ממי שלא לומד חסידות וקשור לנשיא הדור - המלך המשיח...
116
אישיות גבולית. כעס ובחירה
עינת | 26-10-2019 21:42
אני יכולה להבין את ההליך ואת המקום שבנאדם היה בחיפוש אחר רגש ומשמעות וזה לא סיפק את צרכיו או את האמונה העיוורת. אני גם מאמינה לו שהוא לא האמין עד סופו. אבל ההתבטאות שלו מאוד גסה בעניי בכל זאת הילדים שלו מאמינים והוא די מזלזל במי לא מאמין כמותו. הוא יכןל לרשום שהתאכזב שציפה למשהו אחר. שלא האמין מפיק בכדי להיות שליח או להשתייך בקהילה. אבל הדיבור שלו ממש כעוס כאילו עבדו עליו כאילו לא היתה לו חירה בחיפוש באמונה כאילו כועס על הקהילה שהוא עשה טעות. בענייי זה אדם עם קווים גבוליים בהפרעת אישיות שנוטה לכעוס ולהאשים קהילה שלמה מבלי לקחת אחריות.
יש מצב שאת צודקת
ש | 27-10-2019 0:19
אין ספק שיש משהו לא יציב באישיותו. נועה ירון בנתה בית שהיסודות שלו עשויים מקש. עם אדם כזה, אפשר רק לצפות ללא צפוי.
117
תותח!!! אמיץ!!
כל הכבוד ! | 26-10-2019 22:29
אלוהים בסך הכל רוצה שנאהב איש את רעהו. ואנחנו פורטים את גדולתו וטהרתו לפרוטו של חומר ודברים חיצוניים.
118
יובל היקר .. דרך האמת באמונה היא דרכו של א
בנימין | 26-10-2019 23:00
אדוננו ורבנו - הרמבם והנציג הכי מובהק בדורות האחרונים שגם עמד בשער והכריז את עמדתו - היה פרופ' ישעיהו ליבוביץ הצעה שלי תתעמק בהגותו של התלמיד ושל רבו
119
מה רוצים ממנו???
אביטל רוהיים | 28-10-2019 23:19
יש כאלה שמכורים לשינויים. הוא אהב במה ולא משנה איזה?? תמיד נראה שמי ששם כיפה וציצית עבר טרנספורמציה וזה ממש לא נכון. מי שרגיל לשבת על הגדר ולהמתין שהעולם ישעשע אותו, זה מה שהוא ימשיך לעשות ישנה שם לבוש, מגורים, יצמיח שיער יתגלח.. מה שהיה הוא יהיה. משעמם את עצמו למוות. מסכן.
120
שמח מאוד שהתעוררת, הכל טימטום אחד גדול
דני | 02-11-2019 8:10
כל כך הרבה חוקים ומגבלות מטופשות, זה מהשמעניין את ה'? שלא תדליק אור בשבת? באמת? יושב לו שם עם פנקס ומתחשבן איתנו? מה עם להיות בנאדם? לא לאנוס בקפריסין תיירות, מה עם לא לגנוב? מה עם לא לעקוף בכביש ולקלל כמו איזה שכונה? לא, האור בשבת זה חשוב
121
בהצלחה
שירן | 04-11-2019 23:21
פוסט מעניין שמעלה הרבה שאלות נוקבות ותהיות לגבי המציאות שאנו חיים בה. אין לי דבר מלבד לאחל לו הצלחה בדרך שהוא בחר בה מרצונו החופשי. בסופו של דבר כל הדרכים מובילות לרומא..
122
חבל הפסיד את עולמו
בוטי | 12-11-2019 4:57
כמעט הצליח לזכות בעולם הנצח ויצר הרע גבר עליו, הוא עוד יתחרט ביום הדין
123
תהיה בריא ...
ברוך | 29-12-2020 8:13
תהיה בריא
124
בבקשה תקדיש רגע
נעמה | 26-10-2021 0:27
אני לא יודעת אם אי פעם תקרא את התגובה שלי . אבל אולי.. אנחנו לא לוקחים על הגב שלנו את כולם במסע. אנחנו הולכים לבד. ובסוף אמורים להגיע - לבד. אולי זה נשמע קלישאה דביקה אבל לכשנגיע לא נוכל להצביע על אף אחד. רק על עצמנו. גם אני בעלת תשובה כבר 20 שנה שנכנסה משיא הקרחנה וצללה עמוק לתוך הצ'ולנט. כמו שלא נסחפו אחריך כולם כשמצאת תשובה והתעוררת הרבה מעולם התורה מצטמק ורע לו. נו, אז מה זה אומר עלינו? שטעינו? שזו לא הדרך? אתה טועה או יותר נכון תועה... אתה מחויב להמשיך לחיות ולבעוט ולהמשיך במסע. אין פה סתירה. יש אינספור נתיבים... בכל בית יש שירותים. הגשר הוא צר מאוד והעיקר לא להתפחד כלל. אתה נופל בגלל מציאות שקרית ודמיונית שהצליחה לגרום לך לאבד שיווי משקל. תתעשת!!! תקום!!!! הצדיקים הם אלו שנופלים שבע - וקמים!!!!!! אני כולי תפילה שלמרות שקיבלת נוק אוט לא תחכה שהיצהר יספור עד שלוש.. - תקום!!!!! אל תיתן לו לנצח בסיבוב ! - הוא גובה ויגבה ממך את הכל. כולי תקווה שדברים היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב. והדברים יוצאים לא מתוך אכזבה אלא מתוך הבנה. לא חייבים לצלול לתוך הצ'ולנט. לשבת קודש יש הרבה תבשילים.