למה תנועת הליכוד נבדלת משאר המפלגות? / דעה - סרוגים

למה תנועת הליכוד נבדלת משאר המפלגות? / דעה

חברי הכנסת מייצגים את מרבית רבדי החברה הישראלית, ועלינו כחברי הליכוד, לבחור את הנציגים המתאימים ביותר לעבודה פרלמנטרית, כשליחים למטלות שיש לנו כעם, ולא כמגזר/ טור דעה לקראת הפריימריז בליכוד

למה תנועת הליכוד נבדלת משאר המפלגות? / דעה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90, יהודית הרפז)

כחייל בפלוגת בני הישיבות בגולני, שירתתי תחת פיקודו של מ"פ דתי. שמתי לב, שהוא לא מקפיד על קלה כבחמורה, והגשתי על כך שאילתא. התשובה שקיבלתי היתה: "שהמפקד אחראי על הכשרתנו כלוחמים בצבא ההגנה לישראל, חייו והתנהלותו הדתית והאישית אינה קשורה לתיפקודו כמפקד ולוחם".

תגובה זו מלווה אותי ברוב חיי הבוגרים. להביט באנשים ביכולות המקצועיות שלהם, ולא בשפיטה הדתית חברתית שלי כאדם דתי לאומי. הבנתי, שבחברה הישראלית יכולים להיות רופאים מעולים, עורכי דין מצוינים, קצינים מוכשרים, וכן גם פוליטיקאים מוצלחים, שהתנהלותם האישית אינה קשורה לחילול שבת , אכילת אוכל כשר ותפילה בזמנה.

בתקופה זו של בחירות, חשוב לשים לב, שתנועת הליכוד נבדלת משאר המפלגות בכך שהיא מייצגת רבדים שונים בעם ישראל. חילונים, דתיים, אשכנזים, ספרדים, יהודים ושאינם יהודים, אנשי אקדמיה ואנשים עממיים. כמו בשירות הצבאי, כמו במקום העבודה וכמו השכנים שלנו בבניין, אנחנו חיים במשותף, מתוך הערכה והבנה שאנחנו עם אחד, אמנם שונים, אבל אותו עם.

חברי הכנסת מייצגים את מרבית רבדי החברה הישראלית, ועלינו כחברי הליכוד, לבחור את הנציגים המתאימים ביותר לעבודה פרלמנטרית, כשליחים למטלות שיש לנו כעם, ולא כמגזר.

כחבר ליכוד מזה שנים, אני עוקב אחרי ח"כ אמיר אוחנה ופעילותו הפרלמנטרית. ח"כ אוחנה הוא עו"ד בהכשרתו, רב סרן במילואים, שירת בשב"כ, חבר וועדת החוץ והביטחון, חבר בוועדת הכנסת, שימש כיו"ר הוועדה המיוחדת של הכנסת לדיון בחוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי.

ח"כ אוחנה הוא מפקד ולוחם למען ההתיישבות ביהודה ושומרון. חייו האישיים כהומוסקסואל, אינם קשורים לעבודתו הפרלמנטרית. הוא אדם נמרץ, קשוב ואכפתי, רגיש, מבין ולוחם. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים, בחבר הכנסת שלנו. 3 דגלים חשובים היו בפעילותו בכנסת היוצאת: תפיסה בטחונית מדינית, התומכת בחיזוק ושימור ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובהסדרת הבנייה בהתיישבות. רפורמה כוללת במערכת המשפט, ומינוי יועמשי"ם מטעם משרדי הממשלה. כלכלה חופשית מתוך דאגה לאזרח הפשוט ולא לטייקונים.

בהשבעתו אמר על בימת הכנסת: "אני יהודי, ישראלי, מזרחי, הומו, ליכודניק, ביטחוניסט, ליברל ואיש הכלכלה החופשית". זה האיש שאני רוצה שייצג אותי בכנסת.

מאיר אליפור, תושב היישוב אפרת, צלם כנסת ויהודה ושמרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ח"כ אוחנה הוא מפקד ולוחם למען ההתיישבות
אני | 01-02-2019 15:41
כב וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא. כג וּבְכָל בְּהֵמָה לֹא תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ לְטָמְאָה בָהּ וְאִשָּׁה לֹא תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ תֶּבֶל הוּא. כד אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה כִּי בְכָל אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם. כה וַתִּטְמָא הָאָרֶץ וָאֶפְקֹד עֲו‍ֹנָהּ עָלֶיהָ וַתָּקִא הָאָרֶץ אֶת יֹשְׁבֶיהָ. כו וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה הָאֶזְרָח וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם. כז כִּי אֶת כָּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם וַתִּטְמָא הָאָרֶץ. כח וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם.
2
כתבה רצופת טעויות
אלקנה | 01-02-2019 18:12
אמיר אוחנה דווקא נותן להיותו הומו להשפיע על התנהלותו הפרלמנטרית. וזה בסדר גמור, אם היית ליברל, זה לא היה מפריע לך...
3
האיש לא מתאים ...
מטולה מאיר | 02-02-2019 10:32
חנפן ,לא חכם במיוחד . ומסוכן לחברים הגאים מסוגל לחוקק חוקים מסוכנים
4
לא אכנס לאתר טמא זה בחודש הקרוב
בלי נדר | 02-02-2019 23:15
ואם יעזרני ה' אגמל ממנו לחלוטין
5
כותב המאמר מבולבל
מישהו | 03-02-2019 0:07
מצד אחד הוא צודק. העבירות האישיות של האדם לא אמורות לעניין אותנו. מצד שני. מי שהופך את העבירות האישיות שלו לדגל ומצהיר שזהותו מוגדרת על ידי העבירות שלו אני הומו, אז זה מאוד מעניין אותנו ואסור לתמוך בו על אף מעלותיו האחרות לכן בביבי אפשר לתמוך ובאמיר אוחנה לא...
6
מאיפה הבאתם כתב מטומטם עם דברים מגעילים
אלי | 03-02-2019 8:45
שמנסה להוכיח שגועל נפש זה בסדר. כתבה ממש מגעילה. וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא ויקרא כ13: וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם
7
אסור סוטים ,חולים בכנסת
יצחק | 03-02-2019 11:35
סוטה זה סוטה יש תורה שנ' וכו' משכוב זכור
8
אתם המיזרוחניקס נפלתם על הראש סופית
קושקוש | 03-02-2019 13:54
בלי קשר להיותו של אוחנה מה שהוא כל מפלגת הליכוד דופקת לכם את האמ אמא של הצורה ואתם ממשיכים להעריץ אותם ולסגוד להם. כדי להבהיר את הטמטום אספר לך שביום מינויו של אוחנה לחכ נסעתי עם נהג מונית שכמובן כמו כל ליכודניק בבון ממוצע קילל את השמאלנים ואת הלהטבים למיניהם בקללות נמרצות וכששאלתי אותו אבל היום התמנה אוחנה מהליכוד שהוא אותו דבר אז מה ההבדל? תשובתו היתה לאאאאא זה משהוא אחר. אתה הכותב היקר לא יותר חכם מהנהג מונית ואולי גם יותר טיפש מאחר והיישוב שלך בסכנה תמידית של החרבה על ידי הליכוד שהיא המפלגה היחידה שפינתה יהודים מבתיהם... קאפיש???
הוא חכ מצויין מה הקשר לזה שהוא הומו?
מתנחל | 05-02-2019 13:08
כל אדם נברא בצלם אלוקים, ויש לו את הזכות לחיות את חייו. שכל אחד יבדוק בציציות של עצמו ולא יבקר אחרים. גם זו מעלה גדולה. ודי לחכימא