מדוע מנכ"ל עליבאבא הגיע לביקור בישראל? - סרוגים

מדוע מנכ"ל עליבאבא הגיע לביקור בישראל?

מייסד ומנכ"ל האתר הסיני "עליבאבא",ג'ק מא, נחת לביקור בישראל עם משלחת של בכירי החברה. המנכ"ל צפוי לקבל תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת ת"א, וכן ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה אלי כהן

author-image
מדוע מנכ"ל עליבאבא הגיע לביקור בישראל?
  ביקור ראשון בישראל. מנכ"ל עליבאבא ג'ק מא (צילום: עמוד הטוויטר של רשת בלומברג)

ביקור טכנולוגי: ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל חברת "עליבאבא" הסינית, הגיע אמש  לביקור ראשון בישראל. אל המנכ"ל הצטרף משלחת של בכירים מהחברה ומחברות בת נוספות הנמצאות בבעלותו.

ביומו הראשון בישראל מא הספיק לבקר בים המלח, וכן השתתף באירועים מיוחדים בבית התפוצות ובמוזיאון ישראל. הבוקר (שלישי) ביקר בקרן JVP, הנחשבת לשותפה עיסקית של עליבאבא. בביקורו נפגש עם מנהל הקרן אראל מרגלית, שסיפר לו על החדשנות הישראלית והציג לו מספר סטארטאפים של יזמים ישראליים מחברות הפורטפוליו של הקרן.

מא יהיה בארץ עד יום חמישי הקרוב, וצפוי בהמשך ביקורו להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם שר הכלכלה אלי כהן. שיאו של הביקור יגיע ביום חמישי, כאשר מא יקבל תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת ת"א במסגרת אירוע מיוחד שיתקיים לכבודו ויכלול גם מפגש שאלות ותשובות עם סטודנטים לכלכלה וניהול עסקים.

חברת עליבאבא נוסדה בשנת 1999, ואתר האינטרנט של החברה הפך במהירות להצלחה בסין ובהמשך בכל העולם. כיום עליבאבא היא חברת האינטרנט השישית בגודלה בעולם, לאחר אמזון, גוגל, ופייסבוק. בשנים שחלפו החברה השיקה גם חברות-בת נוספות, ביניהם אתר הקניות עלי אקספרס ושירות התשלומים המקוון Alipay, שהפכו במהירות לפופולריים.

בשנה האחרונה עליבאבא השקיעה במגוון חברות סטארטאפ ישראליות, ביניהן חברת "ויז'ואליד", "אינפיניטי AR" המפתחת תכניות מציאות רבודה, חברת "נקסאר" המפתחת טכנולוגיות לרכב, ומפתחת החומרה "לומוס". באוקטובר האחרון החברה הודיעה על כוונתה להשקיע 15 מיליארד דולר בהקמת מרכז פיתוח בישראל, אשר יהווה חלק מיוזמה להרחיב את פעילות החברה מחוץ לסין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו