בליווי תומכיו: אלאור אזריה נכנס לכלא - סרוגים

בליווי תומכיו: אלאור אזריה נכנס לכלא

כשנה וחצי מאז תקרית הירי בחברון בה חיסל מחבל מנוטרל, אלאור אזריה הגיע הבוקר לכלא 4 והחל לרצות את עונשו. מה מחכה לו שם, ומתי הוא יזכה לחופשות וביקורים? כל הפרטים

author-image
בליווי תומכיו: אלאור אזריה נכנס לכלא
  (צילום: רועי אלימה/אבי דישי פלאש90)

כחצי שנה לאחר שבית הדין הצבאי בקריה גזר עליו 18 חודשי מאסר בפועל, הבוקר (רביעי) הגיע אלאור אזריה לכלא 4 והחל לרצות את עונשו. אזריה ימתין בתאו להחלטתו של הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, האם להמתיק את עונשו.

אזריה ייקלט על ידי מפקד פלוגת הקבלה מיד עם הגיעו לשערי הכלא, יעבור הליך קליטה, יפקיד ציוד אישי עמו הגיע ויחתום על מדי ב' ועל פריטים אישיים. הוא יעבור ראיון אישי אצל מ"פ הכליאה וכחלק מתהליך הקליטה יפגוש מש"קית ת"ש, רופא, קב"ן, שליש וגורמים נוספים.

חופשות וביקורים

אזריה צפוי לזכות לביקור משפחתי ראשון, למשך כחצי שעה כמקובל, החל מעשרה ימים לאחר קליטתו, ובהמשך אחת לשבועיים. במידה שהתנהגותו תהיה טובה ובהתאם לרמת הסיכון ממנו שתיקבע בכלא, הוא יזכה לצאת לחופשות קצרות בביתו לאחר ריצוי תקין של שליש מעונשו. במידה שיבקש לצאת עוד קודם, לחגי תשרי שיחלו בחודש הבא, בקשתו תישקל על ידי מפקד הכלא.

יוגב: "חיילים מפחדים לירות באוויר"

חבר ועדת חוץ ובטחון, חבר הכנסת מוטי יוגב, הגיב הבוקר לכניסתו של אזריה לכלא ואמר: "כניסתו של אלאור אזריה לכלא תעמיק ותחריף את 'אפקט אלאור אזריה'. אפקט אלאור אזריה הוא חששם של חיילים ושוטרים לפתוח באש או אפילו לירות באוויר, כאשר יש סכנת חיים".

יוגב סיפר כי "רק בשבת האחרונה קרו אירועים מעין אלה בחברון ובתקוע, במזרח ירושלים ובמקומות נוספים. על מפקדי צה"ל לחדד את הוראות הפתיחה באש, להוריד את מפלס החששות של החיילים והשוטרים, ובעיקר לחדד את הגיבוי לחיילים הנמצאים במצבים מבצעיים מורכבים".

"חייל שטעה באירוע מבצעי, אסור להכניסו לכלא. לאורך זמן, זה מסכן חיים. יש לתחקר, להעיר, להשהות ובעיקר לחנוך ולגבות את חיילנו ושוטרינו שבקו הראשון, אלו שמסתכנים, ועובדים בתנאי לחץ ועומס עבודה בלתי אפשרי. בנפשנו הדבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לשפטל וגל
ירושלמי | 09-08-2017 14:54
כל הכבוד ליורם שפטל ולשרון גל שעשו סיבוב על החייל. בלעדיהם הוא כבר מזמן היה בבית!
ירושלמי - בלעדי שמאלנאצים כמוך הוא מזמן היה בבית - אז
אוראור | 05-11-2017 20:18
תשתוק בבקשה ואל תקשקש - תעשה טובה.