סערה באוניברסיטה העברית: הצבעה על הקמת מחיצה לנשים - סרוגים

סערה באוניברסיטה העברית: הצבעה על הקמת מחיצה לנשים

לקראת אירוע הנשף השנתי, באוניברסיטה היוקרתית יערכו הצבעה על הקמת מחיצה נפרדת לנשים שתאפשר ריקודים נפרדים

סערה באוניברסיטה העברית: הצבעה על הקמת מחיצה לנשים
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בעקבות פנייתן של מספר סטודנטיות דתיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, במהלך היום (שני) תיערך הצבעה על הקמת מחיצה לנשים ברחבת הריקודים באירוע הנשף השנתי של הפקולטה. על פי הדיווח ב'הארץ', הבקשה מהסטודנטיות הדתיות הגיעה כבר בשנה שעברה וזאת בכדי שהן תרגשנה בנוי לרקוד לצד יתר החוגגים.

על פי הדיווח, בשנה שעברה החליטה האגודה לאפשר מחיצה מבלי לערוך הצבעה, מהלך אשר גרר מחאה רחבה ולכן ההחלטה בוטלה. השנה הוחלט לקיים הצבעה לחברי האגודה (סטודנטים רשומים המשלמים על החברות) כדי להחליט אם להעמיד מחיצה ברחבת הריקודים ולייחד חלק מהחלל לנשים בלבד שלא רוצות לרקוד בסמוך ליתר הרוקדים.

יעל, סטודנטית בשנה ב' בפקולטה המתנגדת להקמת המחיצה אמרה ל"הארץ" כי "צריך לראות את הדברים בהקשרם ולא לדבר על המחיצה בפני עצמה. האירוע הוא חלק מתהליכים רחבים יותר בחברה הישראלית, כמו למשל אירועים של איסור שירת נשים שראינו. זו לא המחיצה הספציפית הזאת, אלא חלק ממאבק גדול יותר על איך אנחנו רוצים שייראה המרחב הציבורי המשותף שלנו".

לדבריה: "המסר שמועבר על ידי הצבת מחיצה, כלומר הסיטואציה שנשים ירקדו באזור מוסתר באירוע של אגודת הסטודנטים למשפטים באוניברסיטה העברית הוא מסר קשה – על מהותן של נשים, על צניעות נשים, על איך אשה צריכה להתנהג, על מיניות של גבר. כשנותנים לזה את החותמת של האוניברסיטה העברית זה בעייתי, זה לא אירוע פרטי".

מנגד, אמר יו"ר אגודת הסטודנטים למשפטים, גלעד קציר, כי "בסופו של יום מה שחשוב לנו כאגודת הסטודנטים זה לקיים דיון ציבורי שבו משתתפים כל הצדדים בצורה סובלנית ומכבדת וכך נגיע להחלטה משותפת בצורה שמקומות רבים לא מצליחים להגיע אליה. עם כמה שהדעות חלוקות ומדובר ברגישויות דתיות ותרבותיות, אנחנו נמצא את שביל הזהב".

קציר מוסיף כי "אנחנו לא מדברים על מחיצה בגובה ארבעה מטרים במרכז הרחבה. המחיצה שמדובר עליה היא מחיצה קטנה בצד שמיועדת לחמש בנות שביקשו אותה, ואחרות שירצו לרקוד מאחוריה. כשאנחנו מדברים על הפיכת הפקולטה לבעלת אווירה דתית, זה לא מה שאני רואה לנגד עיניי. תפקיד האגודה הוא לדאוג לכל הסטודנטים בפקולטה, וככל שמדובר בהחלטה ערכית, זה לא תפקידי לשפוט מי צודק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אם אין מחיצה יהיו בנות שלא תוכלנה
| 16-05-2016 11:35
לרקוד ולשמוח.למה לצער בנות אלו בזמן שכולם שמחים.
2
יש לכם רעיון....???????
חשוב מאוד!!!! | 16-05-2016 11:40
אתמול הקשבתי לתכנית דין ודברים בקול ישרעל{רשת ב'.} התכנית היתה אולטרא סמולנית!!, לא היה בה שום ייצוג לא למרכז לא לסמול השפוי ובוודאי לא לימין.. רק נציגי מרץ נאמו נאומים ארוכים בלי איזון.. חייבים להתלונן על כך בכל מקום רלוונתי. הרדיו אינו רכושו הפרטי של משה נגבי, אלא רכוש ציבורי, וחייבים לאזן את הפאנל!!!
3
למספר 2
אילנה | 16-05-2016 11:56
צודק מאוד ! זה מקומם בטירוף. מזכיר לי את החוסר איזון בשנות ה80-90.. מקווה שנוכל יחד לעשות משהו.