'פלשמורה' הוא שם גנאי הפוגע ברבבות יהודים - סרוגים

'פלשמורה' הוא שם גנאי הפוגע ברבבות יהודים

מחקר קפדני שערך הרב מנחם ולדמן באתיופיה ובארץ, הוכח, שקהילות הפלשמורה מעולם לא התבוללו בקרב האתיופים הנכרים, ונשארו קהילות נבדלות

'פלשמורה' הוא שם גנאי הפוגע ברבבות יהודים
  עולי אתיופיה מגיעים לארץ (יוסי זמיר/פלאש90)

דברים ששלח לי הרה"ג מנחם ולדמן, המומחה הגדול לעולי אתיופיה:

א. המונח "פלשמורה" הינו שם גנאי הפוגע ברבבות יהודים וראוי לנקוט בשם "שארית יהודי אתיופיה".

ב. בקבוצה זו כלולים אותם מיהודי אתיופיה שהתנצרו מלפני 150 שנה ואילך. למן שנת תש"ן , הם התחילו במסע של חזרה בתשובה; הם עזבו את כפריהם והגיעו אל קהילות הממתינים לעלייה באדיס-אבבה ובגונדר, והמתינו שם לעלייתם כשהם נוהגים באורח חיים יהודי בדרך ההלכה. בקהילות אלו פועלים בתי-כנסת עם שלוש תפילות בכל יום, מקוואות טהרה, חינוך יהודי ועוד. אבות אבותיהם התנצרו, ואילו צאצאיהם חוזרים לעם ישראל וליהדות שלמה. אחרי מחקר קפדני שערכתי באתיופיה ובארץ, הוכח, שקהילות הפלשמורה מעולם לא התבוללו בקרב האתיופים הנכרים, ונשארו קהילות נבדלות .אף על פי כן, נערכת גם בדיקה פרטנית, 7 דורות לאחור, כפי שנהגו בקהילות "ביתא ישראל' במשך דורות.

ג. למן שנת תשנ"ג ועד היום עלו כ-46,000 נפשות מבני קבוצה זו והם מהווים כיום למעלה מ-50 אחוז מכלל יוצאי אתיופיה בישראל. קרוב ל- 100אחוזים מהם עברו ברצון הליכי גיור לכל דבר בהנחיית הרבנות הראשית. יצוין שרובם הגדול הוכרו כיהודים לפי הכלל "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא" – לפי שהנם צאצאים ליהודי אתיופיה מצד אמותיהם ובכל זאת עברו הליכי גיור. גם לאחר גיורם הם מתאפיינים, ככלל, כנוהגים בדרך ההלכה. 76 אחוזים מילדיהם נמצאים בחינוך הדתי. רוב יוצאי אתיופיה הנמצאים בישיבות ובאולפנות ובישיבות ההסדר ,הם מקרב קבוצה זו.

ד. המאבק להעלאתם נובע ממניעים של ציונות לשמה ואיחוד משפחות. תמיד עודדו אותו גדולי ישראל ובהם הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ויבדל"א הגאון הרב שלמה עמאר שליט"א שאף ביקר אותם באתיופיה. בשנים האחרונות מוביל את המאבק ועד ציבורי בראשות נשיא בית-המשפט העליון לשעבר השופט מאיר שמגר וחברים בו גם רבנים וביניהם הרב הראשי של יהודי אתיופיה, הרב יוסף הדנה, הרב שאר ישוב כהן, הרב שמואל אליהו, הרב יואל בן נון ועוד (צריך לצערי לציין את שברור לחלוטין: אין בין הפעילים ומנהיגי העלייה הזו גורמים רפורמיים או נוצרים או גורמים שפועלים נגד ההלכה או הרבנות).

ה. לפי החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כשלושה חודשים יעלו בעזרת ה' אנשים לאחר בדיקה פרטנית מדוקדקת שתוכיח שהם: צאצאים ליהודי אתיופיה, עזבו את הכפרים לפני שנים רבות וממתינים בקהילות היהודיות באדיס-אבבה או בגונדר, יש להם קרובי משפחה בארץ והם כבר נמצאו בעבר ברשימות משרד הפנים ונבדקו (ונדחו בדרך כלל לפי שהם צאצאים ליהודי אתיופיה מצד אבותיהם ולא מצד אמותיהם).

ו. בעזרת ה' כשיעלו אחינו אלה, הם יעברו ברצון הליכי גיור בהנחיית הרבנות הראשית.

ז. חובה על כולנו לקבלם בסבר פנים יפות ובחיבור של אהבה למסגרות החינוך הדתי, לישיבות ולאולפנות, לבתי-הכנסת והם יתערו בתוכנו ויהיו בעזרת ה' יהודים וישראלים נאמנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
שאלה קטנה
ירון | 15-02-2016 15:56
גם אלה עם הצלב המקועקע על המצח נחשבים ליהודים כשרים?
2
מעניין אבל…
| 15-02-2016 21:38
דווקא האתיופים הרגילים (פלאשה) לא מסכימים עם זה…
3
פלשמורה הם אסון למדינה!
מדינת חלם | 22-05-2016 2:24
אפילו יהודי אתיופיה מתנגדים להבאתם, ובתור אחד שעבד במרכזי קליטה, אני יכול להעיד כי מדובר בגויים הבזים לעבוד ים, וצוחקים על תמימותם. במקום להשקיע את הכסף ביהודי הארץ, משקיעים זאת הגויים גמורים, שבמקרה הטוב מומרים.
4
הרב אבינר-אכזבת
מיכאל | 23-05-2016 7:59
בתור אדם שבקיא בענייני העדה האתיופית ועבד איתם רבות, תדע לך מהפלשמורה הם לא יהודים כלל. יתרה מכך, הם נהגו באנטישמיות גמורה ביהודי אתיופיה שחיו בגלות. כעת הם ממירים את דתם מטעמי תועלתנות גרידא, ואתה משתף עמם פעולה במעשיך. חשבתי שאתה תלמיד חכם, אז אנא ממך הצל את עם ישראל ותמנע את הבאתם! הם לא נעימים וטובים כמו עלות יהודי אתיופיה אלה אינטרסנטים קרי לב! תתעוררו רבנים יקרים, ותמנעומאת הפארסה הזו!!
5
אם כך, אז למה הם התנצרו???
מאמר הזוי! | 23-05-2016 8:04
אני לא יודע מה מרוויח מכך מנחם ולדמן(אותו אני לא מחשיב כרב), אבל צריך לחקור את האינטרסים שלו בהבאת אסון הפלשמורה ארצה.
6
פלשמורה הם אסון למדינה!
מדינת חלם | 23-05-2016 12:44
לא מבין כיצד עם ישראל אומן את ראשו בחול!! יש לסלק את הפלשמורה שהגיעו הנה ולא להביא את הערב רב שממתין באתיופיה!!! כל כמה שנים המחנות מתרוקנים, ואלה שעלו ממלאים את המחנות בקרוביהם. זה לא יפסק לעולם, אלה אם כן תחתכו את זה עכשיו, ושישארו באתיופיה! נמאסססס שכבפי המיסים שלנו מתבזהזים על הגויים הללו.
7
הרב מנחם ולדמן הוא בושה לרבנות!
אלעד | 23-05-2016 12:50
אני לא יודע מה הוא מרוויח מכך, צריך לחקור את המניעים שלו. הוא יוביל להרס היהדות, בכך שהוא מביא ארצה גויים גמורים!! יש להוקיע אותו.
הנזק שהוא גורם לנו!!
יונה | 18-10-2016 20:10
פשוט בושה מה שמנחם ולדמן גורם לנו. הורס את מדינת ישראל מבפנים.
8
פלשמורה=סוף המדינה היהודית!!!
אביתר | 18-10-2016 20:05
אסור להביא אותם.כל אחד שיבוא ינסה להביא את קרוביו, וכך לא יהיה לזה סוף! האם אתם רוצים בתוכנו אנשים שממירים דתם בעבור איכות חיים?? זאת לאחר שאבותינו הקריבו חייהם כדי לשמור על יהדותם??תתעוררו כבר!!!
9
הפלשמורה יביאו לחורבן בית ישראל!!
מנחם לדמן רמאי ושקרן | 14-07-2018 5:39
הבנאדם וולדמן הוא בושה ליהדות. מביא ארצה גויים גמורים, ומביא לחורבנה של מדינת ישראל בעבור כסף ושלמונים!! פלשמורה הם גויים גמורים המחליפים דת כמו בגד, בעבור שיפור איכות חייהם. תחשבו לרגע, האם אנשים המחליפים דת בכזו קלות, הם אנשים שנרצה לחיות בקרבם!!
10
מנחם ולדמן ייבא לנו ארצה גויים גמורים!!!
רב שקר | 27-12-2018 22:25
ראו את סקר הלמס הקובע כי רוב בני הפלשמורה הם נוצרים גמורים. גם אלה שלא נוצרים, לכל היותר צאצאי יהודים שהתנצרו לפני כ-300 שנה!
11
מעניין לדעת מדוע הם נזכרו שהם יהודים רק כעת?
יהודי נוחות | 28-12-2018 11:10
אני מעדיף סומלים על פני צבועים שמתגיירים בעבור איכות חיים. בשלב הבא הם יתאסלמו על מנת לאכול חומוס באבו חסן.