בעקבות פרסום המודעה, ובה הקריאה לחיזוק העלייה להר הקודש, שעליה חתומים עשרות תלמידי חכמים, ובתוכם לא מעט אשר תורת הראי"ה זצ"ל היא תורתם, והרצי"ה זצ"ל הוא מורם ורבם, יש מקום לשאול, כמתאבקים בעפר רגליהם– ילמדונו רבותינו – הכיצד?
והלא דברי הרב זצ"ל ברורים ומפורשים – "… ויראים וחרדים הם כל עדת ישראל להכנס אל מקום המקדש מפני הטומאה … ולא הי' עולה על הדעת, שאיזה בן תורה, יהי' מי שיהי', יעשה כזאת …" (משפט כהן, סימן צו). ובסוף אותה תשובה – "ועד אז (עד התגלות משיח צדקנו, התקיימות כל דברי הנביאים ובנין בית המקדש) כל ישראל חברים יתאגדו לאגודה אחת לכוין את לבם לאביהם שבשמים, בלא פרץ ובלא יוצאת, בלא שום הריסות גדר ובלא שום חשש איסור של חלול הקודש וטומאת מקדש וקדשיו …".
ודבריו על הנזק הגדול שיכול לצמוח מכך, היו נחרצים, כאשר מחה על כניסת הברון להר הבית, ומתוך עומק מבטו הרוחני קבע, כי "פגימה אחת בקדושת מקום בית חיינו, עולה לנו על כל מיליונים של ישובים מעשיים" (אגרת תרע"ז).
והרצי"ה זצ"ל, שידועה זהירותו שלא להכניס אפילו את אצבעותיו בין אבני הכותל, וכאשר הובא לשם תוך כדי מלחמת ששת הימים עם הרב הנזיר זצ"ל, נבהל כאשר גילה שהכניסו אותם דרך הר הבית (כמובא בשיחותיו ליום ירושלים), הגדיר בצורה ברורה את ההבדל שבין איסור העלייה לבין תוקף שלטוננו בהר – "כל החומרה הגדולה ההלכתית, של איסור הכניסה אליו, מפני היותנו עוד, ע"פ ההלכה, במצב של טומאה, איננה נוגעת, פוגעת וגורעת במשהו בערך הבעלות הקנינית שלנו על שטח המקום הקדוש הנאדר בקודש הזה. … גם אם אנחנו נזהרים בכניסה שמה, כפי מדת ההלכה, גם בתוך כך ומתוך כך קבועה וקיימת בכל תקפה בעלותנו על כל שטח המקום הזה, ורשותנו למציאותם זאת של הגויים, שאינם בשום אופן בעלי המקום הזה."(לנתיבות ישראל ב' – 'בירור דברים בענין הר הבית').
בנוסף, ידועה מלחמתו התקיפה לכבודה של הרבנות הראשית, ולחובת הכפיפות אליה, ורבנות ראשית זו, עמדה ועומדת בתוקף על איסור הכניסה להר.
ילמדונו רבותינו, כיצד מתיישבת הקריאה המתפרסמת עם הדברים הנ"ל? כי תורה היא וללמוד אנו צריכים.
מה דעתך בנושא?
21 תגובות
0 דיונים
אלי
או שמקבלים כסף לכתוב באתר... וכ'
04:45 12.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
הלאומיות אינה שיקול במקרה של הר הבית.
08:41 04.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
גם הציטוט של הראי"ה וגם של ברצי"ה מדברים על מקום המקדש ולא על הר הבית... וזה פשוט...כתבתך יוצאת מנקודת הנחה מוטעה ביותר. חבל שלא בדקת קצת לפני שכתבת...
גם הציטוט של הראי"ה וגם של ברצי"ה מדברים על מקום המקדש ולא על הר הבית... וזה פשוט...כתבתך יוצאת מנקודת הנחה מוטעה ביותר. חבל שלא בדקת קצת לפני שכתבת מכתב כזה שמביך אותך..
המשך 21:35 03.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עזרא
גם ביחיד ורבים מי שהיגיעה להוראה יכול לפסוק לפי הבנתו (ואז תלמידיו כמוהו). הסוגיה פה היא סוגית דעת תוירה ולא כללי פסיקה. וזה סוגיה השקפתי שמובן שיטה החרדית בענין, ומובן...
גם ביחיד ורבים מי שהיגיעה להוראה יכול לפסוק לפי הבנתו (ואז תלמידיו כמוהו). הסוגיה פה היא סוגית דעת תוירה ולא כללי פסיקה. וזה סוגיה השקפתי שמובן שיטה החרדית בענין, ומובן שיטת הספרדית המתחרדת. ומובן לכיוון השני שיטת הדתי לאומי, עכשיו שיטת ה"חרד"ל" בענין הדעת תוירה יתחיל לתפוס צורה. בא נראה איך זה יצא?
המשך 09:25 02.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המצליף
אם אתם לא מבינים בכללי הפסיקה אז למה להגיב חזל אמרו יחיד ורבים הלכה כרבים אם זה טוב לנו או לא זה מה יש
07:04 02.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלון
קל וחומר קטנים מהם. רבותי: איני מתלמידיו של הרה"ח הרב פורת ואיני משומעי ליקחו אך האם איני חייב בכבודו?! האם העובדה שרבותיי חלוקים על דעתו התורנית של הרב מתירה לי לפתח חרצובותיי ולהחציף...
קל וחומר קטנים מהם. רבותי: איני מתלמידיו של הרה"ח הרב פורת ואיני משומעי ליקחו אך האם איני חייב בכבודו?! האם העובדה שרבותיי חלוקים על דעתו התורנית של הרב מתירה לי לפתח חרצובותיי ולהחציף מול חכם, משל היה חברי?! האם לא התבלבלנו בלשוננו - האם זוהי מחלוקת לשם שמיים והאם איננו חוששים לחילול השם?! ראו את דבריו הנכוחים של הרב ואת דרכו לומר אותם, העונים בו שהוא מוכיח מאהבה ומדאגה כנה לשם שמיים - גם אם איננו מסכימים עם דעת הרב - אנא תנו כבוד לתורה והרבו אהבה בעם ישראל!
המשך 23:05 01.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גדי
כנראה שצוהר מממנת אותם, וכבר לימדונו רבותינו כי הכסף יעוור עיני חכמים בעיניהם.... מה לעשות, זה חלק מה"בירור"... ויתרוצצו הבנים בקרבה,
22:40 01.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
במחילה מכבוד הרב פורת , אבל הרב כנראה לא קורא נכון את דברי הרצי"ה זצ"ל . הרב לא הטיל איסור גורף על כל איזור הר הבית . כדאי לקרוא את...
במחילה מכבוד הרב פורת , אבל הרב כנראה לא קורא נכון את דברי הרצי"ה זצ"ל . הרב לא הטיל איסור גורף על כל איזור הר הבית . כדאי לקרוא את תגובתו של הרב ד"ר אליהו זייני שליט"א לרב יצחק יוסף בעניין זה , שם הרב מציין בדיוק את דעתו של הרצי"ה זצ"ל , ומדבריו עולות מסקנות אחרות לגמרי . כדאי מאוד לקרוא !!
המשך 15:51 01.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נחום
14:35 01.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הנה התשובה
זזה כל רגע לכל כיוון. אין כיסוי ראש, עולים להר הבית, נשים לומדות תורה, גברים מורידים כיפה. ישנים יחד לפני הנישואין, שמים תכלת בציצית. טוב או לא טוב, אין מספיק נקודות...
זזה כל רגע לכל כיוון. אין כיסוי ראש, עולים להר הבית, נשים לומדות תורה, גברים מורידים כיפה. ישנים יחד לפני הנישואין, שמים תכלת בציצית. טוב או לא טוב, אין מספיק נקודות עוגן בציונות הדתית. לו הייתי חרדי הייתי אומר: "זה מה שקורה כשנותנים למזרוחניקים ללמוד תורה". אבל אני לא. ולכן זה כואב לי.
המשך 14:25 01.12.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר