אתי אנקרי והרב בני לאו זכו בפרס עידוד הסובלנות - סרוגים

אתי אנקרי והרב בני לאו זכו בפרס עידוד הסובלנות

הזמרת ורב בית הכנסת רמב"ן נבחרו לזוכי פרס לִיבְּהַבֶּר לעידוד סובלנות דתית לשנת תשע"ה שמוענק על ידי מכון שכטר ונוסד לאחר רצח רבין ויחלקו פרס בגובה 40,000$. הטקס יתקיים בעוד כחצי שנה

author-image
אתי אנקרי והרב בני לאו זכו בפרס עידוד הסובלנות
  הזוכים (צילום: אביגיל-פיפרנו ואמיר ריינר)

פרס מרק וד"ר הניה לִיבְּהַבֶּר ז"ל לעידוד סובלנות דתית בישראל מוענק על ידי מכון שכטר למדעי היהדות זו השנה ה-18, עבור תרומה משמעותית להשגת סובלנות דתית ופתיחות תרבותית בישראל. הפרס, בשווי 40,000$, נוסד בשנת 1996 בעקבות רצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל, ביוזמת מרק לִיבְּהַבֶּר ז"ל, ממנהיגי הקהילה היהודית בצפון אמריקה שלאחרונה הלך לעולמו ואשתו ד"ר הניה לִיבְּהַבֶּר ז"ל.

אתי אנקרי פועלת במסירות רבה ומזה שנים רבות לעידוד ופיתוח הדיאלוג התרבותי-יהודי על כל היבטיו, ועושה זאת תוך הפגנת יצירתיות ומקוריות בזירה התרבותית בישראל מזה שלושה עשורים. השינויים הרוחניים בחייה ומסירותה למחקר השורשים היהודיים והמסורת מתורגמים ליצירתה המוזיקלית שאותה היא חולקת עם הציבור הישראלי. היא מחברת ברגישות רבה ובאמנותיות את העבר העברי הקדום עם הזמן העכשווי ובכך מצליחה לעודד דיאלוג אמנותי וחברתי משמעותי. בשנת 2008 הפיקה את אלבומה "משירי יהודה הלוי" אשר המשיך את דרכה האמנותית והאישית ושפתח לקהל הרחב צוהר לשירה עתיקת היומין וגרמה לכך שלא תישכח מהלב.

"קראתי מה שאמר הבעל שם טוב שמה שהאדם רואה מולו זאת הבבואה של עצמו. יוצא מזה שאם דתי רואה חילוני – את עצמו הוא רואה, ואם חילוני רואה דתי – אז גם את עצמו הוא רואה. לקבל את השני כפי שהוא זאת עבודה לכל החיים, כי זה לנסות לקבל את עצמך, שיש בך קצת מכל מה שסביבך", אומרת אתי אנקרי עם קבלת הפרס. "אני מאוד שמחה שמזדמן לי לפגוש בהופעות וגם במהלך החיים אנשים מכלל ישראל על גווניו הרבים וכל פעם לראות עוד אשליה של תפיסה מתנפצת. אני מודה שבאופן אישי יש לי עוד הרבה מה להשלים בעניין הסובלנות ומקווה ומתפללת שנזכה כולנו כל עם ישראל להתקרב לאחדות".

הרב ד"ר בני לאו משמש כרב קהילת הרמב"ן בירושלים, כעמית במכון הישראלי לדמוקרטיה וכראש מיזם 929 – לקריאה משותפת של התנ"ך במגוון הקולות הישראליים, מקצה לקצה. בספריו הוא רואה כמפעל הנגשה רוחנית של השפה התנ"כית או החז"לית, אשר לדבריו הפכה להיות עבור חלקים בחברה לשפת סתרים מרוחקת וזרה. קהילת הרמב"ן, הנבנית ומעוצבת על ידיו, היא קהילה מסורתית הפתוחה לסביבה המגוונת שבתוכה היא פועלת ובכך מהווה מודל לחיקוי עבור קהילות רבות ברחבי הארץ. הרצאותיו מפגישות אותו עם קהל מגוון וקשיבותו הרבה וראייתו בגובה העיניים את מי שניצב מולו מאפשרת למחיצת החשדנות ליפול ולהיווצרות מפגש עמוק בין ישראלים לבין הכתבים הקדומים המאתגרים אותם.

"סובלנות במהותה היא הידיעה שעולמך ואמונתך אינה העולם והאמונה של כל הסביבה שלך. הידיעה הזו מחייבת להתממש באורח החיים הנותן לכל אחד ואחת את מרחב החיים שלו, על פי עולמו ואמונתו", אמר הרב ד"ר בני לאו, עם זכייתו בפרס. "לטעמי הדרך לגשר בין דתיים לחילוניים היא ע"י יצירת מרחב חיים משותף. את הדרך הזו אני מבקש לממש בספרים שאני כותב ובמיזם שאני מקדם: '929 – תנ"ך ביחד'. אני מאמין שהפיכת השפה התנ"כית לשפה מדוברת ומשותפת תעניק גובה ועומק לדיאלוג ולקשרים בין כל חלקי החברה. זה יצור מסלול גדול של רוח ישראלית המבוססת על יחד משותף שאינו צרכני ואינו חרדתי אלא רוחני וערכי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו