הסוף להטרדות הטלפוניות במוקדי החירום:

בעקבות הנתונים שהתגלו לאחר פרשת חטיפת שלושת הנערים מגוש עציון, עולה כי משטרת ישראל מתמודדת עם גל פניות גדול של הטרדות כוזבות ופניות שווא. מהנתונים עולה כי שיעור היקף התופעה נמדד בכ42% תלונות שווא על פי דברי גורם בכיר במשטרה.

הצעת החוק אשר הגיש היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), מבקשת לקבוע כי תלונת שווא למוקד המשטרתי תיחשב להפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

הצעת החוק קובעת כי פניה בקריאת שווא לעזרה למוקדי החירום וההצלה כגון המוקדים של המשטרה, מגן דוד אדום ושירותי כבאות והצלה תיחשב לעבירה שעונשה קנס בסך 14,400 ש"ח , וכי פניה שכזו במטרה לשבש את עבודת כוחות החירום וההצלה תישא את הקנס בסך 75,300 ש"ח.

כזכור, לאחר הכשל החמור שעלה מהתנהלות מוקד המשטרה בפרשת חטיפת הנערים הוצע כי גופי החירום בישראל המפעילים מוקדי חירום דוגמת מוקד 100 של משטרת ישראל, יחויבו להנגיש את המוקד לציבור כך שניתן יהיה לפנות אליו גם באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני, ולא רק בשיחה טלפונית כפי המצב היום. כך מציעים חברי הכנסת אורי מקלב משה גפני ויעקב אשר (יהדות התורה) בהצעת חוק חדשה שהונחה היום על שולחן הכנסת. הצעת החוק נולדה בעקבות שיחת הטלפון של אחד משלושת הנערים החטופים למוקד המשטרה בה פנייתו לא הובנה, כאשר פנייה באמצעות מסרון SMS יכולה הייתה לשנות את המצב.

"לאור אירוע חטיפת הנערים במהלכו יצרו הנערים קשר עם משטרת ישראל, אך ככל הנראה בשל מצוקתם והמצב בו נמצאו לא יכלו להבהיר בצורה ברורה את הסיטואציה אליה נקלעו ולכן גם לא הייתה להם אפשרות לקבל הנחיות כיצד עליהם לפעול ולאור מקרי מצוקה נוספים, כגון אדם המסתתר בזמן אירוע אלים בו אין לו אפשרות לשוחח עם מוקד המשטרה, מוצע לחייב את משטרת ישראל לאפשר פניה אליהם באמצעות מסרון או באמצעות התכתבות בדואר האלקטרוני", כותבים מציעי החוק בדברי ההסבר.