האם ויינשטיין יבלום את חוק הלאום? - סרוגים

האם ויינשטיין יבלום את חוק הלאום?

היועץ המשפטי לממשלה מותח ביקורת חריפה על כוונתו של ראש הממשלה להעלות להצבעה את הצעות חוק הלאום. "המציעים מפצלים את הנוסחה המקובלת ׳יהודית ודמוקרטית׳"

האם ויינשטיין יבלום את חוק הלאום?
  יבלום את החוק? ויינשטיין (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מותח ביקורת חריפה על כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעלות מחר (ראשון) את הצעות חוק הלאום הפרטיות שיזמו חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין מהליכוד ואיילת שקד (הבית היהודי), בעניין חוק הלאום.

במכתב ששלח אל מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב ויינשטיין: "בעייתי מאוד הוא בעיניי כי הממשלה תתמוך בהצעות חוק פרטיות, לא כל שכן הצעות החוק נשוא הצעת ההחלטה, המעוררות קשיים של ממש".

"הצעות החוק הפרטיות הנזכרות בהחלטה מבקשות להגדיר בחוק יסוד את המאפיינים של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בכך, כמובן אין כל פסול"., כתב ויינשטיין, וסייג כי עם זאת "יש בהסדרים המסוימים המוצעים בהצעות החוק כדי לשנות שינוי של ממש את עקרונות היסוד של המשפט החוקתי כפי שעוגנו במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של הכנסת, ולרדד את המאפיין הדמוקרטי של המדינה".

עוד הוסיף ויינשטיין כי "הצעות החוק הפרטיות לוקות, אם כן, בקשיים מהותיים משמעותיים ביותר ועל כל אני סבור כי אין זה ראוי שהממשלה תתמוך בהן. המציעים מפצלים את הנוסחה המקובלת ׳יהודית ודמוקרטית׳, אשר אימצה הכנסת במספר חוקי יסוד. בעוד שהיסוד הראשון, הנוגע להיות המדינה יהודית זוכה לבולטות ופירוט, גודרות ההצעות את היסוד השני בתחום צר, בקבען כי לישראל 'משטר דמוקרטי'".

בסופו של דבר ויינשטיין מבהיר כי קיום ההצבעה עומד להחלטתה של הממשלה "ככל שיוחלט לתמוך בהצעות החוק בקריאה הטרומית, הרי שעמדתי היא כי קידום הצעות החוק הפרטיות ראוי שיהא כפוף למהלך הממשלתי בכל שלב שמעבר לדיון המוקדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביבי ובנט הורסים מדינה
יואל סיבור | 22-11-2014 22:27