ח"כ כהן לשר התקשורת: בדוק ההסתה בפולישוק - סרוגים

ח"כ כהן לשר התקשורת: בדוק ההסתה בפולישוק

לפני דיון בוועדה לביקורת המדינה, פנה היו"ר ח"כ אמנון כהן לשר ארדן בבקשה לבדוק את ההתבטאויות המסיתות בסדרה 'פולישוק': "הלהטת רוחות נוספת, הפעם בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינת ישראל למחוזות לא-טובים"

ח"כ כהן לשר התקשורת: בדוק ההסתה בפולישוק
  ביטויים מסיתים. גבאי כפולישוק (פלאש90)

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) מבקש משר התקשורת גלעד ארדן לבדוק את ההתבטואיות נגד הציבור החרדי בסדרה "פולישוק". ערוץ 2 כפוף לרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה, ורשות זו כפופה לביקורת המדינה.

התכנית בכיכובו של ששון גבאי המייצג את השר רובי פולישוק, מדמה את ההתנהלות הפוליטית בישראל, בין לשכת השר, חבריו לממשלה, וההתנהלות התקשורתית. בפרק ששודר השבוע אומרת אחת הדמויות שהיא יכולה להרוג 8 חרדים בידיים.

במכתבו לשר ארדן כותב כהן כי "מדינת ישראל נמצאת כעת בתקופה בה האלימות בין קבוצות שונות באוכלוסיה (יהודים וערבים) גואה.  הלהטת רוחות נוספת, הפעם בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינתו למחוזות לא טובים. דווקא בימים אלה אנו נדרשים לשמור ולשמר את אחדותינו הפנימית והלכידות בתוך העם היהודי. על אף שמדובר בתוכנית סאטירה, חשוב לזכור שהיא משודרת בשעות ה"פריים-טיים" בערוץ הפופלארי בישראל (2). על כן, השפעת תכניו על הציבור הישראלי גדולה.

אבקש מכבוד השר, כמי שאמון על הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שמפקחת על תכני הערוץ, לבחון את המשך ההתבטאויות בפרקים הבאים במהלך העונה, ולבחון האם קיימת הסתה יוצאת דופן כנגד קבוצה כזו או אחרת בציבור הישראלי".

כהן מציין כי למרות שאהוא מכבד את חופש היצירה וההומור בסדרה, חשוב להפעיל שיקול דעת, "דווקא בזמנים כאלה המכתיבים  לנו מציאות של קונפליקטים בין ציבורים בתוך המדינה".

כהן הוסיף כי לפי תשובת השר, הוא ישקול אם לקיים דיון בנושא בוועדה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו