ועתה משרד השיכון, לא יקרא עוד שמך משרד הבינוי והשיכון, כי אם משרד הבינוי ייקרא שמך

הממשלה אישרה את שינוי שמו של משרד הבינוי והשיכון, שם אשר מלווה את המשרד מאז הקמתו בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת.

כחלק מתהליך מיתוג ואסטרטגיה כולל שעובר המשרד בשנה האחרונה, נבחנה האפשרות לשנות את שמו של המשרד, ולשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) התבקשה להגיש את המלצתה המקצועית בנושא. הדבר נדון במספר ישיבות נרחבות עם גורמים מקצועיים מהמשרד ומחוצה לו.

בציבור הרחב ובאמצעי התקשורת שמו של המשרד השתנה מפרסום לפרסום ומדובר לדובר – משרד הבינוי והשיכון, משרד השיכון, משרד השיכון והבינוי ומשרד הבינוי. כמובן שמצב זה אינו רצוי, ולכן הוחלט לקצר את שם המשרד לשם בן מילה אחת בלבד, כדי ליצור שם קליט ואחיד. שם של מילה אחת הוא דבר נכון יותר ברמה המקצועית על מנת לייצר זכירות והטמעה שלו בקרב הקהל הרחב, ברוח מטרות המשרד.

עם צמיחת המדינה, שגשוגה והגידול באוכלוסייה, אופי ומטרות המשרד השתנו משמעותית במשך השנים – כמו במשרדים רבים אחרים שהחליפו את שמותיהם, יותר מפעם אחת, בהם משרד התשתיות, האנרגיה והמים, הכלכלה ועוד.

למשרד הוצגו כמה אפשרויות לשם בן מילה אחת ולבסוף הוחלט על משרד הבינוי – השם שמתאר בצורה הטובה ביותר את הפעילות הרחבה של המשרד ברמת המאקרו גם בטווח הקצר, גם בטווח הבינוני וגם בטווח הארוך.

במשרד אומרים כי למרות שינוי השם והתמקדות בבינוי, " אנו לא מוותרים ולא מתעלמים חלילה מתחום הפעילות החשוב של הסיוע בדיור."

בימים הקרובים יתחיל תהליך הטמעה של השם החדש בשתי צורות מרכזיות. בסיסמה שהוגדרה כפיתוח הפרסומי של חזון המשרד – "להגיע לבית בישראל" – אשר תופיע בכל החומרים המיתוגיים (כרטיס ביקור, ניירת משרד, תבנית מודעה ועוד). ובנראות של הלוגו החדש, ואשר במרכזו מופיעים בתים נגישים ומופשטים.