ברוך דיין האמת: נפטר רבה של חיפה, הרב שלמה שלוש

ברוך דיין האמת: נפטר רבה של חיפה, הרב שלמה שלוש

הרב שלמה שלוש זצ"ל, ששימש רב העיר וראש בתי הדין הרבני של מחוז חיפה, אושפז בבית החולים כרמל בחיפה בעקבות מחלת לב. כעבור יומיים הלך לעולמו

נפטר רבה של חיפה, הרב שלמה שלוש
  הרב שלמה שלוש זצ"ל (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

אבידה: רבה הראשי של חיפה, הרב שלמה שלוש, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו.

הרב שלוש זצ"ל, ששימש רב העיר וראש בתי הדין הרבני של מחוז חיפה, אושפז בבית החולים כרמל בחיפה בעקבות מחלת לב במצב קשה מאוד. כעבור מספר הלך לעולמו.

ביממה האחרונה חלה החמרה משמעותית במצבו של הרב שלוש. רופאי בית החולים ניסו להציל את חייו של הרב שלוש, ללא הצלחה.

הלויית הרב שלוש תצא בשעה 12:00 בצהריים מביתו ברחוב גאולה 46 חיפה דרך ישיבת מורשה ברחוב השלוח ובשעה 15:30 בחלקת פוניב'ז בבני-ברק, שם יטמן.

הרב שלוש נולד במקנס למשפחת רבנים מצאצאי הרב חיים ברדוגו, שהיה רבו של רבה הקודם של חיפה הרב יוסף משאש. הוא עלה עם הוריו בשנת תשכ"ג ולמד בישיבת חברון בירושלים שם הוסמך לרבנות, לאחר מכן הוסמך לרבנות ולדיינות על ידי הרב עובדיה יוסף. הוא שימש כרב בית כנסת בקרית יובל והיה ר"מ בישיבת הכותל.

בשנת תשל"ו מונה לדיין בחיפה ועבר להתגורר בעיר. בשנת תשנ"ג, עם מינוי של הרב אליהו בקשי דורון לראשון לציון, נבחר הרב שלוש לרבה הראשי הספרדי של חיפה ושימש בתפקידו עד יומו האחרון. במהלך כהונתו פרץ סכסוך בינו ובין מחלקת הכשרות בעיר, עד כדי כך שהרב הפסיק להעניק כשרות למקומות אותם משגיחה המועצה הדתית.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ספד לרב שלוש: "הרב שלוש היה תלמיד חכם גדול, היכרתי אותו בעבודתו כרב בית דין ואח"כ כראב"ד. הרב היה דיין מצוין, ליבו היה פתח למצוקות בני הזוג שהגיעו אליו והוא גם עמד בראש הרכב מיוחד שעסק בפתרון בעיות ממזרות ועגונות ובזכות פסקיו ההלכתיים נפתרו בעיות רבות. הוא ראה בעבודת בית הדין עבודת קודש והקדיש לה שעות רבות,מאז ומעולם היו חשובים לו לא רק עבודת הדיינים אלא גם המערך הכולל של הארת פנים לכל פונה לבית הדין. אין ספק שחסרונו יורגש מאוד בעולם הדיינות והרבנות".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הספיד את פטירתו של הרב שלוש ואמר כי היה אחד מוותיקי רבני הערים והדיינים בישראל ואחד החברים הפעילים במועצת הרבנות הראשית בנושאי יהדות, הלכה, כשרות שבת וכל הנושאים בהם עסקה הרבנות בעשרות השנים האחרונות. מדובר בבשורה קשה לעיר חיפה, למועצת הרבנות הראשית ולעולם הרבנות כולו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
דחוף, למנות רבנים לעיר חיפה שמתפקדת שנה בלי רבני עיר
חיפאי | 05-11-2014 14:03
הרב האשכנזי פרש לגמלאות, הרב הספרדי היה מסובך בעניינים פליליים ולכן השעה את עצמו מהתפקיד. כבר שנה שאין לחיפה רבני עיר, אין טיפול הולם בנושאי כשרות , מקוואות, עירוב, נישואין ועוד.... על המועצה הדתית יחד עם הרב בן דהן להתכנס בדחיפות ולמנות רבנים לעיר.
2
רבנים לחיפה
אלקנה | 05-11-2014 21:04
למנות רבנים שיש להם קשר לעם ולציבור שבזכותו יש להם את העניין לכהן ועדיף שיהיו עם ראייה ממלכתית וכבוד לארץ לתורה ולעם