הרב חיים דרוקמן: "חוק הגיור נורא - החלטת ממשלה עדיפה בהרבה"

הרב חיים דרוקמן: "חוק הגיור נורא - החלטת ממשלה עדיפה בהרבה"

אחרי שנתניהו הסיר את הצעת המחליטים בנושא הגיור, מסביר הרב דרוקמן מדוע צריך להחזיר את ההחלטה לממשלה ולא לסמוך על החלטת הכנסת "כדי לסכל את העברת החוק, יש להוביל החלטת הממשלה"

author-image
"חוק הגיור נורא - החלטת ממשלה עדיפה בהרבה"
  עדיפה החלטת ממשלה. הרב דרוקמן (פלאש90)

רגע לפני הדיון על חוק הגיור בוועדת החוקה, אליו הבית היהודי מתגדת בתקיפות, הרב חיים דרוקמן, שהוביל את "פשרת הרב דרוקמן" שיכולה להיות מעוגנת בהחלטת ממשלה, הסביר את ההבדלים ביניהם. המשמעות ברורה: ראש הממשלה טרפד את הבאת החלטת הממשלה לאישור, כדי לא לריב עם החרדים. בצורה אבסורדית כעת קיימת סכנה להעברת חוק גיור חמור מאוד, לכן מוטלת אחריות על הבית היהודי ללכת על פשרת הרב דרוקמן.

"אנשים מבלבלים", אמר הרב דרוקמן והסביר: "מדברים באופן כללי על חוק הגיור כשהם מתכוונים גם על החלטת הממשלה, ולא ידעו את ההבדל: חוק הגיור הוא שלילי לחלוטין, משלוש בחינות בולטות: הראשונה היא שהוא מפקיע את הגיור לחלוטין מהרבנות הראשית לישראל, מה שאין כן בהחלטת הממשלה – בה הרב הראשי לישראל הוא החותם על כל תעודת גיור. בידיו הסמכות הבלעדית לחתום על תעודות הגיור".

בנוסף, קבע הרב דרוקמן, "בהחלטת הממשלה יש ועדת היגוי של רבנים המפקחת על בתי הדין של רבני הערים, מדריכה אותם, מכוונת אותם, מפקחת עליהם, וביניהם גם ראש מערך הגיור. בחוק זה כלל לא קיים. בחוק נותנים סעיף המקנה זכויות גם לרפורמים, דבר שאין לזה שום זכר בהחלטת הממשלה".

"לכן החוק הוא נורא", סיכם הרב דרוקמן. "לא התלהבנו גם מהחלטת הממשלה כמו שהיא אך היא עדיפה פי כמה מהחוק הגרוע והנורא. אנחנו לא הצענו לא זה ולא זה, אבל במציאות הקיימת שהיה צורך לקבוע בתי דין לגיור של רבני ערים, העדפנו את החלטת הממשלה שאין להשוות אותה לחוק. החוק הוא גרוע, נורא. החוק לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא ייכתב. איש לא יכיר בו. אף רב לא יכיר בגיור על פי אותו החוק. מה שלא כמו בהחלטת הממשלה. החלטת הממשלה לעומת החוק – עדיפה החלטת הממשלה שניתן לקבל אותה. אבל החוק בשום פנים ואופן לא".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מורנו הרב דרוקמן משוך ידיך.
תלמיד בעבר ובעתיד. | 26-10-2014 10:31
כל ההתדרדרות הזו בגיור היא "בזכות" תמימותך, שמשרד ראש הממשלה מתקשר לזרז תהליכים. ברור שהצעת המחליטים ממותנת יותר, אבל היא גרועה בפני עצמה ולאשר אותה, זה לתת גושפנקה לטעות הסטורית. עדיף לקיים ספרי יוחסין מאשר הצעת המחליטים. ולחנך את הילדים בהתאם. את הפרצה שיצרת בסכר לא מתקנים ע"י פרצה אחרת. ועוד משהו חשוב, הרב דרוקמן אתה בעייני חשוב מאוד ... אבל כל עוד תקבל החלטות לבד בעיניי ציבור מובטח לך שתכשל. כי אתה לא סנהדרין של יחיד. צור מועצה של תלמיד חכמים (גם ספרדים) שלא דומים לך כל כך, וכך לא יצאו נגדך 350 רבנים. אוהבים מעריכים, ומפחדים. תלמידים
2
מי שמדבר, מעשיו בגיור יוצרים את הבעיות
| 26-10-2014 12:00