"תמר כל הזמן נפלה. אמרתי לנדב 'עזוב אותה. אנחנו פשוט נאבד גם אותנו"

"תמר כל הזמן נפלה. אמרתי לנדב 'עזוב אותה. אנחנו פשוט נאבד גם אותנו"

עדות מצמררת מהאסון בנפאל: בראיון לרדיו גלי ישראל סיפר לראשונה א' שהיה באותה דבוקת מטיילים עם נדב שהם ותמר אריאל, על ההחלטה להשאיר את תמר מאחור: "אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר, פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת כשהיא נפלה פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו"

author-image
עדות מצמררת: הרגעים האחרונים של תמר אריאל
  תמר אריאל ז"ל בסיום קורס טיס (פלאש90)

עדות מצמררת מהאסון בנפאל.

א', מניצולי האסון בנפאל, התראיין הבוקר (ב') לתכנית של אראל סג"ל ברדיו גלי ישראל ושיחזר לראשונה את ההחלטה המטלטלת להשאיר מאחור את תמר אריאל. בתחילה סיפר א' על הדרך הקשה ועל הפגישה עם תמר תוך כדי ניסיונות להיחלץ מהסופה ואמר "בעליה אני זוכר שראיתי את תמר אריאל, שהיה לה קשה ואז אני ונדב ושני שהיתה איתי, ממש הרמנו אותה, עזרנו לה לעלות והמשכנו. כשגמרנו את העלייה ראינו שבעצם המדריך ברח לנו, לכל מי שנשאר קצת מאחור. זאת אומרת, אם אנחנו עזרנו לה והיו כמה חבר'ה שהתעכבו, היינו למעלה והבנו שאנחנו לבד ומפה התחיל בעצם כל הכאוס המטורף כי אתה נמצא לבד באמצע סופה".

האזינו לרדיו גלי ישראל בשידור חי דרך אתר סרוגים

בהמשך סיפר על הניתוק מהשיירה ועל החלטה לעזוב את תמר "אתה לא יודע לאן ללכת, אתה גם לא יכול להסתכל אחורה כי הרוח מטורפת עם שלג, אז אם אתה מסתובב אחורה היא פשוט מקפיאה לך את הפנים, אז כאילו יש לך רק קדימה. אנחנו עם תמר, ותמר היתה במצב כבר שהיה ממש קשה לה ללכת ואני זוכר שהיו חבר'ה צרפתיים שלמישהו מהם היה ג'י פי אס. הלכנו פלוס מינוס על הכיוון שהוא אמר ואז בשלב מסוים אני ונדב ושני שהיינו עם תמר, כבר התעכבנו. פשוט פתחנו פער מהם כי הלכנו הרבה יותר לאט. אני זוכר שנדב לא הפסיק, כל הזמן תפס אותה. והיא נופלת והוא תופס אותה והיא נופלת ואני עוזר לו מקדימה ואז היה שלב שגם מי שחושף את השלג, אתה הולך על העכבות שלו כדי לא לבזבז את הכח בלפלס".

"ומה שקרה זה שהלכנו עם תמר ובשלב מסוים כבר הבנתי שאנחנו ממש ב'פור' אדיר מהשיירה הזאת ואז אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר, פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת שהיא נפלה פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו' והוא פשוט שתק. הוא בן אדם מיוחד, הוא מסוג האנשים שבחיים לא יעזוב מישהו, אלא אם כן מישהו יבוא ויגיד לו. והוא פשוט קיבל את זה ואני אמרתי לו, אני לוקח את ההחלטה עלי, אנחנו עוזבים. אז התקדמנו לכיוון של שני, שהיא בעצם היתה בנינו לבין הקבוצה כדי לשמור על איזה מרחק ראיה מהם ואז כשהגענו אליה היא שואלת אותנו איפה תמר, אמרתי לה, 'שני אני לקחתי אחריות, ואני אומר לך שהשארנו אותה מאחורה והיא לא יכולה להתקדם, פשוט לא משנה גם אם היינו לוקחים אותה עוד עשרים צעדים קדימה, שלושים צעדים קדימה, יש עוד ארבע שעות ללכת, זה לא הגיוני שהיא תעשה את זה".

האזינו לראיון בין א' לאראל סגל ברדיו גלי ישראל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ויש המשך לסיפור
אל תדון אדם | 28-10-2014 13:02
לפי מה ששמעתי, בהמשך לא' גם לא היה כח והוא ביקש שינטשו גם אותו, אכן הם המשיכו, נדב לא שרד ו' שרד